Miller_legende |
05.02.10 14:16
Endelig skal Hønefoss få bryne seg på skikkelig motstand, og endelig skal alle få se at selv om Hønefoss har brukt en del penger så er de ikke mer enn en nedrykkskandidat.
Brann stiller nok med et sterkere lag enn sist (5-1 mot Løv-Ham) og da skal det bli en grei seier. Huseklepp ser ut til å være i god form også, så det lover jo spesielt godt. I tillegg håper jeg som alltid at de yngre skal få en del spilletid. Det ser ut til at Brann har en liten knippe med spennende unge spillere på gang.
Prisen på billettene denne gangen er kun 50 kr for voksne og 20 kr for barn. Så da er det bare til å knuse sparegrisen og komme seg på kamp. Siste sjanse til å se Brann i oppkjøringen her i Bergen.
Tipper på startoppstilling:
--------------Pinnedyret--------Gusse----------------
Mjelde--------Geiten--------Austin------------Solli
Holvik----------Ørn---------Yaw-----------Sævarsson
----------------------Opdal-----------------------
kliklo |
05.02.10 14:30
klikloInnlegg: 4
Blir spennende å se hva Hønefoss kan utrette her. Mitt tips blir uansett en jevnspilt og kjedelig kamp som blir avgjort mot slutten av en forsvarstabbe. Kanskje Ørn med et dårlig tilbakespill?
Selv om både Hønefoss og spesielt Brann har litt skyts fremover på banen tror jeg ikke vi får se en helt stor kamp. To lag som jeg heller ikke ser for meg som to store lag i årets tippeliga.
Miller_legende |
05.02.10 14:54
Jeg tror faktisk på en del sjanser til begge lag. Det skal også bli spennende å se Sigurdsson igjen, og jeg spår som vanlig at han kommer til å ha skyld i minst ett baklengsmål, slik som normen var i Brann.
Jotjar |
05.02.10 19:11
JotjarInnlegg: 25031
kliklo: Kanskje Ørn med et dårlig tilbakespill?
Ørn spiller ikke denne kampen, og har heller ikke spilt de to andre kampene vi har spilt i år.
Ellers har også Lars Lafton, David Hanssen, Umaru Bangura, Paul Obiefule og Madiou Konate ikke spilt så langt. Forhåpentligvis er Hanssen, Bangura og Konate med her.
Det her blir jo en treningskamp med veldig vekt på trening, som de to forrige. Kanskje en endelig test for å se hvordan de to prøvespillerne i forsvar duger mot antatt god motstand, og en sjanse for en del av ungguttene til å prøve seg ennå en gang.
Blir overrasket om vi ikke taper denne kampen.
dudo |
05.02.10 19:30
dudoInnlegg: 14043
Spent på Bangura. Hva tror du han driver det til i TL i år?
eagle54 |
05.02.10 20:14
eagle54Innlegg: 6975
dudo: Spent på Bangura. Hva tror du han driver det til i TL i år?
Hvis han ikke blir meid ned som i fjor, blir han en sensasjon.
Tror mange skal få seg en overraskelse her. Teknisk briljant, litt for glad i tversoverpasninger og fortsatt noe å hente på avslutningene.
Men en spiller man blir glad av å se på.
Jotjar |
05.02.10 22:18
dudo: Spent på Bangura. Hva tror du han driver det til i TL i år?
Overrasket om han ikke blir en profil i år. Om ikke på Thioune-nivå, så hvertfall slik at mange flere får øynene opp for han.
SOm ørnen skriver, litt for glad i sjanser til tider, og ingen målscorer. Men en spiller som på den måten kombinerer defensive ballvinneregenskaper med teknisk briljanse og pasningsstyrke, har alle forutsetninger for å lykkes.
Miller_legende |
05.02.10 22:52
Jotjar: Overrasket om han ikke blir en profil i år. Om ikke på Thioune-nivå, så hvertfall slik at mange flere får øynene opp for han.
Nettopp, men det skal ikke så alt for mye til for å utmerke seg på et lag som kommer til å kjempe i bunnen av tabellen. Jeg regner Hønefoss som en helt klar nedrykkskandidat, og jeg har en god del fotballforståelse i ryggsekken.
Vi får se hva som skjer i løpet av sesongen, men Hønefoss fremstår som et ganske ordinært lag.
Tjaaah |
05.02.10 15:02
TjaaahInnlegg: 2217
Tror ikke dette blir noe enkel seier, vi er god til å være dårlig i treningskamper, selv om vi har vært ok i de siste, og Hønefoss har ett spennende lag nå.
Miller_legende |
05.02.10 15:11
Tjaaah: Tror ikke dette blir noe enkel seier, vi er god til å være dårlig i treningskamper, selv om vi har vært ok i de siste, og Hønefoss har ett spennende lag nå.
Nei, det er jo dette som er blitt så hypet i det siste. Hønefoss har forsterket laget, men i mine øyne ser de ikke spesielt sterke ut allikevel. Spillerne de har hentet er ikke mer enn "ok" i tippeligasammenheng.
Tjaaah |
05.02.10 15:17
TjaaahInnlegg: 2217
Miller_legende: Nei, det er jo dette som er blitt så hypet i det siste. Hønefoss har forsterket laget, men i mine øyne ser de ikke spesielt sterke ut allikevel. Spillerne de har hentet er ikke mer enn "ok" i tippeligasammenheng.
Er forsåvidt enig i det, men de har et sterkt lag til å være opprykkslag, og det kombinert med opprykkseffekten som enkelte lag får, kan slp veldig positivt ut. Det kan selvsagt rakne helt på dårlig samspill og, men spennende er det i hvert fall å se hvordan det går med de i år.
Drublic |
05.02.10 18:02
DrublicInnlegg: 72
Hønefoss må vel være årets mest oppskrytte lag.
De har handlet inn noen spillere som var med å rykke ned for Lyn, og en Bolseth som har vært i Dassen de siste 10 år.
Kongsvinger banket Hønefoss 2-0 for en ukes tid siden. Brann burde klare det samme!
ATuin |
05.02.10 18:10
ATuinInnlegg: 4011
Drublic: Hønefoss må vel være årets mest oppskrytte lag.
Hvor høyt er det egentlig skytt?
Vi kan nokfinne andre lag der supporterene teller nye spillere og nekter å ta med dem som har forlatt klubben. Hønefoss har i det minste skiftet til pillere som 99,8% sikkert er bedre enn de de har "mistet".
eagle54 |
05.02.10 20:12
Drublic: Hønefoss må vel være årets mest oppskrytte lag.
Selvsikker konklusjon 5. februar, over en måned før seriestart.
Tyder på stor fotballforståelse, ja.
ATuin |
05.02.10 20:22
ATuinInnlegg: 4011
Med fare for å høres ut som Stråmyhr håper jeg vi får se en del til Haugsdal og et par andre unggutter i denne kampen også.
eagle54 |
05.02.10 20:23
ATuin: Med fare for å høres ut som Stråmyhr håper jeg vi får se en del til Haugsdal og et par andre unggutter i denne kampen også.
Denne kampen skal jeg se, er spent på å se unge spillere fra Brann. Ole Bjørn Sundgot slipper til unggutta sine i slike kamper, og det er morsomt å se at de "tar nivået" fort. På sikt er dette gull.
Dessverre er ikke Örn klar av leggskaden og spiller ikke, det samme gjelder Paul Obiefule. Men Madiou Konate skal være på plass, kanskje blir dette hans første opptreden for HBK i år.
(Innlegget ble redigert 05.02.10 20:25)
krakra_2 |
05.02.10 21:36
krakra_2Innlegg: 14167
Hvis Austin ikke er hjemme ennå håper jeg for guds skyld at Haugsdal får tillitt på nytt istedenfor at vi må se Gylfi eller Guntveit halsende etter resten med 2-3 ballberøringer pr kamp
skandic1 |
05.02.10 21:53
skandic1Innlegg: 690
Jaja :) Kan tenke meg Ørn2 gjør seg noen tanker når han pakker baggen på hybelen sin etter å spilt i Hønefoss for et rolig publikum, og skal til bortekampen mot Brann. Ikke sportslig, men hvordan stemningen blir .
Dzagoev |
06.02.10 04:28
DzagoevInnlegg: 1506
Hiver inn stalltipset her:
Opdal
Sævvi-Yawi-Ørni-Holmviki
Sollinho-Jaitiki-Haugsdalinho-Mjeldinho
Guastavino-Norges beste spiller
eagle54 |
06.02.10 08:43
Skal vi driste oss til et forslag til HBKs lag:
Solvoll/Clark (hver sin omgang)
Gert Kams L. Steffensen
F. Lafton I. Scheel
Leo Olsen U. Bangura A. Dmitrjev R. Bolseth
M. Konate
Davy Claude Angan
Kristjan Örn Sigurdsson og Paul Obiefule spiller ikke før kampen mot Strømsgodset. Lars Lafton sliter med akillesproblemer og står over. Kamal Saaliti er i opptrening etter korsbåndskade. På benken: Ismet Duracak, David Hanssen, Tor Øyvind Hovda, Benny Olsen, Håkon Langdalen, Kjetil Byfuglien, Kenneth de Vita Jensen og Abdou Darboe.
(Innlegget ble redigert 06.02.10 08:51)
Dzagoev |
06.02.10 19:09
eagle54: Skal vi driste oss til et forslag til HBKs lag:
Gert Kams L. Steffensen
F. Lafton I. Scheel
M. Konate
Davy Claude Angan
Kristjan Örn Sigurdsson og Paul Obiefule spiller ikke før kampen mot Strømsgodset. Lars Lafton sliter med akillesproblemer og står over. Kamal Saaliti er i opptrening etter korsbåndskade. På benken: Ismet Duracak, David Hanssen, Tor Øyvind Hovda, Benny Olsen, Håkon Langdalen, Kjetil Byfuglien, Kenneth de Vita Jensen og Abdou Darboe.
*Skuff, skuff* Lyden av spillerne som blir tatt fra plassen etter at de sikret opprykket* skuff,skuff*
eagle54 |
06.02.10 19:44
Dzagoev: *Skuff, skuff* Lyden av spillerne som blir tatt fra plassen etter at de sikret opprykket* skuff,skuff*
15 spillere fra fjorårets stall er med videre, det kan neppe være så mange som er skuffet. Kun noen få forsvant ut.
Dårlig orientert?
Jotjar |
07.02.10 16:25
Dzagoev: *Skuff, skuff* Lyden av spillerne som blir tatt fra plassen etter at de sikret opprykket* skuff,skuff*
Egentlig en merkelig diskusjon. La oss ta de fem som er borte siden vi rykket opp:
Andreas Tegström og Bjørn Dahl ble begge hentet i sommer. To leiesoldater, som kom for å erstatte de fire spillerne vi mistet i løpet av vårsesongen. Tegan var på lån, Dahl ville tilbake til Bergen. At disse forsvinner er det jo umulig å reagere på.
Magnus Ueland hadde vært i HBK i to sesonger. To sesonger hvor han for det aller meste satt på benken. Sannsynligvis langt unna Tippeliganivå i tillegg.
Frithjof Seeberg hadde også vært i klubben i to år, men spilt vesentlig mer enn Ueland. Han fikk et nytt kontraktsforslag, men valgte (takket være en dum agent?) å takke nei.
At Christer Ellefsen forsvant derimot, er noe som er mer leit, etter ti år i klubben. Han ble ikke kastet ut, men klubben signaliserte tidlig at han i beste fall kunne håpe på å være back up, noe kontrakten ville vise. I tillegg fikk han tilbud om jobb på HBK Akademiet. Synd han forsvant, men det skjedde på en fair måte, og så tidlig at han har hatt god tid til å finne seg en ny klubb.
Ellers, så er jo da de som har spilt i klubben lenge med. Thomas Solvoll, Frode Lafton, Lars Lafton, Leo Olsen, Umaru Bangura, Kjetil Byfuglien, Alexandr Dmitrijev og David Hanssen kan alle regne med en god dose spilletid kommende sesong. I tillegg har man valgt å re-signere folk som Lennart Steffensen og Benny Olsen. Spillere som ikke kan forvente seg like mye spilletid, men som begge hadde et sterkt ønske om å bli værende.
Legg til at lokale unggutter som Tor-Øyvind Hovda, Kenneth De Vita Jensen og Håkon Langdalen fortsatt er med i a-stallen, så ser man at det fortsatt er relativt mange lokale spillere igjen.
At det skulle forsterkes, var en selvfølge når vi rykket opp. Så langt er fem mann gått ut, inn har kommet fem utespillere og en andrekeeper. Så skal det styrkes med et par mann til, siden vi i fjor hadde en forferdelig tynn tropp, noe vi neppe kan overleve med i år.
eagle54 |
07.02.10 16:38
Jotjar: Egentlig en merkelig diskusjon. La oss ta de fem som er borte siden vi rykket opp:
Andreas Tegström og Bjørn Dahl ble begge hentet i sommer. To leiesoldater, som kom for å erstatte de fire spillerne vi mistet i løpet av vårsesongen. Tegan var på lån, Dahl ville tilbake til Bergen. At disse forsvinner er det jo umulig å reagere på.
Magnus Ueland hadde vært i HBK i to sesonger. To sesonger hvor han for det aller meste satt på benken. Sannsynligvis langt unna Tippeliganivå i tillegg.
Frithjof Seeberg hadde også vært i klubben i to år, men spilt vesentlig mer enn Ueland. Han fikk et nytt kontraktsforslag, men valgte (takket være en dum agent?) å takke nei.
At Christer Ellefsen forsvant derimot, er noe som er mer leit, etter ti år i klubben. Han ble ikke kastet ut, men klubben signaliserte tidlig at han i beste fall kunne håpe på å være back up, noe kontrakten ville vise. I tillegg fikk han tilbud om jobb på HBK Akademiet. Synd han forsvant, men det skjedde på en fair måte, og så tidlig at han har hatt god tid til å finne seg en ny klubb.
Ellers, så er jo da de som har spilt i klubben lenge med. Thomas Solvoll, Frode Lafton, Lars Lafton, Leo Olsen, Umaru Bangura, Kjetil Byfuglien, Alexandr Dmitrijev og David Hanssen kan alle regne med en god dose spilletid kommende sesong. I tillegg har man valgt å re-signere folk som Lennart Steffensen og Benny Olsen. Spillere som ikke kan forvente seg like mye spilletid, men som begge hadde et sterkt ønske om å bli værende.
Legg til at lokale unggutter som Tor-Øyvind Hovda, Kenneth De Vita Jensen og Håkon Langdalen fortsatt er med i a-stallen, så ser man at det fortsatt er relativt mange lokale spillere igjen.
At det skulle forsterkes, var en selvfølge når vi rykket opp. Så langt er fem mann gått ut, inn har kommet fem utespillere og en andrekeeper. Så skal det styrkes med et par mann til, siden vi i fjor hadde en forferdelig tynn tropp, noe vi neppe kan overleve med i år.
Ikke glem Abdou Darboe, mye tyder på at spillere som Obiefule og Angan trekker 19-åringen opp, slik at han fort kan bli en mann som får spilletid, ikke minst hvis akillesen til Lars Lafton fortsetter å være vrang. Han startet kampen mot Sandefjord, sammen med Angan. Han har fysikken, og sammen med Langdalen, De Vita Jensen og Hovda har han hatt markant framgang.
Tror Lars Lafton har satset så sterkt foran sesongen at akilles-problemene har meldt seg tidligere enn normalt. Han hadde jo føling med dette i store deler av fjorårssesongen.
Er redd Lars kan gå glipp av mye spilletid grunnet dette i år.
Dzagoev |
07.02.10 19:27
Jotjar: Egentlig en merkelig diskusjon. La oss ta de fem som er borte siden vi rykket opp:
Det var litt ironi i svaret mitt også da;)
Men for all del, det Hønefoss har drevet med er i en annen klasse enn Haugesund og Vinger. Spør du meg, så er ikke de du nevner her gode nok uansett. Så det er vel ingen tvil om at utskiftninger var nødvendig.
Og jeg gleder meg litt til å se Leonidas Olsen og Umaru Bangura i Tippeligaen. Til tider briljerte de jo i fjor.
jinxie |
07.02.10 16:34
jinxieInnlegg: 84
eagle54: Skal vi driste oss til et forslag til HBKs lag:
Gert Kams L. Steffensen
F. Lafton I. Scheel
M. Konate
Davy Claude Angan
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Steffensen blir foretrukket fremfor Byfuglien? Det var vel slik i kampen mot SF også hvis jeg husker riktig. Byfuglien spilte vel nesten fast på backen i fjor og gjorde sine saker greit syns jeg.
krakra_2 |
06.02.10 21:47
krakra_2Innlegg: 14167
Skuffende at Siggy ikke er med, var liksom en viktig del av morroa med å møte Hønefoss.
Menmen, jeg håper Gustav og Huseklepp klarer å varte opp med den lekne fotballen de har spilt til tider i år også mot TL-motstand. Det har faktisk vært direkte underholdende å se Brann spille til tider i år(og ditto kjedelig ved andre tilfeller). Håper på en stabilt god kamp hvor vi slipper en god og en dårlig omgang. Men vi er fortsatt bare tidlig i februar, så det er ikke noe stress.
Usikker på om Austin er tilbake, er han det skal han selvfølgelig inn på midten. Er han ikke det bør Mjelde få prøve seg i denne posisjonen også så kan Haugsdal spille på kanten. Vil iallefall ikke se noen Gylfi fra start. Da kan like gjerne Møvik(er han hjemme igjen til denne kampen forresten?) eller Næs starte.
Klabbetrynet |
07.02.10 09:25
KlabbetrynetInnlegg: 2644
krakra_2: Håper på en stabilt god kamp hvor vi slipper en god og en dårlig omgang. Men vi er fortsatt bare tidlig i februar, så det er ikke noe stress.
Det blir fort stress. Det er bare litt over 1 mnd til seriestart. Den kommer fort. Brann virker bedre forberedt i år,skulle ønske at de gode ungguttene var 2 år eldre slik at de kunne utgjort en enda større trussel mot de faste i A stallen til Brann. Det hadde laget hatt godt av. Et lag der Cato Guntveit er aktuellt i,er et lag med store svakheter.
UtenKontroll |
06.02.10 22:17
UtenKontrollInnlegg: 4024
Tenkte at dette skulle bli årets første Brannkamp for min del.
Jeg regner med de tar inngangspenger som vanlig? Hundrelapp? *Edit: Fant omsider rett knapp på brann.no. Femtilapp bare? Uvanlig generøst fra den kanten...
Skal bli artig å se hva Hønefoss ligger an til, selv om treningskamp er treningskamp
(Innlegget ble redigert 06.02.10 22:24)
InvestorEagle |
06.02.10 22:35
Hvis HBK signerer denne Estlenderen, så er de det laget i Tippeligaen med flest utenlandske spillere, med sine ti utlendinger!