Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lucas Ocampos [17 år] Stjerneskudd

NYTT TEMA
Raul07
Raul07Innlegg: 115826
28.08.11 02:55

Lucas Ocampos, River Plate
17 år, Argentina [11.juli 1994]
Venstreangriper/spiss
Kamper: 3
Mål: 2
Målgivende: 1

Etter å ha fulgt River Plate sin sesongåpning i Nacional B i Argentina, og ikke minst Lucas Ocampos sin entré inn i fotballverden, klarer jeg ikke å vente lengre: jeg må skrive noe om denne karen som fylte 17 år for en måned siden.

Lucas Ocampos står frem som det nye stjerneskuddet i Argentina, og det etter bare tre kamper. De fleste ble overrasket da tenåringen fikk tillit av Matías Almeyda i sesongstarten, men det tok ikke lang tid før man forstod at River Plate har en diamant i stallen sin. Ocampos har briljert i de to siste kampene og står bak nesten alt som skjer offensivt for River Plate. Forrige uke scoret han et flott mål mot Independiente (Mendoza) og var toneangivende gjennom hele kampen. I natt stod han bak alle tre målene da River Plate slo Desamparados med 3 - 1, og hvilken forestilling det var!

Jeg legger ved videoer med kommentarer, men først kan jeg jo beskrive raskt hvilken spillertype han er. Dere vil nok se det greit på videoene og legg spesielt merke til hans målgivende til Carlos Sánchez sin 2 - 0 scoring i kveld mot Desamparados, samt forarbeidet til 3 - 1 scoringen. Ocampos virker å ha alt: han er hurtig, har god fysikk og bra teknikk. Han er god på hodet, treffsikker når han får sjansen, jobber knallhardt, virker å lese spillet glimrende, har gode pasninger og jeg har ikke sett mye tegn til svakheter i hans spill. Kanskje ikke overraskende har flere sammenlignet han med Cristiano Ronaldo...

Ocampos slo først gjennom på U17 nivå for Argentina nå i 2011, og står med tre mål på seks kamper. Det hjalp han nok å vise seg frem på dette nivået og det var tydelig at Almeyda fulgte med. Ocampos virker å være et soleklart førstevalg på venstresiden til River Plate, og allerede forrige uke ble det hevdet i argentinsk media at Palermo har sendt representanter til Buenos Aires for å følge 17 åringen og sikre seg han før andre klubber i Europa gjør det.

Hvor god kan han bli? Umulig å vite. Han kan bli en voldsomt god spiller eller stagnere. Man ser både óg når disse stjerneskuddene i Argentina slår gjennom.

1.video
Lucas Ocampos header inn utligningen for River Plate forrige uke i bortekampen mot Independiente fra Mendoza. Luciano Abecasis treffer med et herlig innlegg og 17 åringen er sterk i luften og scorer sikkert.

2.video
Ganske lik situasjon. Denne gangen slår Aguirre et flott innlegg og Ocampos kan knapt bomme. Header ballen enkelt inn i mål. Hans andre scoring for River i sin tredje kamp.

3.video
Følg med etter 40sek. Da får dere se reprisen. Ocampos plukker opp ballen, leker med en forsvarer og slår en fantastisk crossball inn til Carlos Sánchez som scorer sikkert til 2 - 0 mot Desamparados. Nydelig gjort av 17 åringen

4.video
Følg med etter 15sek. Da ser dere på reprisen hvordan Ocampos går forbi to spillere, legger en presis ball ut til flanken og fra der er det strake veien til nettmaskene via Cavenaghi og Domínguez.

Andyslidez
AndyslidezInnlegg: 2149
28.08.11 02:59

Sweet!

Raul07
28.08.11 03:05
Andyslidez: Sweet!

Ja. Ocampos er ingen bildeskjønn person, men denne tenåringen kan virkelig spille fotball. Har sett de to siste kampene hans og jeg har knapt registrert én feilvurdering, feilpasning eller noe negativt. Og det fra en 17 åring som ikke har spilt fotball på a-lags nivå før. Jeg er rett og slett stum av beundring for denne spilleren.

PrideOfMadeira
PrideOfMadeiraInnlegg: 4610
28.08.11 11:59

Så videoene, og ble imponert. Lekte med mye eldre spillere i en alder av 17. Kan man sammenlikne ham med Rooney?

Raul07
28.08.11 12:35
PrideOfMadeira: Så videoene, og ble imponert. Lekte med mye eldre spillere i en alder av 17. Kan man sammenlikne ham med Rooney?

Tja, minner meg ikke så mye om Rooney, selv om han er stygg som en Merseyside-gutt. Vanskelig å sammenligne han med noen i det hele tatt. Han har det meste og sliter med å finne noen klare svakheter. Han virker så utrolig rutinert for alderen. Her har man det nye stjerneskuddet i River Plate. Det tok dem ca to måneder etter at Erik Lamela var solgt for €12mil :-)

Valdivia10
Valdivia10Innlegg: 572
28.08.11 12:56

River fabriken fortsetter å levere talent på samlebånd. Herlig å se Chori feire målet sitt, han må vel være en potensiell legende i den hvit røde delen av Buenos Aires?

fenni
fenniInnlegg: 7315
28.08.11 13:01

Argentinsk fotball florerer med talenter, så ikke overraskende at det dukker opp en ny kandidat her..må jo ellers bare nevne at for en med store sympatier for los xeneizes så er der jo ikke så verst å se River Plate slite en divisjon lavere..;o)

Raul07
28.08.11 13:04
fenni: så verst å se River Plate slite en divisjon lavere..;o)

River sliter ikke. Tre kamper, ni poeng. Laget er bedre i år enn det man rykket ned med. Kanskje dette man trengte. Apertura og clausura-tittel i 2012 og 2013, next!

fenni
fenniInnlegg: 7315
28.08.11 13:10
Raul07: River sliter ikke. Tre kamper, ni poeng. Laget er bedre i år enn det man rykket ned med. Kanskje dette man trengte. Apertura og clausura-tittel i 2012 og 2013, next!

Siktet selvsagt til at River spiller i en divisjon lavere, jeg kaller det å slite ;o)

Raul07
30.08.11 18:17
fenni: Siktet selvsagt til at River spiller i en divisjon lavere, jeg kaller det å slite ;o)

Selvsagt selvsagt, men jeg er optimistisk i år

Raul07
03.09.11 20:59

Kl.2215 er det klar for Quilmes - River Plate. Skal bli spennende å se Lucas Ocampos nok en gang. Kanskje jeg får se første feilpasning, første sjanse han bommer på, første feilvurdering? Har ikke vært noe av det til nå..

Sotiris_Ninis
Sotiris_NinisInnlegg: 7134
03.09.11 21:06

Der var tråden ja.. Har fått med denne karen, men ikke sett noen kamper av River Plate denne sesongen, av naturlige årsaker. Virker som en spennende spiller, absolutt. Men det er vanskelig å spå så mye ennå, annet enn det ser lyst ut. Har mer trua på Lanzini fortsatt, selv om denne karen kanskje er litt mer effektiv.

Raul07
03.09.11 21:09
Sotiris_Ninis: Har mer trua på Lanzini fortsatt, selv om denne karen kanskje er litt mer effektiv.

Mistet litt troen på Lanzini i våres mht hans prestasjoner, men samtidig må det sies at ingen klarte å levere offensivt under JJ López sitt vanstyre. Vi får se hvordan Lanzini gjør det i Brasil. Tror vel ikke at det blir noen stor suksess og permanent avtale, men vi får se.

Raul07
03.09.11 21:09
Sotiris_Ninis: men ikke sett noen kamper av River Plate denne sesongen, av naturlige årsaker.

Bare å se kamper på stream det slik som vår Argentina-gjeng her inne. Du får være litt mer inne på rundetrådene våre

Sexy_cartman3
Sexy_cartman3Innlegg: 1117
03.09.11 21:13
Raul07: Kl.2215 er det klar for Quilmes - River Plate

Stream?

Raul07
03.09.11 21:14
Sexy_cartman3: Stream?

Bare ta turen inn til rundetråden vår, så får du det når kampen nærmer seg. Vi ser på Arsenal de Sarandí - Godoy Cruz nå

Sexy_cartman3
03.09.11 21:15

Ok

Suarez16
Suarez16Innlegg: 2799
03.09.11 21:19

Han har jo blomstret i River så langt.

Sexy_cartman3
03.09.11 21:20

Han blir sikkert god på FM 12

Raul07
03.09.11 22:20

I følge argentinske fotballeksperter skal River Plate ha sagt nei til et bud på €15mil på 17 åringen fra Inter i Serie A.

Sotiris_Ninis
03.09.11 23:00
Raul07: Mistet litt troen på Lanzini i våres mht hans prestasjoner, men samtidig må det sies at ingen klarte å levere offensivt under JJ López sitt vanstyre. Vi får se hvordan Lanzini gjør det i Brasil. Tror vel ikke at det blir noen stor suksess og permanent avtale, men vi får se.

Tja, si ikke det. Han har jo noen ekstremferdigheter, og har allerede scoret sitt første mål for klubben. Som nevnt tidligere har jeg stor tro på han, men han må helt klart bli bedre på når han skal spille ball og når han kan sentre. Får han det på plass er han en glomrende spiller.

Raul07
03.09.11 23:02
Sotiris_Ninis: Tja, si ikke det. Han har jo noen ekstremferdigheter, og har allerede scoret sitt første mål for klubben. Som nevnt tidligere har jeg stor tro på han, men han må helt klart bli bedre på når han skal spille ball og når han kan sentre. Får han det på plass er han en glomrende spiller.

Vi satser på det! Han har mye bra i beina

Sotiris_Ninis
03.09.11 23:02
Raul07: Bare å se kamper på stream det slik som vår Argentina-gjeng her inne. Du får være litt mer inne på rundetrådene våre

Har sett mange kamper fra Argentina tidligere på stream, men kommer ikke til å bruke mye tid på argentinsk 2. divisjon, selv om det har sin sjarme det også. Men skal få sett Ocampos noen flere kamper i år, synes ikke han har vært all verden i dagens kamp.

Raul07
03.09.11 23:06
Sotiris_Ninis: Har sett mange kamper fra Argentina tidligere på stream, men kommer ikke til å bruke mye tid på argentinsk 2. divisjon, selv om det har sin sjarme det også. Men skal få sett Ocampos noen flere kamper i år, synes ikke han har vært all verden i dagens kamp.

Skal neppe si så mye ut i fra disse 45min. For det første er han angriper, ikke venstreving hvor han spiller i kveld. For det andre har kampen vært helt ekstrem i tempo og det er ikke mye ballberøringer han får der han er ute på vingen. Ballen spilles heller sentralt. Har sett mye til han i de andre kampene, men i kveld har han vært usynlig til nå.

Vi får se hvordan det blir i 2.omg

Sotiris_Ninis
03.09.11 23:08
Raul07: Skal neppe si så mye ut i fra disse 45min.

Nei, dømmer han ikke så hardt utifra en slik omgang. Som du sier, så har denne omgangen var tempofylt og upresis, uten at Ocampos har fått røre mye ball.

Raul07
11.09.11 18:42

Lucas Ocampos spilte fra start, som vanlig og fikk én målgivende. Han la opp til Cavenaghi sitt mål da River spilte 2 - 2 mot Defensa.

Målet til Cavenaghi og Ocampos sin målgivende

Raul07
10.10.11 09:44

17 åringen spilte på nytt fra start i midtuken og registrerte seg med ett mål og én målgivende. Ocampos har startet alle kampene til River i høst

Sexy_cartman3
10.10.11 20:06

Hva faen

Han har bare 63 på fifa

Raul07
10.10.11 21:01
Sexy_cartman3: Hva faen Han har bare 63 på fifa

And...?

Sexy_cartman3