Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Artikkel om Tommy Høiland i dagens SA.
"Jeg begynner å bli gammel og må prestere. Målet er å kjempe om en plass på laget". Han mener at det han kan bli bedre på er å putte flere mål. Han har fått flere sjanser på laget og synes han har spilt gode kamper selv om målene mangler.
Ang. anklagene om filming, "det er slikt som skjer i kampens hete. Jeg har lagt det bak meg og ser fremover".
Åge Hareide om Høiland:
"Løpsvillig og bevegelig. Bevegelse er en veldig viktig forutsetning i fotballen, men vi må finslipe avslutningsteknikken hans. Og legger til at filmingen må bort.
Ang. Høiland så prata jeg forleden med en bekjent av ham, en tidl. juniorspiller i Bryne som hadde pratet med Høiland i julen, og Høiland bedyret da at han endelig var blitt flinkere på kosthold og livsstil i forkant av 2010-sesongen og ny trener. Virket litt på meg som Høiland er blitt mer seriøs nå.
Håpar du har rett. Så får me sjå om han fell tilbake til gamle synder dersom ikkje alt går som han håpar på ...
Odin
Og i dag gratulerer me André Danielsen med 25-årsdagen :)
Odin
Så ikke at det var postet, men mulighet å se Viking-Basel på Viking TV eller TV2 sumo
Dette er vel første gang i sitt 25 år gamle liv at Andre ikke får feiret bursdagen sin sammen med Jone.
Kan se for meg denne runger fra Stavanger til Marbella og tilbake senere ikveld.
Deilig deilig.
Det gjekk vel fram i ei tidlegare pressemelding at Viking-TV (TV2 Sumo) skal vise alle treningskampane til Viking.
Odin
Tar ingenting for gitt før det er svart på hvitt. Gikk utifra at de skulle vise, men godt å få bekreftelsen.
Det har jeg ikke sett.
Prøvde å finne ut tidligere i uken om denne kampen bli vist, men i den forrige artikkelen som lå på Vikings hjemmeside sto det at de kom til å vise Vikings treningskamper. Da var det listet opp hvilket de hadde avtale om å sende. Der var ikke denne kampen blant dem, så det var først i dag jeg fant ut at de ville vise den. Forøvrig tror jeg det er samme artikkel som ble endret i dag for jeg finner den ikke igjen.
Men nå regner jeg med at alle blir vist.
Jeg har heller ikke fått med meg at Viking skal vise alle kampene. Det er også derfor jeg har spurt noen ganger om noen vet noe. Men skal de vise alt, så er det bare fryd og gammen.
Håhå, saftig scoring på Austnes i reportasjon om Viking på Distriktsnyhetene nettop.
Scoring av Austnes? Veeeldig morsomt! Jeg gikk nesten på, men bare nesten.
Suser, rett i krysset.
Mener Austnes ofte prøvde på fikse ting, hadde et saksespark i den ene kampen i 2008. Jeg har trua!! :D
En skadefri Austnes i form har mange kvaliteter, jeg vil faktisk gå så langt som å kalle han en tippeligaspiller av relativt høyt nivå. Kommer han i tillegg inn i et lag som fungerer skal en ikke se bort fra at han kan være en forsterkning i 2010.
Iallfall om ikke Ødegaard klarer å være stabil på sitt toppnivå.
Det å ha konkurranse om plassene og spillere som kan komme inn og endre kampbilde når ting ikke fungerer er uvurderlig hvis vi vil havne høyt på tabellen. Kommer Austnes tilbake til Aalesund nivå, så vil han kjempe om spilletid og presse både høyre og venstrekant
Ja om han kommer tilbake på det nivået så kan det være en forsterkning opp mot det jeg forventer av Ingelsten. (iallefall om han hadde vært stabil på sitt toppnivå fra den tiden)
Men etter 2 år med minimalt med kamptrening på øverste nivå er jeg redd det er for mye å håpe på, men håper iallefall han kan bidra og få en opptur personlig. Har sansen for slik Austnes har framstått som person i Viking. Ikke noe klaging i media til tross for at han har opplevd en relativt stor nedtur etter overgangen.
(Innlegget ble redigert 20.01.10 20:01)
Viking skal spille som Barcelona, sier Hareide !
Se TV2-sporten nå! Etter værmeldingen.
:-))))
(Innlegget ble redigert 20.01.10 21:21)
Har du en liten oppsummering av saken Elvis ?
Åge sa ikkje så mykje av interesse. Han sa noko om at dei laga som kontrer motstandaren sine kontringar, vil gjere det bra, angrep er det beste forsvar og tre mann i boksen gir større sjanse for mål enn ein mann i boksen. Og at han fann inspirasjon i bl.a. Barcelona, trur eg.
Ja, og han nevnte vel kort og godt raske overganger når motstanders spill blir brutt. Til glede for Adams må jeg vel nevne at han sammen med Barcelona nevnte Arsenal. Forsåvidt ingenting nytt.
Uansett kjekt å høre lagene Barcelona, Arsenal og Viking nevnt samtidig :-))
Det er ikke så ofte en slik anledning byr seg...
PS: Arsenal vs Bolton nå er visst severdig !
(Innlegget ble redigert 20.01.10 22:39)
Liker tankene til Hareide. Ikke fordi vi skal spille som Barcelona eller Arsenal, for det greier vi ikke. Vi har ikke tekniske nok spillere. Men tankegangen angrep er det beste forsvar, 3 mann i boksen gir større sjanse for mål enn en i boksen og kontre andre lags kontringer er som musikk i mine ører.
Jeg har alltid vært for at angrep er det beste forsvar. Det er også det RBK var gode til under Eggen og det Stabæk har vært gode til under Jönsson. Joda Hareide, jeg liker absolutt tankegangen din. Fungerer dette, noe jeg håper, så må du bare forlenge kontrakten med 3 år til.
Arsenal-Bolton var god underholdning selv om det gikk ut over neglene mine.
Egil Østenstad snakkar litt om Viking si haldning til utanlandske spelarar igjen i RA i dag. Av utlendingane Viking ønskjer med vidare er det nå berre Martin Fillo og Arthur Kotenko som ikkje forstår eller snakkar norsk. At dei mørkeblå har kvitta seg med mange utlendingar dei to siste åra skal vere litt tilfeldig, sjølv om Østen primært ønskjer spelarar frå Skandinavia. At Viking har uttrykt at klubben helst vil ha spelarar frå Skandinavia seier Østen at dei nokre gonger ser til andre land også.
Torvestadbuen er imidlertid klar på at Viking ikkje vil satse store ressursar på å finne talent i for eksempel Afrika og Sør-Amerika. Han meiner at det både er for arbeidskrevande og kostbart - både å finne talenta og ta vare på dei i Norge. Til RA seier Østen at Viking godt kan rekruttere spelarar frå Afrika, men at klubben ikkje vil sette i gong prosjekt for å hente spelarar derifrå.
Kloke tankar meiner underteikna.
Odin
Her er forresten linken til TV2 sitt korte intervju med Hareide.
Det er flott at han tørr dette, for fallhøyden kan være stor. Alle husker RBK under Eggen, sine siffre 4-2, 6-0 eller 5-2. Noen husker også 0-5, 2-4 eller andre tap de dårlige dagene, spesielt de to første årene i CL-kvallik...
Grunnen til at jeg nevner det, er at det høres ut til å være tatt direkte ut av læreboken til N.A.Eggen.
Likevel er det noe forlokkende med det som kan tenne supportere og klubb/spillere, for suksess huskes alltid bedre enn nederlag.
(Innlegget ble redigert 20.01.10 23:48)
Glemte å nevne at jeg ovenfor forutsatte en 4-3-3, noe Hareide vel satser mest på. Noe som vel er forskjellig fra spillemåten til de lagene han nevner. Jeg mener derfor spillemåten ikke er ny i en slik formasjon.
Uansett er vel "formasjon" bare tall, vil noen si...
Ikke bare kloke tanker i forhold til Vikings ve og vel, men også i forhold til etikk. Noe som slo meg da Lyn-digginga var som verst her i tråden.
NB: Lyn-diggerne var en høyst tilstedeværende rase før, men er merkelig nok fraværende i tråden nå. Hvor er dere? :)
(Innlegget ble redigert 21.01.10 00:32)
Også ble intervjuet som alltid avsluttet med en halvdårlig spøk som han og Frode Olsen lo godt av. Et intervju mellom dem har en tendens til å ende i latter:) Når jeg forresten er inne på temaet, så må det nevnes at Olsen var fantastisk bra som konferansier på banketten til Pereira.
Er det her dere holder dere, altså? Jeg lurte på hvorfor den andre tråden plutselig tørket ut fullstendig. Nuvel.
Hareides tanker om hurtige omstillinger i midtbaneleddet øker behovet for ballvinneregenskaper her. Da er det igjen merkelig at André Danielsen ikke ser ut til å være tiltenkt en plass på laget, samt at man forsøker å bli kvitt Jone. Jeg mener at både Birkir og Fillo har en vei å gå dersom Viking skal fremstå som et lag som ofte bryter motstanderens overganger i midtbaneleddet. Særlig ettersom de ikke kan vente seg mye hjelp fra kantspillerne her. Begge har nok potensiale til å bli habile ballvinnere, men ingen av dem er der per i dag.
Ellers er det verdt å merke seg at Hareide fremdeles har en tendens til å si de riktige tingene, men holde dem passelig vage. "Moderne" fotball, hva er det liksom? Det er et fullstendig tomt begrep som hver enkelt lytter kan legge det han vil i. Og joda, visst høres det fint ut at Viking skal fremstå som Barcelona, men det er langt mellom plan og evne til å gjennomføre denne.
Jeg synes det er bra dersom Viking bruker vinteren på å utvikle overgangsspillet. Det er et område hvor vi har hatt mye å gå på i flere sesonger nå. Samtidig er jeg ingen tilhenger av enkle dikotomier som moderne/umoderne, offensiv/defensiv eller underholdende/kjedelig fotball. Vi er nødt til å få litt mer kjøtt på disse beina, og vi må også prestere på banen før det er naturlig å ta frem de store ordene utenfor den.
toao
Akkurat det kan problematiseres. Vel er det mye snusk i dette markedet, og det kan finnes såvel pragmatiske som prinsipielle årsaker til å holde seg unna. Imidlertid er det høyst problematisk dersom man skal nekte alle unge afrikanske fotballspillere sjansen til å prøve seg på et høyere nivå utelukkende fordi man vet at det finnes noen lugubre bakmenn i dette markedet. Spør du de afrikanske spillerne som faktisk har lyktes i europeisk fotball, så vil jeg tro et overveldende flertall har fått et bedre liv. Det er ikke nødvendigvis mer etisk å nekte dem sjansen til dette.
toao