Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FC Bayern München - Sesongen 2012/13

NYTT TEMA
Ganklabb
GanklabbInnlegg: 4198
25.05.12 20:42

Mens vi venter på neste sesong føler jeg at det er naturlig å lage en ny klubbtråd for å forsøke å legge bak oss det traumet CL-finalen påførte oss alle.

I år prøver jeg meg på en klubbtråd da Dr. dr. prof. fussball Grock jinxet hele forrige sesong, Silvio dessverre later til å være rammet av samme type dementia praecox som Hr. Franz Beckenbauer, M-Ballack fremdeles sørger over at Neuner la opp og vår yngre garde av utmerkede debattanter som magnusbk, kl0di, Allianz81, Yhuri++ fremdeles trenger noen timer bak skjermen for å bli tatt opp i de innerste sirklene av FCB-Norges databrigade.

Sølv i Bundesliga, Cup og Champions League er ikke en dårlig sesong, men man sitter naturligvis igjen med en særdeles bitter smak i munnen. Det skulle ikke mye til for at alt hadde vært rosenrødt og en stor omkalfatring av laget ser de færreste på som nødvendig.

Dortmund var utvilsomt best i Bundesliga og i DFB-pokal, men hadde man vunnet på hjemmebane og spilt uavgjort borte ville die Schale havnet der den hører hjemme. Disse kampene blir nøkkelkamper for neste sesong om Dortmund klarer å opprettholde nivået. BVB ser ut til å klare å beholde stammen i laget, med Kagawa som den eneste nøkkelspilleren på vei ut. Reus bør dekke opp for dette tapet og vel så det, så det er ingen grunn til å tro at det blir noen enklere kamp om ligagullet til neste år fra den siden.

Laget pr. 25.05.2012 inkl. bekreftede overganger:
Keepere: Neuer, Stark (Ny!), Riedmüller
Forsvar: Lahm, Alaba, Boateng, Badstuber, Rafinha, Van Buyten, Contento, Dante (Ny!)
Midtbane: Schweinsteiger, Luiz Gustavo, Robben, Ribéry, Toni Kroos, Shaquiri (Ny!), Tymoshchuck, Emre Can (Ny!)
Angrep: Gomez, Müller, Petersen, Pizarro (Ny!)

Det ligger også i kortene at man henter inn en ny midtbanespiller og spiss, samt muligens en back. Silly season will show.

Jupp "Mr.Osram" Heynckes ser ut til å bli og det tror jeg de fleste Bayern-fans er fornøyd med. I motsetning til van Gaal og resten av de personlighetsforstyrrede trenerne der ute har han gode personlige egenskaper som gir trygghet og samhold i laget. Bortsett fra episoden mellom Ribéry og Robben har det vært lite utenomsportslig gnål denne sesongen. (Da overser jeg glatt oppstyret rundt den pyromane nutcasen fra Brasil)

Jeg tror vi skal prise oss lykkelig for at det er EM denne sommeren slik at spillerne får tankene vekk fra CL-finalen og kan fokusere på å spille ball i landslagssammenheng før neste sesong sparkes i gang. Totalt sett syns jeg det lover godt for sesongen 2012/2013 og jeg føler meg sikker på at vi tar hjem minimum en pokal av edleste valør. Ingenting i verden hadde smakt bedre enn å revansjere tapet fra 19.mai 2012.

Tradisjonen tro avslutter jeg innlegget med kvadet om Edson Braafheid, måtte neste sesong gi oss mange hyggelige episoder vi kan fortelle barnebarna våre om!

Mia san Mia!

Edit: Bildet forsvant selvfølgelig når jeg skulle redigere en skrivefeil. Fml.

(Innlegget ble redigert 25.05.12 20:47)

Ganklabb
PerryAnnunziata
PerryAnnunziataInnlegg: 2823
25.05.12 20:47

"Unødvendig tråd! Jeg har førsterett til å lage nye tråder! Hvorfor kan vi ikke bruke den samme tråden hele tida slik Realgjengen gjør?!"

- Grock.

PerryAnnunziata
25.05.12 20:50
Ganklabb: Jupp "Mr.Osram" Heynckes ser ut til å bli og det tror jeg de fleste Bayern-fans er fornøyd med.

Hoeness har gjort det klart at Jupp blir. Punktum. Riedmüller, vår superwaterboy, er også ferdig i klubben. Lim inn pressekonferansen til Trapattoni som jeg oversatte til norsk. Det hører med i åpningsinnlegget. 

Ganklabb
25.05.12 20:55
PerryAnnunziata: Hoeness har gjort det klart at Jupp blir. Punktum. Riedmüller, vår superwaterboy, er også ferdig i klubben. Lim inn pressekonferansen til Trapattoni som jeg oversatte til norsk. Det hører med i åpningsinnlegget.

Du får en oppsummering.

(Innlegget ble redigert 25.05.12 21:01)

magnusbk
magnusbkInnlegg: 2325
25.05.12 20:59

Her vanker det en selvskreven tommel for vel utført åpningsinnlegg. Det skal bli godt å få skrotet den "gamle" tråden som til syvende og sist bare brakte oss sorg og frustrasjon.

magnusbk
25.05.12 21:21

Sneijder kritiserer Bayern

"This is laughable," Sneijder told Kicker. "What happened here in Munich is unfathomable. And to such an outstanding player, who brought the club so much success in the past. What's more, not a single member of the Bayern board of directors stood up and defended him."

„Aber Stil des FC Bayern und seiner Fans ist es,“ so Karl-Heinz Rummenigge weiter, „demjenigen, der am Boden liegt, die Hand zu reichen und zu helfen. Genau so, wie es der Großteil der 33.000 Zuschauer am Dienstagabend mit aufmunternden Sprechchören für Arjen Robben getan hat.“

"If it was up to me, Robben would join me at Inter as soon as this summer. We are very lucky to have him in the Netherlands squad. In our view, he must keep his playing style the way it is, and has always been."

Rotta Sneijder prøver å lokke Robben til Inter (som ikke en gang spiller tapercupen kommende sesong).

Raul07
Raul07Innlegg: 115885
25.05.12 22:15

Jeg ønsker dere lykke til med neste sesong. Neste år - da skal dere lykkes. Garantert.

(Jinx...)

magnusbk
26.05.12 15:31

Det har vært klart for de fleste av oss en stund nå at Pizarro tar et Bayern-comeback fom. sommeren, men nå er det altså offisielt.

33-åringen skrev under på en ett-årskontrakt, og er foreløpig årets fjerde signering for der Rekordmeister etter Shaqiri, Dante og Starke.

(Innlegget ble redigert 26.05.12 15:32)

Ganklabb
27.05.12 22:30

Shaquiri får draktnummer 11!

Spennende fyr det der, skal tro om han lykkes. Tøff konkurranse på midtbanen, håper han får en sjanse.

PerryAnnunziata
27.05.12 22:34

Mon tro hva som har skjedd med hårsveisen og klesstilen til Pizarro (sjekk hjemmesida til FCB)? Ser ut som en piccolo med sigøynerbakgrunn fra Cadiz.

kl0di
kl0diInnlegg: 2421
27.05.12 23:04

Hva skjer med Contento? Syntes både han om tymo spilte bra i CL finalen. Skal man kvitte seg med en back bør det heller bli Rafinha.

Superpipita
SuperpipitaInnlegg: 1868
27.05.12 23:15

Hvilken kvalitet holder Dante og Pizzaro?

Raul07
27.05.12 23:21
Ganklabb: Shaquiri får draktnummer 11! Spennende fyr det der, skal tro om han lykkes. Tøff konkurranse på midtbanen, håper han får en sjanse.

Grrr! Grr!

Ganklabb
27.05.12 23:22
Superpipita: Hvilken kvalitet holder Dante og Pizzaro?

Medioker.

Ganklabb
27.05.12 23:26
Raul07: Grrr! Grr!

Kraftig nakkeparti på den nye dvergen vår!

(Innlegget ble redigert 27.05.12 23:26)

Raul07
27.05.12 23:28
Ganklabb: Kraftig nakkeparti på den nye dvergen vår!

Hehe ja, sirkusartist denne albaneren

Spennende spiller, absolutt, men hadde nok heller gått for Marco Reus..

Coach
CoachInnlegg: 64809
27.05.12 23:40
Superpipita: Hvilken kvalitet holder Dante og Pizzaro?

Silvio Dante er pur klasse.

PerryAnnunziata
27.05.12 23:47
Coach: Silvio Dante er pur klasse.

Samme kan sies om C-Pizarro.

Coach
28.05.12 00:09
PerryAnnunziata: C-Pizarro

Kjenner jeg ham?  ;-)

PerryAnnunziata
28.05.12 00:11
Coach: Kjenner jeg ham?  ;-)

You tell me. Siden du skrev navnet på en debattant, gjorde jeg det samme. C-Pizarro er innom klubbtrådene til Bayern to ganger i året, men har vært på VGD i mange år. 

Coach
28.05.12 00:28
PerryAnnunziata: to ganger i året

Antagelig derfor det ikke ringte noen bjelle, da...  :-)

PerryAnnunziata
28.05.12 00:34
Coach: Antagelig derfor det ikke ringte noen bjelle, da...  :-)

Tror du SilvioDante vil gjøre et comeback på VGD? Har i årevis fulgt og respektert meningene hans før jeg selv opprettet en bruker på forumet (er ny her), men så forsvant han.

magnusbk
28.05.12 00:37
PerryAnnunziata: Tror du SilvioDante vil gjøre et comeback på VGD? Har i årevis fulgt og respektert meningene hans før jeg selv opprettet en bruker på forumet (er ny her), men så forsvant han.

Kanskje sover han med fiskene?

PerryAnnunziata
28.05.12 00:38
magnusbk: Kanskje sover han med fiskene?

Det er kun Luca Brasi som kan finne på noe sånt.

magnusbk
28.05.12 00:41
PerryAnnunziata: Det er kun Luca Brasi som kan finne på noe sånt.

Og grock tydeligvis. 3 dager er gått siden vår nye klubbtråd ble opprettet og han glimter fortsatt med sitt fravær.

Kasteball_2
Kasteball_2Innlegg: 19901
28.05.12 00:43
magnusbk: Og grock tydeligvis. 3 dager er gått siden vår nye klubbtråd ble opprettet og han glimter fortsatt med sitt fravær.

Medgangssupporter vettu

PerryAnnunziata
28.05.12 00:46
magnusbk: Og grock tydeligvis. 3 dager er gått siden vår nye klubbtråd ble opprettet og han glimter fortsatt med sitt fravær.

Har følgende to teorier å komme med:

1) mange har jo hatt langhelg, det er fint vær og (nesten) fussballfri noe som gjør at grock har hamstret Erdingere og drikker seg full frem til tirsdag.

2) han er forbannet på Ganklabb siden han opprettet en ny tråd. Grock er jo en van Gaal-type: alt skal være etter planen hans. 

PerryAnnunziata
28.05.12 00:46
Kasteball_2: Medgangssupporter vettu

Tror du Schalke henter Dani Alves fra FCB??

Kasteball_2
Kasteball_2Innlegg: 19901
28.05.12 00:50
PerryAnnunziata: Tror du Schalke henter Dani Alves fra FCB??

Hei. Schalke har allerede verdens beste backpar.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg