Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Molde Fk

NYTT TEMA
sennomis90
sennomis90Innlegg: 2323
29.03.12 11:21
vgfotballen: Med dagens skadestatus, MFKs startlag mot FKH 1. april:   ....................................-Bugge Pettersen-..................................   -Linnes-...........-Hovland-...........-Paulsen Vatshaug-........-Forren-   .........................-Berg Hestad-..........-Ekpo-.................................   ........................................-Hoseth-.............................................   -Gatt-.............................-Angan-....................................-Tripic-

Hvor er Eikrem?

DietCoke
DietCokeInnlegg: 5436
29.03.12 11:23
sennomis90: Hvor er Eikrem?

Jeg ville gjettet på benken.

MittMFK
MittMFKInnlegg: 3572
29.03.12 14:07
yabbadoo: Hvor blir det av den nye hjemmesiden til Molde FK?
Lansering av ny nettside.   Molde FK skal lansere ny nettside men må utsette lanseringen. Alle Adeccoliga og Tippeligalag skal legge om sine nettsider der lagene skal samarbeide om en felles satsning. Det er mye arbeid som skal på plass før vi kan lansere sidene men man begynner å se lys i tunellen.

Vi må dessverre  utsette lanseringsdatoen noe og vil komme tilbake til når dette vil kunne skje. Regner med at vi er like rundt hjørnet...

Da er det bare å vente i spenning så kommer vi tilbake med mere informasjon.
OGSolkrem
OGSolkremInnlegg: 422
29.03.12 14:19
MittMFK: lagene skal samarbeide om en felles satsning

Håper satsingen inkluderer språkvaskere.

(Innlegget ble redigert 29.03.12 14:19)

yabbadoo
yabbadooInnlegg: 1387
29.03.12 16:31

Var helt som ventet at den nye hjemmesiden ble utsatt. 

Snarky
SnarkyInnlegg: 5250
29.03.12 18:22
yabbadoo: Var helt som ventet

Kan også sies om at det ikke kommer noen ny spiss inn.

HarryH
HarryHInnlegg: 12545
29.03.12 19:12

Daniel Berg Hestad... Legenden... Jeg har en mistanke om at han kan gå mot sin sterkeste sesong noensinne.

sungod
sungodInnlegg: 6487
29.03.12 20:47
OGSolkrem: Håper satsingen inkluderer språkvaskere.

Aldri vært mer enig med noe her inne.

Når det er sagt, så kan jo beskjeden tyde på at Tippeliga-lagene inngår en avtale som det er gjort i Football League i England der samtlige lag har nærmest identisk nettside. I så fall en massiv bonus for Molde som har det søppelet de har nå, mens en tilsvarende nedtur for f.eks Rosenborg som har en veldig bra nettside. 

DietCoke
29.03.12 21:20
sungod: I så fall en massiv bonus for Molde som har det søppelet de har nå, mens en tilsvarende nedtur for f.eks Rosenborg som har en veldig bra nettside.

De skal vel alltids greie å fylle den med boss uansett, tenker jeg. Dog ville jeg forventet av noe slikt felles nyheter med andre lag (kamper etc), felles og oppdatert statistikk osv; altså at man får en del gratis og dermed burde kunne si opp en webredaktør eller to...

Kjell28
Kjell28Innlegg: 13195
29.03.12 21:46

Der scorte Diouf nettopp ett viktig og flott mål for Hannover på bortebane mot Athletico Madrid !!! Savner han der altså... :)

Oskaro
OskaroInnlegg: 1451
29.03.12 21:49

Mame scorer for Hannover igjen. Denne gangen mot Atlethico Madrid på Vicente Calderon. Vi får nok se Mame i en av de store ligaene igjen med tiden!

Snarky
29.03.12 21:50
Kjell28: Der scorte Diouf nettopp ett viktig og flott mål for Hannover på bortebane mot Athletico Madrid !!! Savner han der altså... :)

Definitivt. Husker fortsatt hvordan han sløste med uttallige muligheter dog. Hehe. Han tok kraftige steg som angrepsspiller og jeg tror han kan bli enorm i Hannover, gjerne i par med Moa.

Et stort savn for oss og synd at han ikke slo igjennom i United, men også forventet, godt å se at han nå lykkes litt.

Kjell28
29.03.12 21:56
Snarky: Definitivt. Husker fortsatt hvordan han sløste med uttallige muligheter dog. Hehe. Han tok kraftige steg som angrepsspiller og jeg tror han kan bli enorm i Hannover, gjerne i par med Moa. Et stort savn for oss og synd at han ikke slo igjennom i United, men også forventet, godt å se at han nå lykkes litt.

Jeg så Brugge - Hannover, han sløste ufattelige muligheter i den kampen, men var likevell utvilsomt banens beste spiller utifra det jeg så. Scorte gjorde han jo også da, riktignok

Kero79
Kero79Innlegg: 2232
29.03.12 22:00
Oskaro: Vi får nok se Mame i en av de store ligaene igjen med tiden!

Trodde Bundesligaen var stor jeg?

DietCoke
29.03.12 22:19
Kero79: Trodde Bundesligaen var stor jeg?

Med europas høyeste tilskuersnitt og flere CL/SVC-vinnere, skulle man kanskje tro det, ja.

Oskaro
29.03.12 22:41
Kero79: Trodde Bundesligaen var stor jeg?

En av de største da. ;) Dvs. Serie A, La Liga eller Premier League.

Kjell28
29.03.12 22:57

Byttet ut :( men mål, pådro athletico spillerne 2 gule kort (inkludert suspensjon til returoppgjøret). Herjet rimelig bra ;)

Snarky
29.03.12 23:04
Oskaro: En av de største da. ;) Dvs. Serie A, La Liga eller Premier League.

Historisk sett har vel Bundesliga alltid vært blant de aller største de siste 20 årene. Helt siden Dortmund hadde sin storhetstid for evigheter siden (mens de nå herjer litt også).

Spania er en liga hvor kvaliteten mellom bunnlagene og topplagene er enormt mye større enn i f.eks. PL og BL. De fleste gir blanke i spansk fotball hadde det ikke vært for to lag som hele verden kjenner til. Synes greit at man kan skille ut de fleste ligaene frem til topp 3, men det er litt vanskeligere å si hvilken som er størst av de 3. Statistisk sett er vel Bundesliga den med flest tilskuere i europa iallefall.

(Innlegget ble redigert 29.03.12 23:06)

Kero79
Kero79Innlegg: 2232
29.03.12 23:22
Oskaro: En av de største da. ;) Dvs. Serie A, La Liga eller Premier League.

Sikkert sånn for dem fleste. Men etter Molde og tippeligaen så ser jeg mest Tysk fotball, og håper det kommer enda flere Tippeliga"stjerner" ditt framfor noen av de andre ligaene i europa.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 2695
30.03.12 09:51

Bundesliga ER en av de største ligaene. Ikke diskuterbart.

De har 3 lag som har vunnet Champions League/Serievinnercupen. Det er ett mindre enn England, like mange som Italia og ett mer enn Spania. Bayern Munchen har 4 seire og 4 finaletap. Kun Real Madrid, Milan og Liverpool troner høyere i statistikken.

I UEFA-cupen er det 5 lag fra Bundesliga som har hevet trofeet. Det er mer enn noen andre.

(Innlegget ble redigert 30.03.12 09:54)

Oskaro
30.03.12 16:24
PapaSmurf: Bundesliga ER en av de største ligaene. Ikke diskuterbart.

Mener at Serie A, La Liga og PL er enda et hakk over Bundesliga, men det får da så være.

Snarky
30.03.12 18:19
Oskaro: Mener at Serie A, La Liga og PL er enda et hakk over Bundesliga, men det får da så være.

Det er subjektivt. Historisk sett er det marginale forskjeller mellom dem og den tyske ligaen står sterkt plantet som en av de absolutt beste ligaene i verden. Det er vel strengt tatt fire store og resten dilter etter.

England, Italia, Spania og Tyskland. Å rangere dem er nesten umulig egentlig. Det må være et mikroskopisk hakk og det burde egentlig være Spania som historisk sett ligger litt etter tror jeg.

Per nå er nivået i Spania veldig høyt på toppklubbene, men hele nasjonen har blitt båret av Real og Barca i mange år.

Dette har dog lite med Molde å gjøre, så jeg seter sluttstrek her ved den diskusjonen fra min side. :)

(Innlegget ble redigert 30.03.12 18:22)

Oskaro
30.03.12 18:29
Snarky: Det er subjektivt. Historisk sett er det marginale forskjeller mellom dem og den tyske ligaen står sterkt plantet som en av de absolutt beste ligaene i verden. Det er vel strengt tatt fire store og resten dilter etter.

Helt klart subjektivt, men jeg har mine begrunnelser for å tro det. Skal uansett ikke gå for mye inn på det her, men hvis noen vil diskutere det en annen plass, så skal vi få til det. Så lar vi denne tråden være forbeholdt MFK.

hoemb
hoembInnlegg: 914
30.03.12 20:27

Syd det ikke er i 4 runde vi møter Brann. Tror de fort hadde måtte klart seg uten Austin da. 2 gule etter 2 kamper.

Snarky
30.03.12 21:02
hoemb: Syd det ikke er i 4 runde vi møter Brann. Tror de fort hadde måtte klart seg uten Austin da. 2 gule etter 2 kamper.

Hehe. Sånn som Brann så ut mot RBK og Ulf tror jeg egentlig ikke vi har så mye å frykte. Askar er den spilleren som får en bra karakter av meg i begge kampene. Meget god på kanten og kan forårsake problemer for oss på venstre siden. Linnes og Gatt tror jeg dog kan herje enormt med denne svenske unggutten de har fått inn.

Effektivt press på Austin og Soko er nok til å sette midten til Brann ut av spill i lange perioder om ikke Haugen er med.

Jeg er mer redd for FKH enn Brann-kampen per nå.

hoemb
30.03.12 21:10
Snarky: Sånn som Brann så ut mot RBK og Ulf tror jeg egentlig ikke vi har så mye å frykte.

Tenker mer på skader på Eikrem, Hoseth, Gatt m.fl da Austin kommer til  komme fryktelig seint og alt for hardt inn i taklingene. Når det gjelder Askar så må nok Simonsen gjøre en god kamp her om ikke Rindarøy er tilbake. Haugen får aldri spille for Brann. Iallefall ikke de første årene. Han er ung og lokal, ingen god match i Bergen

Kampen i Haugesund blir abolutt vankelig. Blir viktig å vær agresive i presser og hindre at de får slåt baller i bakromm til Djurdjic og Søderlund.

Snarky
30.03.12 21:14
hoemb: Kampen i Haugesund blir abolutt vankelig. Blir viktig å vær agresive i presser og hindre at de får slåt baller i bakromm til Djurdjic og Søderlund.

Tror vi kommer til å få se hvorvidt Forren og Hovland har funnet tonen ordentlig enda i denne kampen. Om de fungerer i lag tror jeg vi kan holde nullen. Mye av denne kampen vil hvile litt på Hovland da Forren er svak mot bakromsspillere som Søderlund og Djurdjic.

hoemb
30.03.12 21:15

Helt enig. Dette blir en skikkelig test for Forren og Hovland. Men det  er også viktig at førsteforsvareren og midtbanen er på, og agresive for  hindre disse passningen i størst mulig grad.

Snarky
31.03.12 17:15

Den unge Herr Linnes fremviser selvtillit, uten at han virker klysete. Solskjær mener spilleren kan bli meget god og etter debuten mot SIF er det vanskelig å si seg uenig. Særlig om han klarer å gjenskape prestasjonen eller overgå den snarlig.

Om Linnes blir stabil i Molde-trøya, noe som ikke has skjedd på høyereback på evigheter i denne klubben (at vi har en stabilt god høyere back), så har vi en av de yngste og mest lovende forsvarsfirerne i Norge.

Toppet ville den da se slik ut: Linnes, Hovland, Forren og Rindarøy. Der Rindarøy er den eldste men nok har flere år igjen som en brukbar eller meget god Tippeliga-spiller. Sjansen er vel stor for at enten Hovland eller Forren forsvinner om Molde skulle overprestere ved å kvalifisere seg til europa og vinne ligaen igjen (det kan bli meget vrient).

Men om interessen rundt de to ikke er god nok denne sesongen kan vi bli sittende igjen med en knallsterk bakre firer frem til 2013 iallefall.

Samtidig ser vi en JJ og RBK som må ut med et par millioner for en lignende back-type fra de lavere divisjonene i danmark. Dette kan potensielt bli årets kjøp for vår del, selv om vi endelig fikk tak på Hovland.

Labbetuss360
Labbetuss360Innlegg: 1355
31.03.12 21:26

Ny keeper signert!

Ole Søderberg fra Newcastle...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg