Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

*** Vålerenga Fotball - Klubbtråd ***

NYTT TEMA
1I2VorseN
1I2VorseNInnlegg: 2584
17.03.12 00:24
Black_Butler-33: En supporter støtter klubben, og gjør bl.a det ved konstruktiv og kritisk tenking fra tid til annen. Indep fortjener ikke det peset han får akkurat nå, det  er for drøyt.

Tenker du akkurat i denne diskusjonen eller unisont i det siste?

Smokewater
SmokewaterInnlegg: 6463
17.03.12 00:26
Black_Butler-33: Og der fik jeg tommel nr.400, hvor blir det av den 4.stjerna mi, MOD? :/
Natta folkens, Ære være Vål'enga ;)

De har heldigvis lagt bort det der tommelgreiene. Så vil man endelig få en slutt på tommelhoreriet. Ikke at jeg påstår at du er endel av det.

independent-
independent-Innlegg: 10473
17.03.12 00:28
1I2VorseN: Du trekker fram en enkelt kamp Independent og det er det som gjør hele argumentet ditt så tynt. For skal man være erlig så har ikke Stoor prestert i enga, han har vært direkte dårlig. Selvfølgelig har han hatt små perioder der han var god, men han presterte aldri slik vi forventet og han var heller ikke konfertabel med ball i beina i de fleste situasjoner.
Independent. ikke vær så hårsår a, du må jo tåle en liten spøk uansett hvor dårlig den er.
Hvis du husker korrekt prøvde vi jo også en periode hvor vi prøvde en typisk innoverkant på høyre siden for at vi kunne få bruk for Stoor sine offensive bidrag. Det så bra ut i teorien men funket ikke i praksis.
Jeg er nå av den oppfatning av at det legger en tanke bak det Martin gjør, jeg akksepterer også faktum at Martin og trener teamet antageligvis kan mer om fotball enn det jeg, at de vet bedre hvordan vi spiller. forøverig litt artig at du nevner dette med svart hvit, jeg tror mange har tenkt den tanken før.

Det er et eksempel på en god kamp, til tross for at han fikk veldig få. Når sist var Freddy vår bestemann i en kamp? Eller blant våre beste?

I det hele tatt, det er noe rart når man blir beskyldt for å mislike Martin når man sier vi burde hatt inn en god høyreback for lenge siden. Det er jo oppe og vedtatt at Freddy aldri var spesielt god.

Klart det ligger en tanke bak, men siden når ble Martin Andresen fasit? Eller Gud? Det er en tanke bak alle fotballag, men fasit sitter ganske få på. I så fall er sannsynligheten for at den treneren er plassert i Norge relativt liten.

Jeg tåler forresten en spøk :)

Jonasar
JonasarInnlegg: 22344
17.03.12 00:41

7000 Innlegg independent, ikke dårlig :)

1I2VorseN
17.03.12 00:44
independent-: I det hele tatt, det er noe rart når man blir beskyldt for å mislike Martin når man sier vi burde hatt inn en god høyreback for lenge siden. Det er jo oppe og vedtatt at Freddy aldri var spesielt god.

Freddy har alldri vært best, men man vet hva man får å han gjør den jobben greit. Jeg har aldri vært noe spesielt fan av han men han har alltid fylt en viktig rolle i VIF. 

Det samme kan vel egentlig si om Berre, han har også måtte tåle mye syt og gnål oppgjennom årene. Nå synes nå jeg at han faktisk har blitt bedre enn han var før 

1I2VorseN
17.03.12 00:51
independent-: Klart det ligger en tanke bak, men siden når ble Martin Andresen fasit? Eller Gud? Det er en tanke bak alle fotballag, men fasit sitter ganske få på. I så fall er sannsynligheten for at den treneren er plassert i Norge relativt liten.

Man har jo aldri sagt at Martin er fasit, men han må jo få lov til og gjøre det han mener er best og det trener teamet synes er best for klubben. Han trener ikke være gud av den grunn at han ønsker og bygge ett lag og ett system som han har tro på?

Men nå synes jeg du vrir det unna det jeg fatisk sier og det handler om det at Martin tross alt vet mer om hva som foregår i VIF enn oss forum horer gjør. Det er klart at vi skal få lov til å være uenig i alt som drives av klubben.

independent-
17.03.12 01:03
1I2VorseN: Freddy har alldri vært best, men man vet hva man får å han gjør den jobben greit.

For meg holder det ikke at spillere "gjør jobben greit". Jeg ønsker suksess for Enga, ikke tilværelse midt på tabellen.

Det at Martin er trener bruker du faktisk som et argument i seg selv for at det han gjør til enhver tid er gjennomtenkt. Hvor langt skal vi dra den konklusjonen egentlig? Hva om Enga kommer på nedre halvdel i år. Da må jo det argumentet møte deg i døra ganske hardt, eller? Og skal da alle være etterpåkloke?

I min verden er det en supporters plikt å komme med kritikk når det er riktig, således konstruktiv. Å framstille mine tanker om Enga som direkte kritikk av Martin er helt meningsløst. Jeg nevnte han ikke med et ord før du dro han inn. Ikke veit jeg hvorfor du sier det heller.

Denne "han må jo få gjøre det han mener er best"-tankegangen syns jeg er vanvittig defensiv. Hvor kommer dette fra egentlig? Er det et snev av likegyldighet jeg senser?

independent-
17.03.12 01:04
Jonasar: 7000 Innlegg independent, ikke dårlig :)

Nei og legger vi de sammen med 15.000 fra Exo begynner vi å snakke.

1I2VorseN
17.03.12 01:17
independent-: Det at Martin er trener bruker du faktisk som et argument i seg selv for at det han gjør til enhver tid er gjennomtenkt. Hvor langt skal vi dra den konklusjonen egentlig? Hva om Enga kommer på nedre halvdel i år. Da må jo det argumentet møte deg i døra ganske hardt, eller? Og skal da alle være etterpåkloke?

Nå trekker du ut en helt annet betydning av det jeg skriver enn det jeg mener.

-Jeg sier han vet bedre hva som skjer på valle en deg og meg!

-Jeg sier han har bedre kompetanse enn oss.

Jeg tror ikke du vet hva som foregår innad i klubben, men alikevel er du kritisk til nesten alt, og velger en vinkling som er negativ. Jeg opplever heller ikke at du prøver og være konstruktiv som du bruker som ett argument du er heller ikke så interesert i svare på spørsmål bare velger ett utfall som passer deg best eller drar inn en eller annen absurd konklusjon.

Og hvis Enga kommer på nedre halvdel i år så trenger du ikke være redd for Martin lenger, da kommer han ikke til å få ny kontrakt.

Nå tviler jeg på at du noen gang kommer til å bekrefte at Martin sitter med mer kompetanse og at han vet mer om det som skjer på valle en deg. 

1I2VorseN
17.03.12 01:19
independent-: I min verden er det en supporters plikt å komme med kritikk når det er riktig,

Nei du er meg en god gutt av å til, å nei jeg synes ikke du er spesielt konstruktiv når du diskuterer dine kampsaker. 

independent-
17.03.12 02:41
1I2VorseN: -Jeg sier han vet bedre hva som skjer på valle en deg og meg!
-Jeg sier han har bedre kompetanse enn oss.

Hva så? Hvorfor sier du dette?

Ivar Hoff hadde også hatt mer kunnskap enn deg og meg - han har tross alt vært trener lenger enn Martin Andresen. Det er fullstendig meningsløst tull du kommer med og du har enda ikke svart på hvorfor du sier det og hvorfor det er et argument i seg selv.

Jeg aner en litt sånn "rolig nå gutt, ikke tro du har like mye peil som Martin"-tilnærming. Det liker jeg dårlig, særlig med tanke på hans (manglende) CV med Enga. Jeg ser ikke at han har fortjent supportere hvis opptreden minner mer om nyttige idioter for han.

Må jeg vite hva som foregår innad i klubben for å komme med kritikk? Seriøst, snakker vi om samme klubb? Den klubben det en gang i tiden var mange meninger om, den tiden vel egentlig "alle" hadde en mening om...plutselig skal man være forsiktige fordi det skjer så mye innad i klubben man ikke vet om? Igjen, hvor får du dette fra?

Det kan skje så mye det vil innad i klubben, men mye av det er åpenbart feil ettersom han ikke har mye å vise til. Jeg er 100% sikker på at du var kjempefornøyd med det intervjuet han gjorde på La Manga og du mener sikkert det beviser hans kompetanse. Jeg derimot, som bryr meg om klubben og således ser kritisk på dårlige resultater, så det mer som 45minutters propaganda iscenesatt av Martins bestevenn, vår alles kjære mediesjef. Oppfølgingsspørsmål er for eksempel intet-eksisterende. Ellers er det skremmende hvor liten kunnskap folk generelt har om en fotballklubb eller en hvilken som helst bedrift for den saks skyld. "Hjulet" har liksom blitt det nye, hippe uttrykket som brukes på klansforumet som en unnskyldning hver jævla gang vi gjør et horribelt salg. Salget av Mos er helt konge, fordi det er en den av HJULET. Og hva vi bruker de 9 millionene på, nei det er ikke så viktig. Så lenge de investeres i noe som kan omhandle eller være delaktig i at HJULET holder seg gående, så er det null stress. Resultater? Hvem bryr seg? Jeg bryr meg om hjulet.

Etterpåklokskap er den enkleste klokskap, vet du. Faen a, kan du ikke være like tøff mot de som styrer og steller på Valle som du noen ganger er mot meg, så er vi nok enige i mye du og jeg. Jeg gidder ikke være fullstendig likegyldig (underforstått, IKKE komme med kritikk) til det som skjer nå, for så å konkludere ETTER at Martin har fått sparken med at "jaja, han var ikke god nok". Hva om jeg mener han likevel var god nok? Det mener åpenbart du. Hva skjer da? Skal du legge meningene dine på bålet fordi styret er uenig med deg? Er det egentlig styret som er fasit da, og ikke Martin? Eller hvordan ser hierarkiet ut sånn egentlig?

Så til den innrømmelsen du åpenbart skal koze til i natt; Martin har mer kompetanse enn meg. Mye mer. Han har ørten trenerkurs, en lang karriere som spiller (klubblag inn- og utland, diverse landslag og til og med kaptein) og han har nå vært trener noen år. Jeg har da virkelig aldri sagt noe annet heller, men jeg håper for guds skyld det skal noe mer til å trene Enga enn at noen har mer fotballfaglig kompetanse enn meg. Jeg er da bare en enkel sjel som er litt for glad i paraplyorganisasjonen Vålerengens IF og spesielt VIF fotball.

Ellers er det jo et kjent triks at om man ikke vil diskutere sak, la oss angripe den som ytrer meningen. Og dette kunne jeg fortsatt og skrevet om utover de små nattetimer, men med fare for at det blir litt for mye stopper jeg her. Litt imponert blir jeg om du faktisk har lest deg helt ned hit også.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 38827
17.03.12 08:48
independent-: Nei og legger vi de sammen med 15.000 fra Exo begynner vi å snakke.

Da er du å mitt nivå!

hvorfor bruker du egentlig begge to? 

(Innlegget ble redigert 17.03.12 08:49)

KongBob
KongBobInnlegg: 28209
17.03.12 09:16
KingKongHalvor: Da er du å mitt nivå!

Da er han på ditt antall....  

Fortsatt et stykke unna ditt nivå...

Black_Butler-33
Black_Butler-33Innlegg: 8305
17.03.12 09:40
1I2VorseN: Tenker du akkurat i denne diskusjonen eller unisont i det siste?

Generellt, men trakk fram denne spesifikke diskusjonen, da den krever et godt svar :)

olk1702
olk1702Innlegg: 13697
17.03.12 10:51
KingKongHalvor: hvorfor bruker du egentlig begge to?

Ble ikke Exo utestengt?

Thomas1969
Thomas1969Innlegg: 1879
17.03.12 11:02

Her vil jo alltid noen være uenige. Noen reiv seg i håret da Mos gikk, andre da Strandberg ble solgt.

Noen trodde vi hadde gitt opp, og knapt skulle klare å stille lag iår.

Nå mener noen at vi snart har for mange spillere, og da er problemet at vi må selge, og hvem det skal være..

Joda, jeg tror nok i det store og hele at Martin og de som er igjen har en masterplan for året. Brikkene kommer riktignok litt sent på plass, og det gjør at vi ikke ser annet enn konturene..

Thomas1969
17.03.12 12:10

Hørte forøvrig ingenting fra Martins møte på Bohemen heller?

1I2VorseN
17.03.12 12:29
independent-: Det kan skje så mye det vil innad i klubben, men mye av det er åpenbart feil ettersom han ikke har mye å vise til. Jeg er 100% sikker på at du var kjempefornøyd med det intervjuet han gjorde på La Manga og du mener sikkert det beviser hans kompetanse. Jeg derimot, som bryr meg om klubben og således ser kritisk på dårlige resultater, så det mer som 45minutters propaganda iscenesatt av Martins bestevenn, vår alles kjære mediesjef. Oppfølgingsspørsmål er for eksempel intet-eksisterende. Ellers er det skremmende hvor liten kunnskap folk generelt har om en fotballklubb eller en hvilken som helst bedrift for den saks skyld. "Hjulet" har liksom blitt det nye, hippe uttrykket som brukes på klansforumet som en unnskyldning hver jævla gang vi gjør et horribelt salg. Salget av Mos er helt konge, fordi det er en den av HJULET. Og hva vi bruker de 9 millionene på, nei det er ikke så viktig. Så lenge de investeres i noe som kan omhandle eller være delaktig i at HJULET holder seg gående, så er det null stress. Resultater? Hvem bryr seg? Jeg bryr meg om hjulet.

Det er denne delen jeg reagerer mest på og ikke kan fatte hvordan du kommer opp med dette. Mener du seriøst at dette intervjuet er propaganda?

Det er slike meninger å ytringer som dette som får til å være tøff med deg til å være uenig. For er det noen som fører en slags propaganda her så er det du, selv om det naturligvis har roet seg noe når nye spillere er på vei inn.

Salget av Mos er jeg entydig positivt til, ja han var en god spiller, en spiller vi godt kunne fått en god del mere for. Men det er klart at disse pengene pluss de 5 mill for strandberg har kommet godt med. Bare se på hva vi har fått hentet inn av spillermaterialet. Det er dette som er hjulet og når vi selger en spiller kommer det alltid noen inn som en ren erstatter, hva er det som er piss med denne fremstillingen. Vil du ikke si at vi har kommet styrket ut av dette overgangsvinduet?

Men på ett punkt er jeg veldig enig i deg, det Martin har prestert for oss har ikke vært allverden, hvis vi slår alle disse åra under en kam så burde han ikke få kontrakt. Men jeg tror også Martin har blitt en mye bedre trener på de åra han har vært trener, men dette er jo en selvfølgelighet. Uansett så kan jeg være enig om at den besluttningen som ble tatt når Martin ble annsatt som trener ikke var spesielt god, og han burde aldri blitt klar for enga den gangen, han har heller ikke vært spesielt god på overgangsmarkedet heller.

Når det er sagt så er jeg ikke så interesert i det som har skjedd før og hvilke trener Martin var når han tok over. For med untakk av den beste sesongen og den beste poengsnittet i 2010 viser Martin hvertfall hva han kan få til. Jeg mener at vi per dags dato har den beste stallen tilgjennelig i tippeligaen, jeg har også stor tro på projektet.

Leverer han dårlig i år kommer han heller ikke til å være trener neste år. Da er hans tid i Enga talte, jeg tror han kommer til å få en ny kontrakt, så får vi se i ettertid hvem som kommer til å ha rett.  

(Innlegget ble redigert 17.03.12 12:34)

olk1702
olk1702Innlegg: 13697
17.03.12 12:39
Thomas1969: Hørte forøvrig ingenting fra Martins møte på Bohemen heller?

Fordi det er på tirsdag ;-)

1I2VorseN
17.03.12 13:44
Black_Butler-33: Generellt, men trakk fram denne spesifikke diskusjonen, da den krever et godt svar :)

Krever et godt svar?

independent-
17.03.12 14:01
KingKongHalvor: hvorfor bruker du egentlig begge to?

Måtte betale en ny runde med Exo-nicket og var litt nysgjerrig på de dialogene jeg hadde med Inde-nicket tidligere. Rett og slett ingen annen forklaring enn det :)

independent-
17.03.12 14:09
1I2VorseN: Det er denne delen jeg reagerer mest på og ikke kan fatte hvordan du kommer opp med dette. Mener du seriøst at dette intervjuet er propaganda?
Det er slike meninger å ytringer som dette som får til å være tøff med deg til å være uenig. For er det noen som fører en slags propaganda her så er det du, selv om det naturligvis har roet seg noe når nye spillere er på vei inn.
Salget av Mos er jeg entydig positivt til, ja han var en god spiller, en spiller vi godt kunne fått en god del mere for. Men det er klart at disse pengene pluss de 5 mill for strandberg har kommet godt med. Bare se på hva vi har fått hentet inn av spillermaterialet. Det er dette som er hjulet og når vi selger en spiller kommer det alltid noen inn som en ren erstatter, hva er det som er piss med denne fremstillingen. Vil du ikke si at vi har kommet styrket ut av dette overgangsvinduet?
Men på ett punkt er jeg veldig enig i deg, det Martin har prestert for oss har ikke vært allverden, hvis vi slår alle disse åra under en kam så burde han ikke få kontrakt. Men jeg tror også Martin har blitt en mye bedre trener på de åra han har vært trener, men dette er jo en selvfølgelighet. Uansett så kan jeg være enig om at den besluttningen som ble tatt når Martin ble annsatt som trener ikke var spesielt god, og han burde aldri blitt klar for enga den gangen, han har heller ikke vært spesielt god på overgangsmarkedet heller.
Når det er sagt så er jeg ikke så interesert i det som har skjedd før og hvilke trener Martin var når han tok over. For med untakk av den beste sesongen og den beste poengsnittet i 2010 viser Martin hvertfall hva han kan få til. Jeg mener at vi per dags dato har den beste stallen tilgjennelig i tippeligaen, jeg har også stor tro på projektet.
Leverer han dårlig i år kommer han heller ikke til å være trener neste år. Da er hans tid i Enga talte, jeg tror han kommer til å få en ny kontrakt, så får vi se i ettertid hvem som kommer til å ha rett.

Igjen så virker det som om du på et eller annet nivå sidestiller meg med Martin. "Det er ikke Martin som gjør det, det er du". Altså, jeg sier meningen min jeg. Jeg jobber ikke i VIF, det er ikke jeg som skal levere resultater. Å tilnærme seg det jeg sier på samme måte som det Martin sier virker veldig merkelig og de stadige sammenligningene (eller motsatt) virker fjerne. Hovedproblemet med intervjuet var at han fikk sitte å snakke i det uendelige om alt som IKKE handlet om resultater - og påfallende nok er det resultatene som er hans store hemsko.

Om vi har kommet styrket ut eller ikke av dette overgangsvinduet vil sesongen vise. Enkelt og greit. Jeg er fornøyd med kjøpene av Marcus og Jokke. Larsen har jeg ikke sett før, Ibba er jeg noe skeptisk til og Ahmed har levert greit av det jeg har sett. Ikke glem at i løpet av dette vinduet , så har jo Singh havnet ute i kulda også. Tar vi med det på den negative siden er jeg ikke veldig sikker på at vi har kommet styrket ut av dette. Og det er Martin & co som står bak hele den situasjonen, selv om jeg hele tiden har støttet han der.

Du har tro på prosjektet, men erkjenner at om han ikke leverer bra (hva nå enn "bra" er) i år, er han ferdig. I det ligger det vel en innrømmelse i at han ikke har gjort det godt nok totalt sett i Enga, eller hva? Og hva som gjør at du fortsatt har tro dette prosjektet da skulle jeg likt og visst.

Dawda-Leigh
Dawda-LeighInnlegg: 16652
17.03.12 18:09

Imorra så anbefaler jeg en Vål'enga-dag. Først generalprøven på Valle mot FFK. Den er 1300. Så ta turen til Lørenskog-ishall. 1. semifinale. Den er 1700.

:)

Thomas1969
17.03.12 18:26
olk1702: Fordi det er på tirsdag ;-)

Forklaring god nok.. :-)

GLarsen
GLarsenInnlegg: 2808
17.03.12 18:45
KongBob: Da er han på ditt antall....  
Fortsatt et stykke unna ditt nivå...

Skriver under på den

Enga123
Enga123Innlegg: 4476
18.03.12 10:32

De samme som var ute mot Rayo, er det fortsatt. Vi kan i tillegg plusse på Thomassen. Nei, jeg liker det ikke. De regner med at de er klare til 1. serierunde, men ville se Marcus Pedersen i dag.

http://www.vif-fotball.no/article3358308.ece

Shrooms
ShroomsInnlegg: 4956
18.03.12 10:43

Det er helt utrolig at Konè fortsatt ikke er med. Null spilletid i vinter, kan vi regne med å se han gjøre et par innhopp i høst før han forsvinner?

engavif
engavifInnlegg: 10074
18.03.12 10:51

Vill bare si at mine tanker går til Fabice Muamba.

Fotballen betyr ingen verdens ting når sånt skjer.

Black_Butler-33
Black_Butler-33Innlegg: 8305
18.03.12 10:54
engavif: Vill bare si at mine tanker går til Fabice Muamba. Fotballen betyr ingen verdens ting når sånt skjer.

Det er fryktelig trist det som har skjedd. Håper virkelig han klarer seg!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg