Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Atlético de Madrid - Klubbtråd

NYTT TEMA
-Jolla
-JollaInnlegg: 13291
08.06.13 22:51

Da var sesongen unnagjort, og det var en sesong vi kan se tilbake på med mye stolthet.

Det ble nesten en nestensesong, men et sent mål av Miranda sikret oss ikke bare vårt andre trofé for sesongen, men også en etterlengtet seier mot storebror Real Madrid. Så da ble det ett Copa del Rey-gull og ett Europeisk Supercupgull. I ligaen ble det en litt ambivalent 3. plass. Det så lenge ut som om man endelig kunne komme over Real Madrid på tabellen, men samtidig så kunne man jo ikke være frekke nok til å forvente mer enn en 3. plass før sesongen. Dette gir oss dermed vår første direkte kvalifisering til Champions League siden ligagullet i -96. I EL så rundspilte vi Rubin Kazan over to kamper, men rykket ut allikevel, og man skal ikke gråte over spilt melk.

Nei, da er det mye bedre å se fremover, og der er det mye positivt. Man har en fantastisk trener i Diego "Cholo" Simeone samt klassespillere i samtlige ledd. Med Falcao på vei til Monaco (ikke avdeling Bavaria, det ekte Monaco) så har man nok penger i klubbkassen til å være trygge når det kommer til nedbetalinger på gjelden pluss litt ekstra. Om to år skal man også flytte inn på La Peineta (kammen) og med salget av Vicente Calderón så blir vi nesten gjeldsfrie! Noe som virket utenkelig for kun to år siden. På ungdomssiden så går akademiet vårt som smurt etter at man gjennopprettet det (faen ta deg Jesús Gil), og denne sesongen har man sett noen mer enn godkjente innhopp av Manquillo, Saúl Ñiguez og Óliver Torres.

Troppen p.d.d:

Keepere: Thibaut Courtois (På lån fra Chelsea), Sergio Asenjo og Joel*

Midtstoppere: Miranda, Diego Godín, Jorge Pulido, Cata Díaz, Leandro Cabrera*, José María Giménez**

Backer: Juanfran, Javier Manquillo, Sílvio*, Filipe Luís, Emiliano Insúa, Domingo Cisma***

Sentral Midt: Gabi, Mario Suárez, Tiago***, Rubén Pérez*, Saúl Ñiguez

Ving/Offensiv Midt: Koke, Arda Turan, Raúl García, Óliver Torres, Cristian "Cebolla" Rodríguez, Rubén Micael* (kommer nok til å bli klar for Braga i løpet av de neste ukene)

Spisser: Falcao (drar til Monaco), Diego Costa, Adrián, Léo Baptistão**, Borja González*

* - Returnerer fra lån
** - Ny spiller
*** - Kontrakt utløpende den 30/06/2013
Bold - Førsteellever sesongen 2012/13

Hvis man nå tar en titt på overgangsmarkedet så er Jérémy Toulalan så godt som klar. Man har også en avtale med Diego Ribas, men har enda en god vei å gå i forhandlingene med Wolfsburg. Falcao er på vei til Monaco og man får inn Léo Baptistão direkte inn i førstelagstroppen.

Det man trenger nå er dermed en midtstopper og muligens en venstre ving eller spiss. Vi har blitt linket til det som kan krype og gå av spisser der ute. Luis Suarez, Mario Gomez, Edin Dzeko, Leandro Damião, Alvaro Negredo, Javier Hernandez, Cristian Benitez, Burak Yilmaz, Christian Benteke, Òscar Cardozo, David Villa, Jackson Martínez, Luis Muriel, Roberto Soldado, Pablo Osvaldo, Luciano Vietto, Gio dos Santos og Alejandro Gómez har alle blitt linket til klubben på ett eller annet tidspunkt. Personlig synes jeg ikke at man trenger en ny superspiss, men en spiller som kan rotere på de offensive plassene (eller et ungt talent) er jeg ikke imot. Luciano Vietto og Alejandro Gómez er således ganske interessante.

Så har man Pizzisituasjonen hvor det ikke er helt klart hvilken klubb han tilhører. Nå kan det virke som om han kun var på lån i Atlético og at vi lånte ham videre til Deportivo. Så han skal dermed returnere til Braga. Uansett så tror jeg at man har en viss mengde med prosenter i spilleren og kan nok lett skaffe oss ham hvis Simeone har lyst.
Videre melder MARCA at Simeone ikke har noen tiltenkt plass til noen av spillerne som returnerer fra lån og at alle dermed kommer til å gå på nye lån eller bli frigitt, noe som virker litt merkelig ettersom Cabrera senest i forrige uke snakket om muligheter til å være i førstelagstroppen neste sesong, noe som ikke hadde vært så dumt ut ifra hva jeg har hørt om spillet hans i Segunda. (Må jo være bedre enn Cata.)

For min egen del så er jeg veldig fornøyd med troppen og jeg tror at man kan bite godt fra oss i CL hvis man bare får en finfin 3. midtstopper i tillegg til Diego og Toulalan. Man kommer uansett til å ha et favorittstempel når det kommer til 3. plassen neste sesong, så får man krysse våre fingre for at man endelig får litt stabilitet.

- - - Aupa Atleti, alle Indianere! AUPA ATLETI! - - -

(Innlegget ble redigert 19.10.14 12:30)

Raul07
Raul07Innlegg: 129414
08.06.13 22:57
-Jolla: men et sent mål av Miranda sikret oss ikke bare vårt andre trofé for sesongen, men også en etterlengtet seier mot storebror Real Madrid.

Bare til ettertanke - tolk det gjerne som en liten hyggelig ønsketanke fra undertegnende. Atlético var i Segunda ikke så lenge etter forrige seier mot Real Madrid (1999), så pass opp! Det kan være neste års sesong blir virkelig spennende og dere tar en Villarreal (eventuelt en Atlético Madrid...)

Neida, forventer at Atleti skal bite godt i fra seg i Europa hvis Cholo & co gjør smarte valg i sommer og burde i hvertfall kunne sikre en ny 3.plass i ligaen.

-Jolla
08.06.13 23:00

Kopierer inn min gjennomgang av laget denne sesongen.

Karakter 1 - Stryk
Karakter 2 - Svak
Karakter 3 - Akseptabelt
Karakter 4 - Bra
Karakter 5 - Veldig Bra
Karakter 6 - Fantastisk

Standarden blir satt på 3.5, men vippet opp eller ned med en gang en spiller får spilletid. Hvis en spiller kun har spilt rundt 100-500 minutt så kan han bare få karakteren 3 eller 4 ut ifra hvordan spilleren gjorde det. Spillere uten spilletid er ikke med.

KEEPER

Thibaut Courtois: 6 - Spilt 3870 minutter - Ikke uventet får La Ligas beste keeper denne sesongen toppkarakter. Den beste spilleren i den beste sesongen vår på år og dag.
Sergio Asenjo: 3 - Spilt 900 minutter - Har spilt bra i sine ti kamper. Ikke de vanskeligste men går for en firer. Faller dog én karakter grunnet at han kostet oss videre avansement fra EL

MIDTSTOPPERE

Diego Godín: 4 - Spilt 3520 minutter - Én av fire spillere i et supert forsvar. Snuser på en femmer og er vel statistisk sett vår beste defensive spiller men han gjør mange rare valg og har mer enn én gang gjort jobben vanskelig for Miranda. Går nok muligens litt på personlige preferanser også.
Miranda: 5 - Spilt 3866 minutter - Lederen bak, viste i kampen mot Real Madrid hvor viktig han er, og da tenker jeg ikke på scoringen men på den defensive løpsviljen og arbeidsviljen. UTROLIG at Scolari valgte Réver over det som etter min mening har vært La Ligas beste midtstopper denne sesongen for Confederations Cup nå i sommer. Tabber seg skjeldent ut.
Cata Diáz: 2 - Spilt 1732 minutter - En mann som har kostet oss mang et poeng. Har nok ikke vært så svak som det til tider virker, men når han spiller så betyr det at duoen Miranda-Godín splittes, og det fungerer dårlig.
Jorge Pulido: 3 - Spilt 630 minutter - Har spilt litt cup og litt EL. I EL så har han hatt to relativt svake kamper, noe som er bekymringsverdig siden det ikke har vært noe særlig vanskelige kamper, skal sies at resten av laget ga f. de også. Ellers gjort det mer enn akseptabelt, men igjen, mot lag som H. Tel Aviv og Real Jáen så sier ikke det så mye. Blir nok aldri en ny Alvaro Domínguez som det ble spådd.

BACKER

Filipe Luís: 5 - Spilt 3492 minutter - Har i år igjen dominert på venstrebacken. Fungerer som både back og ving. Denne sesongen har endelig resten av forsvaret kommet opp til ham også.
Domingo Cisma: 4 - Spilt 880 minutter - Imponert meg egentlig. Hadde mer tro på Cata Diáz enn denne herremannen før sesongen. Kunne gå hele kamper hvor jeg var sikker på at det var Filipe vi hadde på venstresiden før jeg ser at manken er en nyanse mørkere. Og det er nok for en firer.
Emiliano Insúa: 3 - Spilt 110 minutter - Har egentlig bare spilt kampen mot Barcelona. Var usynlig.
Juanfran: 4 - Spilt 3642 minutter - Siste del av et forsvar man har holdt hele sesongen. Har skuffet litt etter jul, dermed blir det ikke en femmer.
Javier Manquillo: 4 - Spilt 540 minutter - Solid, ingenting å utsette.
Sílvio: 3 - Spilt 614 minutter - Portugiserens tid i Atlético er nok omme. Har gjort det bra i Deportivo, så håper på litt peng.
Kader: 3 - Spilt 120 minutter - Hva skjedde her? Fikk to kamper på begynnelsen av sesongen men etter det så har det vært nada.

SENTRAL MIDT

Mario Suárez: 4 - Spilt 2982 minutter - Hadde lenge tenkt å gi duoen vår på midten femmere, men ser at jeg har satt listen litt høyere. Jeg liker Mario, han har kreativitet lik en østers, litt for glad i hodeløse taklinger men solid som få. Veldig undervurdert (quote Veland).
Gabi: 5 - Spilt 3602 minutter - Har egentlig ikke spilt noe særlig bedre enn Mario og på mange måter har Mario Suárez vært viktigere for oss all den tid Tiago er bedre på Gabi sin rolle enn Mario sin. Men han er kaptein og har ledet oss til seier i mang en vippekamp. Legende.
Tiago: 3 - Spilt 1768 minutter - Akseptabelt er vel det beste ordet for å beskrive hans sesong. Kunne fått en 2er etter første halvdel. Ofte gjort det godt mot svakere lag.
Emre Belözoglu: 4 - Spilt 933 minutter - Litt høy karakter kanskje? Nei, var jo omtrendt vår beste spiller i gruppespillet i EL, som omtrendt er den eneste arenaen han har fått vist seg frem. Han holdt nivået vårt, men vi hadde ikke plass til en 32åring som backup. Synes synd på Tyrkeren.

OFFENSIV MIDT - VING

Saúl Ñiguez: 3 - Spilt 239 minutter - Akseptabelt.
Raúl García: 4 - Spilt 2303 minutter - Har blitt supersub etter at han startet sesongen som målgarantist. Har vel tjent rundt totusen kroner på ham denne sesongen. Burde nok ha spilt mer, men etter at Koke tok av så var det rett og slett ikke plass til ham i førsteelleveren.
Óliver Torres: 4 - Spilt 155 minutter - Vært bra, bedre enn Saúl, og er nok et større talent. Spennende å se utviklingen hans.
Koke: 5 - Spilt 3096 minutter - Har virkelig blomstret denne sesongen. -92 modell og har hatt like god sesong som Isco etter min mening, men Isco fikk vist seg i CL. Er fus på dødballer.
Cristian "Løken" Rodríguez: 4 - Spilt 2092 minutter - Du skal ha passe selvironi for å ha klengenavnet Cebolla, selv om det nok ikke er like rart på Spansk som på Norsk. Som rotasjonsspiller så er han enda ett offer for vår mangel på skader. Har spilt bra, og da til særdeleshet linkup spillet med Filipe Luís. Filipes beste kamper har vært med Løken som tok over 50% av det defensive arbeidet.
Arda Turan: 4 - Spilt 2719 minutter - Har vært skuffende. Det begynte veldig bra men har nesten hele resten av sesongen hatt noen småskader (den eneste). Han får en firer for han har spilt såpass bra, men han er en spiller som skal garantere en femmer. Dette virker også som den eneste sjangsen han får til å vise seg frem som playmaker ettersom Diego nok kommer tilbake.

SPISSER

Adrián: 3 - Spilt 2425 minutter - Jeg gråter over at denne fantastiske spilleren har levert til en treer denne sesongen. Våren 2012 lovte gull og grønne skoger, men selv om han fortsatt har teknikken og lekenheten så er han inneffektiv som få. Helt harmløs til tross for å ha alt tilrette for å bli superspissen Spania trenger.
Diego Costa: 5 - Spilt 2755 minutter - Har vært en åpenbaring etter at han gikk til Rayo i Januar i fjor. Vel så viktig som Falcao på topp. Han irriterer på seg midtstopperne til motstanderen og får dem begge på seg mens Falcao får enkel vei til mål. Hyllestene fra spillerne innad i klubben til ham sier det meste. Gir 110% som trengs siden Falcao liker å holde seg på 70% for det meste. Muligens den ekleste spilleren i ligaen som ikke bor i Sevilla. Har vel påført motstanderen noe sånt som 30 gule kort og 5 røde på sine 2755 minutter. Og jeg elsker ham. For å sitere godeste Franklin D. Roosevelt "He might be a bastard, but he's our bastard!"
Falcao: 5 - Spilt 3311 minutter - Jeg gir vår nummer ni i overkant mye pes. Det er ikke på grunn av at jeg ikke mener at han er en fantastisk spiller, men fordi hyllesten av ham til tider går litt langt. Og da oftest av folk som knapt ser ham spille. 34 mål på 3311 minutter stiller ham helt i toppsjiktet hva målscorere angår, men jeg blir ofte frustrert over at han ikke gidder å jobbe, og da spesielt når det kommer til kamper mot mindre lag. Han forventer at angrepene skal bli skapt av alle andre og at han kun skal pirke den over linjen. Og på dette er han i verdensklasse. Jeg savner en Agüero som hver gang han fikk ballen hadde en mulighet for å lage et mål - enten for seg selv eller for Forlán.

MAGIKER

Diego "Cholo" Simeone: 6 - Fantastisk.

(Innlegget ble redigert 08.06.13 23:04)

Orishas
OrishasInnlegg: 40143
08.06.13 23:03
Raul07: og burde i hvertfall kunne sikre en ny 3.plass i ligaen.

Atlético vil ikke engang få konkurranse om den plassen tror jeg.

Dabedida
DabedidaInnlegg: 21644
08.06.13 23:05
-Jolla: Tro

håp og kjærlighet.

Fint innlegg. 

Skal legges i favoritter når sesongstarten nærmer seg. 

-Jolla
08.06.13 23:07
Dabedida: håp og kjærlighet. Fint innlegg. Skal legges i favoritter når sesongstarten nærmer seg.

Tnawwww.

Du er jo søt også.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 9606
08.06.13 23:36

Trenger Atletico egentlig en ny superspiss når Falcao forsvinner? Diego Costa og Adrian burde jo holde i massevis om man har en lovende unggutt som tredjespiss og Arda Turan (og Diego) som kan spille bak en enslig spiss.

Orishas
OrishasInnlegg: 40143
08.06.13 23:37
george_hincapie: Trenger Atletico egentlig en ny superspiss når Falcao forsvinner?

På ingen måte

Jon-Snow
Jon-SnowInnlegg: 2335
09.06.13 14:03

For Atletico sin del kommende sesong blir Toulalan et glimrende kjøp tror jeg, sålenge han holder seg skadefri, obviously. Han og Gabi kommer til å danne en solid sentral midtbane. Nobrainer

-Jolla
09.06.13 14:21
Jon-Snow: Han og Gabi kommer til å danne en solid sentral midtbane. Nobrainer

Han, Gabi og Mario Suárez kommer til å spille omtrendt like mange minutter. Taktikken til Simeone sliter såpass på den sentrale midtbanen at selv dette ikke er nok, så får håpe RG8 spiller like godt her som han har gjort som hengende spiss.

Tror dermed at det ikke blir noe klart førstevalg her. Men hvem som blir foretrukket til de viktigere kampene kan bli interessant, personlig tror jeg at det kommer til å være Gabi-Mario, i hvert fall det første halve året, grunnet deres fantastiske samarbeid, samt måten de utfyller hverandre.

-Jolla
09.06.13 14:27

Linker bare til Svenskafans sin transferside for Atlético.

Scroller du ned så ser du det av rykter som har vært angående klubben på en ganske oversiktlig måte. Her er ofte volum et godt hint på hvilke rykter som er mer troverdige enn de andre.

-k9b_
-k9b_Innlegg: 23986
09.06.13 14:30

Blir belgieren værende?

Er vel omtrent den viktigste signeringen dere kan gjøre i sommer.

-Jolla
09.06.13 14:35
-k9b_: Blir belgieren værende? Er vel omtrent den viktigste signeringen dere kan gjøre i sommer.

Belgieren blir værende, men bare på lån enn så lenge. (We will have you yet, my pretty.)

Har følt meg ganske rolig angående dette. Men som du sier, det er helt klart den viktigste signeringen vi kunne gjøre. Sier ikke nei takk til å ha verdens beste keeper på lån.

-Jolla
09.06.13 20:09
-Jolla: Tiago***

Det virker som om Tiago går med på å forlenge kontrakten sin og tar et kraftig lønnskutt i prosessen.

Samtidig er det klart at Sergio Asenjo ikke kommer til å være vår andrekeeper neste sesong. Om det blir lån eller salg vet jeg ikke enda.

KongOjo
KongOjoInnlegg: 1393
10.06.13 00:06

Nå skal vi roe oss, Kurtåa er kanskje verdens beste keeper, men ikke så bastant som du mener det. Og noen bra innlegg du har her, men at du ikke gir Falcao 6 tror jeg er av litt bitterhet, absolutt en av verdens beste spillere denne sesongen.

-Jolla
10.06.13 13:35
KongOjo: Nå skal vi roe oss, Kurtåa er kanskje verdens beste keeper, men ikke så bastant som du mener det. Og noen bra innlegg du har her, men at du ikke gir Falcao 6 tror jeg er av litt bitterhet, absolutt en av verdens beste spillere denne sesongen.

Thibaut Courtois er ikke verdens beste keeper. Det var ment som en litt kjepphøy kommentar fordi jeg er veldig stolt over Belgieren. Litt som at jeg alltid sier at Kun Agüero er verdens beste spiss siden han er min personlige favorittspiller.

Når det kommer til Falcao så tror jeg at jeg har mer bakgrunn for å vurdere enn deg, og han har ikke hatt noen 6er sesong. Det at han kom til å forlate laget etter sesongen har man lenge vært klare over, og jeg er ikke bitter i det hele tatt. Jeg er veldig glad for at vi fikk solgt ham for det man hadde lyst til, slik at man kan betale ned lånene våre og ikke risikere å komme nærmere konkurs. (Hadde nok vært sikre allikevel etter suksessen de siste sesonger, men allikevel, jeg er veldig takknemmelig for at Falcao hjelper oss her.)

-palc-
-palc-Innlegg: 5236
10.06.13 23:28
-Jolla: Gode sider å følge for nyheter: http://www.svenskafans.com/spanien/atletico/ http://en.clubatleticodemadrid.com/atm/atletico-de-madrid http://atleticonorge.com/ http://www.marca.com/futbol/equipos/atletico.html

Sleng på med http://www.atleticofans.com/ 

Glimrende side med gode skribenter og debattanter.

-Jolla
11.06.13 00:32
-palc-: debattant

Der var han jo!

Savnet deg i tråden.

Nullstress
NullstressInnlegg: 5395
11.06.13 00:35
-Jolla: Når det kommer til Falcao så tror jeg at jeg har mer bakgrunn for å vurdere enn deg, og han har ikke hatt noen 6er sesong.

Jeg merker at det begynner å bli provoserende at du til enhver tid går ut fra at ingen andre ser Atletico enn deg selv... For min egen del vil jeg tro at Atletico er det laget jeg har sett nest flest ganger denne sesongen.

Dere har 3 spillere som i mine øyne aspirerer til 6 øyne på terningen. Disse er Courtois, Filipe og Falcao.

Det handler nok mye om hva slags spillere man liker. Jeg liker spisser som setter ballen i nettet. Og topplag, slik som atleti ønsker å være, må ha plass til en "luksusspiller" som i hovedsak har som oppgave å sette ballen i nota. Falcao har scoret 28 mål på 34 kamper i tillegg til egenhendig å skjenke dere den europeiske supercopaen. Jeg har vanskelig for å se hvordan man kan sette noe annet enn en 6'er bak hans navn.

Det er opplagt en utakknemlig oppgave å være nr 9 hos stormakten Atletico de Madrid.

-Jolla
11.06.13 00:47
Nullstress: Jeg merker at det begynner å bli provoserende at du til enhver tid går ut fra at ingen andre ser Atletico enn deg selv...

Beklager hvis jeg gjør det, og her bør jeg ta selvkritikk. Du har helt rett i at det har med hvilke spillertyper man liker.

Jeg synes for eksempel at Diego Costa har gjort nesten en like god jobb, til tross for at han har vært motbydelig til tider.

(Innlegget ble redigert 11.06.13 00:52)

RoadtoSerfdom
RoadtoSerfdomInnlegg: 252
11.06.13 10:30

Da begynner det dessverre å se mørkt ut for en potensiell Diego retur til Calderon. Fikk en dårlig følelese da Simeone sa Diego var den eneste spilleren han eksplisitt hadde gitt klubben beskjed om å hente. Uttalelsene kan kun forstås som et forsøk på å legge press på klubben, et tegn på at det ikke forhandlingene ikke går riktig vei.

Diego sine lønnskrav er som vanlig for høye for klubben, med mindre spilleren kommer gratis. Noe han selvfølgelig ikke gjør. Hvis klubben må betale overgangssum. må Diego ned i lønn, noe han nekter på det nåværende tidspunkt.

Viktig med en kreativ spiller inn dørene på Calderon i sommer. Spent på hvem det blir, veldig skuffet hvis det viser seg å ikke bli noen. Føler vi kun er en kreativ midtbanespiller fra å ha et meget sterkt lag til neste år.

Det kan legges til at klubben har sagt nei til bud på Filipe, Miranda, Godin, Arda og Diego Costa.

Zizou-Bjørndalen
Zizou-BjørndalenInnlegg: 1529
11.06.13 13:09

Har Manquilo noen mulighet til å bli en god spiller, eller tror dere han alltiddbare vil være en grei backup?

Thpe
ThpeInnlegg: 26389
11.06.13 13:10
Zizou-Bjørndalen: Har Manquilo noen mulighet til å bli en god spiller,

Alle har mulighet til å bli en god spiller :-)

-Jolla
11.06.13 17:47
Zizou-Bjørndalen: Har Manquilo noen mulighet til å bli en god spiller, eller tror dere han alltiddbare vil være en grei backup?

Jeg mener at han har en ypperlig sjangse. Så jeg liker lite rapportene som sier at man ser etter en høyreback som kan spille stopper, eller en stopper som kan spille høyreback.

Her mener jeg at Manquillo bør være et klart andrevalg, men en ny stopper trenger man helt klart. (Med mindre - som jeg har nevnt tidligere - Cabrera er klar til å være 3. midtstopper. Cata Díaz holder ikke nivået.)

-palc-
11.06.13 21:35
-Jolla: Der var han jo! Savnet deg i tråden.

Tatt å chillan i det siste jeg, men skal prøve å holde liv i denne tråden!

-Jolla
11.06.13 21:39
-palc-: men skal prøve å holde liv i denne tråden!

Tror jeg at man skal klare greit, bruker denne til kamper når sesongen begynner.

-palc-
11.06.13 21:42
-Jolla: Cabrera er klar til å være 3. midtstopper. Cata Díaz holder ikke nivået.)

Syntes han bør lånes ut til en La liga klubb først. Rayo V eller noe. Det samme gjelder Jose Maria Gimenez. Han virker veldig lovende, men trenger litt erfaring fra spansk toppfotball, gjenstår å se hva Cholo velger å gjøre. Pulido har jeg gitt opp, mens Cata er en katastrofe.

Forøvrig enig i at Manquillo burde være et klart andrevalg. Vært meget god i de kampene han har fått, og Juanfran trenger jo hvile iblant. Men et dilemma det der, vi trenger en solid 3. midtstopper, men waste å bruke for mye peng på en god en.

Hva skjer med Toulalan? Kommer han? Har vi og Malaga kommet til enighet?

-Jolla
11.06.13 22:13
-palc-: Hva skjer med Toulalan? Kommer han? Har vi og Malaga kommet til enighet?

Toulalan er etter de fleste rapporter på god vei inn. Og det hjelper ikke Málaga at dommen i anken om kun ett års utestengelse i europacup gikk i mot dem.

Diego er det verre med, tror egentlig at man har en relativt god deal med Diego selv, hvor han tar et lønnskutt, men man er ikke villige til å betale noe særlig til Wolfsburg virker det som, og mulig man bruker dette til å presse Diego til å ta en enda lavere deal. Hvis ikke Diego kommer så vet jeg egentlig ikke om jeg vil punge ut for en annen playmaker, da er jeg mer for at man faktisk går for en ny vingspiss og enten spiller med Arda/Koke/RG8 bak Diego Costa eller prøver å skaffe oss en stjernespiss og kjører litt mer slik man har gjort i vår med to klare spisser (dog enda mer likestilte enn det DC og Falcao har vært.)

Det jeg synes man trenger er dermed - i første rekke - én 3. midtstopper og Diego, samt muligens ett angrepstalent, forbeholdt at enten Cebolla eller RG8 forlater oss.

Ellers er det verdt å nevne at med Falcao ut og en DC som skaffer seg Spansk pass, så har man to frie non-EU plasser i laget, og Atlético er ikke kjent for å spare på disse, Caminero har vel for eksempel tidligere nevnt at han har en liste med spillere han kunne tenkt seg når det ble åpninger (Vi skal jo muligens ha sikret oss 25% av Wellington på São Paulo, men han er defensiv midtbane, så tvilsomt at han kommer inn hvis Toulalan kommer.)

(Innlegget ble redigert 11.06.13 22:13)

-palc-
11.06.13 23:02
-Jolla: Hvis ikke Diego kommer så vet jeg egentlig ikke om jeg vil punge ut for en annen playmaker, da er jeg mer for at man faktisk går for en ny vingspiss og enten spiller med Arda/Koke/RG8 bak Diego Costa eller prøver å skaffe oss en stjernespiss og kjører litt mer slik man har gjort i vår med to klare spisser (dog enda mer likestilte enn det DC og Falcao har vært.) Det jeg synes man trenger er dermed - i første rekke - én 3. midtstopper og Diego, samt muligens ett angrepstalent,

Jeg er enig i ditt resonnement bortsett fra at jeg gjerne vil se DC fortsette i samme posisjon. Dvs, bak spissen/ på kanten/fri rolle. Det er da jeg føler vi får maks ut av hans spill. La han involvere seg så mye som mulig i spillet, dvs blant annet fortsette å provosere og irritere motspillerne så mye som mulig.

Men da trenger vi jo en ny spiss. Kommer en ny spiss, blir det trangt om plassene på "vingene"( anførselstegn fordi vi egentlig ikke har kantspill i 4-2-2-2 formasjonen vår). Da har vi plutselig Adrian, C-Rod, Arda, Koke, RG8 og Leo ( litt lunken ifht singeringen av han f.øvrig) på den 2'eren. Og kommer Diego, hva skjer så med Koke? Skal han spille sentralt på midten? Hva med Oliver Torres? 

Diego gir oss en helt ny dimensjon i spillet vårt, og da går vi nok over til en 4-2-3-1 formasjon. Toppa lag så betyr Koke, Diego og Arda på banen samtidig for det blir dumt å benke en av disse. Det blir litt for mange kokker og søl osv. Blir vanskelig å sette sammen et lag med andre ord, og da tror jeg Arda går om ikke så lenge.

Så etter å ha resonnert litt frem og tilbake selv, så er det vel best at enten vi kjøper en ny spiss eller kun får inn Diego og satser på DC som ren 9'er, selv om jeg som sagt syntes det blir litt waste å bruke han i en slik begrenset rolle. 

Jo, så trenger vi en midtstopper såklart.

Litt kronglete skrevet. Jeg er trøtt, men håper du ser poenget. Vi har litt for mange offensive spillere hvis vi får inn enda en og ikke får solgt noen!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg