Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Rodolph Austin

[ Trådet ] NYTT TEMA
DenRette
DenRette
13.04.09 22:31

Har bare èn ting å si om han: "break his fucking leg".

Fingern til Brannfansen var helt på sin plass! Talentløse idioter!

Og jeg driter i om det finnes 100 ander tråder....

(Innlegget ble redigert 13.04.09 22:31)

KaffeOrginal
KaffeOrginal
13.04.09 22:32
DenRette: Har bare èn ting å si om han: "break his fucking leg". Fingern til Brannfansen var helt på sin plass! Talentløse idioter!   Og jeg driter i om det finnes 100 ander tråder....

Kvalitet ...

Fygaren
Fygaren
13.04.09 22:32

Det røde kortet er komplett uforståelig. Tacklingen var ikke så ille.

DenRette
DenRette
13.04.09 22:34

Han går jo inn med strake knotter inn i leggen på han..... Hvis ikke det er ille, så vet ikke jeg.

Tangen1986
Tangen1986
13.04.09 22:37

Denne

latmeg
latmeg
13.04.09 22:43

For de av oss som ser litt på Premier League ser vi sånne taklinger hele tiden. Han går etter ballen, treffer ballen. Fair! Engelske dommere hadde dømt innkast der.

UtenKontroll
UtenKontroll
14.04.09 00:30
DenRette: Han går jo inn med strake knotter

Og hvordan i helvete skal han få til å bøye knottene sine?

LlVERPOOL
LlVERPOOL
14.04.09 00:31
latmeg: Engelske dommere hadde dømt innkast der.

Det gjorde vel dommeren også....
4. dommeren blandet seg vel inn...

Når det er sagt, makan til ramaskrik for "så lite", var da ikke noe galt med tacklingen.

SamBell
SamBell
14.04.09 00:31
DenRette: Har bare èn ting å si om han: "break his fucking leg".

Du er avslørt Ramovic

akaRa
akaRa
14.04.09 00:33

Austin er en fjott, og livsfarlig spiller som burde vært utvist mot RBK også.

UtenKontroll
UtenKontroll
14.04.09 00:34
LlVERPOOL: Når det er sagt, makan til ramaskrik for "så lite", var da ikke noe galt med tacklingen.

Selvfølgelig ikke, ramaskrikene er det Moen som har bestilt.

ACCSMD
ACCSMD
14.04.09 00:34

Rett i forkant av taklingen: http://richard.f3k.org/austin1.gif

gaukaren
gaukaren
14.04.09 00:57
ACCSMD: Rett i forkant av taklingen: http://richard.f3k.org/austin1.gif
Markmus
Markmus
14.04.09 01:01
Fygaren: Det røde kortet er komplett uforståelig. Tacklingen var ikke så ille.

Taklingen var knallhard og de kunne gjerne blåst frispark på den, men det var ikke rødt. I så fall vil vi få se mange røde kort fremover.

Wheeler_Dealer
Wheeler_Dealer
14.04.09 01:02
gaukaren: Midt under taklingen...

Hva er det du prøver å bevise her, egentlig?

At Austin har vært soleklart først på ballen (legg merke til at ballen allerede er ute av bildet), og har unnagjort taklingen før Tromsø-spilleren i det hele tatt er inne i duellen? For det er det bildet viser.

krakra_2
krakra_2
14.04.09 01:04

Takk!

Bildet viser at Austin var først på ball og at han ikke takler Lindpere med knottene.

AndyRitchie
AndyRitchie
14.04.09 01:04
DenRette: Han går jo inn med strake knotter inn i leggen på han.....

Tøys han treffer klokkerent på ballen først...etterpå treffer han Lindpere. Dommeren dømmer jo ikke frispark engang.  han kan kun straffes med gult kort for farlig spill...ingenting mer.

TheDante
TheDante
14.04.09 01:06

Haha! God kontring med billedbevis. Ingen tvil om at den taklingen kvalifiserer til rødt kort.

Men det at dommeren egentlig dømmer innkast, gjør jo det at det røde kortet aldri skulle vært gitt. En eventuell karantene kunne kanskje kommet via NFF, men det er en snodig snarvei Herr Moen tar, når han bytter grunnlaget for det røde kortet.

Markmus
Markmus
14.04.09 01:06
ACCSMD: Rett i forkant av taklingen: http://richard.f3k.org/austin1.gif

Den der frikjenner Austin for rødt kort i alle fall. Fjerdedommer hadde som kriterie for det røde kortet at taklingen var bakfra - det var den da vitterlig ikke. Vinkelen på taklingen er så grei man kan få det.

En annen ting jeg lurer på; Lindpere hadde da veldig god tid på å komme seg unna taklingen. Hvorfor i huleste hoppet han ikke over? Liker han å bli skadet?

TheDante
TheDante
14.04.09 01:08
Wheeler_Dealer: At Austin har vært soleklart først på ballen (legg merke til at ballen allerede er ute av bildet), og har unnagjort taklingen før Tromsø-spilleren i det hele tatt er inne i duellen? For det er det bildet viser.

Trodde strengt tatt det ikke var mulig å ha så partiske brillesett.

krakra_2
krakra_2
14.04.09 01:08

Taklingen er ikke noe styggere enn Tetteys på Sævarsson sist kamp.

TheDante
TheDante
14.04.09 01:10
Markmus: En annen ting jeg lurer på; Lindpere hadde da veldig god tid på å komme seg unna taklingen. Hvorfor i huleste hoppet han ikke over? Liker han å bli skadet?

Det er vanskelig å hoppe over når taklingen kommer i knehøyde.

Wheeler_Dealer
Wheeler_Dealer
14.04.09 01:11
TheDante: Trodde strengt tatt det ikke var mulig å ha så partiske brillesett.

Jeg er i hver fall ikke blind og/eller kan ikke reglene, i motsetning til visse andre.

gaukaren
gaukaren
14.04.09 01:12
Wheeler_Dealer: Hva er det du prøver å bevise her, egentlig?

Ikke annet enn at på VGTVs klipp ser det ut som om Austin har to strake ben og treffer lindpere med knottene i knehøyde.

Dommerens skjønn  skal basere seg på om handlingen er "er uforsiktig, hensynsløs eller med unødig mye kraft". I tillegg er det en offisiell beslutning som sier at "En tackling som setter sikkerhet til en motstander i fare må straffes som alvorlig brudd på spillereglene." i.e. med rødt kort.

Fjerdedommer (som reagerte) må vel ha sett dette omtrent fra den vinkelen som gis ca. 20 sekunder ut i dette klippet og der ser den ganske stygg ut.

ACCSMD
ACCSMD
14.04.09 01:14

Ja,dette er nok etter at han har taklet, eller sparket ballen vekk. Jeg kverulerer ikke, men synes kanskje ikke at det kvalifiserer til rødt kort. Han tok først og fremst ballen, og han var jo soleklart først på ballen. Lindpere er ikke i nærheten av å nå den.

(Innlegget ble redigert 14.04.09 01:15)

krakra_2
krakra_2
14.04.09 01:14
TheDante: Det er vanskelig å hoppe over når taklingen kommer i knehøyde.

Ehm. Som toppidrettsutøver burde han lett klare å hoppe over en hindring i knehøyde. Personlig hopper jeg glatt over noe i hoftehøyde

krakra_2
krakra_2
14.04.09 01:16
gaukaren: Ikke annet enn at på VGTVs klipp ser det ut som om Austin har to strake ben og treffer lindpere med knottene i knehøyde.

Bildet ditt viser jo at Austin ikke traff Lindpere med knottene. Lindpere hadde vel forøvrig isposen på ankelen etter kampen?

TheDante
TheDante
14.04.09 01:18
Wheeler_Dealer: Jeg er i hver fall ikke blind og/eller kan ikke reglene, i motsetning til visse andre.

Jo, det er du tydeligvis.

Wheeler_Dealer
Wheeler_Dealer
14.04.09 01:19
gaukaren: Dommerens skjønn  skal basere seg på om handlingen er "er uforsiktig, hensynsløs eller med unødig mye kraft". I tillegg er det en offisiell beslutning som sier at "En tackling som setter sikkerhet til en motstander i fare må straffes som alvorlig brudd på spillereglene." i.e. med rødt kort. Fjerdedommer (som reagerte) må vel ha sett dette omtrent fra den vinkelen som gis ca. 20 sekunder ut i dette klippet og der ser den ganske stygg ut.

Taklingen er ren, allikevel kaller du den for stygg. Ulogisk i mine øyne.

Bra du trekker frem disse regelsitatene, som dommerne alltid gjemmer seg bak når de gjør slike gale avgjørelser. Som du nevner, baseres dommerens skjønn på dette. Dette skjønnet har jo dommeren en nærmest uendelig stor frihet i hvordan han skal anvende. Uansett takling, kan han jo alltid komme med noe piss som "jeg følte at han satte motspiller i stor fare og ga derfor rødt kort".

Poenget er jo at dommer(ne) her har anvendt dette skjønnet på en særdeles ubrukelig og håpløs måte. I fremtiden må hver eneste harde takling, uansett om man er på ball eller ikke, belønnes med rødt kort hvis dette skal være linjen.

ACCSMD
ACCSMD
14.04.09 01:20

Man ser helt klart og tydelig at Austin treffer han på hans venstre ankel, så den saken er grei.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg