Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Største talentet i norsk fotball

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18684
14.10.08 09:18
Hvem mener du er det største talentet i den norske eliteserien i fotball?
LongView3
LongView3Innlegg: 3646
14.10.08 09:18
Christian Landu Landu - Viking (1992)
Kent
KentInnlegg: 108001
14.10.08 09:20
Erik Huseklepp - Brann (1984)
Nappy
NappyInnlegg: 163
14.10.08 09:41
LongView3 skrev:
Christian Landu Landu - Viking (1992)

Ingen tvil.
JaffejofferVG
JaffejofferVGInnlegg: 4395
14.10.08 09:52
Kent skrev:
Erik Huseklepp - Brann (1984)

....
Er du 24 er du ikke lenger et talent - og har ikke vært det på mange år.

mvh
jaffe
jakki_92
jakki_92Innlegg: 123
14.10.08 09:52
Enig med Nappy og Longview, CLL er utvilsomt det største talentet i norsk fotball.
odin
odinInnlegg: 23345
14.10.08 10:00
>> Er du 24 er du ikke lenger et talent - og har ikke vært det på mange år.

Joda, men du bør etterkvart ha vist at du er i stand til å utnytte potensialet også. Det er berre for debatten og samanlikninga si skyld at det er greitt å setje ei aldersgrense. For min del meiner eg at 21 år er ei grei aldersgrense.

Odin - håpar at det stemmer at Christian Landu Landu er det aller største talentet og at det for alvor får lov til å blomstre i Viking neste sesong.
TAdams6
TAdams6Innlegg: 30382
14.10.08 10:05
Etter å ha sett Christan Landu Landu ta nivået i 2.divisjon ifjor som 15 åring uten problem og nivået han har vist for U-landslag gjør at også jeg må stemme på CLL. Forøvrig eneste 92 modell som har spilt i Tippeligaen denne sesongen. Et veldig stort talent som jeg håper får mye spilletid allerede neste sesong.
sysrq
sysrqInnlegg: 7822
14.10.08 10:13
jakki_92 skrev:
Enig med Nappy og Longview, CLL er utvilsomt det største talentet i norsk fotball.
Denne gutten må være utrolig god,hvis han uten tvil er norges største talent(Må ha hatt en dårlig dag i den kampen jeg har sett med han..).
Hva er hans fremste egenskaper og hva gjør han så suveren?

Bomberom
BomberomInnlegg: 2434
14.10.08 10:22
jakki_92 skrev:

Det er bare helt sært å se hvordan folk bruker ord som "uten tvil" og "utvilsomt" om noe sånt, når guttungen ikke har gjort noe for å bevise at han uten noe som helst diskusjon skulle få stikke av med denne prisen. Finnes store talent i mange klubber, og i Rosenborg har vi blant annet Mushaga Bakenga som imponerer voldsomt. Markus Henriksen er også en spiller som tilhører den ypperste delen av norske talenter.

tomlarsen
tomlarsenInnlegg: 10032
14.10.08 10:31
Må si meg enig med Bomberom. Jeg erselv Viking tilhenger, og har sett Landu Landu. Ingen tvil om at han er et stort talent, uten at jeg vil si at han er eksepsjonell.

Men det absurde er jo alle de som egentlig ikke har foutsetning for å rangere, bruker ord som "uten tvil"

Når man bruker slike betegnelser, så bør man også ha en fullstendig oversikt over alle talenter i dette vidstrakte land, og t.o.m. ekspertene skal slite med å ha en slik fullstendig oversikt
jakki_92
14.10.08 10:35
Ja det er jo kjempesært.

Hvem andre fra 92-årgangen har fått prøve seg i eliteserien i år? Hvem andre har spilt på to forskjellige landslag, både ett år eldre og samme alder? Han har vist at han greier seg fint i 2.divisjon, forøvrig sammen med flere andre på hans alder. Han har en god fysikk, veldig bra teknikk og basisferdigheter og bra fart. Klubber i utlandet begynte allerede for over et år siden å vise interresse for ham.

Fygaren
FygarenInnlegg: 55808
14.10.08 10:38
Man er et ganske eksepsjonelt talent når man debuterer i Tippeligaen i en alder av 16 år, spesielt for et lag som Viking. En skal også tenke på den norske tankegangen når det gjelder talenter, som er godt illustrert av at Huseklepp allerede er nevnt i denne tråden. Hvor var han som 16-åring? Det betyr ikke at Landu Landu utvilsomt er det største talentet i Tippeligaen, men han er definitvt et av de større talentene man har i Norge. Forhåpentligvis vil han i løpet av neste år etablere seg i Vikings førsteellever. Han imponerte meg stort med sin ro i den kampen han debuterte i. Innenfor egen 16-meter, under press, og han tar bare en fin dribling før han sender avgårde en flott pasning. Det er selvtillitt. Jeg har sett langt mer meritterte spillere klarere de pokker i vold.
Holters
HoltersInnlegg: 7427
14.10.08 10:43
VG Nett skrev:
"Hvem mener du er det største talentet i den norske eliteserien i fotball?"
>

Lasse Staw. :)

Landu-Landu er nok et stort talent, men han virker å være veldig tidlig utviklet rent fysisk, og drar nok store fordeler av det. Først om noen år, når de andre talentene henter igjen hans fysiske fortrinn, vil vi se hvem som blomstrer frem.

odinInnlegg: 23345
14.10.08 10:44
Og eg er einig med tomlarsen. Det mest spesielle med CLL er vel at han var så fysisk overlegen allereie då han var 14-15 år. CLL takla det å trene og spele med a-laget i svært ung alder, men må likevel utvikle seg både i toppen og i beina for å ta det neste steget.

Ikkje det at eg følgjer U16-landslaget så veldig tett, men CLL har vel ikkje vore suveren der i det siste? I så fall blir det vel skråsikkert å seie at CLL utan tvil er det største talentet. Men at han er eit av dei største talenta i sin årsklasse er det neppe noko tvil om.

Odin
tomlarsen
tomlarsenInnlegg: 10032
14.10.08 10:44
Det jeg stusser mest på Fygaren, er bruken av ordet "uten tvil" som enkelte bruker.
Jeg har ingen forutsetning til å si det om Landu Landu, annet enn at jeg også ser at han er et stort talent.....
Reppistand
ReppistandInnlegg: 11135
14.10.08 10:45
Men hvorfor starter Mod en tråd som har blitt startet hundre ganger før, gjerne av nyregistrerte brukere, og som alltid ender i krangling om hvem som egentlig kan klassifiseres som talenter?

gogutten39
gogutten39Innlegg: 536
14.10.08 10:47
vi har da Tommy Svindal Larsen som fortsatt tror han er et stort talent.
sysrq
sysrqInnlegg: 7822
14.10.08 10:49
Er vel ingen som betviler talentet til Landu Landu,det det reageres på er at han skal være uten tvil det største talentet i Norge.Det er ingen her inne som har nok kunnskap til å si noe slikmen ,man kan selvsagt håpe og tro..
Lars Martin på Start var også i sin tid sett på som ett ev norges største stoppertalent,han var bla kaptein på U21-landslaget.Nå noen år etterpå håper de fleste Start-supporterene at han melder over gang til Fløy eller Vindbjart(hvis de vil ha han da)...
Bomberom
14.10.08 10:51
jakki_92 skrev:
Ja det er jo kjempesært.

Kanskje ikke sært er et bra ord. "Dumt" er vel mer dekkende, med mindre du vil påberope deg full oversikt over alle norske talent. Isåfall blir jeg imponert, for det tror jeg ikke mange andre har.

At han har spilt 6 minutter for Viking i år gjør han ikke automatisk til et større talent enn for eksempel Bakenga. At han har spilt på flere landslag gjør han ikke til et større talent enn Bakenga (det har forresten mange). At han blir fulgt av klubber i utlandet gjør han heller ikke spesiell. For eksempel har Bakenga vært og trent med Chelsea flere ganger. Allerede da han var 14 år trente han sammen med juniorlaget deres.

Hvem som er norges største talent er rett og slett helt umulig å svare på. Vi har flere store talent, og bra er det. Vi får heller vente noen år og se hvem som gjør det best på seniornivå. Det er det som betyr noe.
JoeISchiff
JoeISchiffInnlegg: 1938
14.10.08 10:53
Bomberom skrev:
Det er det som betyr noe.

Men det er ikke det som diskuteres her.
Kilgallon
KilgallonInnlegg: 1561
14.10.08 10:54
Christian Reginiussen - Alta IF

Killa
TAdams6
TAdams6Innlegg: 30382
14.10.08 10:55
Uten tvil og slike utsagn hører ikke hjemme i en slik kåring. For ingen har skikkelig oversikt over hva som rører seg i alle kroker. Men Tor-Fredrik Karlsen har her nevnt 3 store talenter i sin blogg, fra 4/8;

Jeg trekker frem noen 92-navn som snart bør være modne for Tippeliga eller Adeccosammenheng:

- Mushaga Bakenga (Rosenborg)

Norges nye spisskomet? Glimrende i JET, enda bedre i Sverige. Fremgangen kan praktisk talt spores fra kamp til kamp. Uredd, frisk, kvikk i føttene. Alltid het på grøten, river i filler motstanderens midtstopperne. Strutter av selvtillit, aldri redd for å forsøke nye avslutningsteknikker. Kan umulig være langt unna sine første RBK-minutter? Gleder meg til å se mer fra denne friskusen!

- Christian Landu Landu (Viking)

Fikk sine fortjente minutter på Viking Stadion i går. Midtstopper eller midtbaneanker med skremmende, imponerendefysikk, glimrende taktiske egenskaper. Klok, rolig, smart i bevegelsene, flink til å lese spille og snappe ball. Av internasjonalt kaliber.

- Krister Wemberg (Moss)

Høyreist midtstopper, cirka 193-195 cm uten knotter, sannsynligvis den beste forsvarsspilleren i turneringen. Moderne spiller med en ro og autoritet som er sjelden for en 16-åring. Ballflink, god til å bringe kula ut fra forsvarsleddet, pasningssikker. Et hett navn på de fleste notatblokkene. Utflyttet nordlending med hvilepuls.

92 modellene gjorde det veldig bra i en kvalik nå nettopp og vant sin gruppe. Virker som om 92 modellene vil vise Norge fra en lovende side i årene som kommer.

Han sier mye fint om alle disse 3. At noen sier at man vil ta igjen CLL på fysikken om noen år kan være. Men han har mange andre ferdigheter i tillegg samtidig som han får trene med de beste spillerne i Viking fra 15-års alder. Får ikke bedre skole enn å trene med de eldre og bedre spillerne. Men det er nok av tilfeller på store talenter som har sluknet, håper ikke dette skje med CLL.
Bomberom
14.10.08 10:58
JoeISchiff skrev:
"Men det er ikke det som diskuteres her."

Neivel, men da foreslår jeg at du dropper den siste linja og heller holder deg til som er saken - nemlig de førti linjene før den igjen.

Det er forøvrig i høyeste grad relevant å trekke inn muligheten for gjennomslag som senior i diskusjonen. Dette med CLL sin fysikk er allerede nevnt, og det er meget interessant del av diskusjonen, samme hvor feil du måtte mene det er.
Bomberom
14.10.08 10:59
Kilgallon skrev:
Christian Reginiussen - Alta IF'

Det finnes antakeligvis større talenter der ute enn en 18-åring som spiller i Alta.
jakki_92
14.10.08 11:00
Uten tvil kom helt feil ut, det er mer en talemåte og jeg forstår at folk tolker det annerledes her på forumet. Men allikevel vil jeg rangere CLL høyest.

Bomberom
14.10.08 11:02
jakki_92 skrev:
Uten tvil kom helt feil ut, det er mer en talemåte og jeg forstår at folk tolker det annerledes her på forumet. Men allikevel vil jeg rangere CLL høyest.

Greit det, men jeg vil gjerne se hva du begrunner det med. Regner med du har sett Bakenga og at du derfor kan sette fingeren på hva det er som skiller dem.
JoeISchiff
JoeISchiffInnlegg: 1938
14.10.08 11:02
Hehe, tror du -jeg- gidder å diskutere fotball?
jakki_92
14.10.08 11:03
Scroll opp i tråden så ser du jeg har allerede besvart det spørsmålet.
Bomberom
14.10.08 11:03
Joel skrev:
...

Det er så mange som bruker det nicket der, at jeg velger å forholde meg til deg/dere som en hvilken som helst annen her.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg