Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Vet ikke om det er noen tråd for 2010 sesongen. Prøvde finne den men fant kun tråder om talenter og sesongkort etc. Ikke noe om generelt stoff. Arrester meg om jeg tar feil så kan denne synke. Men håper vi blir mer aktive og samler oss i en Branntråd i 2010 enn tilfelle var i 09. Denne sesongen var som et speilbilde av sesongen på tribunene og banen.: Vi var ikke samstemte og dro i forskjellige retninger. Gleder meg så smått nå til ny sesong igjen og kommer til å gå på med optimistisk og friskt mot med en viss moderat holdning oppi det hele.
Men den nye Branndrakten synes jeg ikke var noe særlig. Den helrøde fargen forsvinner mer og mer på drakten. Nå begynner den å ligne på den Brynedrakten. Nei, ingen drakter har vært som da vi hadde Patrickdraktene med de 2 tynne stolpene på venstre side.
Drakten er det jeg er minst bekymret for .
Mer bekymret for handlingslammelsen man opplever der oppe nå . Vi så svakhetene i laget i fjor , og vi ser vel ingen tegn til at man kan gjøre noe med dette .
Skremmende .
Synes drakten er OK, jeg. Minner litt om 2004-drakten som var heslig, men er langt, langt, langt penere.
Hvor mange Brann-tråder finnes det på forsiden av Fotball-Norsk?
Det finnes vel en 5-10 tråder på F-norsk til en hver tid, der som oftest alle er startet av Stråmyhr, siden MOD nekter å ta seg av han. Utrolig nok, han er jo en pest og en plage for de fleste her inne, og ikke bare for Brannfansen som han var før.
Jeg liker ikke at vi ikke ser ut til å foreta oss noe på overgangsmarkedet. Vi får ingen info, ingen rykter, absolutt ingenting. Dette må være den tristeste pre-season på mange mange år. I fjor hadde vi ny trener og entusiasmen som kom med det, nå har vi ingenting. Det meste vi kan håpe på er at Rogne kommer inn (med en SOF på 2-3 millioner selvsagt), og en midtstopper er vel og bra, men større forandringer må til. Selv håper jeg at vi sikrer oss Fredrik Haugen, om det så bare er for å låne han ut igjen til Løv Ham, ettersom Jim Solbakken er fryktelig aktiv for tiden (uten at jeg vet hvem som er angenten til Haugen). Hovland hadde også vært spennende, men frykter at prisen blir høy etter Solbakkens stunt. Det viktigste er Yaw + en til, og at Gylfi forsvinner. Vi kan ikke ha en sesong til med det marerittet som hele tiden får spille. Det går bare ikke.
Hva med å få tilbake Helstad ? Vi kan gjøre som Stabæk med Pall Gunnarson !
Det varierer nok ...
Vi må få et spillemønster .... forvirrede vegglus sånn som i år vil vi ikke se neste år
Reklame er desverre en nødvendig uting
Det var tross alt en one in a lifetime deal for begge parter. Det er jo ikke akkurat bare å gjøre sånn, de må jo ha et intenst ønske om å kvitte seg med Helstad først.
Ja, men et spillemønster krever i mine øyne at midtbanen hever seg ganske mange hakk. Guastavino, Jaiteh, begge duger, men som du sier er man nødt til å gjøre noe. Men føler likevel at vi må ha inn en spiss til. Dessuten må vi få ny kontrakt med Huse, og helst med Solli også.
Enig i dette . Et mønster er bra å ha , men da må vi ikke ha udugelige islendinger som ikke kan løpe ( Gylfi ) eller udugelige islendinger som bare kan løpe ( Birkir eller Lilleørnen ) på laget .....
Enig der og, et mer spillende Brann kunne vi dratt nytte av. En hodespiller ved siden av Huse trenger man også. Har alltid vært litt negativ til slike spillere, men jeg biter i meg ordene mine og er klin enig i at vi er nødt til å ha noe annet på topp sammen med Huse. Helst noen som er raskere og rett og slett bedre enn Nielsen også. Noe må jo finnes der ute. Ellers så bør PVM trene på innlegg foran neste sesong. Han er god på mye, men innleggene bør bli bedre. Birkir bør trene på ballbehandling. Har egentlig sansen for Birkir, men han er vel ikke stort bedre enn Ørn2 med ballen i beina.
Hørt noe mer om Addo?
Gylfi bør ut rett og slett fordi Steinar Nilsen ikke skal ha muligheten til å bruke han. Lån han ut til Løv Ham samtidig som vi betaler all lønn er helt greit for meg. Håper også på mer spilletid for Møvik, Hansen og Haugsdal denne sesongen, i alle fall slik at de kan få sjansen til å vise hva de er gode for. Ingen av dem gjorde seg jo bort de få minuttene de fikk prøve seg.
Dersom vi slipper in halvparten så mange mål neste år, og scorer like mange, så tror jeg det kan gå bra. Mål er det jo rikelig av, men dessverre i begge ender av banen siden forsvaret bare står og fletter hverandres hår. Hva bør PVM øve innlegg for - har da ingen som klarer å gjøre noe som helst utav det uansett...
Dessuten så bør noen vise ham krittstreken og si at vi vil se godt gammeldags vingspill . I år så drev han på med å løpe innover i banen ... og dermed kom han i posisjon til å avslutte med det trebeinet han har til høyrefot gang på gang .
Som jeg skrev, så trenger vi en spiss med hodestyrke som helst er under 30 (altså at han fremdeles har litt fart igjen i kroppen).
Dette er måten vi spiller på nå, pluss at han er vel den som har scoret nest mest på Brann i år.
Derfor det er fint å samle de i èn.
Uansett; "handlingslammelsen" mange etterlyser er nok desverre en del av den økonomiske situasjonen på Staddaen og ellers i samfunnet akkurat nå. Tror ikke det er viljen eller evnen det står på, men rett og slett noe så enkelt som tilgjengelig kapital. Noe en ser også de fleste andre klubber sliter med.
Når det gjelder stallen synes jeg egentlig ikke den er så hakkande gale. Vi trenger mer fart og sikkerhet i forsvaret og vi trenger at Nilsen får inn et spilleopplegg som fungerer slik alle forstår . Og ikke minst et mønster som bærer frukter. Jeg har tro på at Steinar Nilsen denne sesongen vi går inn i klarer å samle laget og at vi får se fremgang av det lille positive vi så i 09. Men klarer ikke S. Nilsen å vise til noe vi kan tro på utover i sesongen når vi passerer mai måned er jeg redd hans dager på Staddaen er talte. Men også her kan det stå på kapital...
Ser at noen savner hodestyrke på topp, har vi egentlig ikke en spiller som har rikelig med dette? Hvis David Nielsen blir brukt skikkelig ved siden av Huse er han knall, men virker dessverre som vi kaster han ut som vi gjorde med Nyren. Hvis han klarer å storspille i Godset, burde han jo også klare det for ett bedre lag?
Så hovedjobben til SN er før sesongen å rydde opp i backrekka og få inn ett spillemønster med Nielsen og Huse på topp.
2010 blir en mellomsesong for Brann. For mye av lønnsmidlene er bundet i spillere som ikke lenger er sultne nok. Dermed blir nyanskaffelsene deretter. Vi kan i det minste håpe at dette fører til mer bruk av talentene (om de da er halvparten så gode som enkelte hevder)
Ja , og jeg liker ikke den måten å spille på !! :-) Kan jo være at han hadde scoret flere ved å spille på en annen måte også ?
Hvis de er bare en 10% av det enkelte hevder så blir jo Brann uansett seriemester så da ser det jo lyst ut :-)
Det er en lang, lang rekke forhold som er med på å påvirke hvilken
sesong og plassering gammmelmannslaget Brann vil få :
Vær om vinteren
Treningsforhold om vinteren.
Treningsintensitet.
Skader i oppkjøringen.
Vilje til å lide, tåle smerte.
Kvalitet på¨gresstreningsbaner.
Kvalitet på kunstgressbaner.
Forhold på treningsleirene.
Pressenhyping, fordel å være undervurdert.
Spillertilgang/avgang. ( Inkludert ev tilgang fra EGEN klubb opp i a-stall )
Formasjon og spillestilutvikling.
Flaks/uflaks.
Kynisme/smartness.
Treningsforhold om sommeren.
Skader i kampsesongen.
Vær om vinteren- kan ikke påvirkes men med tilgang til Vestlandshallen bør det ikke være avgjørende.
Treningsforhold om vinteren. Se over + at de mange kunstgressbanene på Nymark er bra å være på i regnvær. Når derimot frost eller snø
kommer er dette et drittsted å være. Når atpåtil uintelligene ledere MÅKER snæ av disse følger den livsviktige granulitten med og
det betyr en steinhard og skadeskapende bane.
Treningsintensitet. Helt optil SN , er han nazi-har blir det tøffere, er han kose-onkel vil smellfeite Brannoldinger ta det rolig.
Skader i oppkjøringen. Skjebnen avgjør , ikke Brann. Hadde vært en STOR FORDEL om flest mulig av de gamle, smellfeite, late oldingene fikk svært lange
skadeavbrekk i vinter slik at Næs, K Møvik og Plumboflasken kom mer fram i lyset.
Vilje til å lide, tåle smerte. De yngste er best her, pyse-Brann er blitt et begrep.
Kvalitet på¨gresstreningsbaner. SKANDALØST ELENDIG pga at idiotene ennå ikke har kjøpt PLASTDUKPRESENNINGER til sitt treningsfelt
+ Nymarksbanen, helt utrolig.
Kvalitet på kunstgressbaner. OK, og det vrimler av dem.
Forhold på treningsleirene. Optil Gud om dere vil. Best med varmt men litt overskyet vær.
Pressenhyping, fordel å være undervurdert. Dårlige resultater i treningskampene er derfor viktig.
Spillertilgang/avgang. ( Inkludert ev tilgang fra EGEN klubb opp i a-stall ) BRANN ER LUTFATTIGE OG DET FINNES
EGENTLIG IKKE FEM ØRE Å KJØPE MER DAUKJØTT FOR. DERFOR ER DET NATURLIG Å GI K MØVIK OG A NÆS OPPRYKK i a-stallen
og om Guud hadde vært snill hadde gammelmannsdaukjøttet gått til bakgårdssøppellag i Europa, m,en utenkelig at noen vil ha gamle, trege møkkafolk som Guntveit, Fakiri,
Bjarnason, Bakke, Einarsson og David Nielsen. De utrolige mengdene gammelt daukjøtt vil nok ingen ha.
Formasjon og spillestilutvikling. Her skjer det nok intet. Brann er tross alt treskalle-Brann. UTEN PLAN
Flaks/uflaks. ??
Kynisme/smartness. Forvent INTET her, med 1 minutt igjen og ledelse vil nok Jaiteh drible og miste ballen på 20 meter mange ganger.
Treningsforhold om sommeren. Igen en skandale at plaskeregnværsbyen Bergens flaggskip ikke har fått inn i sine skaller
at plastdukpresenninger er påkrevd i stort antall både på egen myr og Nymarksgjørmehullet for begge disse
gressmyrene er sårbaRE.
Skader i kampsesongen. BRANN FØRER JO SOM KJENT MYE BALL I KJENT IDIOTISTIL, DUMME SOM DE ER, DERFOR
KAN DERE FORVENTE MANGE SKADER.
KONKLUSJONEN ER ALTSÅ AT BRANN ER FATTIGE, SVAKE OG SLITER MED EN HELVETES GAMMEL, TREG, HØYTLØNNET, FEDMEPREGET, UMOTIVERT OG UFATTELIG PRIMITIV STALL KJEMISK FRI FOR TEKNIKK OG FART.
AT DE HAR EN LEDELSE OG ET TRENER TEAM SOM ER USEDVANLIG ARROGANT OG FIENDTLIG INSTILLT TIL ALLE TALENTENE I EGEN KLUBB, EGEN BY OG EGET FYLKE.
AT DE HAR EN LEDELSE SOM IKKE SETTER TÆRING ETTER NÆRING MEN FORTSETTER Å SØLE BORT PENGENE.
AT DE HAR EN LEDELSE SOM SOVER OG UNNLATER Å SIGNERE SUPERTALENTET HAUGEN.
AT DE HAR FANS MED STRYK I ØKONOMI, FANS SOM IKKE ANER HVA ØKONOMISTYRING ER-
AT DE HAR FANS SOM IKKE ANER HVA TALENT ER ?
At de har elendige treningsforhold i kampsesongen april-oktober pga at de har prioritert seter, tribuner,
smellfeite utlendinger og gamle oldinger. 3-4 nye gressbaner og et par plastduker istedenfor daukjøtt ville vært
en god byttehandel.
(Innlegget ble redigert 13.12.09 14:48)
Ja og GUD hvor enkelte beviser dette gang på gang . Det er til og med noen som påstår at alle 15-18 åringer i Bergen er supertalenter som andre klubber i Norge kommer til å selge utenlands for milliarder av kroner siden Brann ikke ser alle talentene som kokvrimler ( hva det nå måtte være ) i nabolaget ...
Ja , denne fansen ser ikke at prioriteringen på å få folk på kamper ( dvs få bedre og flere seter og tribuner ) faktisk gjør at man tjener penger .
Ny plastduk over fisketorget gjør ikke det .
Jeg glemte å si hvor viktig det er at kloke, erfarne Davy Watne kunngjør at Brann rykker ned samtidig som han hetser udugelige Brann.
Somle-Brann , talentdraps-Brann og sløse-Brann kan kun komme opp av gjørmen med store innsparinger, talentopprykk og fjerning av de ufattelige mengdene, gamle, feite, late, høytlønnede og fullstendig umotiverte møkkaspillerne det kokvrimler av i sløse-Brann og overadministrerte Brann.
enkelfyr1; hvorfor samler du ikke opp alle forslagene dine i en mer ryddig "pakke" og sender det til Brann? Hvis du legger til en mer seriøs tone så er de sikkert villige til å lese det om ikke annet.
Hehe, kanskje det. Tror nok søvnige RBH da vil si at "talentene er på riktig sted nå" eller vi har "kontroll" på Fredrik Haugen der han er nå samtidig som Hoftun i all hemmelighet med parykk og løsskjegg ankommer Flesland for å lure til seg supertalentet mens RBH lever herrens glade dager på hytten med gløgg , sove-te, nypesaft osv.
Dette gjør jo Davy hvert eneste år ... Hvorfor skulle i år være forskjellig ?
Du og Davy likner egentlig litt ... Den man elsker tukter man osv