CapoConsigliere |
05.02.10 16:53
Nike Premier Cup er en internasjonal invitasjonsturnering i regi av Nike. Årets turnering arrangeres av VIF i Valhall fra torsdag 18. mars til søndag 21. mars.
Alle klubber har blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning.
Følgende lag har blitt plukket ut :
Asker
Bodø/Glimt
Brann
Florø
Langevåg
Lillestrøm
Løv/Ham
Mjølner
Molde
Rommen
Stabæk
Start
Søgne
Vidar
Viking
Vålerenga
Torsdag 18.mars klokken 20.00 sparkes årets turnering i gang med et åpningsshow i Oslo Kongressenter, med trekning av gruppespillet er noe av det som står på menyen.
Det vil bli premiering av de tre beste lagene i turneringen. Laget som vinner får kostnadsfritt delta i Europakvalifiseringen i Aarhus 29. April til 3. Mai 2010.
Reise og opphold for 16 spillere og 4 trenere vil i sin helhet bli dekket av Nike.
* info sakset fra vif sine sider
Oppsal-fotball |
05.02.10 17:14
hvem vil du si er favoritten? eller favorittene?
Stefanaase |
05.03.10 17:31
StefanaaseInnlegg: 2
Oppsal-fotball: hvem vil du si er favoritten? eller favorittene?
Florø vinner, ingen tvil:) florø var den eneste klubben på vålerenga cupen i Oslo som ikke hadde noen hospitanter:)
sbe |
05.03.10 18:31
sbeInnlegg: 19
Stefanaase: Florø vinner, ingen tvil:) florø var den eneste klubben på vålerenga cupen i Oslo som ikke hadde noen hospitanter:)
Har desverre ikke sett Florø spille, men forstår de vant Vålerengas eliteturnering i høst. Løv Ham vant eliteturneringen på Hamar. Rommen har vel vært dominerende i Oslo siste sesong. Ut i fra det som har vært skrevet hittil kan man vel oppsummere med at disse tre lagene, alle må være favoritter til å vinne.
Men er det noen som vet noe om Mjølner ??
Jotjar |
05.02.10 19:07
JotjarInnlegg: 26155
Uten Skeid og Lyn mister man jo tre av de desidert beste spillerne i denne årsklassen.
Rommen, Asker, Vålerenga og Stabæk bør vel alle kjempe om seieren. Florø er vel også kurante?
Forøvrig skal Brann ha trukket seg, de er erstattet av Røa.
Og, det passer perfekt at jeg er hjemme denne perioden. Blir nok MYE tid i Valhall på meg:-)
JFT_96 |
19.02.10 15:53
JFT_96Innlegg: 9874
Jotjar: Forøvrig skal Brann ha trukket seg, de er erstattet av Røa.
Spennende for et Røa-lag som har utviklet seg noe sinnsykt det siste kalenderåret.
Tror imidlertid ikke de kommer til å gå langt, men absolutt et brukbart lag.
Sees vi på tribunen i år og?
Oppsal-fotball |
05.02.10 20:42
røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?
Jotjar |
05.02.10 22:11
Oppsal-fotball: røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?
Gjorde det bra i serien i høst. Kom på 2.plass, foran Asker, og tapte kun for Rommen.
CapoConsigliere |
05.02.10 22:16
Jotjar: Gjorde det bra i serien i høst. Kom på 2.plass, foran Asker, og tapte kun for Rommen.
ChelseaFC-25 |
20.03.10 14:15
ChelseaFC-25Innlegg: 2933
Oppsal-fotball: røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?
De hadde med et lag i interkrets G16 sist sesong, altså for spillere født i 93.
Der ble de en kasteball, og endte sist, selv spilte jeg for Sarpsborg i samme serie og de ble enkelt slått to ganger med reservepreget lag.
TAdams6 |
05.02.10 20:45
TAdams6Innlegg: 14420
Hvilken årgang er det dette gjelder for?
Oppsal-fotball |
05.02.10 20:57
CapoConsigliere |
05.02.10 21:48
Det er for første års guttespillere dvs 15 år og født 1995 .
Disse 95-lagene kom til sluttspillet i Adidas cup i fjor.
Semifinale: Asker - Drøbak Frogn 0 - 1
Semifinale: Rommen - Vidar 1 - 1 (Rommen videre på myntkast)
Finale : Rommen - Drøbak Frogn 2 - 1
Bronsefinale: Vidar - Asker 2 - 3
Hockman |
05.02.10 22:16
HockmanInnlegg: 2379
CapoConsigliere: (Rommen videre på myntkast)
At vi snakker 2009 og fortsatt har med den elendige avgjørelsen i form av myntkast, er ikke annet enn veldig merkelig.
Jotjar |
05.02.10 22:20
Forøvrig, så er det litt dustete at man ikke skal trekke gruppene før 18.mars. Hvertfall for meg, som gjerne kunne tenke meg å få planlagt denne helgen litt tidligere enn det.
Brukernavn-registrert |
06.02.10 00:05
LøvHam og Viking hører nok også til blant favorittene
Brukernavn-registrert |
06.02.10 00:54
Tippetips:
Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø
Outsidere; VIF, Rommen, LSK, Asker
Middelhavsfarere; Vidar, Start, Bodø/Glimt, Mjølner
Sjanseløse; Røa, Molde, Søgne, Langevåg
Vinneren befinner seg trolig i de to øverste gruppene..
stikkpillen |
06.02.10 10:19
stikkpillenInnlegg: 3404
Brukernavn-registrert: Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø
Tror ikke Løv-Ham er i favorittguppen,stallen er litt for tynn i 95 klassen til det.Må bruke noen 96 spillere som blir litt lett i dette selskapet.
Brandsborg7 |
12.02.10 17:26
Brandsborg7Innlegg: 69
Brukernavn-registrert: Tippetips:
Middelhavsfarere; Vidar, Start, Bodø/Glimt, Mjølner
Sjanseløse; Røa, Molde, Søgne, Langevåg
Vinneren befinner seg trolig i de to øverste gruppene..
Tror nok det kan skje overaskelser.
Tror Molde, Søgne og Langevåg og Røa ikke er sjangseløse!
Brukernavn-registrert |
13.02.10 13:42
Brandsborg7: Tror nok det kan skje overaskelser.
Tror Molde, Søgne og Langevåg og Røa ikke er sjangseløse!
Er egentlig helt enig i det. Sjanseløse er derfor kanskje et feil ord i denne sammenhengen. Jeg tippet de bare litt lenger ned. Nå skal det også sies at jeg sjeldent vinner i tipping :-).
Overraskelsene er jo noe av det som er fasinerende (og irriterende?) med fotball. I en turnering som dette med stort sett bare gode lag er det også en del tilfeldigheter som spiller inn, og vi ser gang på gang at det ikke alltid er det førende laget som får flest mål i fotballkamper. Videre er det vel ennå ingen kamper eller cuper som er avgjort i et dikusjonsforum - INGEN er derfor sjanseløse. På vegne av de ovennevnte lagene beklager jeg derfor den uheldige ordbruken. Det kan jo også hende at det gir dem litt ekstra tenning - noe som er viktig. I den grad man skal kunne forutse syrkeforholdet mellom lagene må man kjenne dem alle godt - noe kanskje de færreste kan. Man må støtte seg på resultatene. Reultatene i enkeltkamper og tidligere turneringer kan også lyve mye, da det ofte er varierende hvilket mannskap de enkelte lagene sender på banen.
Tilfeldighetene her kan jo også føre til at gruppene trekkes slik at kanskje de som virkelig viser seg å være best nå, havner i samme gruppe og brenner alt kruttet mot hverandre
Skal vi støtte oss på statistikk fra tidligere år i denne turneringen stiller imidlertid VIF sterkt..
JFT_96 |
19.02.10 15:45
Brukernavn-registrert: Tippetips:
Har vanskelig for å tro at Viking skal gå hele veien. Så de i en eliteturnering i Skien, og de var absolutt et bra lag, men fikk ikke inntrykk av at de hadde de ekstremferdighetene i laget som f.eks Rommen og til dels VIF kan vise til.
stikkpillen |
19.02.10 15:52
JFT_96: Har vanskelig for å tro at Viking skal gå hele veien. Så de i en eliteturnering i Skien, og de var absolutt et bra lag, men fikk ikke inntrykk av at de hadde de ekstremferdighetene i laget som f.eks Rommen og til dels VIF kan vise til.
JFT_96 |
19.02.10 15:54
stikkpillen: Vet du noe om Løv-Ham?
Desverre. Har bare vært involvert i 95-årgangen i et og et halvt år. Ny årgang har min oppmerksomhet nå. Men følger selvsagt med så godt jeg kan.
kristerll |
19.02.10 16:19
kristerllInnlegg: 3
stikkpillen: Vet du noe om Løv-Ham?
stikkpillen |
19.02.10 16:33
kristerll: Jeg vet mye om Løv-ham!!
sbe |
19.02.10 21:52
JFT_96: Har vanskelig for å tro at Viking skal gå hele veien. Så de i en eliteturnering i Skien, og de var absolutt et bra lag, men fikk ikke inntrykk av at de hadde de ekstremferdighetene i laget som f.eks Rommen og til dels VIF kan vise til.
Kjenner desverre ikke Viking eller Rommen, men så Vålerenga i finalen på Hamar mot Løv Ham og det var ikke mye ekstremferdigheter der. Løv Ham vant greit 4-0. Så VIF bør ha forsterket laget mye for å kunne kjempe blant de beste, tror nå jeg.
Lather |
19.02.10 22:27
LatherInnlegg: 54
Vålerenga stilte med et b-prega lag på Hamar. Hele startoppstillinga var byttet ut til Vålerenga Elite Tournament.
Lather |
19.02.10 22:49
LatherInnlegg: 54
Vi, altså Elverum, må dessverre trekke laget vi og. Folk satser av en merkelig grunn heller håndball, og mister derfor mange nøkkelspillere. Blir dumt og respektløst ovenfor turneringen å stille med et b-lag.
sbe |
20.02.10 18:58
Lather: Vi, altså Elverum, må dessverre trekke laget vi og. Folk satser av en merkelig grunn heller håndball, og mister derfor mange nøkkelspillere. Blir dumt og respektløst ovenfor turneringen å stille med et b-lag.
Hvis Elverum takker nei til en plass i Nike cup blir det spennende å se hvem som får den siste plassen. Det kan jo virke som Skeid og Lyn er holdt utenom det gode selskap av en eller annen merkelig grunn. Mitt tips er at Drøbak/Frogn får plassen. Klubben har mye på gang. 96 laget vant Adidas cup i fjor. 95 laget kom vel til finalen, men tapte ??
stikkpillen |
20.02.10 11:41
Lather: Vålerenga stilte med et b-prega lag på Hamar. Hele startoppstillinga var byttet ut til Vålerenga Elite Tournament.
Har du en forklaring på hvorfor VIF stilte med b-laget sitt i en stor elitetunering?