Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Sier Knut Torbjørn Eggen
- Han er verdens beste fotballspiller i øyeblikket, sa Eggen fra kommentatorplass under TV-sendingen.
http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=589414
Befinner verdens beste fotballspiller seg igjen i England?
(Innlegget ble redigert 16.02.10 23:57)
Enkelte blir fort blendet av mål. Rooney er ikke blant topp 3 heller.
Nå er det vel ikke mål som har vært Rooneys forse tidligere, så når han nå begynner å score er det ikke rart han blir nevnt i den diskusjonen.
For å gjøre det enkelt:
Ja.
For å utdype litt: Rooney har vært verdens beste i 2010. Klarer han å holde formen i de neste månedene og i VM så vinner han Gullballen. Noe annet vil være skandaløst.
Han er nok blant topp 3 akkurat NÅ. Gjennom en hel sesong er jeg mer tvilende til. Han er imidlertid verdens beste spiss pdd
Jeg har Rooney på topp p.d. ja. Han har vært enorm i år og bærer langt på vei United alene til tider.
Slikt varierer med form, men at verdens beste (offensive) spiller befinner seg blant Drogba, Rooney, Messi og Ronaldo er ganske klart i hvert fall.
Lett å glemme David Villa. Spiller for et Valencia som slett ikke har de samme klassespillerne som Spillerne på de overnevnte lag. Allikevel bøtter han inn.
Messi og Ronaldo blir vanskelig å bedømme siden de til vanlig spiller i en svakere liga. Men Ronaldo har gjort en god jobb i CL hittil, så han fortjener nok å nevnes her. Messi derimot kan diskuteres når vi snakker om denne sesongen.
(Innlegget ble redigert 17.02.10 00:05)
I så fall ikke på grunnlag av kveldens kamp. Men at han er helt der oppe er udiskutabelt.
Jeg gidder ikke å falle for de håpløst lettleste provokasjonsforsøkene dine, så de kan du spare deg.
Er egentlig mer imponert over Ferguson og hans "targetman-filosofi" enn Rooney for å være ærlig.
Skulle ikke forundre meg vist at Rooney forsvant så hadde Ferguson fikset en ny spiss som kunne nettet 30+ mål på en sesong.
Er vel et faktum at Messi har alt å bevise fra nå av i CL i forhold til denne sesongen?
Jeg mener at Wayne Rooney er verdens beste spiss i øyeblikket, og med de 2 målene i dag er han vel oppe på 21 scoringer i PL og 4 i cuper(1 Fa-cup, 3 CL). 25 scoringer denne sesongen er svært imponerende, og han kan fort putte 10-15 til hvis han holder seg i form også utover våren.
Det er vel ingen andre spisser i Europa som scorer mer enn Rooney i øyeblikket, og derfor mener jeg at han er verdens beste fordi spissene gjerne blir sammenlignet med antall scoringer.
Drogba og Lionel Messi(hvis han regnes som spiss) ser jeg på som de nærmeste konkurrentene.
Har nå scoret to mål. Og gruppespillet er egentlig ganske uinteressant, enn så lenge alle de beste går videre uansett. Det er i sluttspillet de beste skiller seg fra de nest beste.
Messi er toppscorer i La Liga. Han er selvsagt en av de beste offensive spillerne i verden også pdd. Det vet du også, om du legger bort provokasjonsforsøkene.
Han scorer mange mål, men er litt opp og ned. But still - pdd den beste spilleren i verden i mine øyne.
Spent på å høre hvem som skal ha vært bedre enn Rooney denne sesongen, fra alle som svarer bombastisk nei her.
Har alltid ment at å kåre verdens beste spiller er så og si umulig, da man setter forskjellige spillertyper opp mot hverandre. Men når man ser hva som tydeligvis har blitt lagt til grunne i diverse kåringer oppgjennom, må Rooney absolutt være favoritten så langt til denne utmerkelsen neste gang. Men fortsatt en del tid igjen, og nå vil nok VM bety en hel del.
Her er vi på linje. Han har prestert i Spania i år, men verdens beste spiller bør prestere i CL også. Messi må løfte seg nå i CL om han skal forsvare verdens beste spiller tittelen denne sesongen. Så får vi se om han klarer det. Inntil det skjer er Rooney foran ham.
Jeg var verdens beste på løkka for noen år siden, husker jeg. Var rett og slett enormt god, scoret fra langt hold og greier.
Messi er en fotballgud! Dessuten er det helt uintresant å ta denne diskusjonen nå. Ingen trofeer er delt ut. kanskje står Messi som vinner av CL og La Liga igjen og kanskje VM også mens denne "verdens beste Rooney" ikke har ført sine lag til noe suksess.
Og vi som kjenner histroien vet at Messi har for vane å gjøre nettopp det. En fotballgud som alle legender( Pele, Maradona, Cruyf, Zidane..) mener er verdens beste! Han ble ifjor toppscorer i nettopp CL og nå som det kjedelige gruppespillet er over vil nok han igjen levere kamper som f.eks finalen mot United, storspillet mot Lyon og Bayern osv. En gigant er det Messi er ja. Gleder meg til å følge han i årets CL!
...noe som egentlig er helt på trynet. Verdens beste fotballspiller skal ikke lide fordi laget hans ikke vinner noe. Han er selvsagt verdens beste fotballspiller uansett.