Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
TIL har i dag kjøpt tilbake rettighetene til Tom Høgli og Ruben Yttergård Jenssen fra investeringsselskapet TIL-tak. TIL-tak har eid henholdsvis 30% og 50% av rettighetene. Samlet verdi på avtalen er 8 millioner. 6 av millionene er aksjer i Tromsø IL.
Bra at TIL klarer å bruke alle pengene de har til overs.
Mulig min matte er helt på trynet nå, men dette skulle vel tilsi at disse to spillerne verdsettes til 20 mill. Latterlig høyt i mine øyne.
Dette er da ganske beskjedent for å være Tromsøspillere?
Må ikke glemme at begge spillerne har kontrakter med TIL som varer ut 2014.
Jenssen har lenge vært i søkelyset til en rekke utenlandske klubber og nå skal et par engelske toppklubber ha fått opp øynene for Høgli.
Jeg ville heller tatt det i cash.
Det er nok din mtte som er på trynet. Aldri om TIL ville verdsatt spillere til under 40 millioner....
Dette minner meg om guttedagene da vi kjøpte og byttet fotballkort med Engelske fotballspillere på. Herlig tid, og til tider følte jeg meg ganske rik, når jeg hadde landslags spillere på kortene mine..
(Innlegget ble redigert 05.02.10 22:58)
Er det duket for en ny Brann vs TIL tråd?
Klar! Ferdig! GÅ!
Norske klubber krever generelt altfor høye summer for norske spillere i dagens marked, derfor dropper utenlandske klubber å kjøpe nordmenn og istedenfor kjøper afrikanske eller europeere fra mindre klubber som koster halvparten og er mye bedre enn de norske spillerne!;(
Et litt urelatert spørsmål, men likevel litt relatert: hvis en spiller kjøpes for 10 millioner i 2010 og dermed verdisettes til 10 millioner, vil spilleren da stå oppført med 10 millioner i verdi i 2012 eller avskriver man? Hvordan gjør man i så fall dette?
De samme klubbene som visstnok skulle hente Sead Ramovic? Atter en gang har et internasjonalt vindu blitt stengt uten at Ramovic har forlatt Tromsø. Merkelig det der.
Moldskred og Reginiussen gikk heller ikke til noen av disse engelske klubbene som var så interessert..
Såvidt jeg forstår det avskriver man med kjøpesum/kontraktslengde. Ved kontraktsfornyelse blir ofte verdien satt til 0.
Veldig merkelig, når man ikke må selge.
Skal du hanlde med TIL må du godta betaling i aksjer, tribuner og tilsvarende.
Var ikke dette en investering?
Da må man selge for å få gevinst.
TIL investerer i gode opplevelser ;)
Det kan ofte være en god investering,
men det var absolutt ikke det som ble brukt som argument av TIL-supporterene når drømmelønnen til Ramovic ble kjent.
Men da bør et evt bud være høyere enn investeringen.
Så spilleren blir oppført med en verdi på 5 000 000 etter halvfullført kontrakt hvis kjøpssummen var 10 000 000?
Man må ikke selge for å få gevinst, hverken i vanlig næringsliv eller i fotballklubber. Spilleren kan jo tilføre klubben gevinst gjennom godt spill som fører til e-cup/premier :)
Meg bekjent, ja. Men unntakene er vel hyppigere enn regelen her.
Hva så? Om TILs samarbeidspartenere synes det er fornuftig å bruke penger på å styrke stallen med en keeper i europeisk toppklasse, så kan vel det være godt for klubbens posisjon og gi økte inntekter på andre områder.
Mitt synspunkt er at TIL kunne brukt disse millionene langt mer fornuftig, spesielt ut fra de keeprene de hadde i stallen, og at de lukter ekstern styring lang vei.
Men jeg gidder ikke ta den diskusjonen en gang til.
Og jeg gidder i alle fall ikke å ta en økonomidiskusjon med gjengen fra nord som skifter argument ut fra flo og fjære.
Det finnes flere former for investering ja.
Jeg kunne nok vært mer nøyaktig og kalt det en økonomisk investering.
Det var det det ble fremstilt som av økonomiprofessorene fra nord.
Nå har ting endret seg og pipen har fått en annen lyd.
Omtrent som med Reginiussen.
Keepere i europeisk toppklasse spiller ikke i Tromsø. De spiller i store europeiske ligaer.
(Innlegget ble redigert 06.02.10 20:22)
Har latt meg imponere av Yttergård Jensen. Kvalitetsspiller...
(Innlegget ble redigert 06.02.10 20:36)
Men du har umulig sett han i en kamp så du bør ikke uttale deg......
Jeg har sett mange kamper med Sead Ramovic. God keeper, jeg hadde ikke noe imot det at han var aktuell for Viking (før det absurde lønnskravet kom frem i lyset), men keepere av europeisk toppklasse forblir ganske enkelt ikke i norsk toppfotball over flere år. Spesielt når denne keeperen bare for et år siden var kontraktsløs, og de eneste interesserte partene bortsett fra TIL var Viking og Odd. Det taler egentlig for seg selv. Viking, Odd og Tromsø. Ikke Tottenham, Bayern München og Villareal.