Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Opp/nedrykk Tippeligaen og Adeccoligaen '09

NYTT TEMA
cybro
cybroInnlegg: 9425
06.11.08 14:16
Dette er garantert diskutert før, men finner ikkje igjen tråden.

To lag rykker direkte ned fra Tippeligaen(15. og 16. plass).
To lag rykker direkte opp fra Adeccoligaen(1. og 2. plass)
Lag nr 14 i Tippeligaen møter lag nr 5 i Adeccoligaen. *
Lag nr 3 i Adeccoligaen møter lag nr 4 i Adeccoligaen. *
*Vinneren her møter vinneren i den andre kvalifiseringskampen.

Men, her kjem det eg lurer på:
"Lagene på de tre siste plassene i Adeccoligane rykker direkte ned til 2. divisjon."

Betyr dette at det endres på antall avdelinger i 2. divisjon(fra 4 til 3 avdelinger)?
Snorreth
SnorrethInnlegg: 6232
06.11.08 14:33
Fant den på Wikipedia for ei stund sida.
Fikk i svar at det var tøv og vil nesten tro det siden det ikke er blitt noe særlig mediasak om dette.
Kumite
KumiteInnlegg: 3878
06.11.08 14:52
dette var da lattelig
Orake1et3
Orake1et3Innlegg: 2282
06.11.08 16:07
Stemmer dette? Hva er hensikten med å gi de fem øverste lagene i Adecco en opprykksmulighet? Nå som tippeligaen utvides til 16 lag skal det godt gjøres om det i det hele tatt er tre lag i Adecco som har noe i tippeligaen å gjøre.

En slik regel vil bare svekke nivået på tippeligaen. Laget på femteplass i Adecco kan fort skape problemer for et tippeligalag når kampen går på vinterstid på et elendig underlag. Det samme gjelder selvsagt vinneren av den andre kvalikken. Resultatet blir økt sansynlighet for at tippeligalaget går ned - noe jeg ikke kan skjønne begrunnelsen for.
Iggy
IggyInnlegg: 1974
06.11.08 16:29
Hensikten er å tjene mer penger ved flere kamper dessverre... Selv om mitt lag er i Adeccoligaen så syntes jeg den nye playoff ordningen er teit. 2 eller 3 lag direkte opp/ned istede, playoff liker jeg ikke.
Jotjar
JotjarInnlegg: 27136
06.11.08 17:09
Det har vel vært et forslag om å redusere 2.divisjon, men ingenting er vel bestemt, og det kan vel tidligst bestemmes på fotballtinget vinteren 2010. (Er det ikke da neste fotballting er?). Noe som betyr at denne endringen tidligst vil gjelde sesongen 2011.

Forøvrig er jeg noe delt i mitt syn på opprykkssystemet for Adecco. For mitt lag kan det selvsagt være bra at nr 3-5 får sjansen i kvalikk, men samtidig, fortjener nr 5 sjansen i kvalikk? Systemet har jo fungert glimrende slik det har vært tidligere, med de to øverste rett opp og nr 3 på kvalikk.
cybro
06.11.08 17:13
Da er eg veldig spent på korleis dei skal løyse nedrykket frå Adeccoligaen neste år

At kvaliteten i Tippeligaen vil svekkast, tviler eg litt på. Dersom eliteserielaget klarer å tape mot lag nr 5 i Adeccoligaen over to kamper, er dei vel ikkje betre??

http://www.toppfotball.no/article.php?id=300
Jotjar
JotjarInnlegg: 27136
06.11.08 17:17
Hmm..Enten er det noe jeg ikke har fått med meg her angående 2.divisjon, eller så er dette en skrivefeil.

Eller så har man funnet på et "genialt" system..
cybro
12.11.08 17:08

Det var nok skrivefeil Jotjar, som du ser(og som eg hadde forventa) er det satt opp 4 avdelinger i 2. divisjon. Noko anna ville vore galskap.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg