Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Valencia Club de Fútbol (Klubbtråd)

NYTT TEMA
Orishas
OrishasInnlegg: 40143
09.04.12 19:47
Inbetweener: men å kalle andre supportere for ubrukelige når du selv ikke har opplevd skikkelig motgang er relativt ubrukelig det også.

Hva faen har dette med noe som helst å gjøre? Og hva vet egentlig du om meg?

Valencias supportere, altså de som befinner seg i Valencia og er på kamp med lommetørklær, har et helt urealistisk syn på tingenes tilstand. At de opplevde sportslig suksess rundt årtusenskiftet er en forklaring, men ikke en unnskyldning for idiotien.

Elguaje
ElguajeInnlegg: 8884
09.04.12 23:44

Malaga har nå tatt over den viktige 3.plassen da de vant over Racing Santander 3-0 tidligere i kveld. Isco scoret det første målet for Malaga. Hrmf.

Mata10
Mata10Innlegg: 152
10.04.12 00:10
Orishas: Valenciafansen er noe av det mest ubrukelige man finner. De burde prise seg lykkelige over en mann som Emery, ikke kreve hans hode på et fat.

Latterlig det du påstår. Vi ligger nå 30 poeng bak Real og er ikke sikret noen CL neste år, er jo ikke rart at man begynner å rope på forandringer. Valencia er et lag som skal være i CL. Problemet med Emery er ikke at resultatene er så dårlige, det er måten han leder laget på. Valencia har i år tatt ledelsen i utrolig mange kamper der vi har tapt poeng. Har vel tapt rundt 30 poeng på dette. Derfor er det ikke rart at fansen vil ha inn en som f.eks. Benitez som har vært  der i toppen før. Jeg føler ikke vi har kommet noe nærmere Real og Barca under Emery. Jeg er en av de som har lyst på en forandring. Hvis du på grunnlag av dette velger å kalle Valencia-fans ubrukelig, da vil jeg heller si at det er du som er ubrukelig!

Orishas
OrishasInnlegg: 40143
10.04.12 00:22

Jeg vil si jeg er så godt som 100% uenig med deg i stort sett alt. Forøvrig begynte sutringen med Emery lenge før CL-plassen begynte å henge i en tynn snor.

Snakker forøvrig ikke om dere supportere i Norge

Fjellreven_92
Fjellreven_92Innlegg: 585
10.04.12 09:52

Synes faktisk Emery generelt har blitt dårlig behandlet i lengre tid, innfridd de siste årene, men fortsatt bare fått ettårige kontrakter, stygt redd for at et trenerskifte kan sørge for at dominansen rundt tredje plassen som har vært i den siste tiden forsvinner og at vi havner nede i gjørma sammen med Sevilla og Bilbao.

Fjellreven_92
11.04.12 22:13

Pen 4 - 1 seier i dag, straffen var nok feil, men R. Costa fikk vel også målet sitt feilaktig annulert, så det går vel på en måte opp i opp. Pablo H. med en kjempebrøler av et tilbakespill for så å gå opp å lage mål selv, deretter viste han oss hvor fort han kan kle både av og på seg, og det så ut som om dommeren ikke la merke til det. Jaja.

Elguaje
12.04.12 23:42

Tilbake på 3.plassen

Etter en herlig seier over Rayo igår, ble det spilt en viktig kamp for Valencia og begge motstanderne angående hvor de skal spille neste sesong. Og etter en høydramatisk avslutning, snudde Villarreal 0-1 til 2-1 fire minutter på overtid og Malaga! Dermed er Valencia igjen på tredjeplassen med like mange kamper spilt. AMUNT og takk våre rivaler Villarreal.

Elguaje
15.04.12 22:14

Etter en trist kamp så kan vi trøste oss (så godt det kan gjøres) med at Malaga ikke maktet å slå Real Zaragoza, og vi har fortsatt 3.plassen inntil videre med ét poengs margin. Helgen 28/29 april, så spilles kampen mellom lagene på La Rosaleda.

pewzidane
pewzidaneInnlegg: 7883
15.04.12 22:24
Elguaje: ét

*ett

Elguaje
15.04.12 22:30
pewzidane: *ett

Huff da.

Fjellreven_92
20.04.12 19:38

Noen andre enn meg som la merke til kjempeinnhoppet til Canales i går? Merker hvor mye jeg har savna fyren, kjapp i hodet, drøyer ikke med ball (slik som Parejo gjør alt for mye), hadde omtrent ikke feilpasninger. Forsvinner vel glatt når låneavtalen er over, tenker jeg, dessverre. 

Hadde vært greit å ta feil, da :)

Elguaje
20.04.12 19:42
Fjellreven_92: Forsvinner vel glatt når låneavtalen er over, tenker jeg, dessverre.

Vi får se. Valencia har lånt han over to sesonger, og tror han får neste sesong hos oss og. Herlig spiller, og en spillertype vi mangler. 

Elguaje
20.04.12 19:47

Emery skal visst ha annonsert sin avgang som Valenciatrener tidligere idag ved å si til spillerne ; "Neste sesongs mesterliga får dere nyte selv, for da er jeg nemlig ikke her lengre". Det er ennå ikke offisielt, men ventes å bli det i løpet av kvelden. Emery er i søkelyset hos bl.a. Real Sociedad og Olympiakos. 

-palc-
-palc-Innlegg: 5236
20.04.12 19:52

Det syntes jeg er synd for Valencias del. Har ikke gått bra i det siste, men han har jo styrt Valencia til CL de siste 3-4 sesongene.

Elguaje
20.04.12 20:00
-palc-: Det syntes jeg er synd for Valencias del. Har ikke gått bra i det siste, men han har jo styrt Valencia til CL de siste 3-4 sesongene.

Vanskelig å si om det er smart eller ikke, spørs helt hva som kommer inn. Hvis vi kommer på tredjeplass, så kan han få sparken for å ha kommet på 3.plass i ligaen, semifinale i CdR og mest sannsynlig semifinale i EL. 

Valencia bør takke Emery for hva han har gjort de seneste årene. Det han har klart å gjøre i forhold store utskiftninger av stjernene de to siste sesongene. Selv om 2012 har vært ganske elendig til nå, så kan han gå ut med hevet hodet etter min mening. Problemet er at det virket som at han har gjort sitt, at han ikke klarer å ta Valencia til "the next level". Spørsmålet er om neste mann inn klarer det.. 

Fjellreven_92
20.04.12 20:00

Nå ble jeg smålig deppa...

Ser for meg at vi dumper fullstendig og kommer til å grave i sumpa sammen med Espanyol nå, synes han har fått mye ut av nada midler.

Fjellreven_92
20.04.12 20:01
Elguaje: Problemet er at det virket som at han har gjort sitt, at han ikke klarer å ta Valencia til "the next level". Spørsmålet er om neste mann inn klarer det..

Sånn som ståa virker nå, tror jeg det er ingen som kan få til det på ganske lang tid mtp økonomien.

-palc-
-palc-Innlegg: 5236
20.04.12 20:04
Elguaje: Spørsmålet er om neste mann inn klarer det..

Da må dere nok finne deres Simeone eller en eller annen høyprofilert trener ala Villas Boas. Kan han være aktuell? Han i Valencia hadde utvilsomt vært spennende. Selv om han mest trolig stikker til Serie A neste sesong. Kanskje Benitez gjør en comeback?

Elguaje
20.04.12 20:06

Her er link forresten.

Spørsmålet er igjen hva som kommer inn og hva nye treneren får ut av troppen. Uansett er nok dette et ubeleilig tidspunkt å komme ut med dette på. Er et rotterace om 3.plassen og fortsatt et ørlite, men usannsynlig, håp om ELfinale. 

Spørsmålet er jo om spillerne vil kjempe for Emery de siste kampene, eller om de mister motivasjonen å ha Emery som trener ut sesongen når de vet han er ferdig uansett hva som skjer.

Elguaje
20.04.12 20:09
-palc-: Kan han være aktuell?

Villas-Boas hadde absolutt vært spennende og hadde takket ja til det hver dag i året. Men tror nok han er alt for dyr for klubben mtp på lønninger. 

Benitez vet jeg ikke angående lønn, men han har jo vist at han vet hvordan han skal gjøre det i Valencia. Spørsmålet er om det er smart å ansette han igjen?  Her er noen fans for og noen i mot. 

Preciado, Deschamps, Blanc, og Pellegrini er andre navn som det har blitt ryktet om de siste månedene. Får se hvilke trenere som er interessert i å komme, og hvem klubben har råd til.

(Innlegget ble redigert 20.04.12 20:16)

Fjellreven_92
20.04.12 20:22

Satt faktisk å diskuterte litt løst om det med en kamerat i går om både Villas-Boas og Deschamps, av de det har vært snakk om er det de to jeg personlig er mest positiv for iallefall. Blanc hadde nok også vært litt spennende, men han er vel uansett opptatt med Frankikes landslag?

Elguaje
22.04.12 17:02

Los Che er rett og slett nødt til å vinne denne kampen. Hver match før sesongslutt er en finale, og nå har de tapt de to siste med soleklar margin. De drar fortsatt nytte av at lagene bak slår hverandre, og ikke klarer å ta ordentlig innpå. Dermed vil Valencia ligge på en CL-plass, uansett hva som skjer i kveld. Men det er spillet og selvtilliten som ligger på nedrykksplass. En seier vil skape pusterom før semi-returen mot Atletico, og foran "seriefinalen" mot Malaga neste helg. Sesongen defineres med disse to kampene. Det vil også definere Emerys ettermæle i klubben, for det er allerede klart at dette blir hans siste for flaggermusene.

Fansen og media var ikke uventet i harnisk over den tannløse forestillingen mot Atletico. Først fikk spillerne se bannere med skjellsord når de kjørte spillerbussen inn til Valencia. Så fikk Emery slengt hån etter seg av en gjeng guttelagsspillere når han var på vei til gårsdagens pressekonferanse. Og som om ikke det var nok, tok et tjuetalls ungdommer affære og stormet treningen etterpå, for å protestere mot lagets kollaps.

De sistnevnte ble stoppet av vakter, men fikk likevel prate ut med lagkapteinene Albelda, Soldado og Ricardo Costa. Ungdommene kom fra den nye supportergruppen La Curva Nord Mario Kempes, og klubben gjorde nok rett i å stryke de med hårene.

Samtidig sto en AS-journalist i nærheten da Emery fortalte spillerne at han ikke vil være Valenciatrener neste sesong. Alle ventet en offisiell bekreftelse på dette under pressekonferansen, men den kom ikke. Likevel har de få som har vært i tvil om baskeren blir eller ikke, blitt overbevist om at forholdet må avsluttes. Rett og slett fordi Emery ikke har tillit i byen lengre, og neppe heller blant spillergruppen.

Treneren tok ut en (som vanlig) noe overraskende tropp. Der utelot han Topal, som hadde en forferdelig kamp i Madrid. Samtidig er Aduriz, Tino Costa og Mathieu ute med kortkarantene. I troppen kom Miguel tilbake, for første gang etter skaden han pådro seg for to måneder siden. Det er godt nytt for laget, men det gjenstår å se om han får spilletid i kveldens kamp.

Men en som definitivt har kommet tilbake er Canales. Med gode innhopp de siste kampene, er det godt mulig han får sjansen fra start. Gudene skal vite at fansen ønsker det. Laget har sårt trengt en playmaker, og det blir spennende å se om Emery tør å stille med både Canales og Parejo.

Mest oppsiktsvekkende var nok likevel Albeldas tilbakekomst i troppen. Etter flere kamper på tribunen spekulerte mange i om det var prinsipielle uoverstemmelser mellom veteranen og treneren. Dette dementerte Emery på pressekonferansen. Sammen med Maduro blir Albelda eneste alternativ som ren defensiv midtbanespiller, og sjansen er stor for at han starter.

Midtforsvaret var Valencias svakeste ledd mot Atletico, og Rami og Victor Ruiz så ut som de hadde nervene utenpå trøya. Minst én av de vil starte, da DeAlbert ikke er tatt ut. Det spørs også hvor Ricardo Costa spiller, om han erstatter Victor Ruiz på midtstopperplass, eller fortsetter på høyrebacken. Mest sannsynlig det første. Da vil Barragan starte som høyreback, og la Miguel få noen minutter på slutten.

Soldado fikk seg på nytt en trøkk mot Atletico, og sto over en treningsøkt etter at han kom hjem til Valencia. Men det er likevel ganske sikkert at han starter. Hvis ikke, får neppe Aduriz noe klippekort som erstatter. Om Canales spiller sentralt, er både Jonas og Paco Alcacer gode erstattere.

Venstrekanten må også forandres, da Mathieu ikke er aktuell. Bernat er hentet opp fra filialen, mens både Feghouli og Piatti er mulige å bruke i samme posisjon. Men Feghouli (som for en gangs skyld ikke hadde dagen mot Atletico) er nok mer aktuell på høyre. Pablo Hernandez har fått mye spilletid av Emery til tross for å være usynlig stort sett hele tiden, men nå tror jeg han får sette seg på benken.

Motstanderen har sikret plassen, og har fortsatt en liten mulighet til å nå Europa neste sesong. Laget, som ledet ligaen tidlig i fjor høst, har mildt sagt svingt som en jojo i prestasjonene. Flere ganger har Pepe Mel vært nær å få fyken, men sitter ennå ved roret. Seieren mot Malaga, som hjalp Valencia å beholde tredjeplassen, tyder på brukbar form for tiden.

Toppscorer Rubén Castro er virkelig mannen å se opp for, og står nå med 14 ligamål. Med seg har han ofte Roque Santa Cruz. Paraguayaneren har hatt en kronglete karriere, der han stort sett var skadet i flere sesonger for Baern Munchen, fikk lite spilletid i England, før han har funnet seg til rette i Sevilla. Spissen, som nesten har flere landslagsmål enn klubbmål i sin karriere, har selv foreslått å gå ned i lønn for å bli hos Betis.

Midtbanen er utpreget offensiv, med spillefordeler Beñat som sentral. På kantene finner vi den kjappe ecuadorianeren Jefferson Montero (ex-Levante) og den lokale helten Salva Sevilla.

Defensivt er Betis mere ordinære, og med Juanma skadet, bør Valencia skape målsjanser i fleng. Ihvertfall under normale omstendigheter. Nå er de ganske ekstraordinære, men jeg håper og tror at Los Che kommer tilbake som en rasende Arnold Swartzenegger i kveld. En seier betyr nemlig at Valencia kan ha 3-4 poengs forsprang på Malaga før de møtes nede i Andalucía neste helg. Pellegrini og co har nemlig en tøff bortekamp mot Osasuna i morgen (hvorfor får Malaga alltid mandagskampen?).

I det motsatte oppgjøret vant Betis 2-1 etter to mål på overtid, så Valencia har absolutt noe å hevne her. Sevillanerne er også inne i en flyt, og har ikke tapt de siste seks ligakampene. De slipper derimot inn en del mål. Så lenge Rami og co skrur på hodene sine riktig, og passer på Castro, bør vi ha noe å se fram til.

Først og fremst må Valencia kjempe! De kan ikke stå og se på hva som skjer, og håpe at en lagkamerat tar ansvar. Men løpe som om det sto om liv, også uten ball. Jeg forventer å se minst en playmaker i kveld, men helst to. Da er det ekstra viktig med bevegelse. Det hjelper ikke at Parejo og Canales holder på ballen om de ikke har noen å spille til framfor seg. Og det er bedre å prøve en risikabel pasning framover mens spillerne er på løp, enn å nøle, for så å bli satt under press på egen banehalvdel. Om pasningen fram til Soldado eller en kantspiller ikke lykkes, så er man ihvertfall organisert bak.

AMUNT

http://cfvalencianorge.blogspot.com/

Elguaje
23.04.12 23:07

Etter en overbevisende seier over Betis, da de ble feiet av banen med fire mål, og Malaga spilte 1-1 borte mot Osasuna i kveld, har Valencia nå en luke på tre poeng før det viktige oppgjøret som spilles på søndag. En utrolig viktig uke vi befinner i oss nå, med Atletico Madrid på torsdag og Malaga søndag. 

Amunt Valencia!

Elguaje
25.04.12 15:59

Har da blitt invitert til Viasat sitt studio igjen. Lite dilemma mtp at jeg selv spiller kamp imorgen ca samme tidspunkt. Får se hva avgjørelsen blir.

Fjellreven_92
25.04.12 17:24

Oi oi, spennende uansett, da :)

Elguaje
26.04.12 15:43

Bekreftet nå. Skal være med på sendinga. Satser på at jeg har noe å juble for etter kampen #aperlafinal.

ulfarne
ulfarneInnlegg: 20594
26.04.12 17:55
Elguaje: Skal være med på sendinga

Kult! :)

Make VGD proud! 

Inbetweener
InbetweenerInnlegg: 10911
26.04.12 18:46
Elguaje: Bekreftet nå. Skal være med på sendinga. Satser på at jeg har noe å juble for etter kampen #aperlafinal.

Var det du som var der under Chelsea-Valencia i CL gruppespillet også?

Good luck Chuck, håper du får noe å juble for etter kampen. 

Elguaje
26.04.12 20:30

stemmer det. Satser på at det går grei med sendinga nå.

Håper også jeg har noe.å juble for.Chelseakampen var jo bare trist

Elguaje
26.04.12 21:00

Gikk ikke helt som håpet.huff

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg