Mens vi venter på neste sesong føler jeg at det er naturlig å lage en ny klubbtråd for å forsøke å legge bak oss det traumet CL-finalen påførte oss alle.
I år prøver jeg meg på en klubbtråd da Dr. dr. prof. fussball Grock jinxet hele forrige sesong, Silvio dessverre later til å være rammet av samme type dementia praecox som Hr. Franz Beckenbauer, M-Ballack fremdeles sørger over at Neuner la opp og vår yngre garde av utmerkede debattanter som magnusbk, kl0di, Allianz81, Yhuri++ fremdeles trenger noen timer bak skjermen for å bli tatt opp i de innerste sirklene av FCB-Norges databrigade.
Sølv i Bundesliga, Cup og Champions League er ikke en dårlig sesong, men man sitter naturligvis igjen med en særdeles bitter smak i munnen. Det skulle ikke mye til for at alt hadde vært rosenrødt og en stor omkalfatring av laget ser de færreste på som nødvendig.
Dortmund var utvilsomt best i Bundesliga og i DFB-pokal, men hadde man vunnet på hjemmebane og spilt uavgjort borte ville die Schale havnet der den hører hjemme. Disse kampene blir nøkkelkamper for neste sesong om Dortmund klarer å opprettholde nivået. BVB ser ut til å klare å beholde stammen i laget, med Kagawa som den eneste nøkkelspilleren på vei ut. Reus bør dekke opp for dette tapet og vel så det, så det er ingen grunn til å tro at det blir noen enklere kamp om ligagullet til neste år fra den siden.
Laget pr. 25.05.2012 inkl. bekreftede overganger:
Keepere: Neuer, Stark (Ny!), Riedmüller
Forsvar: Lahm, Alaba, Boateng, Badstuber, Rafinha, Van Buyten, Contento, Dante (Ny!)
Midtbane: Schweinsteiger, Luiz Gustavo, Robben, Ribéry, Toni Kroos, Shaquiri (Ny!), Tymoshchuck, Emre Can (Ny!)
Angrep: Gomez, Müller, Petersen, Pizarro (Ny!)
Det ligger også i kortene at man henter inn en ny midtbanespiller og spiss, samt muligens en back. Silly season will show.
Jupp "Mr.Osram" Heynckes ser ut til å bli og det tror jeg de fleste Bayern-fans er fornøyd med. I motsetning til van Gaal og resten av de personlighetsforstyrrede trenerne der ute har han gode personlige egenskaper som gir trygghet og samhold i laget. Bortsett fra episoden mellom Ribéry og Robben har det vært lite utenomsportslig gnål denne sesongen. (Da overser jeg glatt oppstyret rundt den pyromane nutcasen fra Brasil)
Jeg tror vi skal prise oss lykkelig for at det er EM denne sommeren slik at spillerne får tankene vekk fra CL-finalen og kan fokusere på å spille ball i landslagssammenheng før neste sesong sparkes i gang. Totalt sett syns jeg det lover godt for sesongen 2012/2013 og jeg føler meg sikker på at vi tar hjem minimum en pokal av edleste valør. Ingenting i verden hadde smakt bedre enn å revansjere tapet fra 19.mai 2012.
Tradisjonen tro avslutter jeg innlegget med kvadet om Edson Braafheid, måtte neste sesong gi oss mange hyggelige episoder vi kan fortelle barnebarna våre om!
Mia san Mia!
Edit: Bildet forsvant selvfølgelig når jeg skulle redigere en skrivefeil. Fml.