Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Barca-spillere

NYTT TEMA
Swagga
SwaggaInnlegg: 3727
16.06.12 22:47

Uttaler seg om at Alba vil trives masse i Barca osv. Xavi blant annet som har uttalt seg. Dere som ønsker kilder må bare få ræva i gir.

Hva synes vi om denne oppførsel til Barca-stjernene? Ganske typisk dem å prøve å påvirke spillere via media, noe som er ganske usympatisk.

For en klubb.

milfern
milfernInnlegg: 43565
16.06.12 22:51

Om Spania vinn EM skal du nok sjå dei dreg på Alba ei Barca-drakt under feiringa.

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 21325
16.06.12 22:55
Swagga: Hva synes vi om denne oppførsel til Barca-stjernene?

Sånn den skal være. Usympatiske både på og utenfor banen.

Orishas
OrishasInnlegg: 38914
16.06.12 23:09

Enda en meningsløs tråd, men det er ikke akkurat overraskende

Rafinha
RafinhaInnlegg: 5220
16.06.12 23:28
Swagga: Uttaler seg om at Alba vil trives masse i Barca osv. Xavi blant annet som har uttalt seg. Dere som ønsker kilder må bare få ræva i gir. Hva synes vi om denne oppførsel til Barca-stjernene? Ganske typisk dem å prøve å påvirke spillere via media, noe som er ganske usympatisk

Hold deg til LMFAO-konsertene dine eller diskuter på skolen med de anglofile heller, please..

GutiSuperman
GutiSupermanInnlegg: 6707
16.06.12 23:35

Slik er det i Barsa-land. Der er alle hjernevaskede små barn, og de prøver å ta med seg andre i dragsuget. Vi husker jo Cesc-sagaen, se på den stakkars gutten nå. En skygge av seg selv i Arsenal-tiden. Indoktrinert i Barsa-filosofien der alt skal gå på tvers eller bakover med mindre du heter Messi.

Orishas
16.06.12 23:39

For noe vås. Cesc er den han alltid har vært. En uspiselig karakter som er akkurat litt svakere enn Xavi og Iniesta slik at han må brukes på andre plasser.

Cobi
CobiInnlegg: 45223
16.06.12 23:49

Alba er praktisk talt klar, selv Valencia går langt i å bekrefte det, trolig blir det endelig enighet i løpet av noen dager. Xavi besvarer et spørsmål med at "jeg forstår det som at Alba er i ferd med å signere. Drsom han kommer, vil han være en god signering".

Dette er det ingen andre klubber og spillere som svarer om spillere som i praksis er klare...

Og Alba trengs ikke overbevises, han har tilbragt "hele" ungdommen i Barca, og spiller med "halve" Barcs på landslaget, og vet utmerket godt hva som venter han. Alba til Barca er den dårligst bevarte hemmeligheten i fotballeuropa nå etter at Podolski ble endelig klar for Arsenal.

Cobi
16.06.12 23:52

Cesc har EN sesong gjennom karrieren med mer mål enn i denne.

Cesc har EN sesong gjennom karrieren med flere assist enn i denne.

Gutten er nok fullstendig ødelagt ja.

Dani Alves er selve definisjonen på bakover eller tversover...

Lexern
LexernInnlegg: 5000
16.06.12 23:59
Cobi: Cesc har EN sesong gjennom karrieren med mer mål enn i denne.

Han har også hatt SJU bedre sesonger enn denne.

htoGV
htoGVInnlegg: 6490
17.06.12 00:01
Cobi: Cesc har EN sesong gjennom karrieren med mer mål enn i denne. Cesc har EN sesong gjennom karrieren med flere assist enn i denne. Gutten er nok fullstendig ødelagt ja.

I en vesentlig lettere liga det skal godt gjøres å ikke score mål i for offensive spillere, selv defensive. Han er mye dårligere spillemessig nå.

Ikke nok med det; laget han nå spiller på er et lag overlegent Arsenal.

(Innlegget ble redigert 17.06.12 00:02)

Cobi
17.06.12 00:05

Dt kan du gjerne mene, Lexern, men han spiller en vesentlig annen rolle også. To mål til nå i em vitner heller ikke om en spiller som er fullstendig ødelagt.

Glem heller ikke at han nettopp har avsluttet sin første sesong i nytt lag og nytt land (selv om han kjente både spillesystem og lagkamerater godt fra før, naturligvis). Det er alltid noe helt annet å gå fra enerstatus til en av gutta-status, det har man uendelig med eksempler på (benzema i Madrid er jo et godt eksempel i så måte). Selv om alle, Cesc selv inkludert, er enige i at siste halvdel har vært svak.

Og hvis vgoth i ramme alvor tror jeg besvarer hans innlegg, får han leve i si naive tro videre.

Lexern
17.06.12 00:19
Cobi: vitner heller ikke om en spiller som er fullstendig ødelagt.

At han er fullstendig ødelagt er bare tull fra ende til annen selvsagt.

Men at han ikke får brukt potsenialet sitt i Barcelona i like stor grad som han fikk i Arsenal er jeg ganske overbevist om. Dette har med spillestil osv. å gjøre, men Barcelona skal jo selvsagt ikke legge om spillestilen på grunn av ham. Men han kommer vel uansett mer til sin rett når han spiller i en klubb som er mer gjennombruddshissige, tar kontringer og alt det der? Nå blir han vel en av mange ballfordelere?

TheWhitePele
TheWhitePeleInnlegg: 4179
17.06.12 00:30

Cesc er virkerlig blitt en skygge av seg selv ja. Han var mye bedre i Arsenal. 

Cobi
17.06.12 00:32

Enig i at han var bedre i Arsenal enn i Barca, foreløpig i hvert fall, og trolig vil det forbli sånn også, men han har likevel vært en god signing. Tror verken Barca eller Cesc selv er nevneverdig stressa over st han evt leverte enda bedre i Arsenal, så lenge han leverer tilfredsstillende i Barca. Og første halvdel av denne sesongen gjorde han det, mens han var svak i andre.

At han har hatt sju sesonger i Arsenal som er bedre enn denne er jeg for øvrig ikke enig i. Han var ikke bedre i gjennombruddssesongen sin, f.eks.

SimoneInzaghi
SimoneInzaghiInnlegg: 21325
17.06.12 00:37
Rafinha: Hold deg til LMFAO-konsertene dine eller diskuter på skolen med de anglofile heller, please..

Der satt du han på plass azz.

Lexern
17.06.12 00:55
Cobi: Han var ikke bedre i gjennombruddssesongen sin, f.eks.

Nei, men da var han hva? 18 år? Jeg har heller ikke sett noe særlig av ham fra den tiden. Men om han ikke presterer bedre neste sesong kan man jo nesten begynne å snakke om en Kaka 2.0 her. Han har også overraskende mange målpoeng, men har jo på ingen måte innfridd ellers.

Men det blir jo spekulasjoner, så vi får vente å se. Jeg håper selvsagt han flopper og med tanke på spillestilen til Barcelona er det ikke utenkelig at han hverken kommer til å passe inn eller få ut potensialet sitt selv om han nok uansett kommer til å få inn en del mål og assists med tanke på hva som faktisk bor i ham og lagkameratene han har rundt seg.

Må si jeg lurer på om Barcelona fremdeles kommer til å kjøre denne ekstreme ballpossesion-taktikken den dagen Xavi legger opp. Eller rettere sagt, om de klarer det.

Men til det tråden egentlig handler om. Jeg synes vel kanskje det er litt smålig oppførsel fra enkelte Barca-spillere i noen av disse overgangene. Tenker spesielt på da de nærmest tvang en Barca-drakt på Cesc..

Cobi
17.06.12 00:58

Du vet at Reina, som altså ikke er Barcaspiller, var en av de to som gjorde det?

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/07/13/article-1294516-0A6C5902000005DC-139_468x312.jpg

Det var du som sa Cesc hadde hatt sju sesonger i Arsenal bedre enn denne. Da må du ta med gjennombruddssesongen hans...

Kaka-sammenligningen er latterlig og uten rot i virkeligheten. Cesc er på ingen måte noen flopp, og kostet også under halvparten av Kaka.

(Innlegget ble redigert 17.06.12 01:00)

samey999
samey999Innlegg: 10642
17.06.12 01:03
Lexern: Jeg har heller ikke sett noe særlig av ham fra den tiden. Men om han ikke presterer bedre neste sesong kan man jo nesten begynne å snakke om en Kaka 2.0 her.

Roe deg helt ned. 

Om Cesc hadde levert dette spillet i en dårligere klubb hadde alle skrytt ham opp i skyene. Hans prestasjoner blir gjerne glemt i et lag der Messi, Xavi og Iniesta brilijerer daglig.  

Superpipita
SuperpipitaInnlegg: 1868
17.06.12 01:06

Cesc leverte en god sesong for Barca, selvom han kanskje ikke satt sitt preg på laget slik som i Wenger tiden. Men man kan vel egentlig ikke vente det når han spiller med Messi, Xavi og Iniesta? Han har vel ei heller ferdighetene til det som nevnt over, dog ikke langt ifra.

Lexern
17.06.12 01:14
Cobi: Du vet at Reina, som altså ikke er Barcaspiller, var en av de to som gjorde det?

Skal du virkelig ødelegge ilusjonen min om at Barca-spillere er onde på alle mulige måter? Og at han hadde hatt SJU bedre sesonger var jo selvsagt bare satt litt på spissen for å vise at dette var en av hans svakeste sesonger. Tallet sju kom jeg også med uten å ha sjekket når han slo gjennom og blabla.

Kaka-sammenligningen blir først god etter neste sesong. Vent og se ;)

Lexern
17.06.12 01:22

Men forresten, det bilde du kom med der er jo egentlig ganske misvisende, nå som jeg faktisk sjekket opp videoen. Reina var en av de to? Nei, Reina stod og snakket med Cesc under armen før Puyol og Pique kom og tvingte en Barca-drakt på ham. Vet ikke hvor mye skyld Reina skal ha for akkurat den eller om han visste om det i det hele tatt.

http://www.youtube.com/watch?v=hAuzx-x6Yog

Så ja, da har jeg igjen overbevist meg selv om at "dere" fremdeles er onde.

Orishas
17.06.12 01:35

Kanskje ikke fryktelig gjennomtenkt av Pique og Puyol, men de er vitterlig to av Cescs aller nærmeste venner. Kanskje greit å ha det i bakhodet?

Lexern
17.06.12 01:42
Orishas: Kanskje greit å ha det i bakhodet?

Nei, det vil jo kanskje gjøre handlingen mindre "ond". Synes fremdeles det var ganske respektløst ovenfor Arsenal og Fabregas.  Men joda, det er jo fint at Barca-gutta gjør noen sprell iblant også.

Er uansett ganske stolt over å ha funnet en direkte feil i et innlegg av Cobi. Nå forventer jeg at han legger seg langflat og hyller meg.

callofduty
callofdutyInnlegg: 2883
17.06.12 02:26
Rafinha: Hold deg til LMFAO-konsertene dine eller diskuter på skolen med de anglofile heller, please..

Hahaha!

Cobi
17.06.12 10:54

Du fant en feil ja, Reina var ikke en av to, men en av tre. Han holder han fast og roper "her er Barcelonas fremtid" og er naturligvis medskyldig, om man kan bruke et slikt begrep.

Barcaham
BarcahamInnlegg: 2586
Daniel_Parejo
Daniel_ParejoInnlegg: 11108
17.06.12 13:02
Orishas: Kanskje ikke fryktelig gjennomtenkt av Pique og Puyol, men de er vitterlig to av Cescs aller nærmeste venner. Kanskje greit å ha det i bakhodet?

Jeg ser ikke hvordan "venneforholdet" forsvarer dette på noen måte.. Neppe Cesc som reagerte mest på det der.

Fkleppe
FkleppeInnlegg: 1076
17.06.12 14:45

Det er vel ikke noe overraskelse at som spiller vil du trives i Barca? De er jo som en familie og da er det ikke rart Alba kommer til å trives. 

Orishas
17.06.12 15:38

Nok av folk som var indignerte også på Cescs vegne da det stod på som verst. Ja selv i denne tråden er det nevnt at det var respektløst overfor Cesc.

Klikk for å gå tilbake til toppen