Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

MLS All Stars - Man Utd (28.juli)

NYTT TEMA
Raul07
Raul07Innlegg: 104448
18.07.10 00:58

MLS All Stars  -  Man Utd
28.juli

Reliant Stadium, Houston
70 000 tilskuere

MLS har pleid å velge ut et All Stars lag hver sommer som møter tøff motstand fra Europa. Utvalget foregår slik: Elleve spillere blir valg ut gjennom publikum sine stemmer, stemmer fra trenere og ledelsen i klubbene og deres medspillere. Det blir også valgt en trener. Så kan treneren velge ut ti nye spillere og MLS sin leder, Don Garber, velger ut de to siste. Dermed har man en 23-manns tropp som er klar.

MLS All Stars har før spilt mot lag som Fulham, Chelsea, Celtic, West Ham m.fl på amerikansk jord. De spilte en gang i Europa mot Real Madrid og fikk juling med 5 - 0. Ellers har de gjort det bra. De slo Fulham 4 - 1, Chelsea 1 - 0, Celtic 2 - 0 og West Ham med 3 - 2.

Årets All Stars Lag
Dette er da de første elleve spillerne som ble valgt inn i laget. Jeg skal etterpå komme med noen tips rundt spillere jeg vil tippe vi får se når Bruce Arena og Don Garber skal velge ut noen andre.

Keeper:
Donovan Rickets (33 år, Jamaica) - Los Angeles Galaxy

Forsvar:
Omar González (21 år, USA) - Los Angeles Galaxy
Jamison Olave (29 år, Colombia) - Real Salt Lake
Chad Marshall (25 år, USA) - Columbus Crew

Midtbane:
Dwayne de Rosario (32 år, Canada) - Toronto FC
Guillermo Barros Schelotto (37 år, Argentina) - Columbus Crew
Kyle Beckerman (28 år, USA) - Real Salt Lake
Javier Morales (30 år, Argentina) - Real Salt Lake
Marco Pappa (22 år, Guatemala) - Chicago Fire

Angrep:
Edson Buddle (29 år, USA) - Los Angeles Galaxy
Landon Donovan (28 år, USA) - Los Angeles Galaxy

Kommentar:
I mål har man Donovan Rickets. En mann som har sluppet inn veldig lite mål for ligaleder Galaxy, men jeg personlig rangerer han ikke veldig høyt. Stor rekkevidde, men gjør en del tabber.

I forsvaret har man Omar Gonzales, årets nykommer forrige sesong. Er på vei inn i landslaget til USA. Olave ble kåret til årets forsvarsspiller i 2009 da Real Salt Lake gikk hele veien. I tillegg har man Chad Marshall som også har blitt kåret til årets forsvarsspiller to år på rad. Han ble vel den ordinære årets forsvarsspiller i 2008 og 2009, mens Olave fikk en spesiell utmerkelse pga RSL sin sluttspurt og hans bidrag. Mener jeg å huske.

På midtbanen har man Schelotto. Gammel, men likevel veldig bra. En kulthelt for Boca Juniors før han gikk til Columbus og MLS. Har vært bra i MLS siden han kom. Kyle Beckerman har en del kamper for USA og er en tøff kar. Ligaens stiligste hårsveis. Javier Morales var med på All Stars laget i fjor også, og fortjener en ny plass i år. Scorer mål og legger opp til like mange. Marco Pappa har fått et gjennombrudd i år, og har scoret mange vakre mål.

På topp er det ikke mye man trenger å si. Alle kjenner til Landon Donovan. USA sin største fotballstjerne gjennom tidene. Med seg har han sin rekkekamerat Edson Buddle som er toppscorer i MLS denne sesongen, til tross for at både han og Donovan var borte i flere uker pga VM. Donovan leder assistligaen i ligaen, og Buddle scorer flest mål.

Andre spillere som vi bli tatt med

Dette blir jo bare spekulasjoner fra min side, men jeg vil tro at Bruce Arena og Don Garber tar med seg en del profilerte navn til denne kampen. Noen aktuelle er vel Juan Pablo Angel og Thierry Henry fra New York Red Bulls. Den meksikanske spissen Omar Bravo som ble klar for Kansas City i dag, etter å ha scoret mer enn 100 mål for Chivas i Mexico. Senere i kveld virker det som Nery Castillo blir klar for Chicago Fire, som lot en annen meksikansk kulthelt gå for å få plass til han; Blanco. Dersom Castillo er klar, så blir han vel tatt med.

Ellers går jeg ut i fra at Shalrie Joseph fra New England Revs' kommer med. Han har stort sett spilt alle MLS All Stars kampene de siste 5-6 årene. En dominant figur på midtbanen. Bobby Convey (San Jose) blir nok aktuell, sammen med Seattle sin unge stjernespiss Fredy Montero fra Colombia. Du har jo også Freddie Ljungberg i samme klubb.

En annen spiss som jeg er helt sikker kommer med, er USA sin landslagsspiss Robbie Findley fra Real Salt Lake. Spilte mye i VM for USA, i stedet for Edson Buddle.

Det er også mulig at Sebastien Le Toux fra Philadelphia Union kommer med. Den 26 år gamle franskmannen har imponert i år for det nye MLS laget som sliter i bunnen av ligaen. På venstreback har man den amerikanske landslagsspilleren Jonathan Bornstein (Chivas USA) som jeg vil tippe kommer med. I Columbus Crew har man folk som Eddie Gaven, Robbie Rodgers og Hejduk. I DC United har man nykjøpet Branko Boskovic fra Montonegro.

I det hele tatt er listen lang, så vil ikke prøve å sette opp en 23-manns liste her. Men det er enkelte navn som utmerker seg.

(Innlegget ble redigert 18.07.10 01:07)

Ramos04
Ramos04Innlegg: 7557
18.07.10 01:07

Spennende, All star lag! Må få med meg denne, de siste 2-3 årene har jeg bare fulgt med mindre og mindre på MLS. Så dette er en god start igjen. Noen fra Dallas som kan bli tatt ut?

FC Dallas ser ut til å ha gjort det meget bra hittild med kun to tap, men en hel haug med uavgjort(flaks eller uflaks?)

Raul07
18.07.10 01:10
Ramos04: Noen fra Dallas som kan bli tatt ut?

Ja, det vil jeg tro. Konkurransen er jo knallhard, men Heath Pearce kan jo være aktuell til forsvarsfireren. Ellers tror jeg ikke noen flere vil være veldig aktuelle. Muligens Jeff Cunningham ettersom han scoret mye mål i fjor, og har gjort det gjennom hele hans karriere. Begynner å bli en del eldre dog og har ikke truffet nettmaskene like mye denne sesongen.

(Innlegget ble redigert 18.07.10 01:15)

BerbaGud
BerbaGudInnlegg: 556
18.07.10 01:12

Jaha, er dette en kamptråd om kun MLS All Stars? Ser ikke noe skrevet om Man Utd i åpningsinnlegget.

Raul07
18.07.10 01:13
BerbaGud: Jaha, er dette en kamptråd om kun MLS All Stars? Ser ikke noe skrevet om Man Utd i åpningsinnlegget.

Jeg tenkte at dere kunne fikse det selv? Hadde jo bare klaget på det jeg skrev uansett vil jeg tro. Det er jo slik at det knapt er andre enn meg her inne som skriver i MLS tråder, så vil tro at dere klarte å mekke sammen noe informasjon til førstesiden før 28.juli

Om du ikke er happy, så får du heller lage en annen tråd på VGD eng.fotball og så får dere ta diskusjonen der.

(Innlegget ble redigert 18.07.10 01:14)

Ramos04
18.07.10 01:17
Raul07: Heath Pearce

Hehe, må jo bare få spille med det navnet! Har faktisk ikke fått med meg at Canal+ viser MLs før nå for 3-4 minutter siden. Blir i alle fall noe å gjøre på sene kvelder i sommer. Bedre blir det heller ikke at de skal vise FC Dallas kamper.

Raul07
18.07.10 01:19
Ramos04: ar faktisk ikke fått med meg at Canal+ viser MLs før nå for 3-4 minutter siden. Blir i alle fall noe å gjøre på sene kvelder i sommer. Bedre blir det heller ikke at de skal vise FC Dallas kamper.

Don't worry. Neste lørdag viser de Toronto FC  -  FC Dallas kl.22.00 på Canal+ Sport 1, fra BMO Field. Herlig stemning i Toronto. Heldgen etterpå (lørdag deg også), viser Canal+ Sport 1 Columbus Crew  -  FC Dallas kl.23.00

http://www.canalplus.no/major-league-soccer-kommende-kamper

(Innlegget ble redigert 18.07.10 01:19)

BerbaGud
BerbaGudInnlegg: 556
18.07.10 01:20
Raul07: Jeg tenkte at dere kunne fikse det selv? Hadde jo bare klaget på det jeg skrev uansett vil jeg tro. Det er jo slik at det knapt er andre enn meg her inne som skriver i MLS tråder, så vil tro at dere klarte å mekke sammen noe informasjon til førstesiden før 28.juli Om du ikke er happy, så får du heller lage en annen tråd på VGD eng.fotball og så får dere ta diskusjonen der.

Nei jeg bare lurte. Var forressten strålende og informativt det du allerede hadde skreve om MLS.

Ramos04
18.07.10 01:21

Flotters, kos at det er lørdags kamper framfor fredag eller søndag.

Raul07
18.07.10 01:24
BerbaGud: Nei jeg bare lurte. Var forressten strålende og informativt det du allerede hadde skreve om MLS.

Takk takk. Har fulgt MLS i ca 5-6 år nå, så har opparbeidet meg en del kunnskap. Lilleborg er jo en annen på disse forum som kan mye om MLS. Var han som fikk meg interessert for mange år siden. Clint Dempsey og New England Revolution ble raskt en favoritt for min del.

Raul07
18.07.10 01:25

Hadde forøvrig vært flott om Canal+ sendte denne kampen, siden de har rettighetene på ligaen her i Norge. Men Viasat Fotball sendte vel Celtic - Man Utd i går natt fra Canada.

Raul07
18.07.10 01:27

Hvorfor den 22 år gamle colombianske landslagsspilleren Fredy Montero bør være med

http://www.youtube.com/watch?v=aMSuGScTK5k

Han står med 4 landskamper og ett landslagsmål siden han debuterte for Colombia som 19 åring.

Intencion
IntencionInnlegg: 3960
18.07.10 01:30

Ser morsomt ut!

Ramos04
18.07.10 01:30

Fredy Montero har jeg fulgt litt sånn smått med nå i snart to år, men han gikk i glemmeboken min etterhvert. Hvordan går det med utviklingen hannes? Liten FM komet jeg oppdaget da, så... Dont judge me :-)

Raul07
18.07.10 01:31

Dette kan Dwayne de Rosario gjøre 28.juli.

Han kan score vakre mål. Veldig vakre mål!

Årets mål i MLS 2005
Årets mål i MLS 2004

Raul07
18.07.10 01:33
Ramos04: Hvordan går det med utviklingen hannes?

Veldig bra, om du spør meg. Imponerer i Seattle. Var på utlån i 2009 til Seattle Sounders FC, og imponerte. Ble så hentet permanent fra Deportivo Cali. Har fortsatt der han slapp. Han ble snappet opp foran Betis. I følge ryktene eier MLS han, og ikke Seattle. Dette fordi Seattle aldri kunne betale overgangsummen, som skal ha vært ganske høy. Meget bra spiller

Ramos04
18.07.10 01:42

Håper han kommer til Spansk fotball en gang i fremtiden når han blir litt bedre og mer moden. Tror den spanske spillestilen kunne passet han bra.

Raul07
18.07.10 01:46

Hvorfor Guillermo Barros Schelotto ble kåret til Årets Spiller i 2008

http://www.youtube.com/watch?v=D_7h01_MYlo

I 2008 endte han opp med 7 mål og 19 målgivende. I MLS Cup finalen la han opp til alle tre mål da Columbus Crew slo New York 3 - 1. Han spilte elleve år i Boca Juniors før han dro til MLS. Han scoret 87 mål på 302 kamper for Boca Juniors.

Han er nå 37 år gammel og det går ikke like raskt fremover med han som tidligere, men han imponerer i MLS og er klar for Man Utd 28.juli

TheDream
TheDreamInnlegg: 1164
18.07.10 01:49
Raul07: Dette kan Dwayne de Rosario gjøre 28.juli. Han kan score vakre mål. Veldig vakre mål! Årets mål i MLS 2005
Årets mål i MLS 2004

Wow! Målet fra 2004 er helt sykt. Har de målt hastigheten ? 

Raul07
18.07.10 01:50
TheDream: Wow! Målet fra 2004 er helt sykt. Har de målt hastigheten ? 

Ikke som jeg kjenner til, men det var j*vlig hardt!

Forresten. Han scoret jo dette også

Xabi og Beckham kan legge seg:-)

(Innlegget ble redigert 18.07.10 01:56)

Raul07
18.07.10 01:58

Hvorfor Marco Pappa er med

http://www.youtube.com/watch?v=slp731MOXQk&feature=related

Her får man bevis på at venstresleggen til 22 åringen fra Guatemala har mye kraft i seg. Han skyter hardt!

Raul07
18.07.10 03:35

Nery Castillo klar for MLS og Chicago Fire. Skulle ikke forundre meg om Don Garber tar han med på All Stars laget, om han er i form. Men det er vel tvilsomt om han er klar til da.

http://www.chicago-fire.com/news/2010/07/bienvenido-nery-castillo

TheDream
TheDreamInnlegg: 1164
19.07.10 15:38

Nery Castillo...Hva skjedde med han da? Husker han var helt fantastisk under Copa Amercia 2007(?) , var jo veldig ettertraktet rundt om i Europa såvidt jeg husker.

Raul07
19.07.10 18:04
TheDream: Nery Castillo...Hva skjedde med han da?

Shaktar kjøpte han for store penger, og han fant seg ikke til rette i Ukraina. Var jo glimrende for Mexico da han spilt for Olympiakos.

Raul07
19.07.10 20:24

Da er hele troppen klar. Som jeg forklarte i åpningsinnlegget, så ble elleve spillere valgt inn gjennom stemmer fra publikum, spillere, trenere osv. Så valgte trener Bruce Arena ti spillere til til hans lag, før MLS leder Don Garber tok med to til. (Moreno og Ching)

Da endte man opp med dette laget:
Spillere i grått er de orginale elleve spillerne som ble valgt inn først.

Keeper:
Donovan Rickets (33 år, Jamaica) - Los Angeles Galaxy
Nick Rimando (31 år, USA) - Real Salt Lake

Forsvar:
Omar González (21 år, USA) - Los Angeles Galaxy
Jamison Olave (29 år, Colombia) - Real Salt Lake
Chad Marshall (25 år, USA) - Columbus Crew
Jonathan Bornstein (25 år, USA) - Chivas USA
Heath Pearce (25 år, USA) - FC Dallas
Wilman Conde (27 år, Colombia) - Chicago Fire
Kevin Alston (22 år, USA) - New England Revolution

Midtbane:
Dwayne de Rosario (32 år, Canada) - Toronto FC
Guillermo Barros Schelotto (37 år, Argentina) - Columbus Crew
Kyle Beckerman (28 år, USA) - Real Salt Lake
Javier Morales (30 år, Argentina) - Real Salt Lake
Marco Pappa (22 år, Guatemala) - Chicago Fire
David Ferriera (30 år, Colombia) - FC Dallas
Brad Davis (28 år, USA) - Houston Dynamo
Shalrie Joseph (33 år, Granada) - New England Revolution
Jeff Larentowicz (26 år, USA) - Colorado Rapids

Angrep:
Edson Buddle (29 år, USA) - Los Angeles Galaxy
Landon Donovan (28 år, USA) - Los Angeles Galaxy
Sebastien Le Toux (26 år, Frankrike) - Philadelphia Union
Juan Pablo Angel (34 år, Colombia) - New York Red Bulls
Brian Cing (32 år, USA) - Houston Dynamo
Jaime Moreno (36 år, Bolivia) - DC United

Kommentar

Det var noen overraskelser her. Greit at Brian Ching er med, men hvorfor er Jaime Moreno med. Det forstår jeg ikke. Elendig valg av Don Garber. På midtbanen er jo Jeff "Der Kaiser" Larentowicz en overraskelse. Har vært bra for Rapids i år, og jeg kjenner han godt fra årene i Revolution, men synes ikke han holder mål. Er ikke overrasket at Nick Rimando ble andrekeeper, og heller ikke at Bornstein og Heath Pearce ble tatt med. Conde er også et bra valg. Er veldig overrasket at Alston er med. Han er jo et ungdomsikon og har spilt mange u-kamper for USA. Ligner en del på Cobi Jones...Men at han skulle være med her? Overrasket.

Ville selv ha tatt med Thierry Henry til tross for at han ikke er helt kampklar. Ellers mangler altså Perovic, Omar Bravo, Boskovic og Nery Castillo. Spillere som er bedre enn mye av det som er med her blandt de 23 utvalgte. Ellers hyggelig at Le Toux ble tatt med. Han fortjente det.

(Innlegget ble redigert 19.07.10 20:25)

J0a
J0aInnlegg: 14760
19.07.10 20:26

Hva med Kenny Cooper?

Raul07
19.07.10 20:29

Kan jo driste meg på en mulig oppstilling.

Tipper at Bruce Arena velger en 5 - 5 - 1 formasjon, eller 4 - 4 - 2. Muligens en diamant. Litt vanskelig å vite. Har jo stilt i noen ulike formasjon med hans Galaxy i år, og de har variert fra hva vi ble vant med på landslaget.

Rickets - Bornstein, Olave, Marshall, Alston - Schelotto, Joseph, Beckerman, Donovan, Le Toux - Buddle

Tror nok at Donovan starter lengre nede bak Buddle, og at Le Toux også starter i en lignende posisjon. Med denne formasjonen, så blir det ganske offensivt. Så mulig at han velger bort noen og setter inn en defensiv kjemper som Larentowicz. Joseph er jo konge på haugen sentralt på midtbanen, så er får Man Utd noe å bryne seg på

Dersom han starter i en 4 - 4 - 2, så skal man ikke se bort i fra at Angel og Buddle starter på topp sammen, med Donovan nede som en ving. Men det blir noe ubeveglig der fremme da mener jeg.

Forøvrig en skandale at Jaime Moreno er med, men ikke Fredy Montero. Har ikke sjekket om Montero er skadet, men rent kvalitetsmessig er det et hav mellom de to nå

(Innlegget ble redigert 19.07.10 20:37)

Raul07
19.07.10 20:31
J0a: Hva med Kenny Cooper?

Du er så 2009 altså:-) Kenny Cooper gjorde det bra for FC Dallas fra 2006 til 2009, men ble solgt til 1860 Munchen. Er vel på utlån i Championship i England tror jeg.

J0a
J0aInnlegg: 14760
19.07.10 21:13
Raul07: Du er så 2009 altså:-) Kenny Cooper gjorde det bra for FC Dallas fra 2006 til 2009, men ble solgt til 1860 Munchen. Er vel på utlån i Championship i England tror jeg.

Hehe, ja:) Så noen kamper med han for noen år siden, og da var han strålende. Lurte litt på hvor han har blitt av, men ser nå at han spiller for Plymouth.

Synd ikke Rosenborg fikk tak i han når de hadde sjansen. Hadde vært spennende med Cooper i TL, hvertfall 2008/2009-versjonen av Cooper.

Ramos04
19.07.10 22:12

Kenny Cooper er legendarisk. En av grunnene til at jeg fulgte litt på FC Dallas.

Siste innlegg