Chukwu setter inn 2-0 Ja ja det scores.
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Chukwu setter inn 2-0 Ja ja det scores.
Artig!
Molde 2 får være vårt spanskrør i sykehussaken :)
Ashby reduserer til 1-2 etter 37 min.
Hvor er ZootSims? Har han gått i dvale frem til Jazzfestivalen eller ligger han og bruner seg på Gran Canaria?
Hans skråblikk på MFK og lagets motstandere savnes!
Chima sliter iallefall tydelig med å få ut det han har vist i forsesongen og delevis i fjor. Han er iallefall yngre og presterer overall bedre enn Dantas, så om man ikke har noen klar forsterkning ville jeg holdt på han litt til. Ellers ville vi få problemer, Chima er vitterlig bedre enn Berget på spissplass, i mine øyne.
Tripic har jo forøvrig prestert mye svakere enn Chima til nå i år. Eneste jeg er sikker på er at Dantas må få opp tempo kraftig ellers så forsvinner han først. Det er godt mulig at en til forsvinner, men jeg er usikker på hvem egentlig. Det kommer an på hvem man henter inn og hvordan de presterer fremover, de som alt er i klubben. Om Angan fortsetter slik så tror jeg man sier seg fornøyd med å slippe Dantas på kontrakten som jo går ut snart (tror jeg). Siden man får Thioune tilbake. Tror også at Thioune fort forsvinner, eventuelt. Om noen er interessert i å hente han for en ok sum.
(Innlegget ble redigert 03.07.12 02:49)
ZS sitter henslengt med en sigarett i høyre hånd, et noe dovent glass rødvin i venste, og filosoferer over livet.
Det kjedelige etter Ole kom tilbake er at det er lite eller ingen rykter om nye spillere. Jeg er spent på om det i det hele tatt kommer til å skje noe i sommervinduet.
Selv om Angan viser gode takter så pr nu mener jeg det er fremdeles et behov for en skikkelig midtspiss, en "målgarantist".
Hva mener dere andre om stallen og hvem ser dere for dere eller ønsker skal komme inn i stallen?
Drømmescenarioet er Pape og Ujah inn.
En spiss med egenskapene til Atl Madrid spissen Falcao ,samt en grennombruddshissig ving som kan å avslutte.
Men vi får vel klare oss med de vi har tror jeg.
Det er lov å drømme ja. :p
Det beste vi kan håpe på er en Ujah eller Pape for en brukbar pris. Om det blir Ujah vil man være nødt til å trekke Angan ut på kanten. Angan er for viktig for oss til å ikke bruke med mindre folk tror at vi har 20-30 millioner å sløse med. Angan har forøvrig en enorm fart som jeg vil ha i fremre ledd. Er ikke misfornøyd om vi må nøye oss med han et år til, egentlig. Dvs. så lenge han setter ballen i mål så ofte som han har gjort til nå. På hodet er han for svak!
(Innlegget ble redigert 04.07.12 12:06)
Angan har utviklet seg til å bli en veldig god spiller, men bekymringen min ligger i at vi ikke har en eneste spiller som kan gjøre en brukbar backupjobb.
Sånn som Angan presterer p.d.d. ville jeg ikke byttet han mot noen annen spiss i TL. Skulle scoringsformen dale vil han fortsatt vært en enorm trussel, og det virker som at han har blitt mye klokere i valgene sine også.
Vi er meget godt besatt alle plasser, og nå som Rindis ser ut til å ha funnet formen, mangler vi bare en skikkelig klassespiller på vingen. Solskjær liker Moström, men vi trenger en ving på venstresiden av Gatt-kaliber, som gjerne er like dyktig som Moa defensivt.
Men hva om Angan skulle bli skadet? Da sitter vi fint i det.
Med noen kamper i beina, tror jeg Chima kan gjøre det greit. Gatt kan vel også til nøds dyttes inn i midten og være bakromsspiss på pasninger fra Berget/Eikrem. Skal greie oss i TL om Angan blir skadet, men er enig i at vi trenger en spiss til om vi skulle karre oss til CL.
Jeg tror Chima drar i sommer og at vi får inn en ny mann. Jeg vet at Sogndal, Sandnes Ulf og en klubb til har snust litt på han.
Det er nå ikke så rart at de har snust på han, med nok satsning kan han bli rimelig god i norsk målestokk. Vi har sett tegn til det flere ganger (selv om folk glemmer det fort når han er så ustabil).
Håper heller at vi iallefall beholder han og at Dantas forsvinner ut døra sporenstreks. Dvs: om vi ikke får inn noe bedre eller et ungt norsk talent med større potensial, etc.
Jeg tror Chima blir ut sesongen, iallefall, og at Dantas forsvinner først. Er faktisk bombesikker på det! Tror ikke mye kommer til å skje overhodet rundt MFK før til vinteren i år. Eneste jeg har sett tegn til er prøvespillere som betyr at man orienterer seg mer enn noe annet.
Mener å huske at Markeng fortsatt er et sted i stallen vår? Hvordan har det gått med han det siste året? Om han har blitt totalt sidesatt så er det vel Svendsen som blir den neste håpefulle angriperen vår? Og han er vel ung.
(Innlegget ble redigert 04.07.12 16:22)
Jeg synes ikke Chima er så god at han fortjener en plass i utenlandskvoten. da bør vi heller satse på de unge lokale.
Men jeg ønsker heller ikke å rakke ned på egne spillere så jeg skal avslutte denne diskusjonen fra min side.
Det er verken Cunningham eller Dantas heller. Man kan også diskutere hvorvidt Camara er det. Av disse er det jo klart at Camara er den som har størst potensiale i mine øyne. Tett fulgt av Cunningham. Chima stiller vel egentlig ikke noe særlig dårligere enn Camara. Skjønner hva du tenker, men man må også huske på at Chima er relativ ung enda, og at vi har en del "eldre" på utenlandskvoten i Moström og Thioune som jeg tror vil forsvinne snart. Av de tror jeg Thioune er mest sannsynlig.
Personlig synes jeg vel at vi bruker utenlandskvoten for det den er verdt for å hente rimelige spillere som holder brukbar TL-kvalitet. Det har vi vel egentlig klart.
Men, som du selv har sagt, vi har ikke akkurat musklene til å kjempe for alvor om en plass i CL per nå. Problemet er at vi heller ikke har noen unge norske i stallen som er på nivået til Chima per nå. Vi har kanskje det 1 år frem i tid når Svendsen får et år til på seg, men per nå har vi ikke det. Markeng er vel nærmest ellers.
Erling Moe takket nei til jobben som assistent til Kjell Jonevert.
link rbnett Kjempeflott, tror det er sørdeles viktig at de som er i Molde nå får fortsette i klubben og løre mest mulig av Solskjær og trenerteamet der. Så har vi kansje noen som kan videreføre noe av det Solskjær nå bygger opp.
Syns også Erling Moe gjorde en kjempejobb den halve sesongen han hadde i KBK, tok de nesten hele veien til oppryk fra en i utgangspunktet håpløs situasjon.
Rykter om at Bugge har solgt huset sitt og er på vei bort.
Kildene er ikke like sikre som vanlig, men er vel ikke så veldig utenkelig at han drar, mtp. kjøpet av Söderberg og tidligere uttalelser fra Bugge.
Söderberg holder ikke nivået til Bugge. Kan få fatale følger. Men i dag var vel svakheten vår spissplassen. Håper det blir tatt tak der.
Synes faktisk at Söderberg har vært god når jeg har sett ham..? Godt grep i feltet og god rekkevidde. Men det skal sies at jeg ikke har fått sett ham så mange ganger.
Han var kanskje grei mot Odd, og skulle fått et clean sheet i den kampen, men når jeg så han i cupkampen mot HamKam, så var han til tider på bærtur. Men men. Ung keeper. Sikkert bra potensiale. Keepere når vel topper når de er rundt 35.
Slet fælt mot HamKam, men det var visstnok ikke et riktig bilde av det han er god for. Skal ha vært meget god på trening, og være svært solid i feltet. Og er det noe vi trenger, er det trygghet i feltet. :)
Har han potensiale så tror jeg han blir en god erstattning for Bugge, trenger bare å spille på seg selvtillit. Dette går veien ;)
Søderberg kan bli en god keeper. Misset en gang mot Ham Kam sto greit mot Odd. Bra rekkevidde . Så om Bugge forlater Molde kan dette gå bra.
Verre er det med MFK spisser Ikke snert nok i avslutningene. Og det tar ikke nok for seg i motstanderens 16 meter. For lite stake.
Så her må Molde forsterke. Om de har ambisjoner da.
Ikke mange ukene siden det stod i papirutgaven av RB at han ville forsøke seg i utlandet.
Here you go, Sir:
Stemmer det att Bugge fikk solgt huset i forrige uke ja, kone og barn flyttet nedover i Mai, barn som begynner på skolen til høsten...
Får bare krysse fingrene for att han blir ett par år til...