Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fútbol Club Barcelona (klubbtråd)

NYTT TEMA
LaVecchiaSignora
LaVecchiaSignoraInnlegg: 1628
09.11.17 17:27

Uenig i at nevnte Verratti, Koke og Thiago havner utenfor kategorien og er i rollen til Rakitic/Paulinho. Slik jeg ser det er Iniestas viktigste egenskap å diktere spillet, ikke å dra av en mann, selv om dette er en x-faktor som tidvis gir det lille ekstra. 

For å sette det litt på spissen er dette mer en erstatter for Xavi, der iniesta har vikariert etter at Xavi dro. Det er disse egenskapene vi trenger som mest å erstatte. 

Royu
RoyuInnlegg: 2365
09.11.17 17:39
rivaldo: Hvilke midtbanespillere eller offensive spillere kan bli "Umtiti-kjøp" for oss tror du?

Brandt og Goretzka for å nevne 2 i farta. Riktig nok vil jo Goretzka gå gratis så ikke akkurat noe å tape der. Brandt kan gjøre som Coutinho, spille offensivt eller ving. Tipper prislappen ligger på drøyt 40-50.

Dembele kan vel også spille offensiv midtbane bare så det er sagt. Evt bytte om plassene. 

Brandt - Suarez - Messi
        Dembele
Busquets-Goretzka
Alba- de Ligt-Umtiti-Semedo
Ter Stegen

Vann i munnen.

lekebassen
lekebassenInnlegg: 203
10.11.17 20:37
Royu: Brandt - Suarez - Messi
        Dembele
Busquets-Goretzka
Alba- de Ligt-Umtiti-Semedo
Ter Stegen Vann i munnen.

Noen spiller for mye FIFA. Bra navn, og tro at laget automatisk blir sammensatt. 

Veldig bra, Geers.

xytheon
xytheonInnlegg: 17235
andwez
andwezInnlegg: 10483
13.11.17 11:04
xytheon: I'll just leave this here

Om jeg har forstått det riktig så baserer jo xG seg på hva en spiller får til målt opp mot gjennomsnittet, og ordet "gjennomsnittet" og Messi har ikke noe å gjøre i samme modell. 

TheUnitedWay
TheUnitedWayInnlegg: 6436
14.11.17 11:33

Ronaldo er langt mer komplett.

- Knaxern

rivaldo
rivaldoInnlegg: 242
14.11.17 12:19

Noen nyheter fra Sport: 

- Galatasaray vil slite med å betale lønna ti Arda, derfor er de på utkikk etter sponsorer som kan være med å dekke denne... Skal bli godt å bli kvitt denne udugelige spilleren en gang for alle. 

- Roma interessert i Aleix Vidal. Monchi er sportsdirektør der og da ser dere koblingen. Men de er kun interesserte i lån... 

- Vermaelen angrer på at han ble i Barca i sommer. Valverde overtalte han til å bli. SKjønner ikke hva han trodde, alle visste at han kom til å bli et 4valg uten mye spilletid, og at det er skader som kan få til å spille. Men med tanke på at klubben ikke har planer om å kjøpe en ny midtstopper i januar, så bør vi beholde han som en backup.

-Napoli er interessert i D.Suarez. Verken klubben eller Denis ønsker en overgang til en annen klubb i januar. 

Cobi
CobiInnlegg: 56652
14.11.17 14:18

I følge le10sport har Barcelona og Griezmann blitt enige om rammene for en avtale fra sommeren av. Han signerte ny kontrakt i sommer med utkjøpsklausul på €200 mill av hensyn til Atleti og deres situasjon med overgangsnekt, men denne klausulen skal visst reverseres tilbake til €100 mill fra 1.juli 2018. 

Jeg har aldri vært SÅ solgt på Griezmann. Men i dagens marked er vel dette en levelig pris, og han har akkurat fylt 27 år neste sommer, så aldersmessig er det også til å leve med. 

I slutten av denne måneden planlegger Barcelona å avholde det EMD karakteriserer som et avgjørende møte med Liverpool med tanke på å signere Coutinho i januar. 

For noen dager siden oppsummerte Rac1 Barcas overgangsplaner i januar sånn: 

Coutinho eller ingen andre dyre hentes i januar. Underforstått: Får man ikke Coutinho, kommer man ikke til å gå for typ Eriksen eller Seri noe sånt i januar. 

Det å få ut Turan er høyt prioritert. Ikke minst fordi han legger beslag på en tung lønnspost. 

Vidal kan dra, men kun om han ønsker det selv. Klubben vil ikke legge hindringer på en sånn overgang om han selv vil bort. Alcacer, Vermaelen og Andre Gomes vil derimot bli værende, minimum frem til sommeren.

Griezmann er et prioritert mål i sommer, når klausulen hans reduseres. Yerry Mina kommer heller ikke før til sommeren.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 14:18)

GMartino
GMartinoInnlegg: 1498
14.11.17 14:53
Cobi: et prioritert mål i sommer

Nå går aldri novemberspekulasjoner for påfølgene sommer inn.

Coca_cola
Coca_colaInnlegg: 5035
14.11.17 17:47
Cobi: følge le10sport har Barcelona og Griezmann blitt enige om rammene for en avtale fra sommeren av. Han signerte ny kontrakt i sommer med utkjøpsklausul på €200 mill av hensyn til Atleti og deres situasjon med overgangsnekt, men denne klausulen skal visst reverseres tilbake til €100 mill fra 1.juli 2018.  Jeg har aldri vært SÅ solgt på Griezmann. Men i dagens marked er vel dette en levelig pris, og han har akkurat fylt 27 år neste sommer, så aldersmessig er det også til å leve med.  I slutten av denne måneden planlegger Barcelona å avholde det EMD karakteriserer som et avgjørende møte med Liverpool med tanke på å signere Coutinho i januar.  For noen dager siden oppsummerte Rac1 Barcas overgangsplaner i januar sånn:  Coutinho eller ingen andre dyre hentes i januar. Underforstått: Får man ikke Coutinho, kommer man ikke til å gå for typ Eriksen eller Seri noe sånt i januar.  Det å få ut Turan er høyt prioritert. Ikke minst fordi han legger beslag på en tung lønnspost.  Vidal kan dra, men kun om han ønsker det selv. Klubben vil ikke legge hindringer på en sånn overgang om han selv vil bort. Alcacer, Vermaelen og Andre Gomes vil derimot bli værende, minimum frem til sommeren. Griezmann er et prioritert mål i sommer, når klausulen hans reduseres. Yerry Mina kommer heller ikke før til sommeren.

Hvor mye kan man egentlig stole på hva disse avisene melder om dagen da? De virker å være rimelig "all over the place" om dagen. Spesielt med tanke på at det fortsatt er november 2017.

Lurer ellers litt på hva planen er om man henter Greizmann. Skal man tilbake til 433? Skal man spille 4231 med Messi som offensiv midtbanespiller? Skal Suarez ut?

Coca_cola
14.11.17 17:53

Virker for øvrig greie årganger på gang La Masia om dagen. I U17 VM hadde man med 4 spillere i den spanske troppen, (Ruiz, Miranda, Gomez, Morey - i tillegg var Orellana hjemme med skade (ville visstnok vært bankers på laget, og var dypt savnet i VM)), og i troppen til Spania sitt U16-landslag som ble tatt ut nylig har man 6 mann med (Rovira, Marsa, Rico Pico, Gonzales, Moreno, Jardi). 

Cobi
14.11.17 17:59
Coca_cola: Hvor mye kan man egentlig stole på hva disse avisene melder om dagen da? De virker å være rimelig "all over the place" om dagen. Spesielt med tanke på at det fortsatt er november 2017.
Lurer ellers litt på hva planen er om man henter Greizmann. Skal man tilbake til 433? Skal man spille 4231 med Messi som offensiv midtbanespiller? Skal Suarez ut?

Generelt sett er det nok lite troverdig det som meldes. Samtidig er det jo enkelte ting som går såpass igjen at det nok er mye i det. At Yerry Mina kommer, enten i januar eller til sommeren, er f.eks. rimelig sikkert (alle parter har jo også vært åpne på at en har skrevet en formell opsjonsavtale med Palmeiras). At Barca kommer til å gå for Coutinho i januar er nok også åpenbart. Eneste som kan forhindre det, tror jeg, er om man får SÅ klare signaler fra Liverpool om at det er uaktuelt at en gir seg allerede før fighten begynner. Og også Griezmann er det skrevet såpass mye om en stund nå, at det begynner å minne om troverdig. Men personlig holder jeg nok den godt under Coutinho/Mina på «sikkerhetsskalaen», ja.

Når det gjelder de som er aktuelle for salg, er det vel egentlig bare å se på hvem som spiller og ikke. Arda har ikke spilt ett minutt og alle skjønner jo at han er ønsket ut. Enn så lenge er det jo bare de tyrkiske mediene som melder at det begynner å nærme seg noen enighet om noe der, men nå ser jeg det meldes fra Spania om et møte nå på torsdag mellom Barca og agenten hans. Arda skjønner jo selv hvor landet ligger, vil jeg tro, så eventuelle signaler om at han vil bli, må vel snart tolkes som et forhandlingsspill mer enn noe han faktisk mener, skulle man tro.

Vidal spiller jo heller ikke så mye, og på backen er Semedo og Roberto god dekning. Sånn sett gir det mening om han er aktuell for et salg. Det rareste på ut-fronten er vel Vermaelen, men han trengs vel som fjerdevalg, og klubben taper vel lite økonomisk på å bare beholde han til sommeren. Men klart, skulle det plutselig komme en stopper inn døra 1.januar, så ryker jo Vermaelen rimelig kjapt skulle jeg tro. Han har vel også lyst til å spille VM…

Angående det siste, er jeg helt enig. Skulle Griezmann komme, ryker vel fort Alcacer, men fortsatt har man fire mann som egentlig skal spille alt, på tre plasser. Fint med dekning, og det funka jo med Henry, Ronaldinho, Etoo og Messi i sin tid, men det er jo i utgangspunktet én for mye. Klart, man kan se for seg noen 4-2-3-1-varianter med Messi i tieren, flankert av Griezmann og Dembele, med Suarez på topp, men det høres topptungt ut. Særlig om Coutinho skal inn i toeren (hvis det er lov å si). Så kan man jo også spekulere i Suarez ut, men den tror i hvert fall ikke jeg på.

Cobi
14.11.17 18:01
Coca_cola: Virker for øvrig greie årganger på gang La Masia om dagen. I U17 VM hadde man med 4 spillere i den spanske troppen, (Ruiz, Miranda, Gomez, Morey - i tillegg var Orellana hjemme med skade (ville visstnok vært bankers på laget, og var dypt savnet i VM)), og i troppen til Spania sitt U16-landslag som ble tatt ut nylig har man 6 mann med (Rovira, Marsa, Rico Pico, Gonzales, Moreno, Jardi).

Det er jo knusktørt med Barca-innslag på de litt eldre u-lagene om dagen, så det skulle nesten bare mangle. U21-landslaget til Spania har jo i lengre tid vært omtrent eller helt blotta for innslag fra Barcelona. Det er jo strengt tatt helt uhørt.

Royu
14.11.17 18:47

Griezmann har jeg aldri hatt sansen for. 
Sammenlingner vi f.eks Suarez før han kom til en mye lavere så var Suarez laangt foran det Griezmann er i dag. Man ser allerede tendelser til at Griezmann ikke akkurat er noe fyr og flamme lengre. Det kan selvfølgelig ha noe med fotballen Atletico spiller som ikke passer Griezmann så veldig.

Hente Griezmann, Coutinho og Dembele for drøyt 3.5milliarder blir jeg jævlig kvalm av tanken på. 

rivaldo
14.11.17 20:40
Coca_cola: Lurer ellers litt på hva planen er om man henter Greizmann. Skal man tilbake til 433? Skal man spille 4231 med Messi som offensiv midtbanespiller? Skal Suarez ut?

Dagens Barcelona savner kreativitet og er alt for avhengige av Messi. Uten Messi er dette laget et et helt ordinært lag.

Derfor vil et kjøp av Griezmann være positivt. Han kan være en annen kreativ kraft når Messi ikke har dagen/pakket inn, han kan spille spiss i rollen til Suarez, han kan spille kant. Det er også fint å ha gode spillere som kan komme inn fra benken og utgjøre en forskjell. Dette mangler vi. Dessuten er det også fint å kunne benke en storstjerne som ikke presterer (Suarez), fordi treneren ikke stoler på alternativene.

Dessuten vil vi ikke bli så svekket hvis Messi skulle bli skadet, gud forby. Vi mistet den optimale Messi-erstatteren til PSG, hadde vært fint om vi kunne klart å få tilbake en som vi vet har et bra nivå inne. 

Dessuten begynner vel Griezmann å bli lev å spille i traktorfotballen til Simeone. 

rivaldo
14.11.17 20:43
Royu: Griezmann har jeg aldri hatt sansen for. 
Sammenlingner vi f.eks Suarez før han kom til en mye lavere så var Suarez laangt foran det Griezmann er i dag. Man ser allerede tendelser til at Griezmann ikke akkurat er noe fyr og flamme lengre. Det kan selvfølgelig ha noe med fotballen Atletico spiller som ikke passer Griezmann så veldig. Hente Griezmann, Coutinho og Dembele for drøyt 3.5milliarder blir jeg jævlig kvalm av tanken på.

Hvorfor har du ikke sansen for Griezmann?

Hvorfor må han sammenlignes med Suarez ved ankomst? Helt forskjellige spillere. Griezmann har prestert vel så lenge og på like høyt nivå som Suarez gjorde på samme alder. 

Jeg ser du ofte er uenig i summene det spekuleres i, men kan du ikke sende inn en søknad og en CV til Barcelona og hjelpe dem med å finne like gode spillere til en brøkdel av summen. 

Får vi inn Griezmann og Coutinho, vil vi være veldig mye sterkere enn det vi er i dag.

Royu
14.11.17 21:21
rivaldo: Hvorfor har du ikke sansen for Griezmann? Hvorfor må han sammenlignes med Suarez ved ankomst? Helt forskjellige spillere. Griezmann har prestert vel så lenge og på like høyt nivå som Suarez gjorde på samme alder.  Jeg ser du ofte er uenig i summene det spekuleres i, men kan du ikke sende inn en søknad og en CV til Barcelona og hjelpe dem med å finne like gode spillere til en brøkdel av summen.  Får vi inn Griezmann og Coutinho, vil vi være veldig mye sterkere enn det vi er i dag.

Kan ikke du gå å spille FM hvor du kjøper alle de "beste" spillerne til fantasi summer siden det ikke kommer til å eksistere en eneste spiller som vil bli bedre enn disse de neste 5 årene. 

Jeg skjønner at du er Perez/Real Madrid fanboy hvert fall, for du gjør ikke noe annet enn å forsvare fremgangsmåten til Real Madrid de seneste 10 årene.

Så jeg beklager at jeg ikke støtter bruk en milliard+ hvert vindu på spillere i 26+ alderen så ordner det seg nok. Beklager at jeg vil satse på yngre spiller, det er de som er fremtiden. Ikke en 27 år gammel oppskrytt Griezmann and so on.

FABI0
FABI0Innlegg: 93
14.11.17 22:22

Oppskrytt Griezmann. Hehe. 

Griezmanns individuelle meritter.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 22:25)

Royu
14.11.17 22:53
FABI0: Oppskrytt Griezmann. Hehe.  Griezmanns individuelle meritter.

Jepp. Ronaldo er også oppskrytt, det faktumet at han konkurerer med Messi viser at han er oppskrytt fordi han er strengt tatt ikke i nærheten av nivået hans. Evt Messi undervurdert, give or take.

Griezmann er på vei ned, ikke opp. Et år med masse awards som ingen egentlig bryr seg om forandrer ikke på det

Coca_cola
14.11.17 23:26
Cobi: Det er jo knusktørt med Barca-innslag på de litt eldre u-lagene om dagen, så det skulle nesten bare mangle. U21-landslaget til Spania har jo i lengre tid vært omtrent eller helt blotta for innslag fra Barcelona. Det er jo strengt tatt helt uhørt.

For det eldste U-laget er det uvanlig knusktørt, ja. Sies at Alena er "lovet" debuten sin vel å merke, og uavhengig av om det er sant eller ikke, så er han nok snart der. Ellers, ser at U19 laget til Spania også har spilt kamp i dag, og der startet Pena, Miranda, Cuenca og O.Busquets, men Ruiz, Kike og Collado ble byttet inn i 2.omgang. Miranda og Ruiz var begge involvert i U17 mesterskapet også.

Coca_cola
14.11.17 23:43
Cobi: Generelt sett er det nok lite troverdig det som meldes. Samtidig er det jo enkelte ting som går såpass igjen at det nok er mye i det. At Yerry Mina kommer, enten i januar eller til sommeren, er f.eks. rimelig sikkert (alle parter har jo også vært åpne på at en har skrevet en formell opsjonsavtale med Palmeiras). At Barca kommer til å gå for Coutinho i januar er nok også åpenbart. Eneste som kan forhindre det, tror jeg, er om man får SÅ klare signaler fra Liverpool om at det er uaktuelt at en gir seg allerede før fighten begynner. Og også Griezmann er det skrevet såpass mye om en stund nå, at det begynner å minne om troverdig. Men personlig holder jeg nok den godt under Coutinho/Mina på «sikkerhetsskalaen», ja. Når det gjelder de som er aktuelle for salg, er det vel egentlig bare å se på hvem som spiller og ikke. Arda har ikke spilt ett minutt og alle skjønner jo at han er ønsket ut. Enn så lenge er det jo bare de tyrkiske mediene som melder at det begynner å nærme seg noen enighet om noe der, men nå ser jeg det meldes fra Spania om et møte nå på torsdag mellom Barca og agenten hans. Arda skjønner jo selv hvor landet ligger, vil jeg tro, så eventuelle signaler om at han vil bli, må vel snart tolkes som et forhandlingsspill mer enn noe han faktisk mener, skulle man tro. Vidal spiller jo heller ikke så mye, og på backen er Semedo og Roberto god dekning. Sånn sett gir det mening om han er aktuell for et salg. Det rareste på ut-fronten er vel Vermaelen, men han trengs vel som fjerdevalg, og klubben taper vel lite økonomisk på å bare beholde han til sommeren. Men klart, skulle det plutselig komme en stopper inn døra 1.januar, så ryker jo Vermaelen rimelig kjapt skulle jeg tro. Han har vel også lyst til å spille VM… Angående det siste, er jeg helt enig. Skulle Griezmann komme, ryker vel fort Alcacer, men fortsatt har man fire mann som egentlig skal spille alt, på tre plasser. Fint med dekning, og det funka jo med Henry, Ronaldinho, Etoo og Messi i sin tid, men det er jo i utgangspunktet én for mye. Klart, man kan se for seg noen 4-2-3-1-varianter med Messi i tieren, flankert av Griezmann og Dembele, med Suarez på topp, men det høres topptungt ut. Særlig om Coutinho skal inn i toeren (hvis det er lov å si). Så kan man jo også spekulere i Suarez ut, men den tror i hvert fall ikke jeg

Mistet selvfølgelig svaret mitt på dette innlegget mitt, men, kort oppsummering:

Anser det som sikkert at følgende spillere forsvinner enten til vinteren eller sommeren:

- T.Vermaelen

- A.Vidal

- A. Turan

I tillegg anser jeg det som sikkert at en eller flere av disse forsvinner:

- P.Alcacer

- Rafinha

- A. Gomes

- D. Suarez

- Mascherano (hintet til det i et intervju nylig)

Når det gjelder nye spillere inn, så er vel Y. Mina bankers. Spørsmålet er bare når han kommer. Siste jeg har lest indikerer til sommeren. Av andre, så tviler jeg ikke på at Barcelona vil prøve seg på f.eks Coutinho, og regner med at han kommer til Barcelona seinest neste sommer, men tviler på at man får hverken han eller andre store navn nå i vintervinduet. Uhyre sjelden at virkelig store overganger skjer da, og kanskje enda mindre sannsynlig nå som det er VM til sommeren.

Topptungt? Tja, kanskje det, men i hvert fall 2 av de vil ha en ganske heftig aksjonsradius. Tenker da på A.Griezmann og L.Suarez. Jobber vel for 1,3 mann hver (sistnevnte når han er i form i hvert fall). Er derfor mer bekymret for at man vil spille uten et anker. Blir færre vinkler som dannes og dårligere flyt når man spiller med to sittende spillere. Men, en har jo allerede tatt steg i den retningen, så vil kanskje ikke bli den helt store forskjellen fra i dag. Viktigste for suksess på kort sikt er nok uansett å få bygget opp et lag rundt Messi. Er jo litt spennende å tenke på Messi som forer de to ekstremt bevegelige herremennene A. Griezmann og L.Suarez? Men så var det Coutinho også da...

Coca_cola
14.11.17 23:44
rivaldo: Derfor vil et kjøp av Griezmann være positivt. Han kan være en annen kreativ kraft når Messi ikke har dagen/pakket inn, han kan spille spiss i rollen til Suarez, han kan spille kant. Det er også fint å ha gode spillere som kan komme inn fra benken og utgjøre en forskjell. Dette mangler vi. Dessuten er det også fint å kunne benke en storstjerne som ikke presterer (Suarez), fordi treneren ikke stoler på alternativene. Dessuten vil vi ikke bli så svekket hvis Messi skulle bli skadet, gud forby. Vi mistet den optimale Messi-erstatteren til PSG, hadde vært fint om vi kunne klart å få tilbake en som vi vet har et bra nivå inne.  Dessuten begynner vel Griezmann å bli lev å spille i traktorfotballen til Simeone.

Tja. Anser ikke A. Griezmann som en spiller som skaper mye på egenhånd. Mener også det eksemplifiseres nå om dagen, hvor han er et dårlig på et A.Madrid-lag som ikke fungerer. Han er avhengig av å bli satt opp i de rette posisjonene, men da er han til gjengjeld giftig. Synes egentlig han er ganske lik Pedro som spiller. Bare bedre på alt.

rivaldo
15.11.17 00:31
Royu: Kan ikke du gå å spille FM hvor du kjøper alle de "beste" spillerne til fantasi summer siden det ikke kommer til å eksistere en eneste spiller som vil bli bedre enn disse de neste 5 årene.  Jeg skjønner at du er Perez/Real Madrid fanboy hvert fall, for du gjør ikke noe annet enn å forsvare fremgangsmåten til Real Madrid de seneste 10 årene. Så jeg beklager at jeg ikke støtter bruk en milliard+ hvert vindu på spillere i 26+ alderen så ordner det seg nok. Beklager at jeg vil satse på yngre spiller, det er de som er fremtiden. Ikke en 27 år gammel oppskrytt Griezmann and so on.

Wow, det står verre stilt hos deg enn jeg trodde. Hva er problemet ditt?

Jeg savner fortsatt listen din av spillere som er tilgjengelige, som kan bli like gode som Coutinho (og Griezmann) til en langt lavere pris enn disse to overnevnte vil koste. Du har jo tidligere skrevet at disse er det haugevis av, så vær så snill og kom med de snart. 

Coutinho er 25, Griezmann er 26. Er det slik at disse vil stagnere totalt om 2-3 år? 

Akkurat hvor mye de koster driter jeg i. Jeg ser på fotball for å bli underholdt, derfor vil jeg ha disse 2 inn i klubben. Jeg ser ikke på fotball for å leke en jævla økonomi-professor. Det får de ansatte i klubben holde på med. Jeg støtter at klubben kjøper de beste tilgjengelige spillerne for å underholde meg mest mulig og vinne flest titler fremover. 

Griezmann er langt fra oppskrytt. Se fotball. 

rivaldo
15.11.17 00:32
Royu: Griezmann er på vei ned, ikke opp.

Fordi han i likhet med laget har slitt i år? 

Herregud så enkel du er. 

rivaldo
15.11.17 00:39
Coca_cola: Tja. Anser ikke A. Griezmann som en spiller som skaper mye på egenhånd. Mener også det eksemplifiseres nå om dagen, hvor han er et dårlig på et A.Madrid-lag som ikke fungerer. Han er avhengig av å bli satt opp i de rette posisjonene, men da er han til gjengjeld giftig. Synes egentlig han er ganske lik Pedro som spiller. Bare bedre på alt.

Uenig med deg. At både han og Atletico har vært dårligere i år enn vanlig er greit nok, men jeg tror spillestilen til Atletico begynner å hemme han. Han må komme seg til et lag som har større fokus på det offensive, da kan han begynne å skinne igjen. 

Han er generelt god på alt: pasninger, gjennombruddspasninger, langskudd, plassering av skudd, giftig i boksen, god på headinger til tross for høyden, småspill, bra teknikk, kvikk i hodet og beina osv. 

Nå vil jeg ikke få han til å framstå som en Messi, men han er pur klasse. I dagens marked er €100mill et must buy mener jeg. 

beardman
beardmanInnlegg: 1677
15.11.17 01:00
Cobi: men fortsatt har man fire mann som egentlig skal spille alt, på tre plasser. Fint med dekning, og det funka jo med Henry, Ronaldinho, Etoo og Messi i sin tid, men det er jo i utgangspunktet én for mye. Klart, man kan se for seg noen 4-2-3-1-varianter med Messi i tieren, flankert av Griezmann og Dembele, med Suarez på topp, men det høres topptungt ut. Særlig om Coutinho skal inn i toeren (hvis det er lov å si).

Suarez

Griezmann - Messi - Dembele

Coutinho - Busquets

Alba  - Umtiti - Pique -  Semedo

Ter Stegen

Hehehe.

Da måtte Griez og Dembele vært flinke til å hjelpe til hjemover på flankene hvert fall.

Og Coutinho måtte defintivt vært mer en Xavi enn en Iniesta, for å si det sånn.

(Innlegget ble redigert 15.11.17 01:00)

Kokuhaku
KokuhakuInnlegg: 2767
15.11.17 01:07
lekebassen: Hvordan er det å ha Geers/Royu inne i tråden her? Herregud som han troller.

Er du den fyren, som med forskjellige nick, fotfølger geers med intensjon om å gjøre ham til tema? (Så sant du ikke er geers selv).

Uansett. Denne jamringen om geers er så jævlig stusselig. Skjønner at man styrker sjansen for å komme på tommeltoppen ved å skrive et innlegg om hvor patetisk han er - med nav, psykiske problemer, karriere, økonomi som faste ingredienser - men jeg synes bare det er jævlig kjedelig.

Lsklars, Tranq og de øvrige taperne i gamblingtråden endte til og med opp med en sentimental ordlyd til slutt, etttersom han visstnok ødela tråden deres - husker jeg rett gikk det så langt at en eller flere av dem vurderte å slutte pga. ham. Skjønt, før den tid hadde de nærmest konkurrert om å forfatte de beste "geers er så taper"-tekstene, så man kan undres over hvor uønsket han egentlig er for mange.

Jeg tror de fleste på vgd, inkludert fanatikerne på likstillingsforumet eller de sosiale avvikerne på ufo-avdelingen, har fått meg seg historikken du og gjengen din liker å fornye.

(Innlegget ble redigert 15.11.17 01:09)

Royu
15.11.17 02:07
rivaldo: Wow, det står verre stilt hos deg enn jeg trodde. Hva er problemet ditt? Jeg savner fortsatt listen din av spillere som er tilgjengelige, som kan bli like gode som Coutinho (og Griezmann) til en langt lavere pris enn disse to overnevnte vil koste. Du har jo tidligere skrevet at disse er det haugevis av, så vær så snill og kom med de snart.  Coutinho er 25, Griezmann er 26. Er det slik at disse vil stagnere totalt om 2-3 år?  Akkurat hvor mye de koster driter jeg i. Jeg ser på fotball for å bli underholdt, derfor vil jeg ha disse 2 inn i klubben. Jeg ser ikke på fotball for å leke en jævla økonomi-professor. Det får de ansatte i klubben holde på med. Jeg støtter at klubben kjøper de beste tilgjengelige spillerne for å underholde meg mest mulig og vinne flest titler fremover.  Griezmann er langt fra oppskrytt. Se fotball.

Problemet er jo at du ikke takler at jeg har en annen mening her, hvor jeg har ganske mer sunne verdier. Hver gang jeg kritiserer pengebruken så kommer du med gnålingen din fordi du skal ha x stjernespiller på laget fordi det ikke finnes noen andre som er bedre. 

Du savner den ja, den har jeg gitt deg i sommer når du kom med den samme gnålinga da også. Strengt tatt trenger jeg heller ikke å komme med en liste, en liste beviser ingenting og sier ingenting om hvor stor suksess de hadde evt hadde hatt i klubben.

Ja la oss hente Alaba for en milliard, Kante for en milliard og Hazard for en milliard også året etter der. Null stress, vi blir jo forsterket. 

Det er ingen andre spillere på markede vi kan hente, bare allerede etablerte stjerner som vi må punge ut en millard+ for. Det kommer aldri til å komme en eneste bedre spiller - Rivaldo 2017 logikk der eller tidlig Perez. 

Hva er poenget med La Masia, la oss legge det ned, så kan vi heller bruke pengene på å hente Pogba om noen år også. Han kommer jo til å forsterke laget noensinne mer enn noen spiller vil på La Masia vil gjøre for hva er vel poenget å gi spillere sjansen når vi uanz skal bruke en milliard hver gang vi skal forsterke.

Si meg, Real Madrid gjorde jo dette. Hvor ble av tittelene deres når de bruke flere hundre millioner på spillere? Åja det gikk til det laget som ikke gjorde det men som hentet opp B lags spillere og spilte en så flott fotball verden aldri har sett makan til. 

Man klarer fint å spille underholdene fotball, vinne titler uten å bruke drøssevis av penger hvert vindu og sette sammen et lag utelukkende av milliardspillere. Det handler om å bruke pengene smart. Å bruke en milliard(for ja du må faktisk sette Suarez, Dembele, Griezmann evt Coutinho på benken) på en spiller vi engang ikke har plass til er faen meg det dummeste jeg har hørt.

Jeg velger Suarez 10/10 ganger de neste 6 årene foran Griezmann anyday. Å er det noe som garantert ikke skjer er at Suarez ikke drar før Messi drar. Man har en perfekt mulighet til å hente en spiller for fremtiden som Suarez kan være mentor for. 

Sitter man der med Suarez og Griezmann, så er Griezmann MINST 30 år når Suarez evt er ferdig i klubben. Tviler sterkt på at Griezmann er i nærheten av å være like god lengre da. Da må man altså hente 1-2 spisser igjen om 3 år SAMTIDIG som resten av gullgenerasjonen mest sannsynlig må skiftes ut også fortløpende de neste 3-5 årene. 

Ikke så vanskelig å forstå at du driter i økonomi. Men da burde du heller gå å heie på PSG eller den slags siden kvaliteten på spillerne er den eneste måten du blir underholdt på. 

Denne klubben har verdier eller hadde det. Verdier jeg hvert fall forelsket meg i som har mer eller mindre forsvunnet pga klubben blir styrt av personer med mer eller mindre identisk tankegang som deg hvor pengene skal bli slengt rundt i hytt og pine uten noe form for tanker på de langsiktige konsekvensene av det.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 32940
15.11.17 02:23
TheUnitedWay: Ronaldo er langt mer komplett. - Knaxern

Hæ? Cristiano er det langt fra like komplett som Messi.

Når det gjelder R9, så mener jeg at det er jevnt mellom de to uten at det skal være så jævla kontroversielt. Det er bare å høre på hva tidligere fotballspillere og nåværende fotballspillere mener også.

(Innlegget ble redigert 15.11.17 02:24)

rivaldo
15.11.17 11:42

Geers, de sunne verdiene dine kan du stappe en viss plass. Har ikke nevnt noen plass at jeg sliter med at du vil ha billigere spillere inn, jeg fortsatt savner den uendelige listen med spillere som kan være bedre enn Cooutinho til langt rimeligere pris. Når fikk den i sommer? Link til dette takk.

Ingen som har sagt at vi skal hente bare milliard-spillere, men markedet har endret seg og skal vi henge med om de beste spillerne innimellom må vi betale det det koster.

Hvilke spillere fra LaMasia de senere år vi har gått glipp av pga alle milliardjøpene? Det går faktisk an å kombinere dyre kjøp og spillere fra LaMasia. Bare så du vet det. 

Dette er mitt siste svar til deg. Å snakke til deg er som å forklare ting til en sten. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg