Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Molde Fk

NYTT TEMA
sungod
sungodInnlegg: 6482
13.03.12 23:31
Skrtel: Kan det være webredaktøren som ikke likte innlegget med ting som burde endres på hjemmesiden?

Kan det ikke ha vært da vi ikke fikk noen kommentar på totalslakten  vi ga nettstedet. 

Snarky
SnarkyInnlegg: 5250
13.03.12 23:32
Skrtel: webredaktøren som ikke likte innlegget med ting som burde endres på hjemmesiden?

Da burde han bli sparket som webredaktør. En del av jobben som webredaktør er å være kritisk til eget innhold i "butikken" du driver for å heve prestasjonene. Og Molde FK sin hjemmeside er ikke fantastiske greier. Foretrekker mfkweb.org til de grader.

Når det er sagt er selvsagt innholdet på de to sidene ganske forskjellige av natur.

(Innlegget ble redigert 13.03.12 23:34)

dewmac
dewmacInnlegg: 1530
13.03.12 23:33
Skrtel: Helt utrolig smålig. Det kan nesten virke som at noen enkeltperson i Molde har tatt seg nær av noe han har skrevet på bloggen elns.

Han som driver mfkblogg går aldri på person eller lignende. Dette er vel rein og skjær 'vi vil ha enerett på alt av nytt om Molde' fra Molde FK og markedsavdelingen. Pinlige greier igrunn.

yabbadoo
yabbadooInnlegg: 1387
13.03.12 23:35
drtbg: Kan ikke på stående fot komme på noen klubber med dårligere nettsider enn Molde heller, så all hjelp burde være kjempepluss. Har heller ikke særlig tro på at det nye designet skal bli så bra, er vel samme folka som skal drifte siden fortsatt?

Hjemmesiden til MFK er elendig, var elendig og har alltid vært elendig. Ikke såå lenge siden de pusset den opp og resultatet var aktiv bruk av web-tv en kortere periode før det også dabbet helt av.

Nå er den ikke i bruk i det hele tatt og siden mangler innhold av interesse. Oser av uprofesjonalitet når det gjelder grammatikk f. eks. Forventer skikkelig språk og ikke den der facebook-standard type skriving når det kommer fra en profesjonell fotballklubb.

Og jeg som var så glad for at det faktisk fantes en interessant blogg som tok for seg MFK.. Kjære vene...

yabbadoo
13.03.12 23:36
dewmac: Han som driver mfkblogg går aldri på person eller lignende. Dette er vel rein og skjær 'vi vil ha enerett på alt av nytt om Molde' fra Molde FK og markedsavdelingen. Pinlige greier igrunn.

Får nesten lyst til å starte opp en blogg bare på pur f... Tullesak hele greiene.

dewmac
13.03.12 23:37
yabbadoo: Nå er den ikke i bruk i det hele tatt og siden mangler innhold av interesse. Oser av uprofesjonalitet når det gjelder grammatikk f. eks. Forventer skikkelig språk og ikke den der facebook-standard type skriving når det kommer fra en profesjonell fotballklubb.

Så mye orddelingsfeil og merkelig særskriving fra de som publiserer at det er flaut. Merkelig at det ikke har blitt mer slakt egentlig. 

(Innlegget ble redigert 13.03.12 23:38)

Snarky
SnarkyInnlegg: 5250
13.03.12 23:38
dewmac: Så mye orddelingsfeil og merkelig særskriving fra de/dem som publiserer at det flaut. Merkelig at det ikke har blitt mer slakt egentlig.

Det er fordi de fleste nok forholder seg til alternativene og kun titter innom i blant. Om man virkelig ville øke antall egne "hits" så finnes det bedre forhåndsregler å ta enn å angripe en blogg..

(Innlegget ble redigert 13.03.12 23:39)

Skrtel
SkrtelInnlegg: 6417
13.03.12 23:40
sungod: Kan det ikke ha vært da vi ikke fikk noen kommentar på totalslakten  vi ga nettstedet.

Siden du skriver vi antar at jeg at det er flere som driver det nettstedet. Lettere å gå etter folk som står alene.. Svaret han fikk ga veldig liten mening, og virker nesten som et "enmannsshow", som er personlig motivert, derav teorien. Men altså, var bare synsing fra min side.

(Innlegget ble redigert 13.03.12 23:41)

sungod
13.03.12 23:45
Skrtel: Siden du skriver vi antar at jeg at det er flere som driver det nettstedet. Lettere å gå etter folk som står alene.. Svaret han fikk ga veldig liten mening, og virker nesten som et "enmannsshow", som er personlig motivert, derav teorien. Men altså, var bare synsing fra min side.

Ja. Dobbelte av én. De har forsåvidt gått etter oss før uten grunn og på omtrent samme grunnlag. Bare sprøyt.  

dewmac
13.03.12 23:51
sungod: De har forsåvidt gått etter oss før uten grunn og på omtrent samme grunnlag. Bare sprøyt.

Er du Knut? Hvem er han nummer to? 

sungod
13.03.12 23:52
dewmac: Er du Knut? Hvem er han nummer to?

Feil side. 

dewmac
13.03.12 23:53
sungod: Feil side.

Ah. Da kobler jeg.

yabbadoo
13.03.12 23:56
sungod: Kan det ikke ha vært da vi ikke fikk noen kommentar på totalslakten  vi ga nettstedet.

Denne er spot on! Nøyaktig slik jeg også har oppfattet hjemmesiden til MFK. Utrolig at de ikke gidder å legge mer arbeid i hjemmesiden sin. Hvis den nye siden som kommer nå i mars ikke er ekstremt mye bedre, så ser jeg snart ingen grunn til å besøke siden mer...

drtbg
drtbgInnlegg: 251
13.03.12 23:59

Kan det kanskje være misunnelse?

Ser at han ikke har oppdatert sin egen blogg på en stund...?

yabbadoo
14.03.12 00:01
dewmac: Så mye orddelingsfeil og merkelig særskriving fra de som publiserer at det er flaut. Merkelig at det ikke har blitt mer slakt egentlig.

Var i forbindelse med en av treningskampene i Spania at jeg skrev en lengre kommentar på facebook-siden til MFK der jeg kritiserte skrivefeil o.l. Kritiserte også hjemmesiden deres. 

Var inne dagen etter for å se om det hadde kommet noen svar. Da var natruligvis min kommentar slettet og da også ubesvart.

Når jeg ser denne saken med MFKblogg.com er jeg overrasket over at jeg fortsatt har tilgang på MFK's facebook-side...

drtbg
drtbgInnlegg: 251
14.03.12 00:06
yabbadoo: Da var natruligvis min kommentar slettet og da også ubesvart.

Men to webredaktører står på lønningslista faktisk. Hva gjør disse?

HarryH
HarryHInnlegg: 12545
drtbg: Kan det kanskje være misunnelse?
Ser at han ikke har oppdatert sin egen blogg på en stund...?

Hahah! Den kommer jeg til å humre lenge av!

dewmac
yabbadoo: Var inne dagen etter for å se om det hadde kommet noen svar. Da var natruligvis min kommentar slettet og da også ubesvart.

Latterlig. Dårlig PR dette for Molde.

yabbadoo
14.03.12 00:10
drtbg: Men to webredaktører står på lønningslista faktisk. Hva gjør disse?

Den som visste det... De kunne nok lært et par ting av MFKblogg i hvert fall..

Oskaro
OskaroInnlegg: 1448
14.03.12 00:51

Apropos moldefk.no:

De har visst intervjuet Solkjær angående kampen på fredag. Hahah, jeg blir pinlig berørt. Ble dog nesten litt imponert over at de ikke skrev Sol kjær.

Må legges til: Intervjuet i seg selv er en positiv ting, men når man ikke greier å skrive navnet på manageren rett, så er det et eller annet sted i systemet det har sviktet.

(Innlegget ble redigert 14.03.12 00:56)

knurr84
knurr84Innlegg: 6920
14.03.12 01:08

Jeg tar innlegg 5000.

vaffanculo
vaffanculoInnlegg: 22034
14.03.12 08:48

Tillater meg å skrive et lite innlegg på klubbtråden deres.

Ble geleidet til den inntil videre nedlagte og uoffsielle Molde-bloggen via vikingbloggen.com. Etter å ha lest gjennom noen sider her og vært en tur innom hjemmesiden, så skjønner jeg at Molde-fans har grunn til å være frustrert og en smule forbannet. Kjipt å ha en markedsavdeling som knapt holder Fair Play liga, når det sportslige er best i landet.

Kan jo bare spekulere i hva dette dreier seg om. En annen debattant er innom at holdningene som rådde blant enkelte klubber for 5-6 år siden, da enkelte klubber var så høye på seg selv at de kunne ta fansen for gitt og behandle dem deretter. Den tid trodde jeg stort sett var forbi.

En annen teori er at enkelte i markedsavdelingen rett og slett er livredde for at deres egen inkompetanse skal bli en "snakkis"? Jeg er helt enig i at hjemmesiden til Molde FK ser ut som noe en ildsjel har snekret sammen for det lokale 3. divisjonslaget ved siden av fulltidsjobb og en krevende familie hjemme. Og så de utallige skrivefeilene da...

Det hele virker som en sak som er overmoden for et kritisk mediaoppslag. Jeg formoder at dersom perfeksjonisten Solskjær hadde kjent til dette, så hadde han gremmes.  

MittMFK
MittMFKInnlegg: 3572
14.03.12 08:54
yabbadoo: Får nesten lyst til å starte opp en blogg bare på pur f... Tullesak hele greiene.

Mail til MFK blogg og meld din interesse så kan dere få til en bra blogg sammen ;)

vaffanculo
14.03.12 09:17
MittMFK: Mail til MFK blogg og meld din interesse så kan dere få til en bra blogg sammen ;)

Den ultimate løsning burde jo vært å invitere den godt skriveføre bloggeren til å skrive offisiell blogg på Molde FK's hjemmeside. En win-win situasjon. Da viser man at man tar fansen på alvor, og i tillegg så får Molde FK's hjemmeside sårt tiltrengt korrekt norsk..

Da under forutsetning at man forholder seg til klubbens retningslinjer mht hva som kan offentliggjøres etc.

DietCoke
DietCokeInnlegg: 5428
14.03.12 09:18
Snarky: Lukter Byttingsvik hos meg

Kan forsåvidt nevne at det var helt problemfritt å drive uoffisielle nettsteder før han ble ansatt.

Floppeti-Flipp
Floppeti-FlippInnlegg: 1965
14.03.12 09:21
drtbg: Kan det kanskje være misunnelse? Ser at han ikke har oppdatert sin egen blogg på en stund...?

Hehe.. Første posten var kl.18:40, 17.januar 2010.

Siste posten var kl.18:59, 17.januar 2010. Da informerte han allmennheten om at hadde sett Avatar på kino, og ønsket at han var en "Avatar"... 

Uff da, Byttingsvik! Er dette "den" Byttingsvik? ;-D

(Innlegget ble redigert 14.03.12 09:23)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 2664
14.03.12 09:38

Skammelig og flaut.

Dette er den drittsekkoppførselen som skjemmet MFK i alt for mange år. Og den type oppførsel som holdt på å ta knekken på hele klubben.

Jeg tror ikke de markedsansvarlige har lest jobbinstruksen sin godt nok. For dette er vel strengt tatt det motsatte av hva man forventer av en som skal jobbe med MFKs omdømme.

Full støtte til MFKblogg fra meg, og en stor kaktus til MFK.

sungod
14.03.12 10:14
vaffanculo: Den ultimate løsning burde jo vært å invitere den godt skriveføre bloggeren til å skrive offisiell blogg på Molde FK's hjemmeside.

En god måte å kvele kritikk på om ikke annet.

vaffanculo
14.03.12 10:22
sungod: En god måte å kvele kritikk på om ikke annet.

Det kan du godt si.

Men det er ihvertfall et smartere grep, sett fra et markedføringsståsted.

If you cant beat them, join them... eller noe sånt.

sungod
14.03.12 10:24
vaffanculo: Jeg er helt enig i at hjemmesiden til Molde FK ser ut som noe en ildsjel har snekret sammen for det lokale 3. divisjonslaget ved siden av fulltidsjobb og en krevende familie hjemme.

Men, den er jo tross alt laget av TIBE (Teknologi, Innsikt, Budskap, Effekt). Merkelig nok er den ikke en av referansesidene deres. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg