Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Nike Premier Cup 2010

[ Trådet ] NYTT TEMA
CapoConsigliere
CapoConsigliere
05.02.10 16:53

Nike Premier Cup er en internasjonal invitasjonsturnering i regi av Nike. Årets turnering arrangeres av VIF i Valhall fra torsdag 18. mars til søndag 21. mars.

Alle klubber har blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning.

Følgende lag har blitt plukket ut :

Asker
Bodø/Glimt
Brann
Florø
Langevåg
Lillestrøm
Løv/Ham
Mjølner
Molde
Rommen
Stabæk
Start
Søgne
Vidar
Viking
Vålerenga

Torsdag 18.mars klokken 20.00 sparkes årets turnering i gang med et åpningsshow i Oslo Kongressenter, med trekning av gruppespillet er noe av det som står på menyen.

Det vil bli premiering av de tre beste lagene i turneringen. Laget som vinner får kostnadsfritt delta i Europakvalifiseringen i Aarhus 29. April til 3. Mai 2010.

Reise og opphold for 16 spillere og 4 trenere vil i sin helhet bli dekket av Nike.

* info sakset fra vif sine sider

Oppsal-fotball
Oppsal-fotball
05.02.10 17:14

hvem vil du si er favoritten? eller favorittene?

Jotjar
Jotjar
05.02.10 19:07

Uten Skeid og Lyn mister man jo tre av de desidert beste spillerne i denne årsklassen.

Rommen, Asker, Vålerenga og Stabæk bør vel alle kjempe om seieren. Florø er vel også kurante?

Forøvrig skal Brann ha trukket seg, de er erstattet av Røa.

Og, det passer perfekt at jeg er hjemme denne perioden. Blir nok MYE tid i Valhall på meg:-)

Oppsal-fotball
Oppsal-fotball
05.02.10 20:42

røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?

TAdams6
TAdams6
05.02.10 20:45

Hvilken årgang er det dette gjelder for?

Oppsal-fotball
Oppsal-fotball
05.02.10 20:57

g15 tror jeg

CapoConsigliere
CapoConsigliere
05.02.10 21:48

Det er for første års guttespillere dvs 15 år og født 1995 .

Disse 95-lagene kom til sluttspillet i Adidas cup i fjor.

Semifinale: Asker - Drøbak Frogn 0 - 1
Semifinale: Rommen - Vidar 1 - 1 (Rommen videre på myntkast)

Finale : Rommen - Drøbak Frogn 2 - 1

Bronsefinale: Vidar - Asker  2 - 3 

Jotjar
Jotjar
05.02.10 22:11
Oppsal-fotball: røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?

Gjorde det bra i serien i høst. Kom på 2.plass, foran Asker, og tapte kun for Rommen.

Hockman
Hockman
05.02.10 22:16
CapoConsigliere: (Rommen videre på myntkast)

At vi snakker 2009 og fortsatt har med den elendige avgjørelsen i form av myntkast, er ikke annet enn veldig merkelig.

CapoConsigliere
CapoConsigliere
05.02.10 22:16
Jotjar: Gjorde det bra i serien i høst. Kom på 2.plass, foran Asker, og tapte kun for Rommen.

Røa 95 hjemmeside link

Jotjar
Jotjar
05.02.10 22:20

Forøvrig, så er det litt dustete at man ikke skal trekke gruppene før 18.mars. Hvertfall for meg, som gjerne kunne tenke meg å få planlagt denne helgen litt tidligere enn det.

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
06.02.10 00:05

LøvHam og Viking hører nok også til blant favorittene

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
06.02.10 00:54

Tippetips:

Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø

Outsidere; VIF, Rommen, LSK, Asker

Middelhavsfarere; Vidar, Start, Bodø/Glimt, Mjølner

Sjanseløse; Røa, Molde, Søgne, Langevåg

Vinneren befinner seg trolig i de to øverste gruppene..

stikkpillen
stikkpillen
06.02.10 10:19
Brukernavn-registrert: Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø Outsidere; VIF, Rommen, LSK, Asker

Tror ikke Løv-Ham er i favorittguppen,stallen er litt for tynn i 95 klassen til det.Må bruke noen 96 spillere som blir litt lett i dette selskapet.

Mufc-Erik
Mufc-Erik
06.02.10 10:26

Hvem vill dere si er det største talentet i 95`er årsklassen?

CapoConsigliere
CapoConsigliere
06.02.10 10:46

Florø kom til finalen i Gothia Cup 2009  hvor de tapte på straffer mot  Örgryte.

I Dana Cup samme år tapte de for Chivas Guadalajara i kvartfinalen.

stikkpillen
stikkpillen
06.02.10 10:51
CapoConsigliere: Florø kom til finalen i Gothia Cup 2009  hvor de tapte på straffer mot  Örgryte. I Dana Cup samme år tapte de for Chivas Guadalajara i kvartfinalen.  

Siste store elitetunering for 95 årgangen,var vel denne på Hamar i August 09.Der gikk Løv-Ham helt til topps,men de hadde da med noen hospitanter.Noen av disse er nå permanent i klubben,men ikke alle.

21_FOPPAL
21_FOPPAL
06.02.10 11:24

Bare trist at VIF ikke inviterer Skeid og Lyn.

Det er jo klubber som prioriterer spillerutvikling og som har veldig gode lag hvis de bruker alle sine 95 spillere.

Det er jo rart hvis man ser på kriteriene fra NIKE CUP: 

"Samtlige fotballkretser og klubber har nå blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt at vi har gjort en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning."

Jotjar
Jotjar
06.02.10 11:29
Mufc-Erik: Hvem vill dere si er det største talentet i 95`er årsklassen?

Mads M. Dæhli, Lyn. Sønnen til VGs Truls Dæhli.

Midtbanespiller som er enormt kvikk, både i hodet og med ballen i beina. Smart, og teknisk herlig. Han kommer definitivt til å nå langt.

Men han er altså ikke med i denne turneringen.

CapoConsigliere
CapoConsigliere
06.02.10 11:32
21_FOPPAL: Bare trist at VIF ikke inviterer Skeid og Lyn. Det er jo klubber som prioriterer spillerutvikling og som har veldig gode lag hvis de bruker alle sine 95 spillere. Det er jo rart hvis man ser på kriteriene fra NIKE CUP:  "Samtlige fotballkretser og klubber har nå blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt at vi har gjort en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning."

Der er jeg helt enig.

Brann og Start blir invitert, ingen av disse 2 klubbene har vel hatt noe som kan kalles satsing på de yngre på lange tider. De har vel knapt oppdaterte hjemmesider for den yngre garde.

Jotjar
Jotjar
06.02.10 11:35
21_FOPPAL: Bare trist at VIF ikke inviterer Skeid og Lyn.

Lyn og Skeid har vel ingenting å vise til i 95-klassen, så det er jo ikke akkurat veldig rart...

21_FOPPAL
21_FOPPAL
06.02.10 11:38
CapoConsigliere: Brann og Start blir invitert, ingen av disse 2 klubbene har vel hatt noe som kan kalles satsing på de yngre på lange tider.

Brann kommer ikke, så Røa fikk plassen deres.

21_FOPPAL
21_FOPPAL
06.02.10 11:43
Jotjar: Lyn og Skeid har vel ingenting å vise til i 95-klassen, så det er jo ikke akkurat veldig rart...

Du har vel tildels rett der isolert sett, men begge disse lagene driver "riktig" spillerutvikling og har hospitert opp sine antatt beste 95 spillere opp på eldre alderstrinn.

Du kan jo se på uttakene til Oslo på div kretslag at begge klubbene gjør noe riktig

Jotjar
Jotjar
06.02.10 11:54
21_FOPPAL: Du har vel tildels rett der isolert sett, men begge disse lagene driver "riktig" spillerutvikling og har hospitert opp sine antatt beste 95 spillere opp på eldre alderstrinn. Du kan jo se på uttakene til Oslo på div kretslag at begge klubbene gjør noe riktig

Jeg er helt enig i det, og tipper begge lagene ville gjort det bruktbart i Nike Cup.

Samtidig, så skjønner jeg utmerket godt hvorfor de ikke er med. Det er egentlig litt merkelig at man har med setningen om at man har vurdert ungdomssatsingen i klubbene, for jeg tror det spiller liten rolle.

Jeg ville gjerne sett de to i Nike Cup, og det betyr jo og at man mister en tre-fire profiler.

TAdams6
TAdams6
06.02.10 12:08
Mufc-Erik: Hvem vill dere si er det største talentet i 95`er årsklassen?

95-erne Jefferson Lindal og Mohammed Dursa er blant de mest talentfulle fra Viking og er med på et Team Rogaland i La Manga nå. http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=19774

Men hvem som er de største talentene i denne årsklassen aner jeg ikke, vet heller ikke noe om disse spillerne, annet enn at de har vært nevnt i et par år som talentfulle.

Viking vant kretsmesterskapet og var med i en eliteturnering ifjor høst. Der røk de i semifinalen mot Drøbak/Frogn etter straffer http://kxweb.no/portal/public/article/show.do?subType=news&id=9139082

step1
step1
06.02.10 12:12
Jotjar: Mads M. Dæhli, Lyn. Sønnen til VGs Truls Dæhli. Midtbanespiller som er enormt kvikk, både i hodet og med ballen i beina. Smart, og teknisk herlig. Han kommer definitivt til å nå langt. Men han er altså ikke med i denne turneringen.

Sant nok.

Pr. nå er han det beste du kan finne i norsk fotball.

Det spørs hvor lenge han blir i Norge, rett og slett.

sysrq
sysrq
06.02.10 14:02
CapoConsigliere: Brann og Start blir invitert, ingen av disse 2 klubbene har vel hatt noe som kan kalles satsing på de yngre på lange tider. De har vel knapt oppdaterte hjemmesider for den yngre garde.

Tipper du her,eller er det på grunnlag av hjemmesidene du tror det er så skralt med talentsatsingen i IK Start?

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
06.02.10 14:38

At Molde er invitert er rart. De har vært med i flere såkalte eliteturneringer i 95-klassen, men har vel stort sett blitt blant de siste hver gang. I Norway cup 09 tror jeg at de ble slått ut i gruppespillet.

Tipper både Skeid og Lyn ville hevdet seg bra, men det skal vel være deltagere fra hele landet. Det er for øvrig stor forskjell på nivået i de forskjellige kretsene. Det er nok trolig de 4 beste fra Oslo som er med.

Oppsal-fotball
Oppsal-fotball
06.02.10 17:49

skulle tror rosenborg hadde gode lag lenger ned i rekkene?

Millonarios
Millonarios
06.02.10 18:06
sysrq: Tipper du her,eller er det på grunnlag av hjemmesidene du tror det er så skralt med talentsatsingen i IK Start?

Det er faktisk riktig at Start egentlig aldri har hatt noen tradisjon for gode lag i tidlig alderstrinn, men det har gjennom Klubb Sør-samarbeidet blitt kraftig forbedret. Og det er vel noe av grunnen til invitasjonen. Med mindre det er noen regler mot det, vil jeg tro det vil bli en del hospitanter fra andre lag i Vest- og Aust-Agder. Sikkert en del av de som deltok i "Eliteturneringen" Start arrangerte selv i Sørlandshallen. Iman Mafi f. eks skal ha gjort det bra. Ellers er vel Sondre Tronstad den mest kjente og omtalte, spiller som har trent med Manchester United sammen med blant annet M. Dæhli. Har hatt tre-fire oppslag i Fædrelandsvennen, men har aldri sett han spille selv.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg