Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AVANSERT SØK

Lukk

Hvordan er forholdene for bortesupportere?

[ Trådet ] NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_e
08.02.10 16:04

Hei lurte på hvordan forholdene for bortesupporterne er i Norge? Med hensyn til sitte/stå plasser. Skikkelig tribune eller midlertidig. Toalettforhold og slikt.

Her er de jeg har vært på og kjenner til, hadde vært glad hvis dere kan fylle på med de andre klubbene.

Stabæk - Sitteplasser på fullverdig tribune, med bra kiosk og toalettforhold. Plassert i hjørnet på ene langsiden.

Lillestrøm - Sitteplasser på fullverdig tribune, med bra kiosk og toalettforhold. Plasert på kortsiden.

Vålerenga - Sitteplasser på fullverdig tribune, med bra kiosk og toalettforhold. Plasert på kortsiden.

Odd - Sitteplasser på fullverdig tribune, kjenner ikke til toalett og kioskforhod. Plasert i hjørnet på kortsiden.

Sandefjord - Ståplasser på midlertidig tribune bak ene målet.

Strømsgodset - Ståplasser på midlertidig tribune bak ene målet.

(Innlegget ble redigert 08.02.10 16:05)

Eirikodd
Eirikodd
08.02.10 16:06
Kjetil_e: Odd - Sitteplasser på fullverdig tribune, kjenner ikke til toalett og kioskforhod. Plasert i hjørnet på kortsiden.

Odd gir bortelaget en tribune.

1-2 kiosker, varierende på antallet som er der tror jeg det er. Toalettanlegg er bra.
Ellers 150,- for inngang

Hockman
Hockman
08.02.10 16:09

Nå har jeg ikke sittet presis hvor bortesupporterne sitter på Aker Stadion. Men tror det blir seende noenlunde slik ut:

Molde - Sitteplasser på kortsiden. Bra kiosk og gode toalettforhold.

runenoreg
runenoreg
08.02.10 16:12
Hockman: Molde - Sitteplasser på kortsiden. Bra kiosk og gode toalettforhold.

toalettforholdene på aker er ikke av beste merke vil jeg si.
i fjor sto jeg i dasskø i hele pausen.

Hockman
Hockman
08.02.10 16:23
runenoreg: toalettforholdene på aker er ikke av beste merke vil jeg si.
i fjor sto jeg i dasskø i hele pausen.

Mulig det var ett par dritatrengte sunnmøringer som okkuperte dassen? :)

Men fra kødd til seriøst, er i hvertfall både renner, pissoar og båser på toalettene der jeg sitter. Eneste negative jeg kan trekke ned på, er at det fort blir tomt for tørkepapir :-)

runenoreg
runenoreg
08.02.10 16:26
Hockman: Mulig det var ett par dritatrengte sunnmøringer som okkuperte dassen? :) Men fra kødd til seriøst, er i hvertfall både renner, pissoar og båser på toalettene der jeg sitter. Eneste negative jeg kan trekke ned på, er at det fort blir tomt for tørkepapir :-)

og jeg var en av de dritatrengte sunnmøringene! 

ved ståtribunen vår var det bare én dass og en pisserenne. men det gikk til slutt. :)

Smallboi
Smallboi
08.02.10 16:27

Brann: Sitteplasser på ene langsiden. Lange køer på toalett og kiosk, som for hjemmefansen.

Lystad_4
Lystad_4
08.02.10 17:11

Legger til de jeg har vært på som du ikke skrev opp

Lerkendal - Fine forhold for urinering, grei kiosk - men dette var i 08, og etter det er det flyttet

Åråsen - Fine plasser på kortsiden - seter, men ingen hindring for stående supportere. Overraskende rene toaletter for nr 2, men for få. OK kiosk.

Fredrikstad - Ops, en divisjon ned visst

Sør Arena - En kiosk, sitteplasser, men ok å stå. Fine doforhold.

Turam
Turam
08.02.10 18:09

Rosenborg(Lerkendal) - Ganske dårlig etter min mening. Plassene var nede i hjørnet av ene langsiden istedenfor på en kortside, og det overhenget fikk det til å føles ut som en hule. Kiosken var elendig. Et par pulter satt sammen og uten mulighet for pølser eller noe varmt. Prøvde ikkje toalettene. 

Cobi
Cobi
08.02.10 18:19

Haugesund: Trolig blant de verste i klassen. Plassert nede i hjørnet, med løpebaner imellom. Ikke tak. Pr. i dag har de vel ikke egen kiosk eller toalettfasiliteter, disse må deles med hjemmesupporterne. Vet ikke om NFF har regler for dette, som gjør at denne praksisen må endres?

(Innlegget ble redigert 08.02.10 18:20)

th801
th801
08.02.10 18:54
Cobi: Haugesund: Trolig blant de verste i klassen. Plassert nede i hjørnet, med løpebaner imellom.

Skriver under på den. Bare Nadderud var vel verre.

Markmus
Markmus
08.02.10 22:00

Stadion - I hjørnet av den gamle langsiden. Kiosk. Utedo. Regn i skallen. Elendig fasiliteter for bortesupporterne med andre ord.

skandic1
skandic1
08.02.10 22:06
Smallboi: Brann: Sitteplasser på ene langsiden. Lange køer på toalett og kiosk, som for hjemmefansen.

Ja viss du sitter på Søndre.

På Hansa er det masse dasser, køene på kiosken derimot er tragisk! 

På SpV er det Dolly, masse kiosk utsalg, ølservering, PLENTY med dasser, der er alt innendørs. 

På BT er det og rimelig greitt.

Men for å holde meg til tema viss du er av typen som er jævlig interessert i fasiliteter så er nok Søndre og især bortedelen drit. Vaktene våre har og et rykte på seg å ikke være så vennlig med gjestene... =)

fhk09
fhk09
08.02.10 22:11

Haugesund: Ryktene vil ha det til at det bygges noe nytt for bortesupporterne, blir det bygget vil det faktisk bli enda verre.. (sånn som det ser ut nå) men det kan være det blir byggd en ny kiosk osv som bortesupporterne får brukt.. men alt dette er rykter..

Det er kjipt å være bortesupporter på "gamlå".. Blir forhåpentlig bedre når kommunen kommer seg etter "terra skandalen"

BEKLAGER TIL ALLE PÅ FORHÅND!

ps. vi har det ikke akkuratt bra den vanlige tilskuer på haugesund stadion heller da..

(Innlegget ble redigert 08.02.10 22:12)

Smallboi
Smallboi
08.02.10 22:28
skandic1: Ja viss du sitter på Søndre.

Det er jo der bortefansen sitter, i hvert fall de som bestiller gjennom sin klubb :)

skandic1
skandic1
08.02.10 22:35

Jeg syns Lerkendal var pyton, følte jeg satt i en hule med masse politi og skjermet fra kampen. Kiosken var bra da uten at jeg bryr meg så veldig om det, hyggelige de som satt i kiosken og. Vaktene som visiterte oss var greie og.

InvestorEagle
InvestorEagle
08.02.10 23:05

Det er lurt å gjøre grovarbeidet før man ankommer Alfheim! Toalettfasilitetene i Nord var svært dårlige. Køene var lange, og toalettene var langt fra rene.

Kjetil_e
Kjetil_e
08.02.10 23:20

Tusen takk for alle svar som er kommet inn folkens.

Marrern
Marrern
09.02.10 12:17
Kjetil_e: Strømsgodset - Ståplasser på midlertidig tribune bak ene målet.

Eller sitteplasser helt øverst mot jernbanelinja på den gamle hovedtribunen. Ett felt er forbeholdt bortesupportere!

Ra-Atum
Ra-Atum
09.02.10 12:29
Kjetil_e: Stabæk - Sitteplasser på fullverdig tribune, med bra kiosk og toalettforhold. Plassert i hjørnet på ene langsiden.

Når Rosenborg var der i fjor, så var det ikke en eneste tørr flekk på dogulvet. Urin overalt. De stakkars jentene som brukte denne unisexdassen må ha blitt skremt. (Karskdrikkende trøndervitser passer heller ikke, det var flere hjemmefans enn bortefans inne på dassen. Noe som også trekker ned). Men feltet på selve tribunen var bra da! Tross alt det som teller.

Kjello0
Kjello0
09.02.10 12:52
Hockman: Molde - Sitteplasser på kortsiden. Bra kiosk og gode toalettforhold.

Grunnleggende uenig. Det er altfor liten kapasitet på både kioskene og toalettene. Det blir også særdeles trangt inne i tribunen. Slik er det hvertfall hver gang Rosenborg er på besøk.

Samfunn

Forbruker

Sport

Helse, sex og livsstil

Musikk, TV og film

Kultur og Fritid

Utdebattert

Siste innlegg