Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Helstad tilbake til Brann???

[ Trådet ] NYTT TEMA
D-forlan
D-forlanInnlegg: 11
08.02.10 10:37

Le Mans ligger på nedrykk, med 16 poeng. Det er hele 7 poeng bak nice og saint-etienne. Så vidt jeg husker, så sa Helstad i fjor at han ikke var interessert i å spille i ligue 2, og at han da mest sansynnlig vil flytte på seg igjenn... Noen brannsupportere som skjønner tegninga? Lukter gull!!!!!

fhk09
fhk09Innlegg: 434
08.02.10 10:40

haha, brann har da ikke penger til det..

D-forlan
08.02.10 10:42

Det får vi da se på... ;) Hvis huseklepp går, noe som vil være ganske sannsynlig, så sitter vi igjenn med en fin liten sum. Pluss at Helstad begynner og dra på årene og derav ikke vil bli svin dyr... ;)

fhk09
08.02.10 10:45

Hva vil en fin liten sum si? Han har kontrakt ut denne sesongen.. forsvant ikke i dette vinduet. Kan forsvinne i sommervinduet, men da synker prisen betraktelig med tanke på at det kun er ett halvt år til han ikke har kontrakt lengre..

Helstad er nok ikke dyr å kjøpe, men han vil nok ha en god slant i årslønn.
Mister dere Huseklepp og får inn Helstad er dere like langt, hvis ikke enda lengre unna gullet.

Beklager.

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 23658
08.02.10 10:53
fhk09: Helstad er nok ikke dyr å kjøpe, men han vil nok ha en god slant i årslønn.
Mister dere Huseklepp og får inn Helstad er dere like langt, hvis ikke enda lengre unna gullet.

Vel ... om vi er 10 mil eller 20 fra gullet spiller omtrent ingen rolle .....

Helstad / Huse er vel omtrent hipp som happ sånn sett da , eneste er jo spørsmålet om hvem som da skal servere Helstad .

D-forlan
08.02.10 10:53
fhk09: Hva vil en fin liten sum si? Han har kontrakt ut denne sesongen.. forsvant ikke i dette vinduet. Kan forsvinne i sommervinduet, men da synker prisen betraktelig med tanke på at det kun er ett halvt år til han ikke har kontrakt lengre..

Helstad er nok ikke dyr å kjøpe, men han vil nok ha en god slant i årslønn.

Beklager.

Prisen på huseklepp synker ikke betraktelig nei! Alle som har vært interessert i huse, bare venter til neste overgangsvidu, det er jeg rimelig sikker på. De vil bare se at han kan prestere over tid. Det kommer til og bli budkrig!

Uansett så klarer Brann og skrape sammen nok penger til og hente Helstad tilbake igjenn. Hvis Helstad har lyst til og flytte på seg, så kommer det nærmest til og være et folkekrav fra Bergens publikumet om å hente han.

fhk09
08.02.10 10:55
D-forlan: Prisen på huseklepp synker ikke betraktelig nei! Alle som har vært interessert i huse, bare venter til neste overgangsvidu, det er jeg rimelig sikker på. De vil bare se at han kan prestere over tid. Det kommer til og bli budkrig!

as you wish;)

Gleder meg til det skjer!

D-forlan
08.02.10 10:55
KaffeOrginal: eneste er jo spørsmålet om hvem som da skal servere Helstad .

Guastavinho og Mjelde ;)

fhk09
08.02.10 11:00

Men personlig tviler jeg på at huseklepp går for mer enn 6-7 mill.. Sapara gikk for 10 mill og spør du meg er han bedre og mer attraktiv enn Huseklepp. Der kan du også se prisen faller drastisk jo nærmere kontraktslutt du kommer..  Han kunne jo bli solgt for 30 mill i sommer.. men nå gikk han "kun" for 10.

Dex74
Dex74Innlegg: 9477
08.02.10 11:02

Helstad har jo sagt at døren vil alltid være åpen for en tredje Brannperiode skulle han være ønsket, men tror selv han trapper ned i Ham Kam etter proffkarrieren før han overtar familiegården.

Selges Huseklepp i sommer har det skjedd større undre enn om Brann henvender seg til odelsgutten igjen.

Hvor mange spillere har egentlig vært i Brann i tre perioder? Mener Trond Nordeide er en og muligens Tore Pedersen? Eller kanskje ingen av dem ;-)

D-forlan
08.02.10 11:18
fhk09: Men personlig tviler jeg på at huseklepp går for mer enn 6-7 mill.. Sapara gikk for 10 mill og spør du meg er han bedre og mer attraktiv enn Huseklepp. Der kan du også se prisen faller drastisk jo nærmere kontraktslutt du kommer..  Han kunne jo bli solgt for 30 mill i sommer.. men nå gikk han "kun" for 10.

Det er fordi pretstasjonsnivået fallt også!

fhk09
08.02.10 11:20

du synes det ja? ok;)

D-forlan
08.02.10 11:22
fhk09: du synes det ja? ok;)

Absolutt! ;)

(Innlegget ble redigert 08.02.10 11:22)

DaSilvas
DaSilvasInnlegg: 1460
08.02.10 11:28

Når det ikke ble noe overgang til toppklubben Molde, ender han vel neppe opp hos middelhavsfarer Brann. I tillegg var det vel snakk om økonomiske forhold som skulle tilsi at en overgang til en norsk klubb (Molde især) var like sannsynlig som Messi til Start.

D-forlan
08.02.10 11:30
DaSilvas: Når det ikke ble noe overgang til toppklubben Molde, ender han vel neppe opp hos middelhavsfarer Brann. I tillegg var det vel snakk om økonomiske forhold som skulle tilsi at en overgang til en norsk klubb (Molde især) var like sannsynlig som Messi til Start.

Hvis ingen norske klubber har penger nok til og hente Helstad, så blir det morsomt og se på norsk fotball fremover...

Markmus
MarkmusInnlegg: 26264
08.02.10 12:52
fhk09: Sapara gikk for 10 mill og spør du meg er han bedre og mer attraktiv enn Huseklepp.

hahahhahahahhah

hahahahahahahahhhahahahhaa

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Selv ikke da Sapara var som best for noen år siden var han bedre enn det Huseklepp nå er blitt.

ATuin
ATuinInnlegg: 7782
08.02.10 12:54
fhk09: Beklager.

Ingen grunn til å beklage når du skriver noe såpass fornuftig.

skandic1
skandic1Innlegg: 1247
08.02.10 12:55

Jeg er Brann-fan, men å tro at folk skal kaste penger ut vinduet på en spiller som har 6 mnd igjen av kontrakten er naivt, og D-forlan kan umulig være gamlekaren.

ATuin
ATuinInnlegg: 7782
08.02.10 12:56
fhk09: Sapara gikk for 10 mill

Var det ikke 15-18?

fotballidiot2
fotballidiot2Innlegg: 12138
08.02.10 13:00
Markmus: Selv ikke da Sapara var som best for noen år siden var han bedre enn det Huseklepp nå er blitt.

Men i motsetning til Puseklepp har vel Sappara også vist noe internasjonalt. Det betyr nok også noe ift overgang til en utenlandsk klubb?

Når det er sagt hadde jeg valgt Huseklepp lenge før Sappara om det hadde vært mulig for Viking å hente noen av dem.

fhk09
08.02.10 13:03
ATuin: Var det ikke 15-18?

vet ikke, sto 10 i en artikkel på vg. så tok det som utgangspunkt.

fhk09
08.02.10 13:07
skandic1: Jeg er Brann-fan, men å tro at folk skal kaste penger ut vinduet på en spiller som har 6 mnd igjen av kontrakten er naivt, og D-forlan kan umulig være gamlekaren.

Helt enig..

Hvem som er best av spillere er vell enkli litt personlig, så markmus, jeg kan sjønne at du synes Huseklepp er bedre.. Men det var uansett litt feil å sammenligne de 2, siden de er såpass forskjellige.

Ta heller Diouf da.. som spiller på ca samme plass. Dere tror vell at dere skal få noe av det samme som Molde fikk for Diouf.

Sjansen for å få en del slanter for deres pusegutt røyk desverre for 9 dager siden.. :/

(Innlegget ble redigert 08.02.10 13:07)

Markmus
08.02.10 13:08
fotballidiot2: Men i motsetning til Puseklepp har vel Sappara også vist noe internasjonalt. Det betyr nok også noe ift overgang til en utenlandsk klubb? Når det er sagt hadde jeg valgt Huseklepp lenge før Sappara om det hadde vært mulig for Viking å hente noen av dem.

Har ikke Huseklepp vist noe internasjonalt? Har du fulgt med de siste årene?

Kroneksempelet er da han lekte karusell med laget som nettopp hadde slått Real Madrid; Deportivo la Coruna. Deportivo skal være sjeleglad Huseklepp ikke hadde funnet målteften på det tidspunktet, for da hadde Brann stått for en av de mest ydmykende nedsablingene i Europa på flere år.

fotballidiot2
08.02.10 13:10
Markmus: Har ikke Huseklepp vist noe internasjonalt? Har du fulgt med de siste årene?

Skal ikke påstå jeg ser allverden av Brann kamper om jeg har noe annet å gjøre på. Synes ikke han har imponert ekstremt i de kampene jeg har sett ham for landslaget.

Men tror uansett Sappara er mer kjent internasjonalt enn Huseklepp. Tror faktisk det også klinger bedre i ørene på en utenlandsk klubb at man har spilt i RBK kontra Brann. (uten at jeg er noe glad for det)

Men igjen jeg tror. Har også en følelse av at om han hadde imponert veldig internasjonalt så hadde de i minste kommet et skambud på ham om ikke annet? Etter det jeg har forstått så har det vært helt tysst rundt ham.

(Innlegget ble redigert 08.02.10 13:12)

fhk09
08.02.10 13:13

Det har vell kommet ett forslag fra le mans? På lån? følger ikke med på brann selv

Markmus
08.02.10 13:13
fotballidiot2: Synes ikke han har imponert ekstremt i de kampene jeg har sett ham for landslaget. Men tror uansett Sappara er mer kjent internasjonalt enn Huseklepp. Tror faktisk det også klinger bedre i ørene på en utenlandsk klubb at man har spilt i RBK kontra Brann. (uten at jeg er noe glad for det) Men igjen jeg tror.

Huseklepp har imponert på landslaget i de kampene han har spilt. Han viste seg å være svært anvendelig, god som tilrettelegger, plasseringsdyktig og en helvete å ha med å gjøre uten ball. Husker mot Skottland da han lurte med seg forsvaret til skottene på løpetur slik at Carew kunne vende opp med ballen og avslutte.

Sapara er neppe mer kjent internasjonalt nå enn Huseklepp. For et år siden ja, men ikke nå. At han spilte for Rosenborg klinget nok definitivt (og dessverre) bedre i ørene enn at han gjorde det for Brann.

fotballidiot2
08.02.10 13:16
Markmus: Huseklepp har imponert på landslaget i de kampene han har spilt

Ikke meg, men jeg stiller gjerne høyere krav.

Markmus
08.02.10 13:16
fhk09: Det har vell kommet ett forslag fra le mans? På lån? følger ikke med på brann selv

Ja, det kom et låneforslag. Hvem låner egentlig ut en stjernespiller som bare har 11-12 måneder igjen av kontrakten? De klubbene som finner på noe slikt må være usedvanlig dumme. Hadde Huseklepp vært tidlig i kontrakten og ikke en viktig del av laget, så hadde det vært en positivt utviklingsmulighet. Men ved å låne ham ut nå, så ville det jo vært til ingen nytte whatsoever.

fhk09
08.02.10 13:17

Men uansett hva dere kommer fram til.. Det er å tro på nissen at dere får titalls millioner for Huseklepp nå når han har kontrakt ut sesongen!

fotballidiot2
08.02.10 13:19
fhk09: Men uansett hva dere kommer fram til.. Det er å tro på nissen at dere får titalls millioner for Huseklepp nå når han har kontrakt ut sesongen!

Nå har vel Brann et håp om å få forlenget kontrakten hans før neste vindu åpner. Spilleren var vel i utgangspunktet positiv til å høre på dem. Så kanskje Brann har bedre forhandlingskort til sommeren?

Ønsker han ikke å forlenge så er vel sjangsene store for at han signerer for en ny klubb i sommer. Da vil ikke Brann ha allverden med kort på hånden, men forhandle om småsmuler for å slippe ham et halvt år tidligere.

(Innlegget ble redigert 08.02.10 13:21)

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg