Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Lørdag 13.3 kl.17.00 åpner Brann og Haugesund Tippeligaen med et vestlandsderby på Brann Stadion.
For min del ser jeg på denne sesongen med et stort spørsmålstegn. Det er nesten umulig å forutsi hvordan sesongen vil bli for Brann, men jeg har allikevel en magefølelse som tilsier at det kanskje kan bli medalje på oss i år.
At Haugesund er tilbake i TL ser jeg på som noe positivt. Dermed har vi fått opp et lag som ligger nærmere enn Viking, og potensialet for at det kanskje kan bli litt tempratur rundt disse kampene er jo tilstede, men da må Haugesund sørge for å holde seg oppe i noen sesonger. Oppgjørene mot Viking er på sin side er rimelig kjedelige, og det kan vi takke siddisene alene for.
Vi teller ned! Seriestarten er ikke langt unna
Vi vinner 3-0..Huseklepp ordner hattrick..
Bra med haugesund tilbake, Haugesund er en konge by elsker sildajazzen
Stor interesse i Haugesund foran denne kampen. Undertegnede skal selvsagt reise til Bergen :-)
Så en artikkel i Haugesunds Avis at FKH får 849 billetter til denne kampen. Tror det blir rift om disse billettene, ettersom man snakker om at det minst er 1000 som ønsker å reise til både Brann borte (og Viking borte).
Tror de fleste er innstilte på at det blir tap. Men tja..man vet aldri. Det blir en gøyal fest uansett.
Men når det er sagt. Er ganske sikker på at FKH scorer mot Brann.
Og jeg både tror og føler at FK Haugesund blir et av de mest undervurderte lagene før sesongen starter. Det må FKH utnytte. Nå er det bare 5 uker til seriestart og FKH har spilt fire treningskamper så langt, 2 mot tippeliga (Brann og Start), 1 adecco lag (Sogndal) og et Svensk tippeligalag (Åtvidaberg) og ikke tapt ennå.
FKH har også sagt at de skal forsterke laget med 3 spillere til serieåpningen mot Brann. Det skal fortrinnsvis forsterkes på midtstopper plass, på høyre back, og på venstre kant.
At kampen spilles på en lørdag gjør jo ikke ting verre. Brann har jo alltid kamper på ukurante dager, men akkurat disse lørdagskampene har jeg ingenting i mot. Det betyr selvfølgelig at man kan ta seg en pils, og pils har ingen noe i mot.
Men jeg satser også på at entusiasmen vil bygge seg litt opp før sesongen, slik at serieåpningen kan bli en skikkelig stemingskamp. Det er ingenting som er mer ødeleggende for en kamp jeg har sett frem til en stun enn dårlig steming på ribunene og elendig spill på banen. Så vi får satse på at Brann leverer varene.
Regner selvfølgelig med at Haugesund selger ut borteseksjonen.
På ingen måte!:)
Her er det bare å stille inn på nytt.
Denne kampen spilles på en lørdag, så her har Brann tapt allerede.
For øvrig artig med mannsterkt besøk. Det er ikke altfor ofte bortefeltet fylles opp
(Innlegget ble redigert 08.02.10 20:13)
Forstår jeg godt, vi er tross alt Brann! :)
Jeg er heller ikke innstillt på tap.. Seier! går alltid for seier, og det er langt i fra umulig!
greit jeg baserer dette på en treningskamp uten mening, men vi spilte bra mot Brann da.. så dette er noe vi kan!
Personlig gleder jeg meg veldig til å reise opp, teller ned dager! Det blir ett kjempe liv og det blir veldig gøy!
Jeg tror på 1200 haugesundere. Håper vi kan ta imot hverandre før kamp på en voksen måte uten mye tull!
Det går nok helt fint. Det er ofte opp til bortesupporterne selv om det blir tull eller ikke. Men Bergen er jo fotballby nr.1 i Norge, og alle som ønsker å kose seg og nyte litt fotball får stort sett gjøre det i fred. At det har vokst frem et miljø siden Haugesund var oppe sist skal ikke folk bekymre seg over. De som vanligvis lager bråk blir passet godt på av onkel politi.
Hvor er det brann og som oftest bortesupporterne samles da? Pleier ikke å være samme pub regner jeg med, men er det flere ved torgallmeningen?
synes jeg har sett noen videoer fra bergen der borte og hjemme supporterne koser seg ganske nære hverandre.
Husker når vi var i stavanger isommer, dere spilte mot viking og vi Stavanger, da var det fantastisk liv på kaien i stavanger. Jeg sitter å håper på noe lignende!
Det er mars så det blir vel ikke helt det samme ;) Ellers er champions de som pleier å ta imot borte supporterne, den er på hjørnet av Strandgaten/Torgall.
Når det kommer til noe felles, så vet jeg ikke. Syns ikke det er så gøy å mingle med de som har komt til byen for å slå fotballaget vårt. Er det ikke kjekkere å kjøre seg opp med 1000 arabere da? Viss det finnes en slik klein samling der folk kan møtes så må det bli på fotballpuben, nå er ikke jeg der så ofte, men regner ikke med det er noe skikk at bortesupportere skal besøke den.
neinei, men tenkte heller litt mer vennskaplig fyring fra de forskjellige pubene.. ikke mingle mingle;P
Synge hverandre opp? Unnskyld uttrykket, men det blir for klovnete. Som bortesupporter har du det uansett finest om du mingler med dine egne. Dette de holder på med på foten er ihvertfall ikke helt min greie.
Nei det er vel ikke vanlig at Brannfansen omgås motstanderlagets supportere før kampen.Det er vel kanskje ikke så vanlig i tippeligaen generelt? I Adeccoligaen er dette helt normalt, i hvert fall for oss i Maakeberget.
Det er vel ikke unormalt heller, og om du absolutt vil omgås med Brann-fans er det bare til å ta seg en tur på fotballpuben. Men jeg kan ikke forstå hvorfor folk ønsker å gå på Fotballpuben, og jeg kan ikke forstå hvorfor bortesupportere vil omgås med hjemmesupportere.
Uansett. Én måned til seriestart. Det nærmer seg..
Ønsker alle en god helg nå før eg skal kjøre meg opp i kveld.
Spilles lørdagskampene kl. 17.00 i år? Fader, var jo så digg med 16.00-kamper. Ingenting annet å gjøre midt på dagen på en lørdag liksom...
Fyring anbefales for å kverke tid. Ikke overdreven fyring selvfølgelig, det pleier ikke å være godt for noe.
Og god helg folkens!
(Innlegget ble redigert 12.02.10 14:43)
Det perfekte hadde vært lørdagskamper klokken 19:00 rett på byen etterpå.
Fyring? :P
Drikking, pilsing, fyring. Inntak av alkohol :)
Aha, aldri hørt det uttrykket før, faktisk. Men jeg drikker uansett ikke, såeh.. :P
Tror faktisk Brann vil overprestere i år. Men det er et enten-eller spm med laget.. Enten kan vi kjempe om gull hvis alt klaffer, gustav-huseklepp slår ann, yaw får gjennombruddet, austin viser seg prislappen verdig, Opdal finner landslagsnivået og mjelde fortsetter å pøse inn mål fra midtbanen...
ELLER
Så blir det krise, sutring og kjemping litt over streken hele sesongen.
Hva legger du i overprestere? Hvor mange TL-lag har bedre stall en Brann ? Syns du en 3. plass er å overprestere?
Jeg sier ikke at Brann er så fantastisk gode, men å overprestere vil jo si å havne høyere opp på tabellen en har forutsetninger for å klare.
Det han mener med det er at Brann har endt på 8.plass(08) og 5.plass(09) de to siste sesongene i TL siden gullet i 07, og dermed viser statistikken at Brann har vært veldig ustabile de siste årene.
Jeg personlig vil si at Brann overpresterer hvis de skulle komme til å ta gull i år, tatt i betrakning at store deler av stammen i laget fra gull-sesongen er borte(spillere som Scharner, Helstad, Hanstveit, Martin Andresen, Sæternes, Robbie. Winters og Charlie Miller). Man har hentet inn endel unge spillere som erstattere(Jaiteh, Austin, Huseklepp, Amankwah), og disse trenger nok litt lenger tid på å tilpasse seg norsk fotball før man kan forvente seriegull igjen.
Jeg ser rett og slett på Brann's spillerstall i 2010 som langt svakere enn 07-sesongen, og det er færre ledertyper på årets lag enn 07-laget også. Det hjelper heller ikke at Sigurdsson er borte i år, da han var en av lagets viktigste spillere.
Sigurdsson har ikke hjulpet laget de to siste sesongene, tvert imot.
Er ikke meningen å være drittsekk her, men du kan ikke svare for han.
Jeg tar poenget ditt med at stallen ikke er like god som den var, men mener selv at stallen vi har i dag er meget god og mye bedre enn feks de 4 poengene vi kom forran Sandefjord.
Du tar jo feil når du sier Scharner og Miller spilte i 07, Sæternes stakk fra klubben sommeren 07.
Og igjen kan ikke du svare for deg selv istedet for den besserwisser holdningen du får når du sier "Det han mener ... "
Sigurdsson vil bli dypt savnet i forsvaret, men det får vi muligens svaret på denne sesongen(mener ikke å være bastant). Det med at Sæternes forsvant sommeren 07 har jeg ikke sjekket ut, så da var det bare vårsesongen han bidro i gull-sesongen.
Brann sin stall er som du sier klart sterkere enn SF sin, men så var sandefjord ett opprykkslag og de pleier som oftest å gjøre det veldig godt i vårsesongen, mens de detter sammen mot slutten av sesongen.
Jeg sjekket ikke ut informasjon rundt Bengt, Miller og Scharner grunnet svakt internett for tiden(pc'en blir veldig treg med 1 fane eller mer oppe), så dette håper jeg du har forståelse for at jeg måtte prøve å huske i hodet...:D