Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

3 Divisjon 2010

[ Trådet ] NYTT TEMA
Kasabian
KasabianInnlegg: 8034
24.11.09 15:51

Tenkte vi kunne samle alt om 3 divisjon Oslo fremover i en tråd. En meget sjarmerende divisjon med alt fra hardtsatsende klubber til gamle stjerner på 39 år.

Som det ser ut nå så er det mulig at dette blir den siste sesongen med 24 avdelinger, det er nok et sted i riktig retning mtp. det sportslige, men noe av sjarmen vil selvfølgelig forsvinne. Jeg er også spent på hvordan det vil slå ut oppe i nord med bare 12 avdelinger. Noen som vet hvordan man evt. har tenkt til å løse det?

Siden jeg er stasjonert i Oslo vet jeg mest om de 3 avdelingene og litt om Konica Minolta ligaen.

Oslo avd 3: Asker 2, Bærum 2, Frognerparken, Hauger, Holmlia, Jutul, Langhus, Lommedalen, Lyn Oslo 2, Manglerud Star, Nesodden, Sagene.

Mange 2. lag i denne avdelingen, jeg går utifra at Manglerud Star er deres 2. lag. Ingen av disse kan rykke opp bortsett fra Lyn, dette forutsetter da at Lyn sitt førstelag rykker opp fra adecco.

Lommedalen vant sin avdeling i fjor, men fikk juling i kvalikken av Frigg. Nesodden kom på 2. plass i sin avdeling bak suverene Oslo City, jeg vil tro at de har skumle planer om å nå en kvalikk. 2 lagene er umulige å spå noe om så de glemmer vi. Vet ytterst lite om de siste lagene bortsett fra at Sagene var et habilt lag før og at Langhus gjorde en fin sesong ifjor, men har mistet et par spillere til nevnte Nesodden.

Oslo avd. 4: Bygdø Monolitten, Bøler, Fagerborg, KFUM 2, Kjelsås 2, Klemetsrud, Korsvoll, Nordstrand, Oldenborg, Oppsal, Røa, Øvrevoll/Hosle.

En relativt jevn avdeling med Korsvoll som favoritt.  De rykket ned fra 2. divisjon og vil nok ha klare planer om å komme seg tilbake dit fortest mulig. Så får man se hvor mange av spillerne de klarer å holde på. Nordstrand blir nok den nærmeste utfordreren hadde en flott sesong i fjor, har et ungt og spennende lag som kan bli farlige med litt rutine.

Oslo avd. 5 Follo 2, Grorud, Grüner, Hasle-Løren, Huk, Kolbotn, Putten, Rommen, Skeid 2, Ullern, Vestli, Årvoll.

Dette er nok den svakeste avdelingen av de 3. Ullern rykket ned fra 2. divisjon, greier de å holde på de fleste spillerne bør det bli plankekjøring frem til kvalikk. Hvis de skal få en kamp om 1 plassen blir det kanskje av Kolbotn eller Grorud.

For meg virker det som om Oslo avdelingene hadde hatt det godt av å deles i 2, mange lag som ikke holder bra 3 divisjons nivå i alle avdelingene.

Ellers så er det vanskelig å spå noe som helst før sesongen nærmer seg, det pleier å være store utskiftninger i lag på dette nivået. Og jeg regner med at det ikke kommer til å være annerledes i år. Hadde vært feiende flott om dere kan fylle ut litt om de lokale lagene deres. Spesielt oppe i nord da jeg ikke har noe som helst peiling på hva som foregår der.

Kasabian
24.11.09 16:03

Konica Minolta ligaen:

FFK 2, DFI, Kvik Halden, Østsiden, Sprint- Jeløy, Sarpsborg 08 II, Moss FK 2, Mysen, Askim, Selbak, Rakkestad, Trøgstad, Borgar, Trosvik

På papiret kanskje den tøffeste 3 divisjons avdelingen av dem alle.

FFK 2 måtte ned fra 2 divisjon til tross for at de var på sikker plass, grunnen til det var jo selvfølgelig at førstelaget rykket ned.

DFI rykket ned fra 2 divisjon etter en meget sva og skuffende sesong. De mister nok en haug av spillerne sine, tror det blir vanskelig for de å kjempe helt i teten her.

Kvik Halden har vel blit slått i kvalikken de 4 av de 5 siste årene. Skal de greie det på det 5 forsøket?

Østsiden var i 2 divisjon for 2 år siden, et habilt 3 divisjons lag som med noen forsterkninger kan hamle opp me de fleste.

Sprint- Jeløy led samme skjebne som Østsiden for 2 år siden, de satser tungt på opprykk og vil nok være en av favorittene.En liten kuriositet er at FFK 2, DFI, Østsiden og Sprint- Jeløy spilte i samme avdeling i 2 divisjon for 2 år siden..

Det er nok en av disse som kommer til å vinne ligaen og jeg holder Kvik som favoritt over Sprint- Jeløy nå som de har fått tak i Østfolds store sønn;)

Nedrykkstriden blir nok selbak, borgar og trosvik.

floydLandis
floydLandisInnlegg: 164
24.11.09 19:28
Kasabian: Som det ser ut nå så er det mulig at dette blir den siste sesongen med 24 avdelinger, det er nok et sted i riktig retning mtp. det sportslige, men noe av sjarmen vil selvfølgelig forsvinne. Jeg er også spent på hvordan det vil slå ut oppe i nord med bare 12 avdelinger. Noen som vet hvordan man evt. har tenkt til å løse det?

Dette var ukjent for meg, hvor har du dette fra? Vil det bli masse-nedrykk fra 3.div avdelingene denne sesongen, altså at halvparten av lagene i hver avdeling rykker ned? Eller vil to avdelinger bli slått sammen til èn stor avdeling ?

ross
rossInnlegg: 2222
24.11.09 20:21
Kasabian: Oslo avd 3: Asker 2, Bærum 2, Frognerparken, Hauger, Holmlia, Jutul, Langhus, Lommedalen, Lyn Oslo 2, Manglerud Star, Nesodden, Sagene. Mange 2. lag i denne avdelingen, jeg går utifra at Manglerud Star er deres 2. lag. Ingen av disse kan rykke opp bortsett fra Lyn, dette forutsetter da at Lyn sitt førstelag rykker opp fra adecco. Lommedalen vant sin avdeling i fjor, men fikk juling i kvalikken av Frigg. Nesodden kom på 2. plass i sin avdeling bak suverene Oslo City, jeg vil tro at de har skumle planer om å nå en kvalikk. 2 lagene er umulige å spå noe om så de glemmer vi. Vet ytterst lite om de siste lagene bortsett fra at Sagene var et habilt lag før og at Langhus gjorde en fin sesong ifjor, men har mistet et par spillere til nevnte Nesodden. Oslo avd. 4: Bygdø Monolitten, Bøler, Fagerborg, KFUM 2, Kjelsås 2, Klemetsrud, Korsvoll, Nordstrand, Oldenborg, Oppsal, Røa, Øvrevoll/Hosle. En relativt jevn avdeling med Korsvoll som favoritt.  De rykket ned fra 2. divisjon og vil nok ha klare planer om å komme seg tilbake dit fortest mulig. Så får man se hvor mange av spillerne de klarer å holde på. Nordstrand blir nok den nærmeste utfordreren hadde en flott sesong i fjor, har et ungt og spennende lag som kan bli farlige med litt rutine. Oslo avd. 5 Follo 2, Grorud, Grüner, Hasle-Løren, Huk, Kolbotn, Putten, Rommen, Skeid 2, Ullern, Vestli, Årvoll. Dette er nok den svakeste avdelingen av de 3. Ullern rykket ned fra 2. divisjon, greier de å holde på de fleste spillerne bør det bli plankekjøring frem til kvalikk. Hvis de skal få en kamp om 1 plassen blir det kanskje av Kolbotn eller Grorud.

Hvordan kan du mene at Oslo avd 5 er den svakeste er for meg en gåte, den er den beste i mine øyne.

Grorud,H/L,Kolbotn,Ullern og Gruner er alle gode 3 div lag. Grorud og H/L kanskje på nivå med Oslo City som rykket opp til 2 div fra en annen avd i 2009. I tillegg er Årvoll i denne avdelingen, og de gjorde en meget sterk høstsesong når klubben bestemte seg for å satse litt.

I Oslo 3 så ser jeg på Nesodden som eneste topplag, mens Hauger er eneste lag som kanskje kan utfordre de. Asker 2 og Bærum 2 kommer til å bli langt svakere enn forrige sesong.

Oslo 4 Korsvoll som eneste gode lag. Nordstrand, Røa og Bøler er småbra.

Så i mine øyne er Oslo 5 soleklart sterkest, mens avd 3 er en meget svak avd.

Jotjar
JotjarInnlegg: 26155
24.11.09 21:14
Kasabian: Tenkte vi kunne samle alt om 3 divisjon Oslo fremover i en tråd. En meget sjarmerende divisjon med alt fra hardtsatsende klubber til gamle stjerner på 39 år. Som det ser ut nå så er det mulig at dette blir den siste sesongen med 24 avdelinger, det er nok et sted i riktig retning mtp. det sportslige, men noe av sjarmen vil selvfølgelig forsvinne. Jeg er også spent på hvordan det vil slå ut oppe i nord med bare 12 avdelinger. Noen som vet hvordan man evt. har tenkt til å løse det? Siden jeg er stasjonert i Oslo vet jeg mest om de 3 avdelingene og litt om Konica Minolta ligaen. Oslo avd 3: Asker 2, Bærum 2, Frognerparken, Hauger, Holmlia, Jutul, Langhus, Lommedalen, Lyn Oslo 2, Manglerud Star, Nesodden, Sagene. Mange 2. lag i denne avdelingen, jeg går utifra at Manglerud Star er deres 2. lag. Ingen av disse kan rykke opp bortsett fra Lyn, dette forutsetter da at Lyn sitt førstelag rykker opp fra adecco. Lommedalen vant sin avdeling i fjor, men fikk juling i kvalikken av Frigg. Nesodden kom på 2. plass i sin avdeling bak suverene Oslo City, jeg vil tro at de har skumle planer om å nå en kvalikk. 2 lagene er umulige å spå noe om så de glemmer vi. Vet ytterst lite om de siste lagene bortsett fra at Sagene var et habilt lag før og at Langhus gjorde en fin sesong ifjor, men har mistet et par spillere til nevnte Nesodden. Oslo avd. 4: Bygdø Monolitten, Bøler, Fagerborg, KFUM 2, Kjelsås 2, Klemetsrud, Korsvoll, Nordstrand, Oldenborg, Oppsal, Røa, Øvrevoll/Hosle. En relativt jevn avdeling med Korsvoll som favoritt.  De rykket ned fra 2. divisjon og vil nok ha klare planer om å komme seg tilbake dit fortest mulig. Så får man se hvor mange av spillerne de klarer å holde på. Nordstrand blir nok den nærmeste utfordreren hadde en flott sesong i fjor, har et ungt og spennende lag som kan bli farlige med litt rutine. Oslo avd. 5 Follo 2, Grorud, Grüner, Hasle-Løren, Huk, Kolbotn, Putten, Rommen, Skeid 2, Ullern, Vestli, Årvoll. Dette er nok den svakeste avdelingen av de 3. Ullern rykket ned fra 2. divisjon, greier de å holde på de fleste spillerne bør det bli plankekjøring frem til kvalikk. Hvis de skal få en kamp om 1 plassen blir det kanskje av Kolbotn eller Grorud. For meg virker det som om Oslo avdelingene hadde hatt det godt av å deles i 2, mange lag som ikke holder bra 3 divisjons nivå i alle avdelingene. Ellers så er det vanskelig å spå noe som helst før sesongen nærmer seg, det pleier å være store utskiftninger i lag på dette nivået. Og jeg regner med at det ikke kommer til å være annerledes i år. Hadde vært feiende flott om dere kan fylle ut litt om de lokale lagene deres. Spesielt oppe i nord da jeg ikke har noe som helst peiling på hva som foregår der.

Skjønner ikke hvordan du kan hevde at avdeling 5 (Evt Oslo 3) er den svakeste. For meg ser det ut som den desidert sterkeste av de tre!

Grorud og Hasle/Løren var kanskje de to beste 3.divisjonslagene i Oslo i fjor, bak de to som rykket opp. Er sikker på at begge de to lagene ville vunnet avdelingen til Lommedalen lett, og hadde et av dem byttet plass med Oslo City ville de endt i kvalikk derfra og. I tillegg får man altså ned Ullern, som er et lag man må regne med. Kolbotn er vel ålreite, mens Årvoll forhåpentligvis kommer langt sterkere tilbake i år. Anders Jacobsen, eks-Skeid, har tatt over, noe som bør sørge for en opptur. Så har man jo to kurante andrelag.

At dette i sum skal utgjøre den svakeste avdelingen føler jeg at fortjener en begrunnelse! Det er en tøff avdeling på to måter - Endelig har man samlet lagene fra Groruddalen, og det er tre-fire lag som kan rykke opp.

Så har vi da avdeling 4 (Oslo 2), som er hakket bedre enn avdeling 3. Korsvoll bør definitivt være et topplag, og Røa og Nordstrand bør være de nærmeste utfordrerne. Så har man lag som Bøler og Bygdø, som er ålreite. En divisjon omtrent slik man kunne forvente seg, og som er et hakk bak avd 5, men og minst et hakk foran avd 3.

Avdeling 3 (Oslo 1) er uten de store navnene. Nesodden er store favoritter her, noe som ikke er et styrketegn. 2.plass bak Oslo City i fjor, og ser ut til å forsterke nå. Lommedalen var griseheldige med oppsettet i fjor som ga dem kvalikk, men der ble de grisebanket. Jeg tror ikke de klarer noe i nærheten i år, men de bør være på øvre halvdel. Ellers er lag som Hauger, Holmlia og Sagene med et visst potensial, men det er nå og det. En særdeles svak avdeling, sammenlignet med de to andre!

hamplenedomplenedis
hamplenedomplenedisInnlegg: 1744
24.11.09 21:20
Kasabian: Som det ser ut nå så er det mulig at dette blir den siste sesongen med 24 avdelinger, det er nok et sted i riktig retning mtp. det sportslige, men noe av sjarmen vil selvfølgelig forsvinne. Jeg er også spent på hvordan det vil slå ut oppe i nord med bare 12 avdelinger. Noen som vet hvordan man evt. har tenkt til å løse det?

Blir på en måte 13 3.divisjonsavdelinger. Det vil si at man får 11 ordinære 3.divisjonsavdelinger, pluss 2 lengst nord, hvor vinnerne fra de to møtes i kvalikk. I de 11 andre rykker vinneren direkte opp til 2.divisjon.

Jeg mener dette er veien å gå for å løfte 3 divisjon nærmere 2 divisjon. Det blir færre lag og kvaliteten heves. Av geografiske og økonomiske grunner er det vanskelig, men på sikt mener jeg man burde hatt to 2.divisjonsavdelinger og seks 3.divisjonsavdelinger i Norge. Men, nå får vi forsøke med 12(13) avdelinger i første omgang så får vi se hvordan dette går.

Jotjar
24.11.09 21:27

Når det gjelder nedskjæringen av 3.divisjon, så er jo ingenting bestemt ennå. Men om man skulle kutte, er det to alternativer med tanke på Nord-Norge.

12 avdelinger - Alle avdelingene slåes sammen med en annen, og vinnerne rykker rett opp. I Nord får man da Finnmark med Troms, og Hålogland med Nordland.

14 avdelinger - De 20 sørligste avdelingene slåes sammen med en annen. I nord har man fire avdelinger, og avdelingsvinnerne må spille kvalikk om opprykk.

Slik jeg ser det, er det en del problemer med dette, hvor det ikke går opp.

Noen avdelinger gir seg selv:

Finnmark + Troms
Hålogaland + Nordland
Trøndelag 1 og 2
Sunnmøre + Møre og Romsdal
Hordaland 1 og 2
Rogaland 1 og 2
Indre Østland 1 og 2

Da står man jo igjen med Sogn og Fjordane, samt Agder, Telemark, Vestfold, Buskerud, Akershus, 3 stk Oslo og Østfold. Det er for meg en kabal som ikke går opp. Hvor skal Sogn og Fjordane inn? Å sende de til Buskerud blir jo latterlig. Det må jo evt bli en ny løsning på vestlandet, hvor det da blir fire avdelinger totalt, men hvor S&F er det fylket som er mest underrepresentert.

Ellers så passer jo Oslos tre avdelinger egentlig godt med Akershus, men hva da med Østfold? Skal de sendes til Vestfold? Hva så med Buskerud?

Jeg venter spent på hvordan man har tenkt å fordele dette.

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 5387
24.11.09 21:39

Uansett, så må man bli nr 6 eller bedre hvis man ikke skal rykke ned, HVIS dette blir vedtatt ¨på Forbundstinget på Lillestrøm i mars

Kasabian
24.11.09 23:51
Jotjar: Skjønner ikke hvordan du kan hevde at avdeling 5 (Evt Oslo 3) er den svakeste. For meg ser det ut som den desidert sterkeste av de tre!

Denne går til Ross også. Jeg har basert det på egne erfaringer, spilt og sett disse lagene endel ganger opp gjennom årene. Dog har jeg ikke spilt mot noen av de de siste 2 årene, men jeg har sett de fleste et par ganger. De imponerte ikke voldsomt da, men det er mulig jeg har sett de på en dårlig dag.

Flott at dere har endel kunnskap om denne avdelingen da jeg tydeligvis er litt utdatert:)

Kasabian
24.11.09 23:56
floydLandis: Dette var ukjent for meg, hvor har du dette fra? Vil det bli masse-nedrykk fra 3.div avdelingene denne sesongen, altså at halvparten av lagene i hver avdeling rykker ned? Eller vil to avdelinger bli slått sammen til èn stor avdeling ?

Det har vel vært endel press fra diverse kanter å øke kvaliteten i 3 div, men såvidt jeg vet så var det Ivar Morten Normark som kom med dette forslaget først og han har fått endel støtte. Jeg finner ikke linken til det, men synes å huske at det stod i nettavisen.

Planen er å halvere antall lag i 3 divisjon, hvordan de kommer til å gjøre det er jeg derimot mer usikker på. Tror kanskje Jotjar har et bedre svar enn meg der.

(Innlegget ble redigert 24.11.09 23:57)

Jotjar
24.11.09 23:57

Ellers, så er avdelingene for neste år bekreftet flere steder:

Indre Østland 1 (Avd 6): Gran, Gjøvik, Hamkam 2, Kolbu/KK, Nordre Land, Ottestad, Raufoss 2, Redalen, Stange,Søndre Land, Valdres 2, Vind

Indre Østland 2 (Avd 7): Eidskog, Elverum, FF Lillehammer 2, Flisa, Follebu, Hamar, Kongsvinger 2, Løten, Moelven, Nybergsund 2, Ringsaker, Sander

Rogaland 1 (Avd 12): Egersund, Eiger, Frøyland, Hana, Havørn, Hinna, Klepp, Randaberg 2, Riska, Vardeneset, Varhaug, Vaulen, Viking 2, Ålgård 2

Rogaland 2 (Avd 13): Avaldsnes, Brodd, Bryne 2, Buøy, Haugesund 2, Nord, Sandnes Ulf 2, Sandved, Skjold, Sola, Staal Jørpeland, Stavanger 2, Vedavåg Karmøy, Åkra

Hordaland 1 (Avd 14): Askøy, Austevoll, Bjarg, Hald, Hovding, Lyngbø, Løv Ham 2, Nordhordaland, Sotra, Tertnes, Varegg, Vestsiden-Askøy

Hordaland 2 (Avd 15): Arna Bjørnar, Baune, Bergen Nord, Brann 2, Fyllingen, Norheimsund, Odda, Os 2, Smørås, Vadmyra, Voss, Øystese

Trøndelag 1 (Avd 19): Buvik, Byåsen 2, Charlottenlund, Frøya, Heimdal, Kattem, KIL/Hemne, Orkla, Røros, Strindheim 2, Tiller, Tynset

Trøndelag 2 (Avd 20): Malvik, Namsos, Neset, NTNUI, Remyra, Rosenborg 3, Selbu, Steinkjer 2, Stjørdals Blink, Tangmoen, Verdal, Vuku

Dette er da alle kretsene som har to avdelinger. Så for de resterende burde det jo være mulig å finne ut...

Jotjar
25.11.09 00:16

Ellers er det vel verdt å nevne at det er et forbehold i avdeling 5 - Putten kan bli erstattet av Frigg 2.

Putten vant avdelingen, men Frigg 2 har protestert på at laget brukte en spiller i en kamp som er registrert for en annen klubb.

Samtidig hevdes det da fra flere hold at dette er noe Frigg 2 også har gjort i stor grad denne sesongen, og at de derfor burde holde seg for gode til protester.

Kretsen skulle visstnok ha et møte om saken i dag, utfall ukjent...

Kasabian
25.11.09 00:43
Jotjar: Ellers er det vel verdt å nevne at det er et forbehold i avdeling 5 - Putten kan bli erstattet av Frigg 2. Putten vant avdelingen, men Frigg 2 har protestert på at laget brukte en spiller i en kamp som er registrert for en annen klubb. Samtidig hevdes det da fra flere hold at dette er noe Frigg 2 også har gjort i stor grad denne sesongen, og at de derfor burde holde seg for gode til protester. Kretsen skulle visstnok ha et møte om saken i dag, utfall ukjent...

Vrient med sånne greier som det her i lavere divisjoner. Gikk vel noen rykter om at Oslo City gjorde akkurat det samme i år uten at jeg vet om det er noe hold i det.

schaft
schaftInnlegg: 963
25.11.09 22:09
Jotjar: Da står man jo igjen med Sogn og Fjordane, samt Agder, Telemark, Vestfold, Buskerud, Akershus, 3 stk Oslo og Østfold. Det er for meg en kabal som ikke går opp. Hvor skal Sogn og Fjordane inn? Å sende de til Buskerud blir jo latterlig. Det må jo evt bli en ny løsning på vestlandet, hvor det da blir fire avdelinger totalt, men hvor S&F er det fylket som er mest underrepresentert. Ellers så passer jo Oslos tre avdelinger egentlig godt med Akershus, men hva da med Østfold? Skal de sendes til Vestfold? Hva så med Buskerud? Jeg venter spent på hvordan man har tenkt å fordele dette.

Nå er det bare 11 mil fra Sogndal til Hemsedal, men du har jo et kjempepoeng! Det går ikke opp og det er synd, for de stedene det går opp (Hordaland, Rogaland, Indre Østland, Trøndelag) passer jo 12 avdelinger perfekt!

Det du peker på her er så graverende at det egentlig bør velte hele serieomleggingen!

Men man MÅ se på geografien i Norge når man skal fastsette antall avdelinger. Og da er min eneste konklusjon at man må spisse ytterligere slik at man står igjen med så få klubber fra "kabalresten" Østfold, Agder og Sogn og Fjordane at man kan forsvare å sende dem på langturer!

Her er mitt forslag til nivå 4, med avdelingsnavn og befolkningsgrunnlag:

¤ Polarligaen: 462.000 (12 lag fra de tre nordligste fylkene)

¤ Trønderserien: 416.000 (12 lag fra Trønderfylkene)

¤ Fjordligaen: 354.000 (12 lag fra M&F/S&F)

¤ Hordalandsligaen: 575.000 (12 lag fra Hordaland og Haugaland)

¤ Oljeserien: 587.000 (12 lag fra Rogaland og Agder)

¤ Vestvikenserien: 814.000 (12 lag fra Telemark, Buskerud, Vestfold og Asker/Bærum)

¤ Osloligaen: 800.000 (12 lag fra Follo, Østfold og Oslo unntatt Groruddalen)

¤ Innlandsligaen: 790.000 (12 lag fra Groruddalen, Romerike, Hedmark og Oppland)

Skjevhetene her i befolkningsgrunnlag kan til dels forsvares sportslig med at det er mange innvandrere som ikke spiller fotball i storbyene og at Møre alltid har stått uforholdsmessig sterkt og Aust-Agder svakt innen fotball. 

Avdelingsvinnerne kunne rykket opp, og så kunne toerne spilt playoff med hjemme- og bortekamp mot en annen toer. Alternativt spisset 2. divisjon til to avdelinger som i Sverige og Danmark, og droppet playoff.

Ka trur dokk? Åtte avdelinger er passe ift geografien i Norge!

floydLandis
floydLandisInnlegg: 164
26.11.09 00:02
schaft: ¤ Polarligaen: 462.000 (12 lag fra de tre nordligste fylkene)

Blir ikke dette helt enorme avstander mellom lagene geografisk sett?

Jotjar
26.11.09 14:15

Jeg er enig i at to 2.divisjonsavdelinger nok ville vært bedre. Men jeg tror samtidig det ligger et par år frem i tid.

Da er jo og en nedskrenking av 3.divisjon i større grad mulig, siden det da vil være 28 "overflødige" lag fra 2.divisjon.

Jeg ser for meg noe som dette som en drøm:

Tippeliga (16 lag)

Som i dag, med to lag ned, og et i kvalikk.

Adeccoliga (16 lag)

Omtrent som i dag - Men med tre lag ned isteden for dagens fire. To lag direkte opp. Om man skal ha et, to eller tre lag i kvalikk er jeg litt usikker på, men det er jo ikke såå viktig.

2.divisjon (28 lag - To avdelinger)

Vi kopierer Sverige, med to avdelinger med fjorten lag i hver. Vinnerne rykker direkte opp, 2.plassene møtes i kvalifisering hjemme og borte for å spille om den siste opprykksplassen. Tre lag rykker ned fra hver avdeling.

3.divisjon (84 lag - Seks avdelinger)

Vi får da en helt ny 3.divisjon, med den dårligste halvdelen av dagens 2.divisjon sammen med de beste fra dagens 3.divisjon. Altså sånn omtrentlig de 3 beste i hver 3.divisjonsavdeling. Alle avdelingsvinnerne rykker opp, tre lag fra hver avdeling rykker ned i 4.divisjon.

4.divisjon (X antall lag - Atten avdelinger)

Det som blir igjen av dagens 3.divisjonslag. Her må det da en liten nedkutting til i avdelinger. Det betyr at et par avdelinger må slåes sammen. Avdelingsvinnerne rykker da rett opp.

Det skjer aldri, men hadde jo vært toppers.

Kasabian
08.12.09 02:21

Nesodden i avd. 3 har visst store planer om opprykk. De har allerede signert 3 spillere fra henholdsvis Drøbak og Langhus.

Nå er de visst interessert i Anders Haslie, Christian Davidsen og Renè Eldshaug fra Drøbak. Haslie er en solid stopper i god 2 divisjonsklasse, Davidsen spilte back i fjor har ikke noe særlig info om han og Eldshaug er en stor og sterk spiss som ble toppscorer for Drøbak i fjor. Disse har visstnok allerede trent et par uker med klubben.

Som om det ikke skulle vært nok så hører jeg fra relativt sikre kilder at Knut Hovel Heiaas (Ex Vif, Moss, Drøbak og Strømmen) er klar for klubben.

Stemmer dette il jeg tro at Nesodden vil bli en skummel utfordrer om 2 div. plass.

JFT_96
JFT_96Innlegg: 9874
15.12.09 02:34

Utrolig at ikke Nesodden rykka opp i fjor. De var knallsterke i sesongoppkjøringa.

Herlig med en skikkelig Groruddalsavdeling igjen. Her blir det mange bra oppgjør med mange fine profiler (Jacobsen vs Teigen osv)

Kasabian
15.12.09 02:40
JFT_96: Utrolig at ikke Nesodden rykka opp i fjor. De var knallsterke i sesongoppkjøringa.

Oslo City var nok hakket vassere, noe man så klart på slutten av sesongen. Men de kommer seg nok til kvalikken i år, ihvertfall nå som Hovel Heiaas er klar for å bøtte inn mål..

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 5387
15.12.09 11:00

Putten brukte en ulovlig spiller i siste kamp, noe som faktisk ble filmet. Putten mister seieren i siste kamp, og blir derfor passert av Frigg 2 på tabellen. Dermed spiller fortsatt "ingen treninger"-Putten i 4 div neste sesong.

JFT_96
15.12.09 12:15
Kasabian: Oslo City var nok hakket vassere, noe man så klart på slutten av sesongen. Men de kommer seg nok til kvalikken i år, ihvertfall nå som Hovel Heiaas er klar for å bøtte inn mål..

Riktig det, de var i City sin gruppe de..
Uansett skal vi (Årvoll) hevde oss i år.

Kasabian
15.12.09 14:08
JFT_96: Uansett skal vi (Årvoll) hevde oss i år.

Noen nye spillere på vei inn? Fint om du kan gi en liten oppdatering på neste års stall når den begynner å bli klar.

Anders Haslie er klar for Nesodden, en meget god stopper som har dominert i 2 divisjon de siste årene.

JFT_96
15.12.09 14:14
Kasabian: Noen nye spillere på vei inn? Fint om du kan gi en liten oppdatering på neste års stall når den begynner å bli klar. Anders Haslie er klar for Nesodden, en meget god stopper som har dominert i 2 divisjon de siste årene.

Flere spillere på blokka til Jacobsen. Ingen nye inn foreløpig, men flere gode spillere på trening (bla x-vif Fredrik Thapper).
Kan oppdatere på Grorud også etterhvert. Jørand Skogseide fra Strømmen har skrevet under og Teigen har ringt rundt til gamle GBK-fjes.

Kasabian
15.12.09 14:20
JFT_96: Flere spillere på blokka til Jacobsen. Ingen nye inn foreløpig, men flere gode spillere på trening (bla x-vif Fredrik Thapper).
Kan oppdatere på Grorud også etterhvert. Jørand Skogseide fra Strømmen har skrevet under og Teigen har ringt rundt til gamle GBK-fjes.

Herlig, greit å få litt mer innsikt i disse lagene.

Jørand er en er en knallgod signering, kanskje bitt litt treigere enn han var for 4-5 år siden, men han er knallhard å spille mot. Han har gitt meg endel blåmerker for å si det sånn..

JFT_96
15.12.09 14:26
Kasabian: Herlig, greit å få litt mer innsikt i disse lagene. Jørand er en er en knallgod signering, kanskje bitt litt treigere enn han var for 4-5 år siden, men han er knallhard å spille mot. Han har gitt meg endel blåmerker for å si det sånn..

Jørand er god. CT er aktuell etter hva jeg har hørt. Grorud skal også ha ringt klubben min og forhørt seg om meg, men det å gå fra Årvoll til Grorud er ikke helt aktuelt foreløpig.
Hvem er du?

Kasabian
15.12.09 14:29
JFT_96: men det å gå fra Årvoll til Grorud er ikke helt aktuelt foreløpig.
Hvem er du?

Hehe ser den. Jeg har travet mine år i endel 3 og 2 divisjonsklubber, var innom en 1 divisjons klubb også. Men mangel på motivasjon og lysten etter øl ble for stor.

JFT_96
15.12.09 14:41
Kasabian: Hehe ser den. Jeg har travet mine år i endel 3 og 2 divisjonsklubber, var innom en 1 divisjons klubb også. Men mangel på motivasjon og lysten etter øl ble for stor.

Kanon. Skal selv trene en gang i uka med en 2.div fremover, ved siden av mitt eget lag. Må nok dempe lysten etter øl litt selv.

Kasabian
15.12.09 14:45
JFT_96: Kanon. Skal selv trene en gang i uka med en 2.div fremover, ved siden av mitt eget lag. Må nok dempe lysten etter øl litt selv.

Lykke til, nivåforskjellen er ikke spesielt stor etter mine egne erfaringer. Alt går bare hakket raskere fra ballbehandling til 1 forsvarer jobben. Tilpasser deg etter noen økter.

Demp den,men for all del ikke gi den opp!

JFT_96
15.12.09 14:57
Kasabian: Lykke til, nivåforskjellen er ikke spesielt stor etter mine egne erfaringer. Alt går bare hakket raskere fra ballbehandling til 1 forsvarer jobben. Tilpasser deg etter noen økter. Demp den,men for all del ikke gi den opp!

Det jeg har hørt også. Uaktuelt å gi den opp. Regner med at denne tråden blir brukt flittig i løpet av nyåret?

Kasabian
15.12.09 15:01
JFT_96: Regner med at denne tråden blir brukt flittig i løpet av nyåret?

Satser på det, greit å komme med updates på de diverse lagene. Er jo en gullgruve å tippe på 3 divisjonsmatcher. Oddsen frem til høstsesongen er helt latterlig..

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg