Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Nike Premier Cup 2010

[ Trådet ] NYTT TEMA
Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:23
Jotjar: Det er kun spillere som er spilleberettiget for Start som kan være med i Nike Cup. Altså er det ingen hospitanter i denne cupen.

Start stiller med 8 spillere som er et år yngre, altså 96 spillere.

Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:26
Brukernavn-registrert: Tippetips: Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø Outsidere; VIF, Rommen, LSK, Asker Middelhavsfarere; Vidar, Start, Bodø/Glimt, Mjølner Sjanseløse; Røa, Molde, Søgne, Langevåg Vinneren befinner seg trolig i de to øverste gruppene..

Tror nok det kan skje overaskelser.

Tror Molde, Søgne og Langevåg og Røa ikke er sjangseløse!

Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:28
stikkpillen: Siste store elitetunering for 95 årgangen,var vel denne på Hamar i August 09.Der gikk Løv-Ham helt til topps,men de hadde da med noen hospitanter.Noen av disse er nå permanent i klubben,men ikke alle.

Mange av de store klubbene har mange hospitanter, og det er jo ikke lov å ha med hospitanter i denne cupen så ikke sikkert de store lagene gjør det like godt her.

Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:29
CapoConsigliere: Der er jeg helt enig. Brann og Start blir invitert, ingen av disse 2 klubbene har vel hatt noe som kan kalles satsing på de yngre på lange tider. De har vel knapt oppdaterte hjemmesider for den yngre garde.

Start har ganske godt 95 lag, tror de kan havne blant de beste.

Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:34
Millonarios: Det er faktisk riktig at Start egentlig aldri har hatt noen tradisjon for gode lag i tidlig alderstrinn, men det har gjennom Klubb Sør-samarbeidet blitt kraftig forbedret. Og det er vel noe av grunnen til invitasjonen. Med mindre det er noen regler mot det, vil jeg tro det vil bli en del hospitanter fra andre lag i Vest- og Aust-Agder. Sikkert en del av de som deltok i "Eliteturneringen" Start arrangerte selv i Sørlandshallen. Iman Mafi f. eks skal ha gjort det bra. Ellers er vel Sondre Tronstad den mest kjente og omtalte, spiller som har trent med Manchester United sammen med blant annet M. Dæhli. Har hatt tre-fire oppslag i Fædrelandsvennen, men har aldri sett han spille selv.

Det er ikke lov å ha hospitanter da.. Sondre Tronstad er veldig god han, har spilt mot han endel selv. 

God med ballen, leser spillet utrolig bra, men ikke så sterk. 

CapoConsigliere
CapoConsigliere
12.02.10 17:36
Brandsborg7: Start har ganske godt 95 lag, tror de kan havne blant de beste.

Håper du har rett, skal bli moro å se de.

Oppdaterte linker :

Asker

Florø

Lillestrøm

Løv/Ham

Molde

Rommen

Røa

Stabæk

Søgne

Vidar

Viking

Vålerenga

Følgende lag mangler hjemmeside...

Bodø/Glimt, Langevåg, Mjølner og Start .

Brandsborg7
Brandsborg7
12.02.10 17:39
Spennvenn: EDIT: Ved nærmere undersøkelse virker det som om Brann rett og slett ikke har 95-lag.

Ja, jeg tror Brann har for få 95 spillere, de har for mange hospitanter eller spillere som er eldre så tror de ikke hadde nok 95 spillere til å stille lag.

Millonarios
Millonarios
12.02.10 18:28
Brandsborg7: Sondre Tronstad er veldig god han, har spilt mot han endel selv.  God med ballen, leser spillet utrolig bra, men ikke så sterk.   

En ny Strømstad? Fysikken kan alltid forbedres.

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
13.02.10 13:42
Brandsborg7: Tror nok det kan skje overaskelser. Tror Molde, Søgne og Langevåg og Røa ikke er sjangseløse!

Er egentlig helt enig i det. Sjanseløse er derfor kanskje et feil ord i denne sammenhengen. Jeg tippet de bare litt lenger ned. Nå skal det også sies at jeg sjeldent vinner i tipping :-).

Overraskelsene er jo noe av det som er fasinerende (og irriterende?) med fotball. I en turnering som dette med stort sett bare gode lag er det også en del tilfeldigheter som spiller inn, og vi ser gang på gang at det ikke alltid er det førende laget som får flest mål i fotballkamper. Videre er det vel ennå ingen kamper eller cuper som er avgjort i et dikusjonsforum - INGEN er derfor sjanseløse. På vegne av de ovennevnte lagene beklager jeg derfor den uheldige ordbruken. Det kan jo også hende at det gir dem litt ekstra tenning - noe som er viktig. I den grad man skal kunne forutse syrkeforholdet mellom lagene må man kjenne dem alle godt - noe kanskje de færreste kan. Man må støtte seg på resultatene. Reultatene i enkeltkamper og tidligere turneringer kan også lyve mye, da det ofte er varierende hvilket mannskap de enkelte lagene sender på banen.

Tilfeldighetene her kan jo også føre til at gruppene trekkes slik at kanskje de som virkelig viser seg å være best nå, havner i samme gruppe og brenner alt kruttet mot hverandre

Skal vi støtte oss på statistikk fra tidligere år i denne turneringen stiller imidlertid VIF sterkt..

Kvamme7
Kvamme7
13.02.10 16:35

Søgne Vinner Hele greia!! ; )

Kvamme7
Kvamme7
13.02.10 16:44

Tror at Start, Asker, Florø, Molde, Røa er sjangseløse! 

John-Daily
John-Daily
14.02.10 13:44
GymClassHero: Synes Vidar blir litt glemt her. Med sølv i Dana Cup, tap på myntkast mot Rommen i Adidas Cup, og andre turneringsseire og gode prestasjoner. De har også blitt forsterket ila vinteren.

Enig, Vidar kommer til å stille veldig forsterket i forhold til Addidas cup og står ikke tilbake for feks Viking. At det er bare Calle som er på Team Rogaland fra Vidar er bare helt utrolig. Emil, Eirik og August burde også vært der, men så er Team Rogaland sponset av Viking da som fikk med 7 spillere av 16. 

Jotjar
Jotjar
14.02.10 13:55

Det som er synd, er at Mithilian har gått fra Rommen til Skeid. Hadde han vært med her, hadde Rommen hatt enda større sjanse til å vinne.

step1
step1
14.02.10 14:14
Jotjar: Det som er synd, er at Mithilian har gått fra Rommen til Skeid. Hadde han vært med her, hadde Rommen hatt enda større sjanse til å vinne.

...men det er nok bedre for han å være i Skeid nå....han kan ha en stor framtid i fotballen. Ikke mange som matcher farta hans...noen steder...!

zomsqd
zomsqd
14.02.10 19:06
Jotjar: Det som er synd, er at Mithilian har gått fra Rommen til Skeid. Hadde han vært med her, hadde Rommen hatt enda større sjanse til å vinne.

Mithi spiller. Han har skrevet under fra mandagen etter Nike-turneringen. Jeg har forøvrig hørt ting rundt den overgangen som ikke er bra i mine øyne. Hvis mine kilder er riktige burde visse folk som jobber med 14-åringer gå litt i seg selv:)

Jotjar
Jotjar
14.02.10 19:15
zomsqd: Mithi spiller. Han har skrevet under fra mandagen etter Nike-turneringen. Jeg har forøvrig hørt ting rundt den overgangen som ikke er bra i mine øyne. Hvis mine kilder er riktige burde visse folk som jobber med 14-åringer gå litt i seg selv:)

Kult at han er med for Rommen. Må vel nesten holde med Groruddalens eneste håp i årets turnering.

Hvilke ting er det du har hørt?

sa-sa-sa
sa-sa-sa
14.02.10 20:54

Flott at Mithi kan være med Rommen i denne turneringen! Tror de har en fair sjanse til å vinne hele greia.

Mithi har hospitert med Skeid i over to år, så denne overgangen kommer vel ikke spesielt overraskende på noen.

Alle overganger i ungdomsfotballen blir jo på sett og vis kontroversielle fordi trenerne på gamlelaget gjerne vil vinne alt og se sine spillere bli i klubben sin så lenge som mulig. Samtidig er det jo en "smertegrense"/risikovurdering for de store merkevareklubbene for hvor lenge man tør å la en spiller bli i en mindre klubb i redsel for at spilleren skal ende opp i en annen klubb, og at spillerens utvikling skal stoppe opp pga dårlig matching. 

Rommens lag har alltid imponert meg som et serdeles holdningssterkt lag, noe trenerne for laget skal ha stor honnør for! Spillemessig ligner de mye på BA laget som kom til finalen i fjor, så jeg tror og håper på gull til Rommen i 2010!

Sa-Sa-Sa

sbe
sbe
14.02.10 21:58
stikkpillen: Siste store elitetunering for 95 årgangen,var vel denne på Hamar i August 09.Der gikk Løv-Ham helt til topps,men de hadde da med noen hospitanter.Noen av disse er nå permanent i klubben,men ikke alle.

De fleste hospitantene som var med Løv Ham på Hamar er nå i klubben og de har fått ytterligere 2 forsterkninger som begger er kretslagsspillere. Tror derfor  Løv Ham bør klare å kjempe i toppen. De vant jo komfortable seiere på Hamar, 4-1 mot Asker, 4-0 mot Vålerenga i finalen

sbe
sbe
14.02.10 22:06
CapoConsigliere: En annen ting er at Brann ikke evner å sende Gutter 15 til den beste og mest prestisjetunge turneringen i Norge sier det meste om hva satsingsområdet til Brann er.  Har hørt det før, mye fine ord men når det kommer til praksis så er det dårlig stelt.  

I Hordaland har man ikke egen serie for 95 årgangen alene, men gutteserie som består av to årganger, i år 94/95. Brann har i år for få 95 spillere til å ha et godt nok lag til å være med i Nike cup, men det er også helt klart at de er dårlige på aldersbestemt fotball. Det er noe de har begynt med i det siste. Men i rettferdighetens navn, de har et godt 94/95 guttelag.

CapoConsigliere
CapoConsigliere
15.02.10 12:04
sbe: Brann har i år for få 95 spillere til å ha et godt nok lag til å være med i Nike cup, men det er også helt klart at de er dårlige på aldersbestemt fotball. Det er noe de har begynt med i det siste. Men i rettferdighetens navn, de har et godt 94/95 guttelag.

Litt rart at Vål'enga har invitert Brann, når Brann ikke har godt 95-lag (kanskje ikke et 95-lag i det hele tatt). 

Litt dårlig research her Vål'enga??

Dersom kriteriene for cupen legges til grunn, burde Skeid og Lyn ha vært med.

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
15.02.10 15:12

Det ryktes at Molde og BodeGlimt ikke stiller og at Elverum og Åsane har fått tilbud om deltagelse.

GymClassHero
GymClassHero
15.02.10 16:05
John-Daily: Enig, Vidar kommer til å stille veldig forsterket i forhold til Addidas cup og står ikke tilbake for feks Viking. At det er bare Calle som er på Team Rogaland fra Vidar er bare helt utrolig. Emil, Eirik og August burde også vært der, men så er Team Rogaland sponset av Viking da som fikk med 7 spillere av 16. 

Tydelig at du kjenner til Vidars guttelag. Spiller der selv. Enig i at Vikingspillerne har klippekort på Team Rogaland, og at Vidar definitivt burde vært representert der i større grad. Emil har jo fått prøvd seg der.

zomsqd
zomsqd
15.02.10 21:08
Jotjar: Kult at han er med for Rommen. Må vel nesten holde med Groruddalens eneste håp i årets turnering. Hvilke ting er det du har hørt?

Har egentlig ikke lyst til å skrive så mye om det her, spesielt siden jeg kun sitter på 2.håndsinfo (dog fra folk som kjenner Mithi veldig godt). Skulle heller tatt det på mail. Dette har ingenting med at treneren vil beholde han (treneren til Rommen trener også et lag i Lyn hvor sønnen hans har meldt overgang rett etter samme turnering). Dette handler vel om at langt større klubber enn Skeid har vist interesse, og det er merkelig at Mithi "velger" Skeid, stemmer det jeg har hørt er Skeid sine metoder høyst tvilsomme, men jeg kan som sagt ta feil.

Forøvrig står det på nettsiden til Rommen at en av spillerne er invitert til Ipswich på treningsopphold - morsomt!

Blir ihvertfall veldig spennende turnering - hvis Vidar er mye forsterket siden Adidas-cup blir de farlige - de var svakere enn Rommen i semien som endte 1-1 (litt flaterende), men med noen forsterkninger er det meget gode. Forøvrig har Åsane et meget godt lag, så stemmer det at de nå er invitert er de en klar utfordrer.

step1
step1
15.02.10 23:08
zomsqd: Dette handler vel om at langt større klubber enn Skeid har vist interesse, og det er merkelig at Mithi "velger" Skeid

Det er vel en klubb med røde drakter som lurer i sivet....

Brukernavn-registrert
Brukernavn-registrert
15.02.10 23:58

Skal vi da foreløpig oppsummere forumets røst så står sieren nå mellom Rommen, Vidar, Søgne og LøvHam...?

GymClassHero
GymClassHero
16.02.10 19:38

Mine favoritter vil være Rommen, Asker, Viking og Florø, med Vidar, Vål'enga og Stabæk som outsidere, eventuelt Åsane dersom det er så at de deltar.

kristerll
kristerll
18.02.10 22:53

altså vi(åsane) har slått rommen 3-0 før så det er mulig igjen :D

zomsqd
zomsqd
19.02.10 07:35
kristerll: altså vi(åsane) har slått rommen 3-0 før så det er mulig igjen :D

For det første hadde dere jo med 4-5 hospitanter, men mulig de har meldt fast overgang nå. For det andre var det bortimot 2.laget til Rommen - omtrent halve 1.laget var på ferie blant annet den klart største stjernen (Mithi som er omtalt her) så Rommen er et helt annet lag enn det dere møtte.

Forøvrig ser jeg ikke på Rommen som noen favoritt - tipper Florø og Viking kan ha favorittstempelet.

Lokalfotball
Lokalfotball
19.02.10 08:17
John-Daily: Enig, Vidar kommer til å stille veldig forsterket i forhold til Addidas cup og står ikke tilbake for feks Viking. At det er bare Calle som er på Team Rogaland fra Vidar er bare helt utrolig. Emil, Eirik og August burde også vært der, men så er Team Rogaland sponset av Viking da som fikk med 7 spillere av 16. 

Dette er vel en aldri så liten overdrivelse, eller hur?

Dette Vidar laget er et rimelig greit lag, men tar man utgangspunkt i for eksempel KM finalen for 3-4 måneder siden, den gangen i 14 årsklassen, så ble jo laget regelrett knust av Viking.

Det er et lag som er aldri så lite "hypet" av trenere/ledere, men for all del, som også tidvis spiller brukendes fotball.

(Innlegget ble redigert 19.02.10 08:24)

lbdt
lbdt
19.02.10 09:10

Er det sjangs at vi får se Kamer Qaka for Vålerenga i denne turneringen?

Har hørt at denne spilleren er noe helt spesielt. Noen som kan fortelle litt mer om han?

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg