Mr_Drillo |
07.02.10 23:18
Mr_DrilloInnlegg: 34
Alle som har tittet innom tråden for EM-trekningen har sikkert sett all den pessimismen til det norske landslaget. Det morsomme er at så fort Norge gjør det bra og skaffer resultater, da er vi verdens beste lag og det å heie på Norge er liksom kult igjen, mens når vi får et dårlig resultat mot oss er Norge verdens verste fotballnasjon og alt er dritt. Noen som ser sammenhengen her? Hva skjedde med å støtte laget i motgang?
clavin |
08.02.10 02:08
clavinInnlegg: 14204
Mr_Drillo: Det morsomme er at så fort Norge gjør det bra og skaffer resultater, da er vi verdens beste lag og det å heie på Norge er liksom kult igjen, mens når vi får et dårlig resultat mot oss er Norge verdens verste fotballnasjon og alt er dritt.
Siden du vil lansere nordmenn som verdens verste på feltet, har du i det hele tatt begrep om hvordan resten av verden reagerer på samme forhold, eller er du bare en uvitende stakkar som skal sette nordmenn i et dårlig lys basert på rent nonsens?
Kjuagutten |
08.02.10 07:55
KjuaguttenInnlegg: 8602
Mr_Drillo: Alle som har tittet innom tråden for EM-trekningen har sikkert sett all den pessimismen til det norske landslaget. Det morsomme er at så fort Norge gjør det bra og skaffer resultater, da er vi verdens beste lag og det å heie på Norge er liksom kult igjen, mens når vi får et dårlig resultat mot oss er Norge verdens verste fotballnasjon og alt er dritt. Noen som ser sammenhengen her? Hva skjedde med å støtte laget i motgang?
Vel, når det gjelder landslaget må jeg innrømme at det fenger meg i svært svært liten grad. Men klart jeg håper alltid på de skal gjøre det bra, og blir litt ekstra engasjert om det blir resultater.
Men å støtte landslaget i tykt og tynt orker jeg ikke. Til det er jeg for lite engasjert i det.
Det er nok slik med deg og de fleste andre også; når nordmenn gjør det bra i idrett, dt være seg på fotball, håndball, skiarenaer osv så blir en litt ekstra engasjert. Veldig få orker følge et landslag som ikke presterer.
Og om folk er pessimister så må de få være det. Det handler ikke om å ikke støtte laget, men om å faktisk se realiteten i øynene!
Nick_Name |
08.02.10 10:25
Nick_NameInnlegg: 4059
Kjuagutten: Vel, når det gjelder landslaget må jeg innrømme at det fenger meg i svært svært liten grad.
Nei,ka faen ska vi med landslaget vi som e fra Bergen:)
Vi er jo ikke engang fra Norge:)
Lystad_4 |
08.02.10 17:14
Lystad_4Innlegg: 1354
Mr_Drillo: Alle som har tittet innom tråden for EM-trekningen har sikkert sett all den pessimismen til det norske landslaget. Det morsomme er at så fort Norge gjør det bra og skaffer resultater, da er vi verdens beste lag og det å heie på Norge er liksom kult igjen, mens når vi får et dårlig resultat mot oss er Norge verdens verste fotballnasjon og alt er dritt. Noen som ser sammenhengen her? Hva skjedde med å støtte laget i motgang?
God dag til deg og :p
Det vi trenger er en skikkelig supporterkultur rundt landslaget. Drit i Bama og banankunst på Ullevåll. Vi trenger skikkelig trøkk og et lag som gir alt. Tilskuere som gir faen i hvordan laget spiller, så lenge det vinner.
Og ikke minst trenger vi i det hele tatt tilskuere...
Mr_Drillo |
08.02.10 18:08
Lystad_4: God dag til deg og :p
Det vi trenger er en skikkelig supporterkultur rundt landslaget. Drit i Bama og banankunst på Ullevåll. Vi trenger skikkelig trøkk og et lag som gir alt. Tilskuere som gir faen i hvordan laget spiller, så lenge det vinner.
Og ikke minst trenger vi i det hele tatt tilskuere...
Hah, du sitter hjemme og chatter på vgd, men gidder ikke å komme på skolen? Du har enda ikke levert tilbake lydopptakern!
Ser at det er veldig mange over her som føler seg tråkket på. Enten heier man på Norge og støtter dem, ellers så gir du faen i landslaget. Blir for dumt å gi faen når det går dårlig, mens du støtter dem når det går bra.
(Innlegget ble redigert 08.02.10 18:09)
Lystad_4 |
08.02.10 23:18
Lystad_4Innlegg: 1354
Mr_Drillo: Hah, du sitter hjemme og chatter på vgd, men gidder ikke å komme på skolen? Du har enda ikke levert tilbake lydopptakern!
UtenKontroll |
07.02.10 23:20
UtenKontrollInnlegg: 4038
Er du den samme gjøken som var her tidligere i kveld?
Mr_Drillo |
07.02.10 23:30
UtenKontroll: Er du den samme gjøken som var her tidligere i kveld?
Sikkert mange som har vært her tidligere i kveld.
exonymous |
08.02.10 13:35
exonymousInnlegg: 784
UtenKontroll: Er du den samme gjøken som var her tidligere i kveld?
Trådstarter har et poeng, du har det ikke.
Passport |
07.02.10 23:22
PassportInnlegg: 47
Kanskje svaret er så enkelt at det finnes flere typer mennesker? Medgangs og motgangangs-supportere er jo ett begrep innen idretten....
Noen kritiserer ved motgang og noen skryter i medgang og noen starter tråder i ett forsøk på å tenne begge leirene ;-)
(Innlegget ble redigert 07.02.10 23:23)
runenoreg |
07.02.10 23:34
runenoregInnlegg: 2016
jeg klarer ikke å støtte norge så lenge drillo sjefer.
TomHeigen |
07.02.10 23:36
TomHeigenInnlegg: 140
runenoreg: jeg klarer ikke å støtte norge så lenge drillo sjefer.
Farlig med gode resultater?
runenoreg |
07.02.10 23:52
TomHeigen: Farlig med gode resultater?
drillo står for den kjedeligste fotballen jeg noengang har sett..
han er den eneste som legger seg bakpå for å forsvare en 1-0 ledelse i en treningskamp.
møkkafotball heter det.
Sexyboy93 |
07.02.10 23:54
Sexyboy93Innlegg: 2959
Det som er sikkert er at Norge aldri går videre fra den gruppa!;(
TomHeigen |
08.02.10 00:18
runenoreg: drillo står for den kjedeligste fotballen jeg noengang har sett..
han er den eneste som legger seg bakpå for å forsvare en 1-0 ledelse i en treningskamp.
møkkafotball heter det.
Må du ikke la deg påvirke av den "pene" fotballen som spilles lengre sør på kontintentet. Nordmenn har blitt så jævla fintfølende og snobbete når det kommer til landslaget. "Møkkafotball, kjedelig, elendig teknikk, elendige resultater, lange baller, dårlige trenere".
Støtt opp om landet ditt i stedet for å syte over at vi spiller effektivt.
runenoreg |
08.02.10 00:27
TomHeigen: Må du ikke la deg påvirke av den "pene" fotballen som spilles lengre sør på kontintentet. Nordmenn har blitt så jævla fintfølende og snobbete når det kommer til landslaget. "Møkkafotball, kjedelig, elendig teknikk, elendige resultater, lange baller, dårlige trenere".
Støtt opp om landet ditt i stedet for å syte over at vi spiller effektivt.
med det spillermaterialet vi har, kan man spille skikkelig fotball.
jeg føler ingenting når jeg ser 10 mann i forsvar en hel kamp..det er en latterliggjøring av sporten.
22Autsjo22 |
08.02.10 02:17
22Autsjo22Innlegg: 92
runenoreg: med det spillermaterialet vi har, kan man spille skikkelig fotball.
jeg føler ingenting når jeg ser 10 mann i forsvar en hel kamp..det er en latterliggjøring av sporten.
Har du noe å underbygge dette på? I såfall hvilken kamp er det du refererer til? Dette er bare en myte som utlendinger har skapt. Men dette er noe som den vanlige "dumme" nordmann faller for, for å ha en unnskyldning for å ikke bli kalt en medgangssupporter. Tipper at du og flere som dei ikke sa det her når Norge slo Brasil i 97 (hvor mange mål kom etter Drillofotball da ?) eller når Bohinen kjørte slalom mellom Maldini og co?
runenoreg |
08.02.10 13:23
22Autsjo22: Har du noe å underbygge dette på? I såfall hvilken kamp er det du refererer til? Dette er bare en myte som utlendinger har skapt. Men dette er noe som den vanlige "dumme" nordmann faller for, for å ha en unnskyldning for å ikke bli kalt en medgangssupporter. Tipper at du og flere som dei ikke sa det her når Norge slo Brasil i 97 (hvor mange mål kom etter Drillofotball da ?) eller når Bohinen kjørte slalom mellom Maldini og co?
utlendinger har ingenting med mitt syn på norge under drillo og gjøre.
fjorårets kamper mot sør-afrika var det som satte spikeren i drillokisten for min del. drillo har ikke fått med seg at fotballen har utviklet seg på 11 år og da blir det som det blir.
at en trener hadde gode resultater for over 10 år siden har ingenting å si i dag.
22Autsjo22 |
08.02.10 15:18
runenoreg: fjorårets kamper mot sør-afrika var det som satte spikeren i drillokisten for min del
Hvilke kamper med Drillo, var som tidligere var så forferdelige å se på da?
runenoreg |
08.02.10 15:30
22Autsjo22: Hvilke kamper med Drillo, var som tidligere var så forferdelige å se på da?
jeg snakker ikke om drillo på 90-tallet..
22Autsjo22 |
08.02.10 15:43
runenoreg: jeg snakker ikke om drillo på 90-tallet..
Og så for å brukte litt fotballmetaforer da så " Det var 0-0" så spilte Drillos mot Sør-Afrika og tapte. 0-1. Så vinner Norge mot Sør-Afrika på en dårlig måte og da blir da resultatet 2-0 3 minutter på overtid, altså den velkjente spikeren i Drillokista?
runenoreg |
08.02.10 15:46
22Autsjo22: Og så for å brukte litt fotballmetaforer da så " Det var 0-0" så spilte Drillos mot Sør-Afrika og tapte. 0-1. Så vinner Norge mot Sør-Afrika på en dårlig måte og da blir da resultatet 2-0 3 minutter på overtid, altså den velkjente spikeren i Drillokista?
om du så kampene, så du også det kjedeligste norgelaget noensinne.
jeg støtter ikke slik fotball, men om du liker det, skal jeg ikke stå i veien for det.
TomHeigen |
08.02.10 18:17
runenoreg: om du så kampene, så du også det kjedeligste norgelaget noensinne.
jeg støtter ikke slik fotball, men om du liker det, skal jeg ikke stå i veien for det.
Du legger jo all vekt på Sør-Afrika-kampen. Så du kampen mot Tyskland? Et fyrverkeri av en kamp. Vi kjørte jo over Tyskland.
Og hvor har du det fra at vi har spillere bra nok til å spille som Barca, Spania osv? Gikk ikke så jævla bra sist vi prøvde på det.
Drillo har fått enorme resultater før, og han vil få det igjen. Jeg foreslår at du enten støtter laget fra starten av eller driter i å heie når vi er i EM.
runenoreg |
08.02.10 19:15
TomHeigen: Du legger jo all vekt på Sør-Afrika-kampen. Så du kampen mot Tyskland? Et fyrverkeri av en kamp. Vi kjørte jo over Tyskland.
Og hvor har du det fra at vi har spillere bra nok til å spille som Barca, Spania osv? Gikk ikke så jævla bra sist vi prøvde på det.
Drillo har fått enorme resultater før, og han vil få det igjen. Jeg foreslår at du enten støtter laget fra starten av eller driter i å heie når vi er i EM.
jeg trakk frem kampene mot sør-afrika som et eksempel.
tysklandkampen var helt ok.
jeg har ikke skrevet at vi kan spille som barca eller spania.
er det ikke ståle solbakken som skal lede norge i 2012?
i såfall skal jeg se på siden han ikke går inn for å gjøre fotball til en kjedelig greie.
TomHeigen |
08.02.10 19:25
runenoreg: jeg trakk frem kampene mot sør-afrika som et eksempel.
tysklandkampen var helt ok.
jeg har ikke skrevet at vi kan spille som barca eller spania.
er det ikke ståle solbakken som skal lede norge i 2012?
i såfall skal jeg se på siden han ikke går inn for å gjøre fotball til en kjedelig greie.
Tyskland-kampen var etter min mening langt bedre enn "helt ok", men der har vi tydeligvis forskjellige meninger.
Nei, du har ikke skrevet at vi skal spille som Barca/Spania, men jeg regner med det er deres ballbesittende spillestil du mener vi bør strebe etter.
Ståle Solbakken tar over etter Drillo i 2012, ja. Han går ikke inn for å gjøre fotball kjedelig, men det gjør ikke Drillo heller. Drillo går inn for å få bra resultater. Som han har oppnådd tidligere og som han sannsynligvis vil få i framtiden.
Du legger tydeligvis mer vekt på det estetiske ved idretten enn følelsene knyttet til den. Det skal du selvsagt få lov til å fortsette med, selv om jeg personlig mener det er en jålete og bortskjemt tilnærming.
runenoreg |
08.02.10 19:29
TomHeigen: Tyskland-kampen var etter min mening langt bedre enn "helt ok", men der har vi tydeligvis forskjellige meninger.
Nei, du har ikke skrevet at vi skal spille som Barca/Spania, men jeg regner med det er deres ballbesittende spillestil du mener vi bør strebe etter.
Ståle Solbakken tar over etter Drillo i 2012, ja. Han går ikke inn for å gjøre fotball kjedelig, men det gjør ikke Drillo heller. Drillo går inn for å få bra resultater. Som han har oppnådd tidligere og som han sannsynligvis vil få i framtiden.
Du legger tydeligvis mer vekt på det estetiske ved idretten enn følelsene knyttet til den. Det skal du selvsagt få lov til å fortsette med, selv om jeg personlig mener det er en jålete og bortskjemt tilnærming.
tysklandkampen gikk ut på å forsvare seg for alle penga og kontre når man var så heldig å få ballen.
jeg vil se et lag som tør å la ballen være i laget og som kan angripe på andre måter enn kontringer.
det er vanskelig å ha følelser for et lag som etter min mening spiller kanskje den kjedeligste fotballen jeg har sett.
--
helge_3 |
08.02.10 21:20
helge_3Innlegg: 493
runenoreg: tysklandkampen gikk ut på å forsvare seg for alle penga og kontre når man var så heldig å få ballen.
jeg vil se et lag som tør å la ballen være i laget og som kan angripe på andre måter enn kontringer.
det er vanskelig å ha følelser for et lag som etter min mening spiller kanskje den kjedeligste fotballen jeg har sett.
Er helt enig med rune her !
Folk synes så bra om Tysklandkampen av en enkelt grunn, resultatet. Det en så var et tysk lag som hadde ballen stort sett hele tida, dominerte totalt,spilte og spilte uten å få mål. Det det norske-laget viste av fotballspill var svært dårlig! I 9 av 10 slike kamper vinner Tyskland men den ene kom altså denne gang.
Drillo står for fotballsadisme, han sier sjøl at han vil la motstander ta seg av fotballspillet mens de sjøl skal prøve å ødelegge spillet til motstander. Å få til noe eget spill, underholde publikum, sånt har ikke drillo sansen for. Ikke rart det på slutten av siste drillo-periode ble vanskelig å skaffe motstandere landslaget. Et lag som egentlig ikke er interessert i å spille fotball er det få som vil møte (eller ha på besøk)
--
22Autsjo22 |
09.02.10 11:58
helge_3: Ikke rart det på slutten av siste drillo-periode ble vanskelig å skaffe motstandere landslaget. Et lag som egentlig ikke er interessert i å spille fotball er det få som vil møte (eller ha på besøk)
Om Drillos er som du beskriver dem her så må det være en drømmemotstander for mange storlag, da det er slik motstand en vil møte i en kvalifisering. Ikke det at jeg er enig i din analyse da..
--
Markmus |
09.02.10 12:12
MarkmusInnlegg: 21916
runenoreg: tysklandkampen gikk ut på å forsvare seg for alle penga og kontre når man var så heldig å få ballen.
Og du glemmer helt å nevne hvordan vi stresset tyskerne til å slå feilpasninger eller alle de andre taktiske grepene. Om du tror Drillo-fotball handler om å bare ligge i forsvar og kontre, så tar du smertelig feil.