Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.
Hvordan går det med utbygingen på Varden, er det noen som har vært der oppe å sett? Hvem har Løv-Ham forsterket med i vinter og hvem er forsvunnet? Og kommer Løv-Ham nok en gang til å greie seg? Jeg tror at dette er sesongen da løvene rykker ned igjen og blir i de lavere divisjoner for godt, det er ihvertfall mitt tips. La ordene mine bli gjort til skam, LøvHam.
Blir litt feil å bruke den gamle klubbtråden siden den har 2007 i topicen. Så vi kan vel like gjerne smelle opp en ny tråd.
12.01 13.00 Norheimssund Vestlandshallen 19.01 18.00 Nest-Sotra Vestlandshallen 09.02 16.00 Fyllingen Vestlandshallen 16.02 14.00 FK Haugesund Vestlandshallen 02.03 14.00 Vard Haugesund Bergen 18.03 14.30 Bryne Vestlandshallen 21.03 17.30 Alta Kongsvingerhallen 25.03 19.00 Sandnes Ulf La Manga 28.03 19.00 Hødd La Manga
Kampen mot Norheimsund er jo unnagjort, der løvene vant 4-1.
Litt merkelig om de ikek er godt i gang med renoveringen av Varden Amfi. Det blir jo spennende å se hvordan det blir til slutt. Jeg bor i nærheten så det blir vel gjerne en kamp eller to til sesongen om det passer.
Jo. Løv-Ham generasjonen 91 og yngre er svært solide og helt i Norgestoppen. Flere av dem er hvertfall klart best i Bergen. Imponerende arbeid på yngresiden.
Sommeren 2007 offentliggjorde Bergen kommune, i samarbeid med Trond Mohn, en plan for å ruste opp Varden Amfi til toppfotballstandard innen sesongen 2008 starter. Det vil bli lagt kunstgress med undervarme, flomlys og garderobe- og publikumsfasiliteter vil bli oppgradert til å oppfylle kravene. Stadionet vil da bli benyttet av både Fyllingen og Løv-Ham.
Før Varden Amfi ble åpnet benyttet Fyllingen, og delvis også Løv-Ham, seg av Varden Kunstgress som ligger ved siden av Varden Amfi og som i dag benyttes som treningsbane. Tilskuerrekorden på Varden Amfi er 11.033, satt 23. juni 1992 i forbindelse med møtet mellom Fyllingen og Sportsklubben Brann.
Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Varden_Amfi»
Det blir altså udervarme på Varden Amfi, og stadionanleggeg vil jo bli såpass bra at NFF godkjenner det uten å nøle, vil jeg tro. Nytt flomlysanlegg får de også. LøvHam har også blitt tildelt 600 000 kr fra NFFs "Hatrickfond" som skal brukes til utbedring av Varden Amfi.
"Lynghaugparken" skal også stå ferdig i løpet av 2008, et anlegg som skal brukes av junioravdelingen og helt sikkert andre yngre i LøvHams rekker. LøvHam satser på unge talenter, og det kan fort lønne seg, både for løvene og ikke minst for Brann. Totalt setter er det veldig flott at bergensfotballen er bra og at det satses.
Hvor er du fra? Alt dette høres jo bra ut, men som sagt har jeg ikke sett noe til det. På Varden er det jo gressbane nederst, kunstgressbane med sand litt lengre oppe, og grusbane på toppen. Jeg vil tro det er denne kunstgressbanen som skal bygges ut? Men denne benyttes jo også til amerikansk fotball. Denne har i det minste en stor tribune fra før av. Nå ble jeg brått usikker. Det som hvertfall er sikkert, er at det bør bli bedre parkeringsmuligheter. Dette ville hjulpet for både Fyllingens håndballkamper og de kommende storkampene i fotball. Alle som har vært på Varden en vanlig søndag vet hvor vanskelig det er.
>>> Det er nesten en fornærmelse mot andre kunstgressbaner å kalle sandhaugen på Varden for det samme. Spilte kamp der i sommer, og det er en av de verste banene jeg noensinne har spilt på i bergensområdet. Håper det skal legges nytt dekke.
fragment skrev: >>> Det er nesten en fornærmelse mot andre kunstgressbaner å kalle sandhaugen på Varden for det samme. Spilte kamp der i sommer, og det er en av de verste banene jeg noensinne har spilt på i bergensområdet. Håper det skal legges nytt dekke. ----- Samme her. Kjentes mer ut som løs asfalt. Pådro meg et stort sår på kneet der. Det tok flere timer før det sluttet å blø, og jeg har fremdeles et stygt arr der som ikke vil gro helt. Minner nesten mer om gummi enn hud. Men det blir sakte men sikkert bedre.
Ja, det burde jeg selvsagt skjønt. Så det blir altså kunstgress der den gressbanen ligger nå, ja. Når jeg tenker meg om har jeg sett maskiner der, men kan ikke huske at jeg har sett noe bygging. Har heller ikke hørt eller lest noe om det. Ddet jeg sa om parkeringsfasiliteter står likevel, though.
Jeg skulle gjerne sett at Fyllingen sitt lag i vår pulje rykket ned, bare for å slippe den banen. Jeg var også såvidt nedi med kneet da vi spilte der, og har arr ennå. Men da er det kanskje en mulighet for at kampene vil gå på det nye kunstgresset, mens den gamle hovedsaklig vil bli brukt til trening og amerikansk fotball.
Kan ikke Fyllingen få til et sammarbeid med Løv-Ham om denne Lynghaugparken? Da forflytter de seg riktignok en del, men det hadde kanskje vært det beste. At Fyllingen skal være så sta og sutrete irriterer meg grenseløst, og jeg er egentlig veldig glad for at det ikke ble en sammenslåing av klubbene.
Som Vaddamann kan jeg ikke fordra de gule og blå...
Nei, jeg ga meg for en del år siden. Nå blir det bare løkkefotball med kompiser, men det hender at jeg er med på trening til Vadmyra 2, selv om det begynner å bli en stund siden jeg var med der også.
fragment skrev: Spiller på et damelag i bergensområdet, så vi kjenner nok ikke hverandre. ---- Aldri si aldri. Jeg har da vært borti litt av hvert. Nymark, Sandviken, Arna-Bjørnar, Åsane ... Tror ikke du skal utelukke det.
Pondus_5rette skrev: Vadmyra 2? Trodde du måtte helt ned på guttenivå for å finne andrelag hos Vadmyra. Men drar du på Vadmyrabanen for å spille fotball da eller? ------------------------
Ja, men det har alltid vært sånn så da sier jeg gjerne Vadmyra 2 istedet for b-laget. Før hadde vi også et tredjelag som gik kunder navnet V3. b-laget ligger nå i 5div om jeg ikke tar helt feil, men kan jo ikke rykke opp siden a-laget spiller i 3.div
"Mens nyopprykkede Sandnes Ulf øker budsjettet til totalt 16 millioner kroner (opp hele 11 mill.), har Løv-Ham en langt mer forsiktig ambisjon om å gå fra 10 til nærmere 12 millioner.
– Foreløpig er vi i mål med litt over halvparten av budsjettet, 6-7 millioner kroner, forteller styreleder Tom Georg Olsen.
Mye av redningen for «Løvene» er at Trond Mohn spytter inn fire millioner kroner årlig de neste tre årene. Medieavtalen vil gi halvannen til to millioner, og Løv-Ham håper også på mer penger fra hovedsponsoren SpareBank 1 SR-bank."
Ja, det er synd Løv-Ham ikke får mer penger. Investerer man i Løv-Ham, investerer man i Bergens-fotballen og på en måte i Brann også. Lettere for talenter å spille seg god i Løv-Ham enn i Brann.
Det er absolutt et must at unge spillere får god matching. Det er veldig stor forskjell fra 2.div til Adeccoligaen. Og nå som Brann har et b-lag i 3.div er det veldig nødvendig å ha klubber man kan leie ut spillere til, dette tjener både Brann og Løv-Ham på.
Er også spent på om Løv-Ham klarer å stable på beina et investeringsselskap, altså noe som ligner på Branns Hardball. Rykker de ned i år eller klarer de seg med et nødskrik igjen?
Hvor mange her har egentlig vært på en Løv-Ham-kamp? Jeg har kun sett en treningskamp, så jeg er ganske fersk. Noen her som går jevnlig på kampene deres?
Løv-Ham får kjeft av en av de andre Hordalandsklubbene (var det Askøy?) etter at en av G14-spillerene skiftet til Løvene. Angivelig et kjempetalent. Det skal dog sies at Løv-Ham sier at spilleren og faren selv kom til dem med ønske om klubbskifte.
Så godt tilbud som det virker at Løvene har i breddefotballen, så tror jeg dette var til beste for spilleren.