odin |
20.01.10 12:06
Spaniatur |
22.01.10 11:43
SpaniaturInnlegg: 521
Noen som vet hvilket lag Basel stiller med? Ser de hadde siste kamp før vinterpausen den 06.12 og skal ha neste den 07.02. De har hatt en bra sesong og ligger som nummer to, et stykke bak Young Boys, men så har de også tapt begge de interne oppgjørene mot de. Toppscorerne er ikke ukjente Alexander Frei og Marco Streller.
Tangled_Up |
22.01.10 11:46
Tangled_UpInnlegg: 1271
Spiller ikke Basel i Europaligaen med Roma? Mener å ha sett en kamp på Zebra med Basel mot Riise & co.
fotballidiot2 |
22.01.10 11:48
fotballidiot2Innlegg: 12138
Tangled_Up: Spiller ikke Basel i Europaligaen med Roma? Mener å ha sett en kamp på Zebra med Basel mot Riise & co.
Tangled_Up |
22.01.10 11:49
Tangled_UpInnlegg: 1271
Se der ja. De har tilogmed møtt 2 x Riise & co.
Spaniatur |
22.01.10 12:00
fotballidiot2: Forventningene til kampen er blandede. Basel spilte Europaliga i høst, slo Roma hjemme i en overbevisende kamp og tapte så vidt for Fulham da de røk ut av turneringen.
Kan ikke måle seg med Viking sine siste bravader i europacupene. Et knepent tap sammenlagt mot Honka Honka Burning Love.
Er vel Thorsten Fink som trener laget nå etter at ex-Tottenham fadese Christian Gross fikk fyken? Gross er vel nå i Stuttgart om jeg ikke tar feil.
fotballidiot2 |
22.01.10 12:02
fotballidiot2Innlegg: 12138
Spaniatur: Er vel Thorsten Fink som trener laget nå
BennyKanin |
25.01.10 12:50
BennyKaninInnlegg: 1648
Jeg blir like forundret hver gang jeg ser disse Vikingtrådene med haugevis av innlegg. Hvorfor klarer ikke Vikingfansen å få til et velfungerende forum på egne sider, slik som de aller fleste andre klubbene? Sånn som dere har det nå må jo bare være kaos, siden alt ligger i en eneste laaaaang tråd og ikke med forskjellige emner.
Men dere trives vel med det siden alternativet ikke fungerer?
BK
odin |
25.01.10 13:07
odinInnlegg: 21031
BennyKanin: Sånn som dere har det nå må jo bare være kaos, siden alt ligger i en eneste laaaaang tråd og ikke med forskjellige emner.
Når ein først har knekt koden og forstått korleis tråden fungerer går det heilt fint. Forøvrig håpar eg at klubben får meir sving på Vikingforum etter kvart.
Odin
happydeathsuite |
25.01.10 13:27
BennyKanin: Men dere trives vel med det siden alternativet ikke fungerer?
Vikingtrådane har blitt ein slags institusjon for oss Vikingtilhengjarar her på VGD. Eg trur det blir svært vanskeleg å bryte opp tradisjonen det har blitt å ha ein løypande tråd å diskutere Viking i, sjølv om Viking sitt offisielle forum skulle byrje bli meir aktivt.
Spaniatur |
31.01.10 14:33
Ser at Stabæk sliter veldig mot Man U sitt reservelag. Vi har Hareide, de har Solskjær. Burde da være mulig å få til noe utlån? Tør jeg foreslå Mame Biram Diouf? Tror han kunne passet greit inn.
TAdams6 |
31.01.10 14:36
TAdams6Innlegg: 14420
Spaniatur: Ser at Stabæk sliter veldig mot Man U sitt reservelag. Vi har Hareide, de har Solskjær. Burde da være mulig å få til noe utlån? Tør jeg foreslå Mame Biram Diouf? Tror han kunne passet greit inn.
Det er mange bra spillere på reservelagene i England. Nevland var der da han kom tilbake fra United. Mads Timm var en bra spiller, Rurik Gislason som herjer i Danmark og som er ønsket av store klubber nå var reserve, kjipt at vi ikke kjøpte han. Høyreving er han også. Hallfredsson som var kort tid innom Lyn før de sendte han videre til Italia var på reservelaget til Tottenham. Det er veldig mange spillere som kunne gjort det bra i Norge. Men jeg er mere for å kjøpe og eie, ikke leie.
Spaniatur |
31.01.10 14:41
TAdams6: Det er mange bra spillere på reservelagene i England. Nevland var der da han kom tilbake fra United. Mads Timm var en bra spiller, Rurik Gislason som herjer i Danmark og som er ønsket av store klubber nå var reserve, kjipt at vi ikke kjøpte han. Høyreving er han også. Hallfredsson som var kort tid innom Lyn før de sendte han videre til Italia var på reservelaget til Tottenham. Det er veldig mange spillere som kunne gjort det bra i Norge. Men jeg er mere for å kjøpe og eie, ikke leie.
Helt klart, og det med Diouf var ikke seriøst ment. Tror nok han vil få sin sjanser på A-laget utover våren. Timm ja, han hadde veldig mye godt i seg.
Men om vi skulle komme i en situasjon der vi ikke får kjøpt det vi ønsker så kan det jo være en nr.2 løsning.
TAdams6 |
31.01.10 14:49
Spaniatur: Men om vi skulle komme i en situasjon der vi ikke får kjøpt det vi ønsker så kan det jo være en nr.2 løsning.
Absolutt, aller helst med opsjon på kjøp da, slik Molde har med Fall. Men det er nok mindre sannsynlig når det gjelder talenter som er i England.
tkielland |
31.01.10 14:50
tkiellandInnlegg: 2514
TAdams6: Mads Timm var en bra spiller
Man finner vel ikke et mer klassisk eksempel på at et stort talent ikke nødvendigvis ender i en god karriere. La vel for øvrig opp i fjor.
TAdams6 |
31.01.10 15:00
tkielland: Man finner vel ikke et mer klassisk eksempel på at et stort talent ikke nødvendigvis ender i en god karriere. La vel for øvrig opp i fjor.
Det var pga personlige problemer. Hva problemene gikk utpå aner jeg ikke. Ble sykemeldt i OB etter at han hadde storspilt og også hadde spilt seg inn i landslagsvarmen og var i troppen et par kamper hvis jeg ikke tar feil. Ble sykemeldt og fikk lov til å gå til en ny klubb som skulle passe han bedre, men det var et eller annet galt på personlig plan og en ganske stort talent kom aldri skikkelig fram. Det hadde vært kjipt å hatt en spiller i Viking som var veldig god, for så å se at han begynnte å slite på det personlige plan og la opp pga dette. Vanskelig å forstå at noen som gjør det så bra og er så begavet kan kutte ut alt.
eggmel |
31.01.10 16:49
eggmelInnlegg: 2274
TAdams6: Det er mange bra spillere på reservelagene i England. Nevland var der da han kom tilbake fra United. Mads Timm var en bra spiller, Rurik Gislason som herjer i Danmark og som er ønsket av store klubber nå var reserve, kjipt at vi ikke kjøpte han. Høyreving er han også. Hallfredsson som var kort tid innom Lyn før de sendte han videre til Italia var på reservelaget til Tottenham. Det er veldig mange spillere som kunne gjort det bra i Norge. Men jeg er mere for å kjøpe og eie, ikke leie
hadde f.eks. gjerne sett Nordtveit på lån hos oss en sesong :)
fantavigå |
31.01.10 14:41
fantavigåInnlegg: 4634
Slik som Ferguson har matchet Diouf den siste tiden, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor de skulle finne på å sende han tilbake til Norge igjen.
clavin |
10.02.10 18:16
clavinInnlegg: 15464
Det har vært mye diskusjoner i denne tråden de siste ukene hvorvidt Viking trenger ny keeper eller ikke.
Jeg sitter med en følelse av at man på dette punktet vil bli mer og mer enige de nærmeste dagene og ukene.
Fygaren |
10.02.10 18:17
FygarenInnlegg: 28393
clavin: Jeg sitter med en følelse av at man på dette punktet vil bli mer og mer enige de nærmeste dagene og ukene.
Jeg er nå av den klokkeklare oppfatning at Viking trenger ny førstekeeper :-)
eggmel |
10.02.10 18:18
Fygaren: Jeg er nå av den klokkeklare oppfatning at Viking trenger ny førstekeeper :-)
eggmel |
20.01.10 12:43
Artikkel om Tommy Høiland i dagens SA.
"Jeg begynner å bli gammel og må prestere. Målet er å kjempe om en plass på laget". Han mener at det han kan bli bedre på er å putte flere mål. Han har fått flere sjanser på laget og synes han har spilt gode kamper selv om målene mangler.
Ang. anklagene om filming, "det er slikt som skjer i kampens hete. Jeg har lagt det bak meg og ser fremover".
Åge Hareide om Høiland:
"Løpsvillig og bevegelig. Bevegelse er en veldig viktig forutsetning i fotballen, men vi må finslipe avslutningsteknikken hans. Og legger til at filmingen må bort.
Ang. Høiland så prata jeg forleden med en bekjent av ham, en tidl. juniorspiller i Bryne som hadde pratet med Høiland i julen, og Høiland bedyret da at han endelig var blitt flinkere på kosthold og livsstil i forkant av 2010-sesongen og ny trener. Virket litt på meg som Høiland er blitt mer seriøs nå.
odin |
20.01.10 12:53
eggmel: Ang. Høiland så prata jeg forleden med en bekjent av ham, en tidl. juniorspiller i Bryne som hadde pratet med Høiland i julen, og Høiland bedyret da at han endelig var blitt flinkere på kosthold og livsstil i forkant av 2010-sesongen og ny trener. Virket litt på meg som Høiland er blitt mer seriøs nå.
Håpar du har rett. Så får me sjå om han fell tilbake til gamle synder dersom ikkje alt går som han håpar på ...
Odin
odin |
20.01.10 15:15
Og i dag gratulerer me André Danielsen med 25-årsdagen :)
Odin
fotballidiot2 |
20.01.10 15:32
fantavigå |
20.01.10 16:09
Dette er vel første gang i sitt 25 år gamle liv at Andre ikke får feiret bursdagen sin sammen med Jone.
Kan se for meg denne runger fra Stavanger til Marbella og tilbake senere ikveld.
fantavigå |
20.01.10 18:57
Håhå, saftig scoring på Austnes i reportasjon om Viking på Distriktsnyhetene nettop.
clavin |
20.01.10 19:02
clavinInnlegg: 15464
fantavigå: Håhå, saftig scoring på Austnes i reportasjon om Viking på Distriktsnyhetene nettop.
Scoring av Austnes? Veeeldig morsomt! Jeg gikk nesten på, men bare nesten.
fantavigå |
20.01.10 19:05
clavin: Scoring av Austnes? Veeeldig morsomt! Jeg gikk nesten på, men bare nesten.
TAdams6 |
20.01.10 18:04
fotballidiot2: Så ikke at det var postet, men mulighet å se Viking-Basel på Viking TV eller TV2 sumo