Lokalfotball |
30.11.09 20:32
LokalfotballInnlegg: 6774
Ok, da er Richard Enge klar for SULF, Dalehaug og Jøssang har begynt å ta ferge fast hver dag, og Vardeneset har som vanlig vunnet POL turneringen, DA mine herrer, da er det på tide å dra i gang lokalfotballtråden for 2010.
Her er 2009 tråden:
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1429389/tittel/lokalfotballen-rogaland-sesongen-2009
Vi greide rundt regnet dobbelt så mange innlegg i år kontra 2008, kan vi regne med en dobling også i 2010? La oss håpe det. Både nye og gamle debatanter er hjertelig velkommen til å diskutere lilleputter, smågutter, gutter, juniorer, damer, minijenter, 3 divisjon, 2 divisjon, ja hvilken som helst divisjon og årskull, bare det har med Rogaland å gjøre.
Roll on 2010.................og kom med hete innlegg om Rogalandsfotballen! :-)
(Innlegget ble redigert 04.12.09 22:07)
firetofire |
30.11.09 20:35
firetofireInnlegg: 5913
Herlig jobb Lokalfotball. VGD trenger slitere som deg som drar mye av lasset. Så ønsker vi alle lokale lag lykke til og håper alle rykker opp:-)
Lokalfotball |
30.11.09 20:47
Takk skal du ha, firetofire! :-) For nøyaktig et år siden lå jeg på riksen med ny lever. What a difference a year makes! :-)
3 divisjon til neste blir en tøff affære. Etter alle solemerker blir det vedtatt på tingen at divisjon på landsbasis reduseres fra 24 til 14 lag. Det innebærer at hvis det blir en fylkesdekkende 3 divisjon, det kan bli med en med sørlandet og en med Hordaland også, så må man være blandt de 7 beste. Det kan bli tøfft for noen og en hver.
Her er sørpuljå:
Klepp, Frøyland, Hana, Vaulen, Hinna, Viking 2, Ålgård 2, Eiger, Egersund, Varhaug, Havørn, Vardeneset, Randaberg og Riska.
Den er tøff som bare nøkken!
Og her er de som må ta båt jevnt og trutt:
Avaldsnes, Brodd, Bryne 2, Buøy , FK Haugesund 2, Nord, Sandnes Ulf 2, Sandved, SIF 2, Skjold, Sola, Staal, Vedavåg og Åkra.
Den er på langt nær så tøff som den sør for Boknafjorden.
(Innlegget ble redigert 30.11.09 20:47)
leedsforalltid |
30.11.09 23:08
På Hana blir det bra. Treningene starter på Onsdag-det blir 3 onsdagstreninger der alle som er aktuelle får vise seg frem for den nye treneren. Vi får et spennende lag neste år. Junior satser på 2 lag og vil opp i første. Jeg er blitt talentutvikler og skal jobbe på akademiet. Ingen lag på meg. Jeg vil stå på for at talentene på fjedlet skal bli bedre og flere. Det blir spennende. Jeg er leder på akademiet til espen kommer i Januar og det blir spennende og se hvordan vi fungerer i sammen. Han er proff til fingerspissende virker det som. Jeg gleder meg veldig.
(Innlegget ble redigert 30.11.09 23:09)
Lokalfotball |
30.11.09 21:02
Hvis jeg kan anbefale et oppgjør allerede nå, eller to rettere sagt, så er det lokalderbyene mellom EIK og Eiger i Egersund. Kun crash med VBK kamp, alvorlig sykdom i familien eller det som verre er, vil holde meg vekke fra Egersund de to dagene. Det vil være vel verdt en 160 kilometers rundtur fra Stavanger for å oppleve de to kampene.
(Innlegget ble redigert 30.11.09 21:02)
Steingrim89 |
30.11.09 21:45
Steingrim89Innlegg: 2318
Herligt lokalfotball! Nå e me klare for 2010 sesongen :) Glede meg allerede nå te at grasset bler grønnare.
Lokalfotball |
30.11.09 21:49
Kunstgraset e aldri grønnare enn siste novemberdagen!!! :-)
Jotjar |
30.11.09 21:50
JotjarInnlegg: 26155
Misunner dere å ha så gode og levende tråder om stort og smått fra, ja, lokalfotballen. Selv for de av oss som kun har de forskjellige lagene som ujevne prosjekter for å tape penger på oddsen, så er disse trådene interessant.
Kan jo benytte sjansen til å spørre om hva dere tror om lagene i 2.divisjon. Ålgård overrasket i fjor, har de sjanse til å følge opp når Herrem sannsynligvis forsvinner? Kan Stavanger og Vard kjempe om opprykk? Har Vidar potensial til å berge plassen etter opprykket?
Lokalfotball |
30.11.09 21:57
Jotjar: Kan jo benytte sjansen til å spørre om hva dere tror om lagene i 2.divisjon. Ålgård overrasket i fjor, har de sjanse til å følge opp når Herrem sannsynligvis forsvinner? Kan Stavanger og Vard kjempe om opprykk? Har Vidar potensial til å berge plassen etter opprykket?
Jeg er redd for at to-tre Ålgård spillere føger Tomy Bergersen til Bryne, deriblant "superspiss" Giggs Herrem. SIF kan nok hevde seg, men uten økonomisk traumehjelp så blir det tøfft. Det har kostet MYE å være i Addeccoen. Vard har helt klart noe på gang, og jeg kan nesten garanter Vidar på øverste halvdel, hvis de ikke mister spillere, eller får nøkkelspillere skadet. Vidar er ikke bare et godt spillende lag, det er også en gjeng meget veltrente spillere.
BogRoll |
30.11.09 21:50
BogRollInnlegg: 931
Synd at du gikk tapt for Premier League-forumet, Gjølle!
...det skal sies at jeg skjønner deg godt.
Lokalfotball |
30.11.09 21:58
BogRoll: Synd at du gikk tapt for Premier League-forumet, Gjølle!
...det skal sies at jeg skjønner deg godt.
Å, er nå innom tidvis, men det gir meg fint lite egentlig. Synd men sant.
Steingrim89 |
30.11.09 23:11
Årets 2 divisjon avd 3 tror jeg blir utrolig spennende. Gikk rykter om at nesten samtlige deltakende lag ente på øvre halvdel i 2009. Har vell mest tro på SIF. Ser føre meg Pors Grenland, FK Tønsberg og Randaberg som de største utfordrerene. Også spennende med Vard Haugesund og Vidar.
Men disse spådommene trør nok feil. Er nok mye som skjer i løpet av vinteren.
Steingrim89 |
30.11.09 23:12
Gratla med ny stilling Leeds. Du bler vell fremdeles mye å se rundt om i distriktet ;)
leedsforalltid |
30.11.09 23:24
Steingrim89: Gratla med ny stilling Leeds. Du bler vell fremdeles mye å se rundt om i distriktet ;)
ja,jeg skal følge fotballen tett dette året som kommer,spesielt ungdoms og barnefotballen til Hana. Så er jeg på plass hos Viking og A lagets hjemmekamper selvfølgelig + noen Ulf kamper.
Lokalfotball |
02.12.09 18:18
Sakser følgende fra 2009 tråden:
Kem e denne Jørn Ø? Og ka har han gjort tidligere? Spør Sander7a.
Jo, det kan jeg svare på; det er Jørn Øvrebø, trener inntil nå på G 93, som nå blir juniorer.
SK_JARL |
02.12.09 18:43
SK_JARLInnlegg: 297
Lokalfotball: Sakser følgende fra 2009 tråden:
Kem e denne Jørn Ø? Og ka har han gjort tidligere? Spør Sander7a.
Jo, det kan jeg svare på; det er Jørn Øvrebø, trener inntil nå på G 93, som nå blir juniorer.
Forøvrig en fantastisk god lærer på Kristianslyst Ungdomskole, der han sammen med Erik Johannesen står for en veldig fotballinteressert duo...
Dersom Erik'en også snart kommer tilbake, skal man se opp for hva Kristianslyst skolelag kan komme opp med de neste årene i skolecupen :) :)
Jærgutten |
02.12.09 23:21
Lokalfotball |
04.12.09 21:14
Brodd seiler opp som en de store outsiderne i neste års nordpulje. Stian Kristensen og Kristian Kvendseth er nå hentet inn fra det som kan virke som en klubb i sterk krise, nemlig Havørn. Pr. nå kan det se ut som de tre heteste klubbene i nordpuljå er Staal, FKH 2 og nyss nevnte Brodd. Det svinger på Storhaug!!!!!
fotballidiot2 |
07.12.09 11:28
fotballidiot2Innlegg: 12138
Lokalfotball: det som kan virke som en klubb i sterk krise, nemlig Havørn.
(Innlegget ble redigert 07.12.09 11:29)
Lokalfotball |
06.12.09 10:31
Og så har vi 4 divisjonspuljene for 2010
Avdeling 01, sørpuljå:
Hundvåg FK
Orre IL
Figgjo IL
Rosseland BK
Staal Jørpeland 2
Nærbø IL
Vigrestad IK
Bakke IL
Hidra FK
Ganddal IL
Voll IL
Madla IL
Avdeling 02, nordpuljå:
Djerv 1919 SK
Austrått IL
Havdur IL
Sauda IL
Stegaberg IL
Haugar SK
Finnås IL
Torvastad IL
Klebe BK
Tasta IL
Sandnes Ulf 3
Jarl SK
Mine 2 favoritter i sør: Hundvåg og Nærbø, mens jeg sliter med å finne reelle favoritter i nordpuljå. Det er i hvertfall artig at den gamle industribygda Sauda er tilbake i det nest beste selskap i det Rogalandske fotballandskap.
(Innlegget ble redigert 06.12.09 10:32)
Kiedis |
06.12.09 11:34
KiedisInnlegg: 383
Litt overraskende at Bakke beholdt plassen etter kun å ha tatt fire poeng i fjor. Usikker på hvordan laget deres blir i år, men signaler tyder på at de kan bli en av overgangsvinnerne her i sør.
Ellers ser det for tiden ganske mørkt ut på Hidra, sikkert til stor glede for alle lagene, som har tatt turen til ferieøya og blitt slaktet. Slik det ser ut nå, later det til at fem-seks av spillerne i førsteelleveren enten legger opp eller bytter klubb, i tillegg til klubblegenden Bjørn Olav Lindhom er meget usikker. 2010-sesongen kan bli en vond affære for våre venner fra Hidra.
Lokalfotball |
06.12.09 13:51
Kiedis: Litt overraskende at Bakke beholdt plassen etter kun å ha tatt fire poeng i fjor. Usikker på hvordan laget deres blir i år, men signaler tyder på at de kan bli en av overgangsvinnerne her i sør.
Det er vel strengt tatt fordi vi i VBK dreit oss flatt ut med vårt 2`er lag ved å unngå å møte til to av kampene. En skam, hverken mer eller mindre.
Dudu9 |
20.12.09 14:28
Dudu9Innlegg: 144
Lokalfotball: Mine 2 favoritter i sør: Hundvåg og Nærbø
Blir spennende å se hvordan det går med Nærbø i år. Et veldig ungt lag har blitt ett år eldre (siste kampen som endte med tap 3-2 mot varhaug i fjor, stilte Nærbø med kun 2 spillere over 20 år!), men det kan se ut som om noen av talentene kan forlate klubben. Tre av 93-spillerne som startet nesten hver kamp i fjor ser ut til å melde overgang til Bryne.
Samtidig har de fått inn to forsterkninger allerede, og man snakker om flere, uten at jeg vil nevne navn ennå. Rune Rugland fra Vigrestad og "Bo", en klassekeeper fra Polen trener med Nærbø nå, og det virker som de vil spille for klubben kommende sesong.
Jeg vet svært lite om de andre lagene i pulja, men Nærbø ser sterkere ut i år, enn i fjor på denne tiden ...
kristwic |
20.12.09 23:05
kristwicInnlegg: 179
kem du e,dudu ?en som spiller på nærbø eller trener ?
Dudu9 |
21.12.09 07:02
kristwic: kem du e,dudu ?en som spiller på nærbø eller trener ?
Jeg er ingen av delene. Bare engasjert i klubben ;)
kristwic |
22.12.09 00:26
Dudu9: Jeg er ingen av delene. Bare engasjert i klubben ;)
ok,er du mye på treningene eller noe i styret ?
Dudu9 |
22.12.09 10:41
Jeg har ikke noe å gjøre med fotballaget, nei. Vennligst ikke spor slik av fra trådtema. Send PM da heller, er du grei.
kristwic |
22.12.09 19:28
Dudu9: Jeg har ikke noe å gjøre med fotballaget, nei. Vennligst ikke spor slik av fra trådtema. Send PM da heller, er du grei.
hvor gjør jeg det? er helt ny på vg nett
Korn |
06.12.09 19:43
KornInnlegg: 279
Vi i Skjold kan vell kalle oss den store overgangsvinneren blant 3. divisjonslagene her på Haugalandet, det så mørkt ut at da våre 3 beste spillere fra ifjor gikk til Vard etter sesongen (Skjold har mistet 10 spillere til høyere divisjoner siste 2 årene nå), men etter godt arbeid av Rune Lothe og folkene rundt klubben har man nå fått inn masse spennende spillere:
Alekander Skree (Tidligere Vard, Havørn og Nord), Espen Helgeland (Vard, Hinna), Martin Vestbø (A-stallen til FKH ifjor), Adrian Simensen (Vard og Nord), Snorre Askeland (FKH), Petter Lønning (Stegaberg) og Øyvind Hompland (Kopervik) er alle signert!
Vi satser dermed på å bli et lag som kan slå sterkt fra oss etterhvert, og selv om vi (som jeg skrev tidligere) mister våre beste spillere hvert år klarer vi alltid å sy sammen et lag godt lag. Jeg tror at vi vil fremstå som et løpsvillig og spennende lag hvor grunnstammen står av spillere på 20-25 år (Den eldste i A stallen er per dags dato faktisk bare 25 år )
Ellers ser det ikke så sprekt ut ellers for 3. div lagene her på Haugalandet. Flere lag vil nok slite men Vedavåg og Nord har begge spennende lag som kan være oppi der visst de kommer i flytsonen!
eggmel |
07.12.09 00:15
eggmelInnlegg: 2274
Korn: Snorre Askeland (FKH),
Var ikke dette ansett som det neste store keepertalentet fra Rogaland?