Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Nike Premier Cup er en internasjonal invitasjonsturnering i regi av Nike. Årets turnering arrangeres av VIF i Valhall fra torsdag 18. mars til søndag 21. mars.
Alle klubber har blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning.
Følgende lag har blitt plukket ut :
Asker
Bodø/Glimt
Brann
Florø
Langevåg
Lillestrøm
Løv/Ham
Mjølner
Molde
Rommen
Stabæk
Start
Søgne
Vidar
Viking
Vålerenga
Torsdag 18.mars klokken 20.00 sparkes årets turnering i gang med et åpningsshow i Oslo Kongressenter, med trekning av gruppespillet er noe av det som står på menyen.
Det vil bli premiering av de tre beste lagene i turneringen. Laget som vinner får kostnadsfritt delta i Europakvalifiseringen i Aarhus 29. April til 3. Mai 2010.
Reise og opphold for 16 spillere og 4 trenere vil i sin helhet bli dekket av Nike.
* info sakset fra vif sine sider
hvem vil du si er favoritten? eller favorittene?
Florø vinner, ingen tvil:) florø var den eneste klubben på vålerenga cupen i Oslo som ikke hadde noen hospitanter:)
Har desverre ikke sett Florø spille, men forstår de vant Vålerengas eliteturnering i høst. Løv Ham vant eliteturneringen på Hamar. Rommen har vel vært dominerende i Oslo siste sesong. Ut i fra det som har vært skrevet hittil kan man vel oppsummere med at disse tre lagene, alle må være favoritter til å vinne.
Men er det noen som vet noe om Mjølner ??
Uten Skeid og Lyn mister man jo tre av de desidert beste spillerne i denne årsklassen.
Rommen, Asker, Vålerenga og Stabæk bør vel alle kjempe om seieren. Florø er vel også kurante?
Forøvrig skal Brann ha trukket seg, de er erstattet av Røa.
Og, det passer perfekt at jeg er hjemme denne perioden. Blir nok MYE tid i Valhall på meg:-)
Spennende for et Røa-lag som har utviklet seg noe sinnsykt det siste kalenderåret.
Tror imidlertid ikke de kommer til å gå langt, men absolutt et brukbart lag.
Sees vi på tribunen i år og?
røa? mener de alltid har vært veldig dårlig på guttesiden jeg, er det en god årgang på gang?
Gjorde det bra i serien i høst. Kom på 2.plass, foran Asker, og tapte kun for Rommen.
Røa 95 hjemmeside link
De hadde med et lag i interkrets G16 sist sesong, altså for spillere født i 93.
Der ble de en kasteball, og endte sist, selv spilte jeg for Sarpsborg i samme serie og de ble enkelt slått to ganger med reservepreget lag.
Hvilken årgang er det dette gjelder for?
Det er for første års guttespillere dvs 15 år og født 1995 .
Disse 95-lagene kom til sluttspillet i Adidas cup i fjor.
Semifinale: Asker - Drøbak Frogn 0 - 1
Semifinale: Rommen - Vidar 1 - 1 (Rommen videre på myntkast)
Finale : Rommen - Drøbak Frogn 2 - 1
Bronsefinale: Vidar - Asker 2 - 3
At vi snakker 2009 og fortsatt har med den elendige avgjørelsen i form av myntkast, er ikke annet enn veldig merkelig.
Forøvrig, så er det litt dustete at man ikke skal trekke gruppene før 18.mars. Hvertfall for meg, som gjerne kunne tenke meg å få planlagt denne helgen litt tidligere enn det.
LøvHam og Viking hører nok også til blant favorittene
Tippetips:
Favoritter: LøvHam, Stabæk, Viking, Florø
Outsidere; VIF, Rommen, LSK, Asker
Middelhavsfarere; Vidar, Start, Bodø/Glimt, Mjølner
Sjanseløse; Røa, Molde, Søgne, Langevåg
Vinneren befinner seg trolig i de to øverste gruppene..
Tror ikke Løv-Ham er i favorittguppen,stallen er litt for tynn i 95 klassen til det.Må bruke noen 96 spillere som blir litt lett i dette selskapet.
Tror nok det kan skje overaskelser.
Tror Molde, Søgne og Langevåg og Røa ikke er sjangseløse!
Er egentlig helt enig i det. Sjanseløse er derfor kanskje et feil ord i denne sammenhengen. Jeg tippet de bare litt lenger ned. Nå skal det også sies at jeg sjeldent vinner i tipping :-).
Overraskelsene er jo noe av det som er fasinerende (og irriterende?) med fotball. I en turnering som dette med stort sett bare gode lag er det også en del tilfeldigheter som spiller inn, og vi ser gang på gang at det ikke alltid er det førende laget som får flest mål i fotballkamper. Videre er det vel ennå ingen kamper eller cuper som er avgjort i et dikusjonsforum - INGEN er derfor sjanseløse. På vegne av de ovennevnte lagene beklager jeg derfor den uheldige ordbruken. Det kan jo også hende at det gir dem litt ekstra tenning - noe som er viktig. I den grad man skal kunne forutse syrkeforholdet mellom lagene må man kjenne dem alle godt - noe kanskje de færreste kan. Man må støtte seg på resultatene. Reultatene i enkeltkamper og tidligere turneringer kan også lyve mye, da det ofte er varierende hvilket mannskap de enkelte lagene sender på banen.
Tilfeldighetene her kan jo også føre til at gruppene trekkes slik at kanskje de som virkelig viser seg å være best nå, havner i samme gruppe og brenner alt kruttet mot hverandre
Skal vi støtte oss på statistikk fra tidligere år i denne turneringen stiller imidlertid VIF sterkt..
Har vanskelig for å tro at Viking skal gå hele veien. Så de i en eliteturnering i Skien, og de var absolutt et bra lag, men fikk ikke inntrykk av at de hadde de ekstremferdighetene i laget som f.eks Rommen og til dels VIF kan vise til.
Vet du noe om Løv-Ham?
Desverre. Har bare vært involvert i 95-årgangen i et og et halvt år. Ny årgang har min oppmerksomhet nå. Men følger selvsagt med så godt jeg kan.
Jeg vet mye om Løv-ham!!
Fortell
Kjenner desverre ikke Viking eller Rommen, men så Vålerenga i finalen på Hamar mot Løv Ham og det var ikke mye ekstremferdigheter der. Løv Ham vant greit 4-0. Så VIF bør ha forsterket laget mye for å kunne kjempe blant de beste, tror nå jeg.
Vålerenga stilte med et b-prega lag på Hamar. Hele startoppstillinga var byttet ut til Vålerenga Elite Tournament.
Vi, altså Elverum, må dessverre trekke laget vi og. Folk satser av en merkelig grunn heller håndball, og mister derfor mange nøkkelspillere. Blir dumt og respektløst ovenfor turneringen å stille med et b-lag.
Hvis Elverum takker nei til en plass i Nike cup blir det spennende å se hvem som får den siste plassen. Det kan jo virke som Skeid og Lyn er holdt utenom det gode selskap av en eller annen merkelig grunn. Mitt tips er at Drøbak/Frogn får plassen. Klubben har mye på gang. 96 laget vant Adidas cup i fjor. 95 laget kom vel til finalen, men tapte ??
Har du en forklaring på hvorfor VIF stilte med b-laget sitt i en stor elitetunering?
Jeg spurte treneren, og han la mye skyld over på skader. De kom nå likevel på andreplass.
Skal også sies at de hadde med en del spillere utenfra på vålerenga Elite Tournament.
ok.noen mener VIF stilte med nærmest toppet lag på Hamar,nok om det.I Nikecup får man jo ikke benytte hospitanter,så da får vi se hvem som har sterkest 95 årgang av disse klubbene.Kan legge til at Løv-Ham stiller med næsten identiskt lag som vant på Hamar,iom.at hospitantene som var med der har meldt overgang til klubben. Blir faktisk overrasket om ikke Løv-Ham henger godt med her.
Ja, Løv-Ham var virkelig imponerende der. Det som kanskje imponerte meg mest var bredden i laget, ingen enkeltspillere som utmerket seg spesielt, alle var jevnt over knallgode. Blir nok enten de eller Florø, men holder fortsatt en knapp på Florø.
Hvem er de største talentene i Norge født 95-96
Noen av disse spiller NIKE Premier Cup om 14 dager.
Disse var med på StatoilHydros Fotballakademi 2009
Aaron Nyemah - Sandane
Adrian Kaaber - Trosvik
Alexander Jones - Start
Aslak E. Svensson - FK Ørn
Bård Finne - SK Brann
Daniel Kvande - Byåsen
Edwin Skattum - HamKam
Eriel Antonie - Urædd
Frode M. Øverdal - Os
Gard Kristiansen - IK Grand
Herman Stengel - Stabæk
Jefferson Lindal - Viking
Kent Are Antonsen - Storsteinnes
Marius Høibråthen - Lillestrøm
Mathias Johnsen Medkila
Mats Dæhli - Lyn Fotball
Mohammad Dursa - Viking
Oskar H. Engerbakk - NIL-Trysil
Ratko Perlic - Træff
Thomas S. Martinussen - Langevåg
Tord Magnus Fagermo - Nesbyen
Riki Alba - Skeid
Serge B. Gamwanya - Kattem
Sondre Tronstad - Start
Vegard Nordheim - Flint
(Innlegget ble redigert 05.03.10 10:14)
Hørt fra bekjente i Skeid at han skal være et stort talent. De andre på listen har jeg ikke hørt om.
Sluttspill Nike Premier Cup 2009 Link
På spillerlisten så står det at Mats Dæhli ikke spiller.
Jeg vet ikke sikkert, men han står ikke på listen.
Det virker som dette stemmer dessverre, hadde vært fint om han hadde spilt.
Mats spiller bare juniorfotball for Lyn/NTG denne sesongen
Søgne kan vinne! De har mange veldig gode spillere!
Hvordan i helvete vet du at Langevåg er så dårlig?
De tapte 1-0 mot Pequeninos do Jockey etter en dommerfeil!
De har et kjempelag med gode om samspilte spillere!
De var ubeseira i serien. Slo lag som Aafk og Hødd som var rangert som de beste på Sunnmøre!
Det kan godt hende at Langevåg er et godt lag, men å tape for Pequeninos en gang er nødvedigvis ikke noe kvalitetsstempel. Hødd og Ålesund har vel ikke hevdet seg i noen av de større turneringene i fjor, så det sier heller ikke så mye. Det er mye synsing her fra mange og for å følge opp det, mener jeg fortsatt at Rommen, Florø, Løv ham og nå Stabæk er favorittene.
Er det noen som vet om det er noen seeding i trekningen ? Hvis det ikke er det kan man risikere at mange av topplagene kommer i samme pulje, noe som vil påvirke hele turneringen ganske mye.
Røa 2 som ikke på langt nær er like gode som Røa 1 tapte bare 2-0 mot Pequeninos i Dana Cup sommeren 2009 som betyr at Pequeninos ikke var et så vanskelig lag å hanskes med mye pga. at de hadde to lag med i Dana Cup.
De tapte 9-1 mot Rommen i Kvartfinalen i Obos cup ifjor
Jeg følger litt med, men "så dårlig" er et relativt begrep i dette selskapet. Alle lagene er kommet med fordi de er ansett som gode, men alle kan ikke være de aller beste.. Langevåg var nok ikke de heldigste med trekningen heller..
Hvem vill dere si er det største talentet i 95`er årsklassen?
Florø kom til finalen i Gothia Cup 2009 hvor de tapte på straffer mot Örgryte.
I Dana Cup samme år tapte de for Chivas Guadalajara i kvartfinalen.
Siste store elitetunering for 95 årgangen,var vel denne på Hamar i August 09.Der gikk Løv-Ham helt til topps,men de hadde da med noen hospitanter.Noen av disse er nå permanent i klubben,men ikke alle.
Mange av de store klubbene har mange hospitanter, og det er jo ikke lov å ha med hospitanter i denne cupen så ikke sikkert de store lagene gjør det like godt her.
De fleste hospitantene som var med Løv Ham på Hamar er nå i klubben og de har fått ytterligere 2 forsterkninger som begger er kretslagsspillere. Tror derfor Løv Ham bør klare å kjempe i toppen. De vant jo komfortable seiere på Hamar, 4-1 mot Asker, 4-0 mot Vålerenga i finalen
Mads M. Dæhli, Lyn. Sønnen til VGs Truls Dæhli.
Midtbanespiller som er enormt kvikk, både i hodet og med ballen i beina. Smart, og teknisk herlig. Han kommer definitivt til å nå langt.
Men han er altså ikke med i denne turneringen.
Sant nok.
Pr. nå er han det beste du kan finne i norsk fotball.
Det spørs hvor lenge han blir i Norge, rett og slett.
http://www.sognefk.no/nyheter/stoketur%202010.html!!
Søgne har gode spillere og stor sjangse!
95-erne Jefferson Lindal og Mohammed Dursa er blant de mest talentfulle fra Viking og er med på et Team Rogaland i La Manga nå. http://www.viking-fk.no/newsread/aktuelt.aspx?docid=19774
Men hvem som er de største talentene i denne årsklassen aner jeg ikke, vet heller ikke noe om disse spillerne, annet enn at de har vært nevnt i et par år som talentfulle.
Viking vant kretsmesterskapet og var med i en eliteturnering ifjor høst. Der røk de i semifinalen mot Drøbak/Frogn etter straffer http://kxweb.no/portal/public/article/show.do?subType=news&id=9139082
Mats Dæhli
Han var med Lyn/NTG både til Color Line Cup og Tyrkia. Gutten var imponerende. Spesielt innhoppet mot Rosenborg juniorer som er 4 år eldre, der han spilte med stor selvtillit. Han driblet vel av to spillere før han slo en målgivende pasning. Selv vurderer han å dra til United til høsten. Han sier at nivået ikke er så veldig imponerende. Gutten går i 9. klasse og bare skader kan hindre ham.
Aha, i sommer var vi på samme fotballskole:`)Hvis jeg ikke tar feil! Husker ikke han var så god, men spørs om det kanskje ikke var broren jeg møtte, mener han har en 94`er bror(?).
Ellers, tror det er best hvis han drar til United og trener der. I og med at de eventuelt har bedre treningsfasiliteter.
Det imponerende med Mats er fotballhodet. Han er liten og langt i fra ferdig fysisk utviklet, innehar et godt teknisk repertoar, men han er veldig smart og nøye med det han foretar seg. Dette gjør at han klarer å holde topp juniornivå. Han vil nok få spille endel Interkrets G19 de kommende månedene.
(Innlegget ble redigert 02.03.10 13:31)
Herman Stengel fra Stabæk er en veldig god spiller. Jeg traff ham på Ac Milans fotballskole på lillehammar, der utmerket han seg. Han ble faktisk kåret til beste midtbanespiller på den leiren, å det var ikke dårlig nivå der. Da spilte han for Mjøndalen, men har nå meldt overgang til Stabæk. Han har sammen med Mats Møller Dæhli deltatt på både Solskjær sin fotballskole, og vært på 2 opphold i Manchester United. Gutten har mye i seg.
Bare trist at VIF ikke inviterer Skeid og Lyn.
Det er jo klubber som prioriterer spillerutvikling og som har veldig gode lag hvis de bruker alle sine 95 spillere.
Det er jo rart hvis man ser på kriteriene fra NIKE CUP:
"Samtlige fotballkretser og klubber har nå blitt vurdert basert på resultater i 2009, samt at vi har gjort en helhetlig vurdering av klubbenes ungdomssatsning."
Der er jeg helt enig.
Brann og Start blir invitert, ingen av disse 2 klubbene har vel hatt noe som kan kalles satsing på de yngre på lange tider. De har vel knapt oppdaterte hjemmesider for den yngre garde.
Brann kommer ikke, så Røa fikk plassen deres.
Tipper du her,eller er det på grunnlag av hjemmesidene du tror det er så skralt med talentsatsingen i IK Start?
Det er faktisk riktig at Start egentlig aldri har hatt noen tradisjon for gode lag i tidlig alderstrinn, men det har gjennom Klubb Sør-samarbeidet blitt kraftig forbedret. Og det er vel noe av grunnen til invitasjonen. Med mindre det er noen regler mot det, vil jeg tro det vil bli en del hospitanter fra andre lag i Vest- og Aust-Agder. Sikkert en del av de som deltok i "Eliteturneringen" Start arrangerte selv i Sørlandshallen. Iman Mafi f. eks skal ha gjort det bra. Ellers er vel Sondre Tronstad den mest kjente og omtalte, spiller som har trent med Manchester United sammen med blant annet M. Dæhli. Har hatt tre-fire oppslag i Fædrelandsvennen, men har aldri sett han spille selv.
Det er kun spillere som er spilleberettiget for Start som kan være med i Nike Cup. Altså er det ingen hospitanter i denne cupen.
Start stiller med 8 spillere som er et år yngre, altså 96 spillere.
Det er ikke lov å ha hospitanter da.. Sondre Tronstad er veldig god han, har spilt mot han endel selv.
God med ballen, leser spillet utrolig bra, men ikke så sterk.
En ny Strømstad? Fysikken kan alltid forbedres.
start har faktisk med 6 96-spillere. jeg er en av de. de er fantastiske til å utvikle
Her kan du lese litt om den fremtidige satsingen til Start på unge talenter. pressemeldingen
DETTE ER KLUBB SØR
Start ansetter en ny spillerutvikler på heltid som får som oppdrag å jobbe med talentutvikling i breddeklubbene både i Aust-Agder og i Lister-regionen. Den nye spillerutvikleren vil drifte prosjektet sammen med Morten Halvorsen og Bård Wiggen.
Prosjektet blir etablert i tett samarbeid med øvrige klubber på Sørlandet og koordinert med spillerutviklingsarbeidet som skjer i Agder fotballkrets.
Klubb Sør skal identifisere og følge opp de 40-60 beste talentene på Sørlandet i nært samarbeid med klubbene. Bare spillere som har potensial til å bli A-lagsspillere i Start skal gå til Start.
En annen ting er at Brann ikke evner å sende Gutter 15 til den beste og mest prestisjetunge turneringen i Norge sier det meste om hva satsingsområdet til Brann er.
Har hørt det før, mye fine ord men når det kommer til praksis så er det dårlig stelt.
Hva baserer du denne konklusjonen på? Det kan være at de ganske enkelt ikke ser nytten av denne turneringen? Brann satser ganske mye penger på talentutvikling, så hvis det har seg sånn at de ikke evner å stille lag, er det ganske spesielt ja.
EDIT: Ved nærmere undersøkelse virker det som om Brann rett og slett ikke har 95-lag.
(Innlegget ble redigert 09.02.10 11:57)
Ja, jeg tror Brann har for få 95 spillere, de har for mange hospitanter eller spillere som er eldre så tror de ikke hadde nok 95 spillere til å stille lag.
I fjor var det jo hele tre av de inviterte lagene som ikke kom. Molde, Bryne og Hamkam.
I Hordaland har man ikke egen serie for 95 årgangen alene, men gutteserie som består av to årganger, i år 94/95. Brann har i år for få 95 spillere til å ha et godt nok lag til å være med i Nike cup, men det er også helt klart at de er dårlige på aldersbestemt fotball. Det er noe de har begynt med i det siste. Men i rettferdighetens navn, de har et godt 94/95 guttelag.
Litt rart at Vål'enga har invitert Brann, når Brann ikke har godt 95-lag (kanskje ikke et 95-lag i det hele tatt).
Litt dårlig research her Vål'enga??
Dersom kriteriene for cupen legges til grunn, burde Skeid og Lyn ha vært med.
Start har ganske godt 95 lag, tror de kan havne blant de beste.
Håper du har rett, skal bli moro å se de.
Oppdaterte linker :
Følgende lag mangler hjemmeside...
Bodø/Glimt, Langevåg, Mjølner og Start .
Jeg vet ikke noe om satsingen i Brann, men Start er en av de beste på egne talenter. I lagoppstillingen mot Sandefjord spilte 4 spillere fra Kristiansand. Disse fire er alle under 22 år.
Rolf Daniel Vikstøl (21 år), Christer Kleiven (22 år), Espen Børufsen 22 (år), Mads Stokkelien (19 år)
I tillegg til dette kom Avni Pepa (22 år) og Morten Hæstad (23 år) inn i kampen.
Som Svein Mathisen sa i gårdagens Fædrelandsvennen, skal Start kun satse på unge talenter i Kristiansand fremover. Start har også et kjempe godt sammarbeid med de aller fleste klubber i både Vest- og Aust-Agder. Som Mathisen sier er dette en mye billigere løsning for klubben. Høye overgangssummer og skyhøye lønninger er noe Start ikke har råd til. De har derfor skjønt for lenge siden at man skal satse på talenter i området.
Bare i stallen er 12 av 23 spillere fra Kristiansand. Det vil si at de har 5 spillere fra andre fylker i Norge og 6 spillere fra utlandet.
Så det sier vel sitt om satsingen til lokale spillere i Start og Kristiansand.
Lyn og Skeid har vel ingenting å vise til i 95-klassen, så det er jo ikke akkurat veldig rart...
Du har vel tildels rett der isolert sett, men begge disse lagene driver "riktig" spillerutvikling og har hospitert opp sine antatt beste 95 spillere opp på eldre alderstrinn.
Du kan jo se på uttakene til Oslo på div kretslag at begge klubbene gjør noe riktig
Jeg er helt enig i det, og tipper begge lagene ville gjort det bruktbart i Nike Cup.
Samtidig, så skjønner jeg utmerket godt hvorfor de ikke er med. Det er egentlig litt merkelig at man har med setningen om at man har vurdert ungdomssatsingen i klubbene, for jeg tror det spiller liten rolle.
Jeg ville gjerne sett de to i Nike Cup, og det betyr jo og at man mister en tre-fire profiler.
Hvordan i huleste heiteste kan du prestere å si at Skeid driver "riktig" spillerutvikling?
Skeid er for meg selve symbolet på slik man ikke skal fremstå i ungdomsfotballen.
Hadde ikke Lyn toppet g95-laget i Norway cup og Adidas cup i fjor?
Aner ikke om Skeid eller Lyn toppet lagene sine i disse turneringene, men det høres evt rart ut
Vinnere av Nike Premier Cup
2002 G87: Vålerenga - Skeid 3-2
2003 G88: Vålerenga - Skiold 8-0
2004 G89: Grei - Start
2005 G90: Vålerenga
2006 G91: Skeid - Lørenskog 2-1
2007 G92: Vålerenga - Skeid 4-1
2008 G93: Vålerenga - Våg 4-2
2009 G94: Vålerenga - Bjerkealliansen 1-1 (4-3 e.str)
2010 G95: ?
At Molde er invitert er rart. De har vært med i flere såkalte eliteturneringer i 95-klassen, men har vel stort sett blitt blant de siste hver gang. I Norway cup 09 tror jeg at de ble slått ut i gruppespillet.
Tipper både Skeid og Lyn ville hevdet seg bra, men det skal vel være deltagere fra hele landet. Det er for øvrig stor forskjell på nivået i de forskjellige kretsene. Det er nok trolig de 4 beste fra Oslo som er med.
skulle tror rosenborg hadde gode lag lenger ned i rekkene?
Det yngste laget Rosenborg har er G16. Disse spiller i juniorserien her oppe.
Derfor er ikke RBK aktuelle for Nike Cup.
okei, man lærer noe hele tida:)
Ok, vi får håpe Iman Mafi blir signert innen den tid. Btw, så var vel Start i finalen i 2005 mot Grei. Rocky Lekaj den store stjernen sammen med Aram Khalili.
Det var flere kjente spillere som spilte denne cupen. Kim André Madsen (Strømsgodset) var også med på Greis vinnerlag.
For Bjerkealliansen spilte blant annet André Hansen (Lillestrøm), Preben Mankowitz (Skeid) og Gøran van den Burgt (Lyn).
BA tapte forresten 2-3 mot Grei i semien, tre mål av Rocky, det siste som golden goal. Det andre målet derimot, er det dårligste jeg har sett av en linjedommer noensinne.
Det som skjedde, var at en av spissene ble spilt gjennom alene mot keeper, som reddet like innenfor straffefeltet, og ble liggende. Grei får tilbake ballen, og fra omtrent 20 meter sentres det inn til en som står på fem meter, sammen med en forsvarer. Keeper ligger altså ti meter unna, og ingen andre er innenfor, noe som jo betyr soleklar offside. La oss håpe linjemannen er fratatt flagget sitt:-)
Er det noen som vet om de norske vinnerne i turneringen har klart å hevde seg i det europeiske sluttspillet. Så at VIF ble blant de siste i fjor
Etter det jeg vet så er det ingen norske lag som noensinne har vunnet eller kommet videre fra europa. De pleier å ligge i bunnen
Når det gjelder kjente spillere som har spilt i Nike Cup, så er det noen verdenstjerner som har vært med. Når Barcelona var med i 2002 hadde de bl.a. Pique, Fabregas og Messi på laget. Tror også Carlos Tevez har vært med en gang.
(Innlegget ble redigert 06.02.10 23:37)
Rafael Da Silva og Fabio Da Silva ble oppdaget i Premier Cup 2005.
De vant med laget Fluminense.
Andres Iniesta har også vært med å vunnet nike cup med Barcelona. Man kan finne klipp fra kampen på youtube.
Deltok Barcelona i denne turneringen, med disse spillerne, uten å vinne?
Her må det være noe jeg har misforstått.
Det er bare å søke på You To Be så finner du noe ... Nike Premier Cup 2009
Ja, jeg synes det er veldig merkelig hvis ikke Barcelona vant med disse spillerne!
Temmelig sikker på at Fernando Torres har vært med, hvis ikke jeg husker feil så vant Atletico Nike Cup og Torres ble kåret til turneringens beste spiller og senere verdens beste g14 spiller
Rart ikke Odd er innvitert. De slo Drøbak Frogn 4-1 i finalen i sin egen turnering i fjor høst. Drøbak Frogn slo forøvrig Viking i sin semifinale.
Røa fikk akkurat 4-2 mot stabæk og hadde 2-3 til overtid der , og de kan regnes som fult på høyde med Asker og Rommen.
Uten at jeg husker helt nøyaktig tror jeg Rommen har vunnet med 3-5 mål hver eneste gang de har møtt Røa de siste gangene, så fullt på høyde med de vil jeg faktisk ikke si at de er. Røa er gode, men hakket under de aller beste i Oslo/Akershus (Vålerenga, Lillestrøm, Stabæk og Rommen (og et toppet Skeid) - fritt etter hukommelsen)
Kan forøvrig legge til at Rommen virker å være i brukbar form for tiden med 3-1 seier over Asker og 1-0 over g94 laget til Homlia (som er et brukbart 94-lag) i de to siste treningskampene sine.
Følgende lag har blitt plukket ut :
Følgende lag er også med i Nike Premier Cup, men har ikke hjemmesider.
Bodø/Glimt, Langevåg, Mjølner, Start og Søgne .
Kanskje noen kan hjelpe disse stakkars lagene :)
Søgne har hjemmeside.
www.g95elite.no (G15 laget) og hovedsiden: www.sognefk.no
Søgne har hjemmeside!! WWW.g95eline.no
Dersom du hadde lest nøye så hadde du sett at det var oppdaterte linker litt lenger ned.
Disse lagene har hjemmesider:
Røa 1 har møtt rommen en gang og da ble det 1-5 tap , men der var det jevnt helt til slutten av kampen med 1-1.
Røa 2 har tapt mer mot rommen.
fikk også 5-5 mot skeid for noen uker siden og kunne godt ha vunnet den.
Men ja , Røa er nok hakket under . Men vil si at de kan være noen gode outsidere.
Dumt at ikke de beste spillerne på Røa 2 vil spille for Røa 1. Det hadde blitt et veldig godt lag.
Synes Vidar blir litt glemt her. Med sølv i Dana Cup, tap på myntkast mot Rommen i Adidas Cup, og andre turneringsseire og gode prestasjoner. De har også blitt forsterket ila vinteren.
Enig, Vidar kommer til å stille veldig forsterket i forhold til Addidas cup og står ikke tilbake for feks Viking. At det er bare Calle som er på Team Rogaland fra Vidar er bare helt utrolig. Emil, Eirik og August burde også vært der, men så er Team Rogaland sponset av Viking da som fikk med 7 spillere av 16.
Tydelig at du kjenner til Vidars guttelag. Spiller der selv. Enig i at Vikingspillerne har klippekort på Team Rogaland, og at Vidar definitivt burde vært representert der i større grad. Emil har jo fått prøvd seg der.
Dette er vel en aldri så liten overdrivelse, eller hur?
Dette Vidar laget er et rimelig greit lag, men tar man utgangspunkt i for eksempel KM finalen for 3-4 måneder siden, den gangen i 14 årsklassen, så ble jo laget regelrett knust av Viking.
Det er et lag som er aldri så lite "hypet" av trenere/ledere, men for all del, som også tidvis spiller brukendes fotball.
(Innlegget ble redigert 19.02.10 08:24)
Vidar spilte 1-1 mot Viking senest i oktober, men slo et noe svekket Vidarlag 3-1 i KM-finalen. Vidar er forsterket, og Viking har innledet sesongen med et 5-1 tap for Djerv 1919 nå nylig, men jeg vil fortsatt se på Viking som favoritter i forhold til Vidar, men det vil bli spennende å se.
Som jeg har sagt tidligere; Vidar er hypet av trenere/ledere og foreldre , og har et stykke å gå i forhold til Viking. Det er flere lag i Rogaland som spiller jevnt med dette Vidar laget.
Vidar gikk ubeseiret gjennom 08, og i 09 mistet de sine 2 beste spillere ett år opp, og tok sølv i KM, seier i B-sluttspillet i Dana Cup, etter å ha røket ut på målforskjell mot Pequeninos og Breidablik som begge kun tapte for Chivas videre. Vidar gikk og til semi i Adidas Cup, og uten flere av de beste spillerne tok de 4.plass, etter 1-1 og tap på myntkast mot Rommen, og 2-3 mot Asker. Hjemme i Rogaland tok Vidar 2.plass i serien bak Viking som so Vidar 5-2 og spilte 1-1 mot.
Det rundt trenerne kan jeg si meg enig i, men Vidar er mer enn et middelmådig lag fra Rogaland.. :)
vinner du b-sluttspillet i Dana cup,er du blitt nr.65.Ikke noe å trekke frem i denne sammenhengen.
Eneste ubeseirede lag i cupen, og uavgjort mot laget som ufortjent tapte finalen skal være greit å trekke frem. I tilleg 4-0 mot Røa som også er med i Nike.
Har ikke sagt at det er middelmådig lag, det jeg har sagt er at det er hypet opp av trenere/ledere og foreldre. Når det gjelder Adidas Cup sluttspillet på Gjøvik, så gav det faktisk to tap. At det ene kom på mynkast er en annen sak, men av 4 lag så kom Vidar sist. Sølv i KM? Joda, men spilt fullstendig av banen på Vestbanen av Viking i KM finalen. På normalt gode dager så spiller Randaberg, SIF og Bryne jevnt med dette Vidar laget. Men for all del, keep the faith.
At spillere hospiterer opp er jo en del Vidar opplegget, så ikke bruk det som en bortforklaring, eller forklaring for den saks skyld.
Aldri tapt for noen av de lagene du nevner, men de kan spile jevnt mot Vidar, definitivt.
Og jeg kan forsåvidt være enig med deg rundt trenere og foreldre, men Vidar har resultater, det kan du ikke nekte for.
For meg vil Vidar ikke være annet en outsidere/middelhavsfarere i Nike Cup, med et lag som ikke er helt topp på alle posisjoner. ( keeper, høyre ving bla.)
Til informasjon: Emil er også med på Team Rogaland...............
(Innlegget ble redigert 01.03.10 20:38)
Emil vra Vidar er også med på Team Rogaland.......til info :-)
Resultater fra Norway cup 09
http://195.139.49.29/NorwayCup/norwaycup.aspx?wci=wipool&SearchClass=C&btnGo=S%F8k&SeasonId=200560
Mange av lagene var med der, men det er ikke nødvendigvis de samme troppene som stiller til kamp nå. De store klubbene starter vel støvsugingen av småklubbene for talentene i denne aldersklassen.
Det stemmer nok, samtidig som gutter i den alderen også bestemmer seg for å satse. Skal du bli god trenger du et godt treningsmiljø og gode trenere.
Dessverre er det alfor mange som venter med å gå til en bedre klubb/miljø, og blir værende der de er. Dermed får de ikke den utviklingen de kunne/burde hatt, og stagnerer.
Rådet til unge spillere er: søk deg til gode lag med gode trenere for å for å utvikle deg best mulig.
(Innlegget ble redigert 11.02.10 23:40)
(Innlegget ble redigert 11.02.10 23:42)
Florø burde vinne den, hadde noen store sjanser på slutten som burde blitt mål
Tror at Start, Asker, Florø, Molde, Røa er sjangseløse!
Tror du virkelig Asker er sjangseløs? Nå snakker vi om andre plassen i Norway cup, tredje plass i adidas cup og vinner av cup danmark! sjangseløse?
"Problemet" til Asker er vel at de har begynt å miste noen av sine beste spillere - bla til Stabæk. Asker var lenge best i landet i denne klassen, men har nå blitt tatt igjen av mange lag og med et par mann borte er de i mine øyne ihvertfall ikke blant de 5-6 største favorittene - sjanseløse er selvfølgelig drøyt, men jeg tror de ryker ut allerede i gruppespillet med mindre de er veldig heldig med trekninga....så får jeg heller krype til korset hvis jeg tar feil:-)
Det som er synd, er at Mithilian har gått fra Rommen til Skeid. Hadde han vært med her, hadde Rommen hatt enda større sjanse til å vinne.
...men det er nok bedre for han å være i Skeid nå....han kan ha en stor framtid i fotballen. Ikke mange som matcher farta hans...noen steder...!
Mithi spiller. Han har skrevet under fra mandagen etter Nike-turneringen. Jeg har forøvrig hørt ting rundt den overgangen som ikke er bra i mine øyne. Hvis mine kilder er riktige burde visse folk som jobber med 14-åringer gå litt i seg selv:)
Kult at han er med for Rommen. Må vel nesten holde med Groruddalens eneste håp i årets turnering.
Hvilke ting er det du har hørt?
Har egentlig ikke lyst til å skrive så mye om det her, spesielt siden jeg kun sitter på 2.håndsinfo (dog fra folk som kjenner Mithi veldig godt). Skulle heller tatt det på mail. Dette har ingenting med at treneren vil beholde han (treneren til Rommen trener også et lag i Lyn hvor sønnen hans har meldt overgang rett etter samme turnering). Dette handler vel om at langt større klubber enn Skeid har vist interesse, og det er merkelig at Mithi "velger" Skeid, stemmer det jeg har hørt er Skeid sine metoder høyst tvilsomme, men jeg kan som sagt ta feil.
Forøvrig står det på nettsiden til Rommen at en av spillerne er invitert til Ipswich på treningsopphold - morsomt!
Blir ihvertfall veldig spennende turnering - hvis Vidar er mye forsterket siden Adidas-cup blir de farlige - de var svakere enn Rommen i semien som endte 1-1 (litt flaterende), men med noen forsterkninger er det meget gode. Forøvrig har Åsane et meget godt lag, så stemmer det at de nå er invitert er de en klar utfordrer.
Det er vel en klubb med røde drakter som lurer i sivet....
Selvsagt har du hørt det. Skeid er verstinger på dette området.
Flott at Mithi kan være med Rommen i denne turneringen! Tror de har en fair sjanse til å vinne hele greia.
Mithi har hospitert med Skeid i over to år, så denne overgangen kommer vel ikke spesielt overraskende på noen.
Alle overganger i ungdomsfotballen blir jo på sett og vis kontroversielle fordi trenerne på gamlelaget gjerne vil vinne alt og se sine spillere bli i klubben sin så lenge som mulig. Samtidig er det jo en "smertegrense"/risikovurdering for de store merkevareklubbene for hvor lenge man tør å la en spiller bli i en mindre klubb i redsel for at spilleren skal ende opp i en annen klubb, og at spillerens utvikling skal stoppe opp pga dårlig matching.
Rommens lag har alltid imponert meg som et serdeles holdningssterkt lag, noe trenerne for laget skal ha stor honnør for! Spillemessig ligner de mye på BA laget som kom til finalen i fjor, så jeg tror og håper på gull til Rommen i 2010!
Sa-Sa-Sa
Det ryktes at Molde og BodeGlimt ikke stiller og at Elverum og Åsane har fått tilbud om deltagelse.
Skal vi da foreløpig oppsummere forumets røst så står sieren nå mellom Rommen, Vidar, Søgne og LøvHam...?
Mine favoritter vil være Rommen, Asker, Viking og Florø, med Vidar, Vål'enga og Stabæk som outsidere, eventuelt Åsane dersom det er så at de deltar.
altså vi(åsane) har slått rommen 3-0 før så det er mulig igjen :D
For det første hadde dere jo med 4-5 hospitanter, men mulig de har meldt fast overgang nå. For det andre var det bortimot 2.laget til Rommen - omtrent halve 1.laget var på ferie blant annet den klart største stjernen (Mithi som er omtalt her) så Rommen er et helt annet lag enn det dere møtte.
Forøvrig ser jeg ikke på Rommen som noen favoritt - tipper Florø og Viking kan ha favorittstempelet.
Åsane tapte for Pequeninos do Jockey i Dana Cup, som Vidar spilte 1-1 mot etter et sent mål av brasilianerne, som jeg skal ha deler av skylden for etter et dårlig utspark. Og vi (Vidar) spilte 1-1 mot Rommen i en kamp de var bedre, og etter det jeg har sett av Åsane vil jeg klart se på Rommen som et bedre lag.
men nå hadde jo faktisk pequeninos 2 lag med i dana cup da!!
Asker møtte Rommen og Moss i uka som gikk. Link...
Er det sjangs at vi får se Kamer Qaka for Vålerenga i denne turneringen?
Har hørt at denne spilleren er noe helt spesielt. Noen som kan fortelle litt mer om han?
Han er en veldig god spiller fra Brandbu som reiser ca.4 ganger i uka til Valle for å trene med VIF.
Kamer er en kriger med veldig gode defensive kvaliteter, vinner nesten alt på midtbanen. God "motor" og ståpå kvaliteter. Han har også gode ferdigheter med ball.
Synes vel han blir litt "borte til tider, men vet at det jobbes med dette og at det har blitt mye bedre.
Har vel til tider litt mye andrenalin, så han pådrar seg endel unødvendige gule og røde kort.
Vet han spiller mye JR fotball, men regner med at VIF stiller med han i NIKE CUP
Ser at han har puttet en del for u-gruppa i treningskamper mot seniorlag. (Fjellhamar og Skedsmo)
Har tro på denne spilleren!
(Innlegget ble redigert 02.03.10 11:24)
Søgne spillere imponerer på prøvespill hos Stoke City i England
http://www.sognefk.no/nyheter/stoketur%202010.html
At Skeid ikke er mer her, er intet mer enn en helt riktig avgjørelse. Utenom seier i B-cupen Obos Cup, har de lite å vise til. 4/5.beste laget i Oslo-området.
Lyn er bedre, men fortsatt ikke helt det store i denne årgangen.
Rommen har mistet et par gode spillere, men har fortsatt en tropp som tilsier at de bør være den største favoritten.
Vålerenga er også bedre og bedre, og har forsterket med Rommen-spiss Charles Vu
(Innlegget ble redigert 19.02.10 15:44)
Regner med du har tenkt deg i Valhall for å se på, mister?
Jeg har timet det sånn at jeg er hjemme da, så regner med jeg blir omtrent boende i Valhall den helga.
Jeg reiser på treningsleir til Spania 16. og er hjemme 20. så vidt jeg husker. Blir vel finalen ihop da, men ikke mer desverre.
Svakt planlagt. Men sånn går det når proffe lag skal bli gode;-)
Skal se Hønefoss-Aalesund søndagen, så om jeg får sett finalen er litt avhengig av når den er. Men er vel semifinaler grytidlig søndag i det minste.
Hvem er det du spiller for JFT?
Et Oslo-lag. Mer vil jeg ikke avsløre ;)
Hehe, den er grei. Men regner med at det er et lag her i groruddalen eller mot 79buss-ruta.
Correct
Noen som vet om trekningen av gruppespillet er torsdag eller fredag? Skal spille selv, og det er særdeles lite info å finne på nettet..
Trekningen er torsdag. Er et kick off, som starter kl 18, tror jeg. Oslo Konferansesenter mener jeg var stedet.
Så er det kamper fra relativt tidlig på fredagen.
Takk skal du ha. Kjenner det kribler i magen nå, halvannen uke til vi reiser på treningsleir til Madrid, og 4 uker til Nike.
Det har vært mye snakk om Rommen av Oslolagene, men hva med Stabek ? Jeg vil jo tro at en klubb som Stabek burde ha et godt lag, eller må de kjempe om talentene i for stor grad med Bærum og Asker ?
Stabæk er gode. Bedre enn f.eks Skeid og Lyn, men allikevel ikke helt på nivå med Rommen og VIF.
Da er nok de fleste lesere godt oppdatert nok når det gjelder Vidar og Søgne..
Hva med Langevåg, Mjølner og LSK?
IK Start stiller med syv 96 spillere og en 97 spiller i denne turneringa
Jeg tror ikke at Vidar når langt i denne turneringen. Mitt lag ( Lyngbø ) møtte de i kvartfinalen i Adidas cup, vi tapte riktig nok 2-0, men vi hadde egentlig ingenting der å gjøre. De har bare en god spiss som kan avgjøre en kamp på egen hånd, ellers kan kem som helst ta dem.
Jeg må innrømme at jeg skratter litt over at Røa er med i denne turneringen. Okei, de er et bra lag, det skal de ha, men jeg har selv vært med på å slå dem, så jeg tror nok ikke at Røa er et lag som kommer til å nå så utrolig langt i denne turneringen. Det som overrasker meg mest er at DFI ikke deltar.
Ettersom jeg selv har spilt mot nesten alle lagene som deltar her, vil jeg nok holde Rommen som favoritt.
I en kamp som tross alt var rimelig jevn.
I fjor på samme tidspunkt knuste BA Rommen 5-0 og var spillemessig overlegne, det samme kan ikke sies denne gang (selv om BA roterte litt på laget underveis).
Ser forøvrig prat om Riki Alba. God spiller, enormt fysisk sterk, og tungt skudd, men skal veldig mye til for at en spillertype som han skal utvikle seg mer enn andre like treningsvillige de neste årene.
...
(Innlegget ble redigert 09.03.10 15:35)
Florø van KM innendørs i helgen. Link
Florø reiste med 4 lag som hadde kvallifisert seg til sluttspillet, og endte opp med de tre første plassene!
Lyn har i siste liten blitt invitert til Nike Premier Cup. De tar over plassen til Molde.
Disse lagene har hjemmesider:
Noen som vet hvorfor Molde trakk seg?
Og noen som vil gjette på om Lyn stiller med unge Dæhli?
Må si Løv-Ham sin er i særklasse best,så får vi se om de leverer også på banen.
Så denne treningskampen og den var tross alt mye jevnere enn det resultatet tilsier.
Unge Dæhli ser ut til å spille junior interkrets og er vel aktuell for å spille mot Stabæk og moss.
da er vel overgangen i boks m.h.t. lyn ntg
Hører stadig rykter om at unge Dæhli er på vei til Stabæk.
Hvis Dæhli er så god som mange skriver, er det en meget merkelig prioritering av Lyn hvis han ikke skal være med på Nike cup, men spille juniorfotball istedet.
En positiv ting ved Lyn. De har alltid utvikling av enkeltspiller i fokus på denne alderen - uansett.
Dæhli er forøvrig kanongod for alderen. Vil strekke meg til å si at han er en av landets beste midtbanespillere - også i 94-klassen.
Fantastisk fotballhode, kjapp til beins, god teknikk og en herlig pasningsfot.
da tror jeg du dessverre er skrekkelig feilinformert
Håper Dæhli er med i NIKE Cup, han blir jo norges beste eksportvare i fremtiden.
Var på speaker å så at stavanger if hadde vunnet en kamp over viking og spilt uavgjort mot vidar i begge kampene, å vidar og viking er jo noen av favoritene så stavanger burde nokk hvert med.
Tror nok ikke det.
Har du spilt mot stavanger siden du sier at de ikke burde hvere med?
Lokalfotball er for god for det nivået ;-)
Vett du hvem han er å hvilke lag spiller dere på?
Vi er kun debatanter på VGD Fotball-Norsk, med b.l.a interesse for talentene i Norsk fotball.
Stabæk G15 - IFK Gøteborg 6-2 link
6-2 over IFK høres sterk ut. En ny favoritt til seieren i Nike cup ???
Jeg har ikke sett Stabæk G15 i år. Det ryktes at Stabæk spiller fin fotball og er et bra lag.
IFK spiller i Pojkallsvenskan Elit og er sikkert ganske gode.
En blå drømmehelg. Av Ingebrigt Steen Jensen.
"Spillerne på dette 15-årslaget kommer - med ett vidunderlig unntak, nemlig Henning Hauger-kopien Hermann Stengel fra Hokksund! - fra klubber i Asker og Bærum. Et par mann har spilt i Stabæk fra de var 6 år. Andre er kommet fra våre lokale samarbeidsklubber, der det åpenbart drives fantastisk godt".
Da de ruslet inn på Telenor Arena, trodde jeg de var ballgutter. IFKs spillere var i snitt et hode høyere enn våre 15-åringer. Våre er forøvrig stort sett 14 fremdeles. At de er yngre og mindre enn motstanderne, er nemlig ikke en tilfeldighet. Vi velger talentene våre på en helt annen måte enn de fleste andre. Vi ser etter ferdigheter, fotballforståelse, blikk og teknikk. Mange andre lag lar seg blende av spillere som er født tidlig på året, som er fysisk sterke, store for alderen og som kan sparke ballen lang fremover og høyt opp i lufta. For den som tenker kortsiktige resultater, kan det være smart å velge ut etter fysikk. For den som tenker langsiktig utvikling, lønner det seg å velge etter teknikk. Alle spillere vokser med åra. Men fotballforståelsen og ferdighetene kommer ikke med alderen på samme måte.
Mer om Stabæk og G15 : Link
Er vel ikke de minste og mest tekniske spillerne dere hentet fra Asker, eller?
Det stemmer det. Stabæk hentet to av de beste spillerne til Asker etter forrige sesong.
Jeg spiller ikke, er trener/leder, men har RIMELIG god greie på ungdomsfotballen i Sør-Rogaland.
Det har du. Hvordan er g16 laget til Viking i år,i forhold til fjorårets?
Fjorårets var, etter min mening, jevnere og sansynligvis bedre enn årets 16 åringer.
Røa er et godt fotball-lag med mange gode spillere som kan bli store vis de fortsetter sin enorme utvikling. De har et tvilling par har jeg hørt som er utrolig vanskelig og hanskes med. Det som jeg syntes er utrolig er at majoriteten av laget er fra de gamle barndomslagene de spilte syver med. De har også en fantastisk midtstopper med en utrolig løpskapasitet. Det siste året så har de utviklet seg vanvittig. 33-0 i målforskjell i Umbro Winterleague. Har slått asker, slått Lyn 3 ganger på rad, spilt 4-2 mot Stabek. Jeg tror ikke at de når langt med det er ikke et lag man kan valse over og avslutter hver kamp utrolig sterkt og har en evne til å snu enhver kamp. Som mot Holmlia hvor de lå under 5-2 etter 1. omgang, men kom tilbake og vant kampen 8-6.
Hvis Røa har det samme laget som de hadde ifjor så tror jeg de vil få det svært tungt i Nike Cup. Når det gjelder Umbro Winterleague så er det en tunering hvor alle lag kan delta og det er mange middelmådige lag som deltar der. Så at de har så god målforskjell der i 95.klassen er ikke så veldig imponerende. Så vidt jeg kjenner til så Deltar lag som Rommen i 94.klassen i Umro Winterlegue og er allerede klare for sluttspillet der etter å ha flere gode 94.lag.Rommen spilte forøvrig finale i Umbro Winter League ifjor da også i 94.klassen da tapte de mot en meget god og toppet Oppsal lag som såvidt jeg husker fikk enrespektabel 4.palss i Nike Premier cup ifjor. Jeg personlig har ikke noe tro på at Røa skal kunne hevde seg i denne Nike Premier Cup. Og vil få det tungt mot de store kanonene.
hvem er du llovefotball?
kjenner du røa godt?
jeg spiller på røa 1 selv
Et toppet Viking G-16 (inkl Veton) vil nok mangle noe i forholdet til fjorårets lag, men på en god dag kan de slå hvem som helst. Blir nok alikevel tøft å kopiere fjoråret!
Viking vinner denne turneringen med glans
Viking har et godt lag som på sitt beste antagelig er Norges beste G-15 lag. Laget er imidlertid så ustabilt, at det å påstå at de vinner med glans virker noe overoptimistisk på lagets vegne. Kan jo nevne at laget tapte 5-1 for Djerv 1919 for noen uker siden, og ble til tider utspilt! Laget har for mange humørspillere som svinger voldsomt i prestasjonene til at laget etter min mening kan utropes til favoritt, men laget er en stor outsider etter min mening. Gleder meg til turneringen.
Tviler på at noen av lagene vinner denne turneringen "med glans". Er ganske sikker på at her er det så mange jevngode lag som ikke blir utspilt uansett motstand. Tror på tette jevne kamper hele veien der de som "har dagen" vinner sine kamper, så får vi håpe på at det beste laget vinner til slutt.
Disse var med på StatoilHydro-akademiet og stiller også i Nike Premier Cup
Alexander Jones - Start
Herman Stengel - Stabæk
Jefferson Lindal - Viking
Marius Høibråthen - Lillestrøm
Mats M. Dæhli - Lyn Fotball
Mohammad Dursa - Viking
Thomas S. Martinussen - Langevåg
Sondre Tronstad - Start
I følge nettsiden til Lyn skal Mats Dæhli ikke delta på Nike cup.
di har noen extreme spillere blant annet lindalen som var på statoil sammen med dursa som også er ett stortalent
dette viking laget her er klart norges beste når di er i form !
Har en oppgave som scout under årets turnering, og gleder meg virkelig til dette. Har også sett noen av lagene før, og holder Stabæk, Florø, Viking og Løvham som favoritter. Men også flere av Oslo lagene har en bra mulighet. De nordnorske lagene har jeg ikke sett, så det blir spennende bekjentskap.
Så Stabæk mot IFK og ingen tvil om at dette laget imponerte i den kampen. Her var mange spillere på et høyt teknisk nivå. Men det gjenstår å se om de takler det når kampene blir fysisk, og etterhvert som de får flere kamper i kroppen.
Florø har jeg sett flere ganger, sist under finalen mot LSK under VIF elteturnering. De var meget gode, enorm løpskapasitet, spilte i perioder glimrende fotball, og har noen enkeltspillere som holder meget høy klasse. Ryktene sier at halve laget er aktuelle for 3.divisjonslaget deres denne sesongen.
Viking har også et meget godt lag, men er kanskje litt mer ustabil. På sitt beste kanskje det beste laget. Litt humørlag.
Løvham. Så de på Hamar, og dersom hospitantene deres den gang har meldt overgang, slik ryktene sier, blir de meget vanskelig å ta. Ingen svake punkt.
Spillere som følges nøye denne helgen.
Lindal og Dursa, Viking
Tvillingene Aase, Florø
Stengel, Stabæk
Jones og Tronstad, Start
Så kommer det nok helt sikkert noen nye stjerneskudd:-), samt lag som vil overraske.
Lykke til, og vi får håpe på mye god fotball og gode prestasjoner.
Mange gode spillere på listen over spillere du skal følge. Alikevel finner jeg det særdeles merkelig at du ikke skal følge Kamel på Vålerenga og Mitihilan på Rommen. Sistenevnte har nylig kommet tilbake fra prøvespill hos ungdomslaget til Man.Utd ifølge hjemmesiden til Rommen. Har du ikke gjort hjemmeleksen din godt nok?
Etter det jeg vet er to offensive gode spillere som var hospitanter på Hamar ikke med, men de andre hospitantene som var med på Hamar er nå i klubben. Men de er blitt styrket med 2 meget gode forsvarsspillere.Totalt er laget noe svekket framover, men styrket bakover, så får vi se hvordan dette slår ut. Bite godt fra seg vil de garantert gjøre.
Kamer Qaka, er norges beste 95 spiller! Gjennom vinteren som har gått har Kamer utviklet seg enormt, spiller fast med Jr. laget til Vålerenga, og har en kamp fra start med Vif 2 mot Nybergsund, som han kom godt i fra.
Er klar over at Kamer ikke var fullt så god forrige sesong, men etter den vinteren han har hatt, tar jeg en råsjans og sier at Kamer Qaka kommer til å bli turneringens beste spiller.
I tillegg er Aase tvillingene på Florø veldig spennende!
Og nei, har ikke glemt Dæhli (som jeg før mente var norges beste) eller Stengel.
(Innlegget ble redigert 18.03.10 08:35)
du kan umuli ha sitt lindal på viking om du mener att kamer er norges beste .. denne ungutten tilhører ikke norsk fotball !
Spiller du på Viking 95 selv, fotball 232?
Årets største begivenhet for Gutter 15-lag begynner nå å nærme seg. Nike Premier Cup 2010 går av stabelen i Vallhall Arena og ute på Hafslundbanen denne helgen. Turneringen starter førstkommende fredag klokken 09.00. Nike Premier Cup varer hele helgen og det vil bli spilt parallelt på de to aktuelle banene.
Flere lag
- Nytt av året er at turneringen er utvidet fra 12 til 16 lag, dette for å få en enda tøffere konkurranse og for at vi skal sikre oss at de aller beste lagene fra hele Norge er med, sier spillerutvikler Per Inge Jacobsen til vif-fotball.no.
Lagene blir spesielt invitert ut i fra resultater som de har på 13- og 14 års nivå. De gjelder resultater fra seriespill og fra gode kvalitetssikrede eliteturneringer rundt om i landet, deriblant Vålerengas egen eliteturnering Vålerenga Elite Tournament på G14-nivå.
Lagene som i år er kvalifiserte for å delta er: Vålerenga, Viking, Start, Stabæk, Lillestrøm, Rommen, Løv/Ham, Søgne, Vidar, Langevåg, Lyn Fotball, Åsane, Mjølner, Asker, Florø og Røa.
Gruppe A
Åpningsseremonien for turneringen vil være torsdag kveld og her vil lagene bli trukket i grupper. De som er sikkert er at Vålerenga som arrangør og regjerende mester blir trukket automatisk som lag en i gruppe A, dette betyr at Vålerenga spiller sine kamper fredag klokken 1000 og 1500, mens siste kamp i gruppespillet blir spilt lørdag morgen klokken 09.00.
Hvert lag kan ha med seg en tropp bestående av 16 spillere, som alle må være spilleberettiget for den aktuelle klubben.
Premien til vinnerlaget er en fullt dekket tur til Europasluttspillet i Århus, hvor de møter vinneren fra de andre landene. Vålerenga har gått seirende ut av turneringen de tre siste årene.
Sakset fra Vålerenga Fotball sine sider. Link
Blir spennende å se hvilken lag som kommer i de forskjellige gruppene. Vil ikke si at noen av lagene er enkle å slå, men noen av favorittene vil helt klart dra fordel av å få lag som asker, røa og lyn i gruppa. Da de lagene etter min mening ikke er blant de beste. Og hvilken lag havner i "dødens gruppe"?
Hvorfor er det ingen som har troen på Asker. Finale i Norway cup siste år. Mistet 2 spillere til Stabæk, der den ene holder kretslagsnivå OBS! ETTER han fikk lagsnavnet STABÆK bak navnet har han også fått spille på kretslaget. Asker har fått 5 nye spillere der noen av dem holder første ellver nivå. Asker forsterker laget med noen ifra 96 laget + de bruker de som er på junior laget som er født 1995. Alt i alt, en plass iblant de 3 beste er høyest sannsynelig.
Gruppen Florø,Viking,Løv-Ham,Langevåg var vel den sterkeste gruppen.. De som gikk videre var Viking og Løv-Ham hvor Løv-Ham ble puljevinner
Noen som vet om arrangøren har en oppdatert WEB side? Takknemlig hvis noen kan legge ut en link!
Har stort sett aldri vært en prioritert sak for Engen. Du finner det her. http://www.vif-fotball.no/ scroll litt nedover. Om de i år greier å oppdatere fortløpende gjenstår å se. De har ikke "levert" ved tidligere anledninger.
thomas martinussen på langevåg er en meget god spiller!
Da har jeg ihvertfall fått melding om at en av gruppene består av Lillestrøm, Rommen, Asker og Røa....her vil det vel overraske meg om ikke Lillestrøm og Rommen blir de to øverste med Asker på 3.plass og Røa på 4.plass...men alt kan selvfølgelig skje.
Kjedelig om halvparten av lagene fra Stor-Oslo havnet i samme gruppe.
Dette har jeg fra sikkert hold, så det har nok skjedd - enig at det var en "kjedelig" gruppe sånn sett.
Ja, var ikke meningen å tvile:-)
Om noen har alle gruppene eller terminlistene, rop ut!
Egentlig er det dustete at det er et halvt døgn igjen, om man har ikke peiling på hvem som spiller når.
Jeg har to av puljene: Viking, Florø, Løvham og Langevåg i den ene og Vidar, Vålerenga, Søgne og Lyn i den andre. Dette blir spennende
Da er gruppene som følger:
Vålerenga, Vidar, Lyn, Søgne
Viking, Florø, Løv-Ham, Langevåg
Rommen, Asker, Røa, Lillestrøm
Åsane, Bodø/Glimt, Mjølner, Start
om man skal tro det som er skrevet her.
Den siste av disse gruppene ser vel ikke helt maks ut akkurat?
Siden jeg elsker å tippe og hvis dette er gruppene tar jeg sjangsen og tipper de to beste i gruppene slik:
Vålerenga og Søgne videre. (Vidar outsider og Lyn sist)
Florø og Viking videre (Løv-Ham outsider og Langevåg sist)
Rommen og Lillestrøm videre (Asker outsider og Røa sist)
Åsane og Start videre (Glimt outsider og Mjølner sist)
Da det er flere lag jeg aldri har sett og en del lag jeg ikke har sett siden i fjor blir jo dette noe bingo, men vi får telle opp etter gruppespillet og se.
Helt klart to tøffe puljer og to svakere puljer:
Viking, Florø, Løv ham, Langevåg
Rommen, Asker, Røa, Lillestrøm
Er de tøffe puljene, vinneren kommer herifra er mitt tips
Inne FRE 1000 Vålerenga-Søgne
Ute FRE 1000 Lillestrøm- Asker
Inne FRE 1105 Langevåg- Viking
Ute FRE 0900 Stabæk- Mjølner
Inne FRE 1210 Vidar- Lyn
Ute FRE 1210 Rommen- Røa
Inne FRE 1320 Florø- Løv Ham
Ute FRE 1320 Start -Åsane
Ute FRE 1500 Vidar -Vålerenga
Inne FRE 1500 Rommen- Lillestrøm
Ute FRE 1605 Løv Ham- Viking
Inne FRE 1605 Start- Stabæk
Ute FRE 1710 Søgne -Lyn
Inne FRE 1710 Asker -Røa
Ute FRE 1820 Langevåg -Florø
Inne FRE 1820 Stabæk- Åsane
Inne LØR 0900 Vålerenga- Lyn
Ute LØR 0900 Søgne -Vidar
Inne LØR 1005 Lillestrøm- Røa
Ute LØR 1005 Asker- Rommen
Inne LØR 1110 Langevåg- Løv Ham
Ute LØR 1110 Viking- Florø
Inne LØR 1220 Stabæk- Åsane
Ute LØR 1220 Mjølner -Start
(Innlegget ble redigert 18.03.10 23:51)
Enig i puljevurderingen, men jeg tipper finale mellom VIF og Stabæk.
Oppsettet er slik at en semifinalist kommer fra pulje A eller B og en annen fra pulje C eller D
Selv tipper jeg finale mellom Rommen og Asker
Stabæk er med. Ikke Bodø/Glimt.
Selvsagt.
Spilletider gruppe A
Fredag
1000 Vålerenga - Søgne
1000 Lyn - Vidar
1500 Vålerenga - Vidar
1500 Søgne - Lyn
Lørdag
0900 Vålerenga - Lyn
0900 Søgne - Vidar
Har forstått det som at Engas kamper spilles i Valhall, mens de andre kampene spilles på kunstgressbanen utenfor.
Kl 1200 spilles Rommen-Røa og Lillestrøm-Asker i morgen også.
(Innlegget ble redigert 18.03.10 22:49)
vet du når Løv-Ham spiller i morgen?
Aner ikke. Det over er hentet fra hjemmesidene til hhv. Lyn og Røa.
Men regner vel med de spiller 1100 og 1600 eller 1300 og 1800 ut fra de andre tidene.
ok,takk-Noen andre som har kampoppsettet?