runenoreg |
08.02.10 19:19
Oppsal-fotball |
08.02.10 19:28
deg har jeg sansen for :)
åråsenGutta |
08.02.10 19:32
åråsenGuttaInnlegg: 6591
runenoreg: burde dem ikke miste lisensen nå?
KingKongHalvor |
08.02.10 19:39
runenoreg: burde dem ikke miste lisensen nå?
Hehe, tror de har grei EK, så da er det ikke så ille allikevel. Er lov for alle å ta et lite underskudd i ny og ne.
Men med tanke på at de omsetter for 6-700 mill i året, så var det ønskelig med litt mer kompetanse i ledelsen. Det er ikke spes imponerende det de driver med i kontorene på Ullevaal.
UtenKontroll |
08.02.10 20:02
UtenKontrollInnlegg: 5411
KingKongHalvor: Er lov for alle å ta et lite underskudd i ny og ne.
Nehei, vi har jo blitt grundig forklart av økonomieksperter fra Tromsø og Oslo Vest at dette er fy-fy
StueRehn |
08.02.10 22:32
StueRehnInnlegg: 3052
KingKongHalvor: Det er ikke spes imponerende det de driver med i kontorene på Ullevaal.
Det er antageli den mest veldrevne organisasjonen i landet. Administrasjonen på Ullevaal og de tillitsvalgte rundt omkring i norges land gjør en formidabel innsats. I disse dager så snekrer de sammen et terminoppsett som du ikke fatter bæret av og så sitter du der og driter de ut? Når du har så lite til overs for NFF så skulle det ikke forundre meg en millimeter hvis addressen for din misnøye egentlig er NTF. Den er grei.
KingKongHalvor |
08.02.10 22:45
StueRehn: Det er antageli den mest veldrevne organisasjonen i landet. Administrasjonen på Ullevaal og de tillitsvalgte rundt omkring i norges land gjør en formidabel innsats. I disse dager så snekrer de sammen et terminoppsett som du ikke fatter bæret av og så sitter du der og driter de ut? Når du har så lite til overs for NFF så skulle det ikke forundre meg en millimeter hvis addressen for din misnøye egentlig er NTF. Den er grei.
Skivebom.
NFF som organisasjon gjør det svært bra, og jeg har ikke på noe tidspunkt "driti dem ut".
Jeg klarer å skille snørr og bart, og nevner ikke med et ord de tillitsvalgte i det ganske land, de har ingenting med dette å gjøre.
Men hva gjelder forretningsdrift så er jeg ikke veldig imponert over ledelsen i forbundet. Den som var mest innovativ og målrettet ble presset ut. Kåfjord spesielt har ikke kompetanse og baller nok til å lede en organisasjon med 6-700 mill i årlig omsetning.
Norsk fotball er en meget sterk merkevare og en stor "industri", og man kunne gjort mye mer ut av den enn å presentere et underskudd, etter å ha (helt urealistisk)lekt mulig vertsnasjon for et av verdens største idrettsarrangementer.
MittMFK |
08.02.10 23:00
MittMFKInnlegg: 2153
StueRehn: Det er antageli den mest veldrevne organisasjonen i landet. Administrasjonen på Ullevaal og de tillitsvalgte rundt omkring i norges land gjør en formidabel innsats. I disse dager så snekrer de sammen et terminoppsett som du ikke fatter bæret av og så sitter du der og driter de ut? Når du har så lite til overs for NFF så skulle det ikke forundre meg en millimeter hvis addressen for din misnøye egentlig er NTF. Den er grei.
Topp ironi :) Tommel gitt
ATuin |
08.02.10 23:25
ATuinInnlegg: 7782
Ja helt til han (ufrivillig?) får det til å høres ut som om NTF faktisk er veldrevet.
StueRehn |
09.02.10 00:03
ATuin: Ja helt til han (ufrivillig?) får det til å høres ut som om NTF faktisk er veldrevet.
ATuin |
09.02.10 08:09
StueRehn: Har du dysleksi også?
Nei, jeg har lest en del ironi i min tid og vet at en skal være forsiktig med når en snur bort fra ironien. Det er der du kan forstås på to måter når det gjelder NTF.
StueRehn |
09.02.10 10:35
ATuin: Nei, jeg har lest en del ironi i min tid og vet at en skal være forsiktig med når en snur bort fra ironien. Det er der du kan forstås på to måter når det gjelder NTF.
Ok...Vi får prøve å bli enig om at de fleste aktive brukere her inne har et TL-lag som sin "preferanse", kanskje så mange som 99%. Du er enig så langt? Hvor stor prosentandel av NFFs medlemslag tror du IKKE er et TL-lag? KingkongHalvor angriper sansynligvis den del av NFFs virksomheter som i stor grad "kontrolleres" og administreres av NTF. Når KKH senere begrunner sitt "angrep" på NFF med at de hadde en urealistisk søknad om å være en av vertsnasjonene for EM etter at han noen linjer før anklager Kåfjord for å mangle "baller" og kompetanse så beviser han vel at han ikke har filla av peiling. Selv om EM i fotball er verdens tredje største idrettsbegivenhet så finnes det idrettsbegivenheter som er vesentlig vanskligere, rent teknisk, å arrangere. Norge har faktisk vist seg tilitten verdig ved et par av slike arrangement. Jeg ser nesten daglie angrep på NFF her inne og jeg våger den påstanden at de aller,aller fleste av disse "Nøff-haterene" bjeffer mot feil tre.
ATuin |
09.02.10 11:16
Jeg satte deg i bås med disse NFF-kritikerene du sikter til og tok dermed det hele som ironi.
Beklager
runenoreg |
08.02.10 19:38
StevieY- |
08.02.10 20:01
StevieY-Innlegg: 4394
Denne tråden kan jo kun være morsom dersom man ikke skjønner en dritt av enkel økonomi og kravene klubbene står overfor. Og de er det jo ekstremt mange av her inne...
Ingen klubber mister lisensen for å gå med underskudd.
KingKongHalvor |
08.02.10 20:24
StevieY-: Denne tråden kan jo kun være morsom dersom man ikke skjønner en dritt av enkel økonomi og kravene klubbene står overfor. Og de er det jo ekstremt mange av her inne...
Eventuelt at man ser ironien i at forbundet liksom pisker klubbene, mens de selv sløser penger på luftslott som aldri var reelle.
krakra_2 |
08.02.10 20:31
krakra_2Innlegg: 18382
StevieY-: Denne tråden kan jo kun være morsom dersom man ikke skjønner en dritt av enkel økonomi og kravene klubbene står overfor. Og de er det jo ekstremt mange av her inne...
Sysn den var litt morsomt likevell jeg. Hadde NFF plutselig sittet med negativ EK hadde det neppe vært like morsomt.
runenoreg |
08.02.10 22:25
runenoregInnlegg: 4396
er det ikke ganske tydelig at dette er ment som en smått humoristisk tråd da? :)
KingKongHalvor |
08.02.10 22:33
runenoreg: er det ikke ganske tydelig at dette er ment som en smått humoristisk tråd da? :)
StevieY- |
08.02.10 22:35
StevieY-Innlegg: 4394
runenoreg: er det ikke ganske tydelig at dette er ment som en smått humoristisk tråd da?
Jo, det er jo det jeg sier...
ATuin |
08.02.10 22:44
runenoreg: er det ikke ganske tydelig at dette er ment som en smått humoristisk tråd da? :)
Ikke når det i løpet av helgen har kommet to tråder om at Brann ikke skulle hatt lisens fordi de har fått seg kassakreditt.
Synd, men du må lide for andres manglende økonomiske innsikt.
Spelaren |
08.02.10 20:46
SpelarenInnlegg: 4528
Morsom vinkling, vel verdt ein tommel den...
step1 |
08.02.10 23:22
step1Innlegg: 2535
...2 mill i filtersigaretter og 1 mill til batterier i røykvarslerene...
Men lavere budsjett når Kåfjord går...
SnorreSolano |
09.02.10 11:47
SnorreSolanoInnlegg: 1113
Arbeidet med å lage en søknad for å arrangere EM 2016 kom på 17,9 mill. Veldig røft tilsvarer det nærmere 40 årsverk!!! I lys av resultatet synes de millionene å være slett disponert.
Ikke har det gått ut over driften heller, påstås det. Når Kåfjord ikke tror alternativ bruk av de snaue 18 millionene kunne gjort ting enklere og bedre for topp og bredde i norsk fotball vil jeg påstå at vi er tjent med hans avgang.
StueRehn |
09.02.10 12:08
SnorreSolano: Ikke har det gått ut over driften heller, påstås det. Når Kåfjord ikke tror alternativ bruk av de snaue 18 millionene kunne gjort ting enklere og bedre for topp og bredde i norsk fotball vil jeg påstå at vi er tjent med hans avgang
Det finnes da ledelsesregimer som har medvirket til større tap en dette. Det er da ikke så lenge siden at NFF lot seg presse til å si fra seg eiendomsrett til fete,overbetalte utenlandsproffer som kom seg dit de var ved hjelp av tiltak som deres krav bidro til å legge ned... Ellers så har jeg nok større tro på Yngve Hallèn som en mann for fremtiden jeg også.
Cameltoes |
09.02.10 12:43
CameltoesInnlegg: 3459
De burde havne i FOS 1 selv!