Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
FK Haugesund - Strømsgodset IF
Haugesund Stadion
2. serierunde i Tippeligaen 2010
Dato: 21.03.2010
Klokkeslett: 18.00
Værmelding: Rundt 0 grader og overskyet. 0 mm nedbør.
Før Kampen:
- Det scores i gjennomsnitt 2.00 mål per kamp når disse lagene møtes på Haugesunds hjemmebane i Tippeligaen.
- Det er 40% sannsynlighet for at Haugesund vinner når Haugesund spiller hjemme mot Strømsgodset. (Basert på alle spilte kamper siden 1948).
- Sist lagene møttes var i Adeccoligaen i 2006. Da ble resultatet 2-0 til Godset i begge oppgjørene.
- Godset fikk med seg kun èn borteseier i Tippeligaen 2009, nemlig mot Lyn.
Fun Facts
- Godset har kun èn spiller igjen i stallen av de som spilte mot FKH i 2006, nemlig Glenn Andersen. Daværende keeper, Thomas Andrè Ødegaard er dog keepertrener i klubben.
- Petar Rnkovic, målscorer mot FKH i 2006, trener igjen med Godset, etter å blitt vraket da klubben rykket opp til Tippeligaen etter endt sesong i 06.
- Godset har ikke vunnet en bortekamp mot et nåværende Tippeligalag siden 25. august 2008. Da vant dem 2-1 mot Vålerenga.
- Foruten Ullevaal Stadion, så har ikke Godset vunnet en bortekamp på en annen arena siden dem slo Odd Grenland 1-0 25. juli 2007 (!). Målscorer i den kampen, Thomas Sørum, er nå spydspiss for nettopp FK Haugesund.
- Godset har kun 6 borteseiere siden tilbakekomsten i Tippeligaen i 2007.
1. serierunde
- Haugesund sesongdebuterte mot Brann i Bergen i 1. serierunde i Tippeligaen 2010. Kampen endte målløst etter en kjempekamp i buret av keeper Per Morten Kristiansen
- Godset åpnet hjemme mot nyopprykkede Kongsvinger. Oppgjøret endte med en 2-0-seier til hjemmelaget.
Forhåpentlig lagoppstilling, Strømsgodset:
Adam Larsen
Krister Aunan - Kim Andrè Madsen - Glenn Andersen - Joel Riddez
Fredrik Nordkvelle - Andrè Hanssen - Komlan Amewou
Øyvind Storflor - Marcus Pedersen - Jo Inge Berget
(Innlegget ble redigert 16.03.10 00:14)
Har ikke tenkt på at det snart er 3 år siden Godset vant en bortekamp på en annen arena enn Ullevaal Stadion. Spesielt!
Jeg har allerede begynt å glede meg til denne kampen,så det blir nok en lang uke for meg:) 1.hjemmekamp i Tippeligaen på alt for mange år,fullstappet stadion (alt annet vil være fryktelig pinlig),forhåpentligvis bra liv og masse spenning..
Det blir spennende å se hvordan Haugesund stadion blir til denne kampen,men mest sannsynlig så vil den bli veldig ujevn og veldig løs.FKH er et lag som prøver å spille langs bakken og på meg ser det ut som om Strømsgodset ønsker å gjøre det og.
Strømsgodset er et av de lagene som jeg er mest usikker på denne sesongen.Mange unge og talentfulle spillere,vil nok spille veldig bra på sitt beste,men kan kanskje ha et veldig lavt bunnivå?
Når det gjelder FK Haugesund,så er de et veldig bra hjemmelag.Når de i tillegg nekter å tape for tiden så ser jeg lyst på mulighetene for at poengene blir igjen i Haugesund.
FKH har ikke fått to av de tre nye danskene spilleklare enda,og det er fortsatt usikkert om de blir klare til denne kampen.Uansett så regner jeg med at max en av dem er aktuell for startoppstillingen.
Sannsynlig lag FKH: Per Morten Kristiansen - Chris Pozniak , Vegard Skjerve , Are Tronseth , Joakim Våge Nilsen - Jacob Sørensen , Trygve Nygaard , Eirik Mæland , Martin Christensen - John Pelu , Thomas Sørum.
Jeg tror altså på en endring fra det laget som spilte 0-0 mot Brann i Bergen. Tor Arne Andreassen blir plassert på benken mot Martin Christensen som (forhåpentligvis) blir spilleberettiget til denne kampen.Dette vil gi FKH en ekstra dimensjon offensivt,men vil svekke laget litt defensivt. Andre mulige endringer slik jeg ser det er Jusko Savolainen inn på sentral midtbane for Eirik Mæland og Nikola Djurdic inn for John Pelu i angrep. Djurdic inn blir mye mer aktuelt hvis Christensen blir spilleklar,da Djurdic er en spiller som tar en del defensivt ansvar.
Vil ikke komme med noe resultattips enda,men la oss i det minste håpe på en fartsfylt og fairspilt kamp:)
Kan også nevne at Strømsgodset har bedt om 250 billetter,og da de arrangerer tur til Haugesund for 400 kroner så bør det bli rift om de billettene.
Har kjøpt bill. til denne historiske kampen! Første kamp i Haugesund med flomlys!
med Haugesunds sterke hjemmeform og Strømsgodsets svake borteform(snakker om 2009 sesongen i begge tilfeller) regner jeg med 3 poeng til FKH på søndag.
Er rett og slett utrolig spent på hvordan vi kommer til å opptre i denne kampen. Vi er jo rævva defensivt og kommer sikkert til å slippe inn mål, så vi må kjøre på offensiv for å lage mål. Det er offensivt vi er gode, og det må vi utnytte.
FKH er angrepsvillig lag,og da spesielt på hjemmebane. I mine øyne så er deres svakeste punkt Adam Larsen i mål (ville egentlig trodd at Lars Stubhaug var bedre),og selv om han holdt nulleen i første kamp så virket han usikker en del ganger.Han imponerte dog med raske igangsettinger og det kan jo føre til en del farlige overganger for dere.
Jeg vil tro at begge lagene vil satse offensivt på søndag,og det kan jo borge for at det blir en severdig kamp.
Satser på at Godset leder tippeligaen etter 2.serierunde :)
Enig med lagoppstillinga di, bortsett fra at jeg foretrekker 4-2-3-1. Inn med Andre Hanssen for Kamara i denne kampen, og flytta Berget ut som en slags venstre ving, som kunne bytte litt posisjoner underveis med Nordkvelle og Storflor. Greit å ha to stabiliserende sentrale midtbanespillere på bortebane, samtidig som Nordkvelle vil være langt bedre i den offensive midtbanerollen. Skal bli spennende om Godset har tatt noen steg på bortebane.
Thomas Sørum tok meg i handa og lovte å ikke score mot oss når jeg møtte han i vinter, så jeg regner med han holder det løftet.
Ellers er Haugesund favoritter her. Vi spiller rett og slett ikke fotball på bortebane.
Vil se følgende lag:
--------------- Larsen ---------------
Aunan - Andersen - Madsen - Riddez
----- Nordkvelle --- Hanssen --------
Storflor ------ Berget ----- Johansen
------------- Pedersen --------------
haha,vel........Vi får håpe Jostein Grindhaug får denne beskjeden da,slik at han kan få fri denne kampen:)
Vil ikke si at FKH er favoritter i denne kampen.Ja,på hjemmebane er FKH veldig gode,men det er jo fortsatt veldig usikkert hvordan laget tar nivået i tippeligaen.Vil påstå at dette er en veldig åpen kamp.
(Innlegget ble redigert 16.03.10 07:14)
Veldig skeptisk til å spille på en potetåker, da vårt sterkeste offensive våpen er kjappe overganger langs bakken.
Det gjelder i aller høyeste grad FKH og.Haugesund Stadion har rykte på seg av å ha en av de fineste gressmattene i Norge,og vi kan jo håpe at den ikke er så veldig ujevn nå. Sol og plussgrader frem til søndag ville nok hjulpet veldig på i så måte.
Det stemmer vel for så vidt, men jeg tror nok ikke den er særlig bra i øyeblikket og den kommer garantert ikke til å bli veldig bra utover våren. Tror nok dessverre vi skal langt ut på sommeren før vi får den flotte matten vi pleier å ha. Jeg er dessverre redd for at dette også vil kunne ødelegge en del for oss, ettersom vi ikke i samme grad kan spille den fotballen vi ønsker på Gamlå. Lag som kommer på besøk, legger seg bak og spiller knokkelfotball vil dessverre tjene på dette.
Uflaks at når vi endelig er tilbake i Tippeligaen og skal start sesongen rekordttidlig så kommer vinteren til Haugesund. Normalt har vi 3 dager med snø og en uke med frost, i år har vi hatt over 3 måneder med begge deler!! Normalt skulle det jo vært vår her i byn nå :)
Dette gjelder KIL og Haugesund.Det å si at dere er bra hjemme.Har ikke spilt en kamp hjemme i TL enda,men påstår at dere er sterke hjemme????????Alle lag som rykker opp fra Adeccoen har vel en grei hjemmestatistikk?Her holder jeg Godset som favoritt(til tross for den elendige bortestatistikken forrige sesong).Hvis Drammenslaget har planer om å ta noen steg denne sesongen,så er Sildajazz et av lagene som bør slås greit.
0-2
Marcus og Keita
Vi har ikke tapt på 16 kamper, og tapte 1 kamp på stadion i hele fjor.. Det er ikke noe annet enn positivt å ta med seg! Det gir en trygghet, noe som igjen gjør at vi kan slippe oss løs som vi pleier å gjøre på hjemmebane.. Men dere er da også ett kunstgress lag så tror ikke vår bane vil gjøre at dere trives for å si det slik.. Det gjelder nok oss også til en viss grad, siden vi liker å spille fotball.. noe vi ikke fikk til i bergen. den er desverre vldig sliten atm
For Haugesund som vil holde seg er godset et lag som må slås..
Her får vi nok vår første 3.poenger i årets TL
(Innlegget ble redigert 16.03.10 11:25)
I Adeccoen.Tipper en del lag la seg bak for å prøve å kapre poeng forrige sesong?Vel denne sesongen kommer det en helt annen motstand på besøk.Veldig mange av lagene kommer til å gå offensivt ut mot Haugesund for å ta alle 3.Og da kan det bli vanskelig selv på hjemmebane.
Haugesund gjorde en grei figur mot et tafatt Brann.
(Veldig spent på hva Sørum kan få til i TL-comebacket.Er desverre litt skeptisk til at Liers store sønn kommer til å sette sitt preg på denne sesongen)
alikevell spilte vi bedre mot lag som prøvde å spille fotball som hønefoss og KIL enn f.eks løv-ham og SIF i fjor..
Og du kan ikke legge sjul på hvor viktig det er med selvtillit og godfølelse før og under en kamp. Så hvis dere kommer og prøver å angripe er ikke det noe annet enn positivt for oss! Vi er rett og slett bedre mot antatt bedre lag og lag som spiller fotball. Du får nok oppleve det på søndag.
Det samme gjelder også sørum, han ble vell norsk toppfotballs mestscorende, noe også vi var hvis jeg ikke tar helt feil. Den selvtilliten han har fått er også gull verdt! Han vet at han kan score.. så selv om keeperen heter Eskeland eller Jarstein så er målet like stort.. (ja de er ikke like gode, men håper du sjønner hvor jeg vil henn)
Sørum hadde vell heller aldri noe tillitt hos dere, det fikk han hos oss og han blomstret!
(Innlegget ble redigert 16.03.10 11:43)
Problemet med Sørum var ikke at han ikke fikk tillitt.Men han passet desverre ikke inn i 4-3-3.Det så vi de gangene han fikk sjansen.En superspiss i 4-4-2 i Adeccoen.Litt skeptisk til hvordan han vil gjøre det i TL.
Hvor mang mål mener du han bør score for å være en suksess denne sesongen?
Og ja hvis Haugesund klarer å bygge på den gode hjemmeformen fra forrige sesong,har de funnet nøkkelen til å overleve.
Vel er Jarstein så mye bedre enn Eskeland??:)
(Innlegget ble redigert 16.03.10 11:49)
Han bør og må nok score over 10 mål. Så alt over 10 mål så blir jeg fornøyd. Jeg nekter å tro at han klarer å blande seg opp i 15-17 mål.. men 10-12 kanskje:)
Kanskje jeg mente det andre veien? Hah, neida;)
Bra du har troen.Hadde vært moro for gutten å få det til i tippeligaen nå.Men mot Godset hverken vil,eller klarer,han å score:)
(Innlegget ble redigert 16.03.10 11:53)
Derfor vil Pelu eller Djurdic score mot dere;)
Ja det hadde det forhan.. han har fått det til flere ganger i adecco, så får håpe det løsner for han!
Hyggeligere spiller må du lete lenge etter spør du meg!
Hvis Sørum scorer mer enn 10 mål, så er det bra synes jeg. Han tar tross alt ikke frispark eller straffer.
Haugesund er alltid god mot gode lag, og dårlig mot dårlige lag. Det har noe med at Haugesund er jævlig god på kontringer, men rævva når de må ut å føre kamper. Unntaket var i fjor, da man faktisk klarte å spille ut defensive lag.
FKH og Godset er egentlig ganske like som lag når det gjeder statistikk. Ræva borte og glimrende hjemme.
Men nå får vi se på søndag hvordan Godset klarer seg på en blytung våt gressmatte. Tror, uten å være bombesikker, at dette er en fordel Haugesund. Haugesund er et godt gresslag. På kunstgress derimot..huff..
hehe si ikke det. Vent og se..tipper Sørum ønsker å si takk for sist, samt vise ledelsen i Godset at han er mye bedre enn det han fikk vist i Godset.
(Innlegget ble redigert 16.03.10 13:44)
:)
Regner jeg med og
4 plussgrader og regnvær her nå..iallfall bedre enn snøen som kom i går. Ser ut for at matta blir grønn til kampstart iallfall.