A_HlebInnlegg: 16058
Cobi: Ja, motstanderlagene som i dag ligger på egen 25-meter ville nok lagt seg langt høyere på banen om Barca hadde fått dette vanvittige overgangsspillet du snakker om.
Hvordan ville Wengers Barcelona ha fått et voldsomt overgangsspill på tirsdag, f.eks.? Barca møter nær sagt hver kamp motstandere av samme typen som Wigan opptrådde mot dere på Emirates. Bakrom er ikke-eksisterende.
Tirsdag hadde nok uansett ikke åpnet opp for mye overganger, men han hadde nok hvertfall hatt en mer direkte taktikk med høyere balltempo, flere avslutninger og flere innlegg fra kant (veldig mange ganger hadde Barca muligheten til å slå innlegg på første berøring bak forsvaret, noe som til slutt nesten "må" lykkes), er min spådom ut fra hvordan Arsenal møter slike lag (ja, jeg vet at lag ikke er like ekstreme mot Arsenal som mot Barca som regel, men så er Barca også en del mer ekstreme enn Arsenal spiller for spiller).
Tjærnås snakket om bredde for å skape rom sentralt, og det ligger noe vesentlig i det.
(Innlegget ble redigert 26.04.12 16:34)
CobiInnlegg: 45226
A_Hleb: Vel, send opp en midtstopper (som Arsenal ofte gjør med Vermaelen) på et dypt løp!
Vår beste hodespiller, Pique, ble skadet og Keita ble byttet inn mot slutten nettopp for å gi luftstyrke. Mascherano var dødsens nødvendig bak der og Puyol var tidvis i boksen han, men han måtte samtidig stå igjen til tider for å ikke åpne HELT baki der (som skjedde ved 2-2).
Jeg synes heller det ble for mange innlegg (høye) enn for få. Det var dødfødt, Chelsea vant alt inni der. Bedre hadde det vært med lave innlegg, men det er svært vanskelig når motstanderen ligger SÅ dypt som Chelsea gjorde. Skudd burde vært prøvd i større grad, og mangelen på skyttere er en av Barcas åpenbare svakheter offensivt.
Man burde prøvd flere stikkere, men løpene inn i boks var fraværende. DET var hovedproblemet, spør du meg.
(Innlegget ble redigert 26.04.12 16:59)
grock19Innlegg: 61029
Cobi: Keita ble byttet inn mot slutten nettopp for å gi luftstyrke.
Jeg lurte litt på om det hadde noe å gjøre med litt (?) skuddfot å gjøre også, mener å huske det var han som scoret fra rundt 20 mot Bayern i utligningsmålet i returkampen i 09. Vet ikke om det var noe helt unikt noe.
(Innlegget ble redigert 26.04.12 17:00)
chelsea8Innlegg: 20280
Stusset også over rovdriften av Xavi. Han burde ikke startet samtlige av disse tre kampene.
(Innlegget ble redigert 26.04.12 17:50)
RulletrappaInnlegg: 1219
Orishas: og nå som sesongen er "over"
Ja, er den virkelig det?
Når jeg ser på kampprogrammet så har real madrid sevilla hjemme og deretter bilbao borte.
Hvis det for eksempel blir U-H i de kampene(ikke helt utenkelig), så er Real Madrid ett tap(evt. to uavgjort) unna å gi fra seg gullet til Barcelona hvis de vinner resten av kampene.
De kan jo kanskje ryke på en smell borte mot Granada eller hjemme mot Mallorca. Man vet jo aldri? :)
(Innlegget ble redigert 26.04.12 17:56)