Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Link til innlegget:
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1554871/innlegg/
Da nærmer seriestarten seg med stormskritt. Søndag kl 18 sparker Start igang sesongen hjemme mot Sandefjord.
Dette er en kamp Start bør og skal vinne. Et utgangspunkt jeg ikke er så veldig glad i. Start har en tendens til å ikke innfri forventninger. Det er alltid litt forsiktig spill i 1. serierunde - noe jeg anser som en fordel for Sandefjord.
Håper Start er voksne for oppgaven og gir full pinne fra start. Tror vi skal klare det, men frykter vi kan finne på å rote fælt. Jeg tipper på upresist og litt nervøst spill, men 1-0 til Start - målscorer blir Borgersen etter en Bolaños-corner.
(Innlegget ble redigert 10.03.10 23:01)
Eller hva med at mannen som scoret 2009-sesongens siste Start-mål (i Tippeligaen) scorer på corneren? ;-)
Håper på følgende lagoppstilling:
- - - - - - - - - - - Høie - - - - - - - - - - -
Knudsen - Borgersen - Goodson - Vikstøl
Bolaños - Kleiven - Fevang - Børufsen
- - - - - Stokkelien - - - - - Årst - - - - -
Både Owello og Bruer Hanssen er vel uaktuelle? Kleiven og Fevang fungerer ikke så godt sammen. Kanskje smart å bruke Oladapo på midten - men han har enda mye å bevise for å fortjene en plass på laget. Håper inderlig Owello og/eller Bruer Hanssen er klar til andre serierunde borte mot RBK.
Tipper Start kommer til å slite i år. De klarte seg greit i fjor p.g.a den gode og litt heldige starten de fikk.
I år blir det værre, og det starter mot Sandefjord Fotball.
Mitt tips er 1-1
Sett med Sandefjord-øyne forventer jeg ikke poeng i denne kampen. Vi lider stort av skaden til Mane og sansynligvis Panos. Disse representerer vår offensive kraft og nå som Mjelde er borte blir det ekstremt viktig.
Ertsås starter sikkert og han har vist lovende takter så langt, men han har kun en uke i SF-drakt bak seg så jeg forventer ikke mye av han i denne kampen. Hvem som spiller ved siden av Ertsås er usikkert, men det som er helt sikkert er at det ikke blir en målfarlig spiss. Det har vi desverre ikke tilgjengelig og når det mangler blir det fort tap på bortebane i tippeligaen.
Jeg tror imidlertid Sandefjord vil slå knallsterkt tilbake når vi får Mane og Ertsås på topp, og Sohna og Panos på midten. Da blir vi sterke!
Borgersen er vel usikker for Start, så da får de finne backup nr 3 på lista ;)
Litt synd egentlig,Ertsås kunne jo løpt ifra forsvaret til Start med beina i fatle..
Men tror det blir en uavgjort her,2-2. Mest pga skader på begge lag.. Objektivt sett så skal vel Start vinne denne kampen :-P
Blir nok Goodson og Haraldsen i midtforsvaret ja. Forsåvidt ingen elendig duo hvis man går ut fra hva de (Knut henry) har prestert i vinter.
Høyrebacken står mellom Freeman og Knudsen denne gang, og tror nok Knudsen må vente med sin Tippeligadeby. På venstresiden starter Vikstøl.
Vingene er klare. Børufsen og Vikstøl kommer til å gå på bitende løp langs venstrekanten, mens Bolaños har ferdigheter til å gjøre det alene på motsatt kant.
Midtbanespillerne er det som er mest usikkert foran søndagens kamp. Jeg tror Owello og Kleiven starter i midten, mens Fevang går som hengende spiss.
Årst starter nok på topp til søndag.
Blir spennende å se hvordan Tørum ser det for seg.
Tipper 3-1 seier til de gule.
Vi har fått servert en glimrende mulighet til å åpne sesongen med tre poeng med hjemmekamp mot et ikke alt for sterkt lag. Skal dette bli noe annet enn en sesong med ryggen mot veggen er det en mulighet vi må ta vare på.
Jeg tipper 3-1 og en våryr og leken Bolanos i storslag.
Hadde smakt :-)
Uflaks at dere ikke har sett SF i år igrunn.. Kanskje det blir en liten overraskelse :-P
har sett SF i år, start banka SF 4-0 for 1 måned siden. SF har ikke en sjanse på søndag
de banka b-laget til sandefjord
SF har bare vunnet 1 treningskamp i vinter,å det var mot LYN,
4 mål på 8 treningskamper for Blåhvalene, hvor 2 av dem var mot Lyn.
Nuff' said!
Haha ja.. Men igjen, dere har jo ikke sett de spille med unntak av den første kampen :)
Blir morsomt til søndag tror jeg.
Jeg har sett Sandefjord i flere kamper enn den mot Start, ja.
Jeg er også positiv til søndagen (sett med gule øyne :)
Jeg er mest spent på hvordan Årst er i slag etter sitt lange fravær.
Hei hei sørlendinger, nå må dere følge tradisjonen og ikke ta helt av da. Alt bedre enn 0-0 må vi ta som en kjempebonus. Såpass pessimistiske må vi da være!
Liker ikke at alle plutselig er så optimistiske (er jo egentlig det selv da) - men det er DA det går til helvete. Såpass kjenner jeg Start :)
Jeg haaper paa minst 6 poeng paa de fòrste 4 kampene. Taper vi hjemme mot SF kan det bli vanskelig aa holde det skjemaet...
Men Start SKAL vinne disse kampene for aa kunne hevde seg.
Aapningskampene de siste aarene har vaert preget av daarlig bane, forsiktig spill og lite sjanser. Om ikke vi faar spillet til aa sitte saa faar vi kjempe dem i senk, slik vi gjorde med Viking forrige kamp. Og saa forventer jeg at i det minste 10.000 sorlendinger stiller opp og bidrar med sitt.
Tips: 2-0.
Nå har jo Gumpens Auto frista med splitter ny Golf til en heldig tilskuer dersom det kommer over 12.000 mennesker. "Tilbudet" gjelder til 12.000 mennesker faktisk kommer på stadion. Da forsvinner bilen ;)
Bør jo samle litt folk det?
Hvem har størst sjanse til å starte av Knudsen og Veikstøl ?
Regner med du mener Vikstøl.
De spiller på hver sin back. Regner med Vikstøl er bankers på venstre, mens Freeman tar høyre.
Blir PEPA på høyre, Freeman er ikke helt i kampform enda
Freeman ble drillet på høyreback idag, og er definitivt aktuell til søndag.
(Innlegget ble redigert 11.03.10 21:59)
Jeg tror Freeman får mellom 45 og 60 minutter til søndag. Så tar Avni over.
Espen Knudsen gjorde seg da ikke bort mot Sandefjord i treningskampen sist, sånn egentlig. Han bør jo være et alternativ ut i fra hva han har prestert der.
Knudsen er mer midtstoppertypen synes nå jeg.
Jeg hadde aldri brukt han om Avni var tilgjengelig på høyrekanten. Men det kommer jo an på Knut da. Dersom han ser Espen og Avni som høyrebacker, så antar jeg at de er likestilte. Men at Hunter starter er jeg rimelig sikker på.
Siterer ikstart.no:
Vanligvis kommer ikke lagoppstillingen før nærmere kampstart, men denne gang har Knut Tørum gjort et unntak. Derfor kan vi allerede nå presentere hvilke 11 som starter i kampen mot Sandefjord:
Kenneth Høie
Hunter Freeman - Clarence Goodson - Knut Henry Haraldsen - Rolf Daniel Vikstøl
Christian Bolaños - Christer Kleiven - Geir Ludvig Fevang - Espen Børufsen
Ole Martin Årst - Mads Stokkelien
Spennende!
Overrasker meg litt at de går fra 4-4-1-1 til 4-4-2.
Kanskje det har noe med motstanderen å gjøre?
Herlig, da betyr det at det er fotball som skal spilles på søndag, ikke ping-pong eller gjørmepolo.
Ser en liten fare for undervurdering her, spesielt etter treningskampen i vinter.
Skal bli interessant å se hvilket nivå Freeman og Haraldsen holder for tiden.
Hørte nettopp Patrick Walker snakke om kampen. Han tror på poeng. Var spesielt fornøyd med midtbanen i treningskampen mot VIF. Men Start har favoritt stempel og det passer utmerket.
Banen ser ihvertfall helt herlig ut. :-)
Det er tre-fire spørsmålstegn (som allerede har blitt nevnt):
Freeman, Haraldsen, og den sentrale midtbanen.
Fevang og Kleiven er to offensive typer, forhåpentligvis gjør de en god jobb bakover.
På hjemmebane, mot et lag som Sandefjord der Start er nødt til å angripe så ser jeg ingen grunn til å ikke stille med Kleiven og Fevang sentralt. Jeg har stor tro på at dette vil fungere.
Det er jeg for så vidt enig med deg i, men jeg er fortsatt skeptisk. Vi er fortsatt usikker på hva Kleiven står for, og Fevang er ikke akkurat i stand til å gjøre den samme oppgaven som Bruer. Bolaños og Børufsen kan også jobbe bra defensivt, men det er også spillere som kan finne på hva som helst. Bruer Hanssen er alltid solid. Jeg er alltid skeptisk når midtbanen vår er uten PBH, men det er vel ikke den verste kampen det kan skje i.
I kampene etter denne derimot.........
Til neste runde kommer nok Owello inn for Kleiven skal man se...
forventer en lett start seier over ett sandefjord lag som skal slite hardt for å ikke rykke ned i år. tipper 4-1.
Håpar på ein lett seiar, men bryr meg ikkje så lenge det blir 3 poeng. Viktig med ein god Start (hø hø). Satsar på 2-1. Forøvrig håpar eg ikkje at Sandefjord rykkar ned sidan eg har veldig stor sans for Patrick Walker.
Joda, jeg er også optimist og tror på startseier i denne kampen.
Skal Start gjøre en god sesong bør vi helst ta tre poeng hjemme mot lag som Sandefjord.
Men selvsagt, det er sesongstart, med all usikkerheten det innebærer.
Treningskamper gir selvsagt ikke alle svarene, og seriestarten kan også gi ekstra nerver til enkelte. Det er vanskelig å forutse hvilket lag som drar nytte av det.
Men som sagt er jeg optimist og håper på en god start på sesongen. Tipper 2-0 til Start.
(Innlegget ble redigert 12.03.10 20:48)
Singing my song
walking alone, in the Wright wonderland? :)
Satser på 3-4 mål i sesongåpningen.
Sandefjord havner over Start i år også - for tredje året på rad. Men det gjør selvsagt ingenting at vi blir undervurdert også i år.
Dog sliter jeg med å skjønne hvordan Start-fans kan gå i den fellen. Tror dere at lagoppstillingen dere viser til virker imponerende på et sett nøytrale øyne? Jeg ser et lag som kan være like gode som Sandefjord, ikke et lag som er bedre. Det tror jeg også sesongen vil vise - igjen.
Skummelt med en tilsynelatende lett hjemmeseier i serieåpningen. Det kan bli nervøst og tett og poengtap. Men det kan også bli som i 2005, festspill og en innledning på en lang vårfest som jo har vært Starts varemerke de siste årene, uansett, jeg gleder meg som en unge!
Det vil jo vise seg. Fjoråret viste vel at Start hadde et høyestenivå som er ganske så langt over Sandefjord sitt, men et lavestenivå som var dårligst i ligaen. Sesongen sett under ett viser jo tabellen at Sandefjord var jevnere og bedre enn Start, men du formulerer deg jo som at det skal være en enorm klasseforskjell på lagene, og at Start skal måtte strekke seg langt for å komme seg opp på Sandefjords nivå. Det er vel knapt en måned siden vi fikk en viss indikasjon på at Sandefjords nivå kan være innenfor rekkevidde for de gulsvarte...
At dere vektlegger den treningskampen er for meg enda mer utrolig! Ærlig talt, det var årets første treningskamp og midt i en sinnsvak kuldeperiode som medførte at Sandefjord kun hadde hatt økter på treningsstudio og tredemølle. At vi da sliter mot Start som har trent daglig i hallen hvor kampen spilles i syns jeg er ganske forstålig. Det blir noe annet nå.
Forøvrig, jeg mener ikke at det er "klasseforskjell" på Start og Sandefjord. Det er andre i denne tråden som formulerer seg slik. Jeg vurderer lagene som ganske like. Begge lag vil trenge marginene på sin side denne sesongen for å lykkes og begge lag kan rykke ned ved skadeproblemer ol.
Sandefjord rykker ned i år. Start klarer seg med god margin. Vi kommer minst 5 plasser høyere enn Sandefjord. Det er jeg villig til å vedde på.
En kasse pils på det ja :) Tipper det får seg et slag for bauen allerede i første kamp.
Start bør nok klare seg bra ja, men er som de fleste lag avhenig av å ikke få skader på for mange sentrale spillere i år, da troppene er tynnere og fylt opp av talenter, ble rimelig skremt av det jeg såg mot Viking sist, men velger å kalle det kolektivt svikt.
At flertallet av Start-fans har troa på seier til i morgen synes jeg er ganske naturlig,tipper også de fleste Sandefjord-supporterene tror det kan bli poeng å hente...
At noen få her på vgd nærmest garantere hjemmeseier tror jeg man skal sette på "vgd-kontoen"...
Jeg tror kampen i morgen blir tett,lite velspillt og med få mål,en typisk første serierunde-kamp.
Kanskje kampen kan bli avgjort av en spiller med en "spisskompetanse" ,og der stiller Start bedre enn Sandefjord ;-)
Og i dag har jeg vært på Sør Arena og kjøpt sesongkort, er klare for noen kamper fremover... :-)
Den setningen er verdt en tommel. Var innom Sør Arena for å hente mitt eget sesongkort og kom i snakk med Halla og Kai Eriksen som kunne fortelle at antallet sesongkortholdere nå har oversteget 4600. Ålreit antall, men håper vi selger ytterligere i løpet av morgendagen.
Nå har jeg lest tallene for 2009-sesongen, men husker de ikke i farten. Dette er vel noe høyere om jeg ikke bommer stygt?
Jeg var innom Sør Arena i samme slengen som jeg var hjemme hos en 80 år gammel kunde for å sjekke hva som var feil med utstyret hans. Jeg hadde uansett planlagt å kjøpe sesongkort i god tid før kampen (les: god tid >=3 timer før kampstart).
Vi sørlendinger er jo trege så... ;) Man skal ikke se bort fra at flere kjøper sesongkort i morgen.
PS: jeg så det nå: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article163364.ece
(Innlegget ble redigert 13.03.10 16:35)
Hva har du gjort sa du? hehehe :P fikk noen veldig veldig syke bilder i hodet. æsj.
Skal jeg sende en kasse i posten da om jeg taper?
Vil ikke ha noe øl forresten. Ikke Cola heller, for det slutta jeg med til nyttår.
Har du ikke en mer interessant deal?
Hadde håpet på at vi ihvertfall kunne overstige 5000, nå som prisene er redusert betraktelig.
mulig det.første 11 vår er nå hinsides bedre en deres,
Må si jeg ikke liker at Sandefjord er motstander i første kamp. En gjeng oppildnet av negative tips er skummel føde i første kamp.
Ah, ønsker han god bedring!
Hehe, ikke i den betydningen:) jeg jobber for et nett- og telefoniselskap. Men jeg fikk orden på utstyret der ;)
Hehe, jeg ser den!! Det var heldigvis ikke i den betydningen. ;) Huff.
Norsk-tipping har START som stor favoritter
1.65 3.35 4.10.
så er ikke bare Start fans som har stor tro på Start seier :)
Det er i praksis samme formasjonen.
Jeg håper du skjønner at han formulerte seg slik som han gjorde fordi han er oppmerksomhetssyk.
Spennende og åpen kamp. Hadde kanskje ønsket meg en enda sterkere motstander i åpningskampen, slik at guttane hadde spilt HELT uten press og forventninger. Men, når det er sagt så tror jeg definitivt guttane er tente og klare for oppgaven.
Treningskamper viser som regel minimalt av hva som skjer i sesongen, så at SF har scoret lite i vinter gir meg ingen bekymring. Jeg tror det fører til ekstra skjerping.
Fasit Start-Sandefjord: 1-3
Fasit Start-Sandefjord: 4-0
Det er det jo ikke. Det er en klar forskjell på hvordan en klassisk spissduo jobber og utfyller hverandre i tospann på topp, og på Geir Ludvig Fevangs rolle som bindeledd "i hullet".
(Innlegget ble redigert 14.03.10 14:44)
Snart kampstart! Været er pent, matta er er i god stand og jentene smiler pent, så dette kan bli bra :-)
fyyy fan gleder meg til kamp nå:D
FASIT Start - Sandefjord 6-0
Ja, du har nok rett. Jeg tar feil. Formasjonene 4-4-2 og 4-4-1-1 er forskjellige.
For 4-4-2 er vanskelig å forsvare seg mot. 4-4-1-1 er enkelt å forsvare seg mot og mye, mye lettere å forholde seg til for motstandernes forsvar. For når Start spiller 4-4-1-1 så vet motstanderne at det er spilleren i mellomrommet (som jo stort sett er Fevang) som møter. Dermed kan de enkelt ta ut Fevang (ikke at det nødvendigvis er så enkelt, for Fevang er jo tross alt ganske bevegelig av seg) av kampen. Og det er det vi har sett i år i enkelte treningskamper, og det er det samme vi så på sensommeren og høsten i fjor; da lagene møtte Start for andre gang, var de i større grad klar over Fevang. De tok da ut Fevang av kampen. Og da Fevang ikke fikk spillerom - i like stor grad som på vårparten av sesongen - var Start langt mer ufarlige. Jeg husker feks. godt bataljen på Komplett.no Arena i høst. Da var Start komplett skandaløse - helt til de la om til to renere spisser.
Så ja, du har rett, Stevie. Formasjonene er faktisk ganske forskjellige. Og vi skal prise oss lykkelige over at Tørum er blitt gladere i 4-4-2. Det er forhåpentligvis den formasjonen vi får se Start spille på hjemmebane i år.
Dimitriadis på topp for sandefjord. Er ikke han egentlig midtbane? Og hva kan man si om de nascemento og bindia på midten?
Elendig åpning på kampen, men Start med en enorm sjanse etter rundt 13 minutter. Fevang bommer alene med Bugge Pettersen.
Sjølvmål frå sandefjord! Bra for Start, men det er litt synd.
Goodson er så jævla suveren i lufta, kan vi ikke bruke det litt smartere? Ikke slå cornerne så langt ut, så vi må vinne tre-fire headinger før det er en sjanse.
Burde vært angrep på keeper der...
Spiller mye bedre etter scoringen, og har litt press på Sandefjord.
(Innlegget ble redigert 14.03.10 18:22)
Enig, enig.
Goodson gikk opp med kroppen uten aktive armer, så det er vel helt fair å ikke blåse der? Selv om mange dommere ville ha blåst.
Er linjemannen idiot? Enten tar Sandefjord-spilleren ballen, og det er corner, eller så tar han ikke ballen, og da må det være frispark.
Fullstendig logisk svikt å gi utspark der.
(Innlegget ble redigert 14.03.10 18:25)
Jeg synes han går i kroppen på keeper, som dermed har null sjanse til å konrollere ballen og situasjonen.
Men det er nå så, keeperne er som regel så overbeskytta at de har godt av å få litt juling.
1. kvarter: dårlig og avventende.
2. kvarter: mye bedre. Start dominerer, og vi ser tendenser, uten det store sluttproduktet.
Helsikke å sterke Årst og Goodson er i lufta. Dette må da snart resultere i mål.
Litt meir fart på Årst og dette kunne vore ganske bra, men me ledar tross alt.
Pasningsfoten til Freeman har ikke nådd Fabregas-nivå i løpet av vinteren dessverre.
Freeman har vel vært skadet nesten hele vinter, så ikke så rart om formen enda ikke er der.
OK omgang, vi kontrollerer for det meste og trykker litt på, men skaper ikke det helt store. Dabber litt av på slutten og Sandefjord er ikke ufarlige. Synes spissene er svake, spesielt Stokkelien, som med unntak av et par forsøk på fikse kombinasjoner er helt anonym. Skulle gjerne sett en hurtigere og mer bevegelig Hulsker utpå. Kan strekke forsvaret og skape mer rom ved å trekke mer inn bak sidebackene.
Scorer vi ikke snart ett til så kommer garatnert Sandefjord til å score et drittmål på en drittkontring og stjele ett drittpoeng.
Takker ja til målet, men er synd det skal komme på denne måten. Hadde heller sett ein Stokkelien spesial framfor det. Bolanos har vist takter og håper han kan fortsette å samtidig bli meir dominerande i andre omgang.
(Innlegget ble redigert 14.03.10 18:50)
He he, ja det er jo slik fotballen fungerer.
Ingen tvil om at Årst/Haraldsen/Goodson eier i lufta, irriterende at vi ikke klarer å utnytte det mer.
Haraldsen har da greit seg bra så langt?
Husker han med gru i på samme tid i fjor på Marienlyst.
Haraldsen har klart seg greit han ja, men så har ikke SF gitt ham så veldig mange utfordringer heller :)
Etter litt trykk og positive tendenser innledningsvis gjenntar jeg meg selv fra pausen: hvis ikke vi scorer snart og gir oss selv en mer komfortabel ledelse så kommer Sandefjord til å utligne.
Har Årst truffet rent på ballen en eneste gang?
Synes han jobber bra, og involverer seg fint og riktig, men avleveringene/skuddene hans er veldig svake.
(Innlegget ble redigert 14.03.10 19:14)
Håper du tar feil, selv om jeg redd for at du kan få rett.
Fanken da, cornere skal slåes hardt inn! Ikke noe hjemmesnekra svada.
Stokkelien gjør som jeg anbefalte i pausen, strekker ut og angriper bak sidebackene, men mangler dessverre litt tempo.
KOM IGJEN NÅ START!
Hva skal vi si om duoen sentralt? Jeg synes at hver for seg gjør de begge en grei jobb, men likevel utfyller de hverandre ikke bra. Jeg tror begge ville vært bedre med en mer defensivt orientert spiller ved siden av seg. Nå skal begge gjøre litt av alt, og ingen av dem får slått seg løs fremover på banen som de kan...
Fine Start-tendenser nå. Bola er god på kanten, synd Årst ikke treffer med hodet.
Stødig oppmøte av sørlendingene..
Del ut billetter i spareskillingsbanken så skal du se de plutselig viser interesse for laget.
(Innlegget ble redigert 14.03.10 19:28)
Jada!
Hulsker kommer inn 20 minutter for sent, og skaper et mål med en gang!
Fantastiskt mål og godt gjort av Hulsker og Freeman i forkant.
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nå går jeg og legger med, nå gidder jeg bare ikke mer
Fantastisk! Fortjent både for Start og Kleiven selv. Nydelig scoring.
Haha, hvor mange ganger har egentlig backen til Sandefjord blitt lurt av finta til Hunter Freeman?
Deilig mål av Kleiven! Dette fortjener gutten. Håper han blir fast inventar på årets Start-lag.
Hunter Freeman 2
Posisjon: Forsvar
Født: 08.01.1995 (15 år)
Nasjon:USA
Vg-live tror Start satser friskt på ungdommen :-)
(Innlegget ble redigert 14.03.10 19:44)
En fullt fortjent seier mot et tamt Sandefjord-lag. Tre poeng og nullen bakover er alltid bra å ta med seg fra sesongåpningen.
Høie 5 - Ingenting å gjøre
Freeman 6 - Villig og innsatsfull
Goodson 7 - Konge
Haraldsen 5 - Solid
Vikstøl 5 - På det jevne
Bolanos 6 - I en klasse for seg når han vil og involveres
Fevang 5 - I skyggen av Kleiven
Kleiven 6 - Involverer seg mye i andre, flott scoring
Børufsen 5 - På det jevne. Ser endelig ut som et førstevalg
Stokkelien 3 - Et par fine flikker, men ellers anonym og ufarlig
Årst 4 - Beveger seg riktig og er mye involvert, men det hjelper jo ikke når alle avleveringene er dårlige
Enig i mykje, men synast godt du kunne gå opp ein karakter på Jegeren.
Viktig med seier i åpningen, blir tre tøffe kamper nå! Veldig bra matte, de som babler om kunstgress på Sør Arena må vel holde kjeft nå.
Ikke den mest velspilte og spennende kampen, men tre poeng smaker alltid godt. Spesielt i årets første kamp.
Neste kamp er RBK borte, noe som blir tøft.
Ikke særlig bra nei, men det er jo vinter og bikkjekaldt enda...
Med tanke på mars og et litt grått lag er ikke dette dårlig antall. Er jo budsjettert med 9000 i snitt og dette var ikke en kampene som skulle trekke opp antallet.
Ble ikke noe fyrverkeri nei. Start spilte ganske middelmådig, men var jo alikevel vesentlig bedre enn Sandefjord som ikke hadde noe som helst å by på.
Uansett er følelsen av 3 poeng og at laget har endel å gå på bra.
Alltid morsomt med seier, men Sandefjord er strengt tatt ingen målestokk. Hvalfangerne hadde - som ventet - minimalt å by på og rykker høyst trolig ned. Så sånn sett er det ikke akkurat betryggende at Start skaper så lite som de gjør. Men: en seier er en seier. Og det er alltid viktig å få en god start på sesongen. Tre poeng smaker godt, selv om spillet ikke akkurat varmet.
HULSKER - 10
Hulsker bør inn for Stokkelien mot RBK. Stokkelien var helt elendig i dag og utrettet ingen verdens ting. Med en gang Hulsker kom inn på markerte han seg. Han viste virkelig klasse, og jeg kjenner jeg har stor tro på tospannet Hulsker/Årst. Kan vi oppleve lignende tilstander som høsten 2007? Da var de to helt sykt bra.
Jeg tror Stokkelien vil slite i år, og jeg lurer på om det beste vil være at Tørum i tøffere kamper, som i de neste tre, velger 4-4-1-1 med Fevang bak Årst og Kleiven sentralt med Solo. Da er midtbanen mer defensiv, Fevang er i sin favorittposisjon samtidig som Stokkelien vil få muligheten til å bygge opp selvtilliten med innhopp. Han er 20 år og det er grenser for hvor mye vekt som bør legges på skuldrene hans.
Jeg er 100% sikker på at Stokkelien vil score langt flere mål enn Årst i år. I dag var han ganske nærme sesongens første da han traff Bolaños i hode. Å se Årst spille er bare trist og frustrerende.
Ole Martin blir litt for treg i det meste, man ser at karen har spilleforståelse, men farten og ferdighetene er dessverre ikke som før.
tror som sagt dere skal slite masse med å holde plassen.makan til lett motstand.
Høie: 5
Freeman: 7 (BB)
Goodson: 7
Haraldsen: 6
Vikstøl: 7
Bolanos: 4
Kleiven: 7
Fevang: 5
Børufsen: 6
Stokkelien: 4
Årst: 3
Ganske enig i denne.
Vikstøl fortjener 6
Bola 5
Stokkelien 3
Årst 4
Resten av karakterene likt med ditt oppsett.
Stille i fjøset nå, Orak3elet og Roherico? ;) Sandefjord var ikke veeeeldig imponerende. Ca like imponerende som i treningskampene vil jeg si.
Deilig å daske hvalene litt :)
Sandefjord kommer sterkere tilbake. Kvaliteten er i laget, men vi trenger fortsatt noen uker for å få på plass vårt sterkeste mannskap. Bredden i laget er desverre blitt redusert grunnet økonomien og det merker vi i en kamp som denne, når sentrale spillere er utilgjengelig.
Men heldigvis er det kun små endringer som skal til. Om noen uker får vi tilbake Mane som vil danne spisspar med Ertsås (som da har fått noen nye uker i SF-drakt). Det blir et knallsterkt spisspar! Når spissplassen da er i orden kan vi trekke Panos ned på midtbanen, der han hører hjemme. Sammen med Sohna vil han utgjøre en svært god sentral midtbane.
På vingene får vi snart tilbake Røyrane, og Diomande er snart spilleklar. Begge disse går rett inn på laget og vil gi oss den kvaliteten vi trenger også der. I forsvaret regner jeg med at gabrielsen vil gå inn for Hansen.
Og vips: Sandefjord på øvre halvdel!
Jeg er villig til å vedde mye penger på at Sandefjord ikke havner på øvre halvdel. Sånn i størrelseorden pantsette huset tenker jeg på da ;)
Du skal ha en ting, Orakelet; du har i hvert fall troa på eget lag.