Fantastisk statestikk. Fyren er et monster på straffer, men Messi kunne dog gjort en bedre straffe.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Fantastisk statestikk. Fyren er et monster på straffer, men Messi kunne dog gjort en bedre straffe.
Selv Ronaldo som er vissnok verdensbeste straffeskyter her på VGD har bommet på Alves, sooo.
Det byr meg midt imot å hylle mannen med ridderhjelmen, men den doble ruletten til Puyol var virkelig magisk. Så ikke den komme for å si det slik.
Hvor leste du dt?
Er Busquets og Iniesta ute denne kampen?
Trolig, men vi får håpe på det beste.
Opp!
http://www.facebook.com/pages/Valencia-CF-Norge/177210692341619
Valencia har jo ingenting å tape, ikke umulig de overrasker Barca imorgen :-)
http://www.superdeporte.es/valencia/2012/02/07/desembarco-camp-nou/152769.html
Rundt tusen valencianere tar turen med buss til Camp Nou. Valencias gamle storspiller Gaizka Mendieta skal kjøre den ene bussen. Ironisk nok ble Mendieta fotballspiller i sin tid i Barcelonas skole La Masia, men fikk bare en halv times spilletid på A-lagsnivå.
Han spilte jo senere en sesong for Barca på utlån fra Lazio.
Hæ? Har Mendieta vært i La Masia? Nei det har han ikke. Han spilte ogsåmer enn en halvtime da han var i Barcelona på lån.
Riktig, my bad. Lurt å sjekke kilder før man poster slikt. Så det på en tweet i går av en spansk journalist, men finner den ikke igjen. Kanskje han selv har innsett sin brøler. Mendieta kom for ordens skyld fra Bilbao til Valencia, og spilte en sesong for reservelaget før han tok steget opp i A-laget. Finner lite info om hva han gjorde før sin 17-årsdag, men er grunn til å tro at han tilbrakte tiden i Bilbao.
Spilte helt riktig en sesong for Barca (som jeg burde husket!) på utlån fra Lazio.
Feil igjen. Han ble født i Bilbao, men spilte for CD Castellón før han dro til Valencia. Det var også der han ble flasket opp som spiller. Som barn spilte han for en annen castellonklubb. Castellón er forøvrig en by i samme region som Valencia, Comunitat Valenciana.
Da blir det Bilbao som ventes i finalen ja.
Baskerne leder 3-0 nå i 2.omgang og har 5-1 sammenlagt.
Bøyer meg i støvet. Men at Castellón ligger i Comunitat Valenciana vet jeg ihvertfall, bor jo selv i Valencia. Men det med Mendieta var flaut. En av mine gamle favorittspillere.
Slik ser forresten Mathieu ut etter den første kampen. Her i ankomsthallen på El Prat flyplass i Barcelona i kveld.
Slik ser forresten Mathieu ut etter den første kampen. Her i ankomsthallen på El Prat flyplass i Barcelona i kveld.
(Innlegget ble redigert 07.02.12 23:42)
Er det du som driver den norske Facebook-siden til Valencia?
Kjedlig at Busquets og Alexis er svært tvilsomme til kampen i morgen. Ser for meg en slik oppstilling:
Pinto
Alves - Puyol - Pique - Abidal
Xavi - Mascherano/Dos Santos - Thiago
Fabregas - Messi - Cuenca/Tello
Svært B-preget. Cuenca var ekstremt usynlig i forrige match, Tello som imponerte kan lett stjele plassen i morgen. Siden Busquets er ute er jeg svært usikker på den defensive midtbanen. Dos Santos imponerte også mot Real Sociedad, mens Mascherano ikke har knekt koden i den posisjonen siden han kom til Barca.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 00:48)
Det stemmer, men er ikke alene :-)
Så et videklipp Marca har lagt ut hvor Mendieta forteller om det fantastiske målet på Camp Nou i 99 som forøvrig også var en cup-kamp. Ser ut som godeste Mendieta nå er bussjåfør. Tenk det.
Er det noen som skal gjøre det i La Liga i år så må det nesten bli Valencia. Barcelona-syndromet ser ut til å hemme Real Madrid såpass at man blir fort flere hakk svakere enn det man ellers er, unntaksvis med tanke på forrige kamp. Syns Valencia generelt sett er gode mot Barcelona, bedre enn de aller fleste katalanerne møter.
Klarer nesten ikke vente til kampen i dag. Har en god følelse, håper følelsen er riktig også. Føler at det er på tide å slå Barca ettersom vi har vært veldig nære de siste gangene. Tror Ever blir nøkkelspilleren vår i dag sammen med en Soldado. Stiller forøvrig med ny Soldado-drakt i dag også. Vært morsomt å innviet drakten med en seier over Barca.
Amunt Valencia!
Om dere vinner i dag så hehe, blir det en fiiin dag for å si det sånn :-)
Vinne La Liga og se erkerivalen ryke ut i CdR hadde ikke vært dumt, hadde også sluppet eventuelle supercup-møter til August.
what is the difference between a vibrator and a real circus-fan?
real circus-fan is the real dick
Figo... Var det ikke surt å faktisk ryke ut av CdR slått av erkerivalen ? Ville heller tapt mot Valencia i en finale enn mot Real Madrid..
Generelt sett så var det hovedsaklig surt med enda en El Clasico, CdR er den minst prioriterte av samtlige av turneringene man deltar i år, men ja det var kjipt å ryke ut mot erkerivalen. Det er alltid kjipt, men bevares når man først skal ryke ut av noe så er CdR det greieste. Vant jo hele turneringen i fjor tross alt.
La Liga blir en fin trøst.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 19:37)
er det noen som har en brukbar stream ?
Viser viaplay kampen?