Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

FK Fyllingsdalen - Klubbtråd

NYTT TEMA
19_Brann_08
19_Brann_08Innlegg: 3632
21.11.11 21:26

FK Fyllingsdalen

Fra 1.1.2012 skal både A-laget og ungdomsavdelingene til Fyllingen og Løv-Ham slå seg sammen til FK Fyllingsdalen.
De tidligere rivalene skal spille på Varden Amfi som ligger på Varden i Fyllingsdalen.
FK Fyllingsdalen nye trener blir nåværende Fyllingen trener Kjetil Knutsen.
FK Fyllingsdalen skal i 2012 spille i 2. div.

Historie:

Fyllingen Fotball har en sjeldent spennende historie når det kommer til toppidretten. I 1981 løp spillerne rundt på grusbanene i Hordaland for å kapre poeng i femte divisjon. Ti år senere var det duket for eventyr i Europacupen mot selveste Atletico Madrid på Estade Vincente Calderone. Fyllingen har flere sesonger i norsk toppfotball å vise til og spilte sågar cupfinale mot Rosenborg i 1990.
Frem til 2009 var Fyllingen den klubben i Norge med flest poeng i 2.divisjon siden omleggingen av seriesystemet. Men etter en svak sesong endte Fyllingen på nedrykksplass i 2009, og skulle i 2010 ta fatt på 3.divisjon for første gang siden opprykket i 1982. På breddesiden er man fortsatt av de aller største, både lokalt og nasjonalt. Etter revitaliseringen av Varden Idrettspark i 2008, er breddeavdelingen i Fyllingen Fotball i vekst.
Fyllingen Fotball spilte 3. div fotball i 2010 og endte på 2 plass bak Brann 2.

Klubben Fyllingen nå slår sammen er Løv-Ham, klubben ble stiftet romjulen 1975. Klubbnavnet kommer av de to borettslagene Løvåsen og Hamre som begge ligger i Fyllingsdalen. En gjeng bestemte seg for å slå sammen idrettslagene fra de nevnte borettslagene og Løvåsen-Hamre ble til Løv-Ham.
Løv-Ham rykket opp til Adeccoligaen i 2005 etter å ha spilt i 2.divisjon og 3.divisjon årene før.
Høydepunktet kom i 2010 da Løv-Ham spilte kvalifisering til Tippeligaen mot Fredrikstad, kampen tapte Løv-Ham og påfølgende sesong i Adeccoligaen endte med nedrykk for Løvene.

(Innlegget ble redigert 21.11.11 21:29)

odtj
odtjInnlegg: 888
21.11.11 21:43

Hvilke spillere fra Løv- Ham blir med?

SkogenLad
SkogenLadInnlegg: 774
21.11.11 21:44

Da er det bare til å ønske FK Fyllingsdalen velkommen. Både Fyllingen og Løv-Ham er klubber med historie på relativt høyt nivå, men nå er begge klubbene nettopp bare historie.

Sikkert litt trist for de som har hatt klubbfølelse ovenfor noen av klubbene, og det gjenstår å se om FKF vil få noe særlig med besøkende på sine kamper. Men, planen er vel at de etter hvert skal etabelere seg som klubb nr.2 i Bergen, og det er vel også naturlig at de da sikter mot å bli et stabilt Adecco-lag.

Men de er pr. i dag i 2.div, og det er på ingen måte gitt at de vil klare et opprykk med det første. Jeg tror at mye av suksessen deres avhenger av å utvikle sine egne talenter, og ikke nødvendigvis drahjelp fra nærligslivet, selv om dette også sikkert må til om man vil oppnå de helt store bragdene.

Tror det er veldig viktig at de også aktivt går ut og prøver å vinne hjertene til folket i Fyllingsdalen. Her må de gjøre en langt bedre markedsføringsjobb enn det Løv-Ham gjorde..

Ønsker den nye klubben lykke til!

(Innlegget ble redigert 21.11.11 21:45)

cybro
cybroInnlegg: 8692
21.11.11 21:53

Dette prosjektet blir spennende å følge med på. Spennende å sjå kva lag som starter 1. serierunde :-)

Møt opp på Varden Amfi, støtt opp om laget. 2. divisjon spelast på laurdager, så  det skal ikkje kollidere med Brann.
Lykke til, Dalen!

(Innlegget ble redigert 21.11.11 21:54)

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 28829
21.11.11 21:54

Er det bekreftet at klubben bytter navn fra Varden til Fyllingsdalen?

Kvabalete
KvabaleteInnlegg: 1162
21.11.11 21:55
odtj: Hvilke spillere fra Løv- Ham blir med?

Det hersker stor usikkerhet rundt dette her. Løv-Ham spillerne trodde i utgangspunktet at kontrakten ble kansellert etter sammenslåelsen, men dette har Fyllingens daglig leder tilbakevist. Så jeg er spent på hva som skjer. Forløpig ser jeg at fire spillere er blitt bekreftet i Fyllingsdalen-troppen på fyllingenfotball.no. Johan Torbjørnsen fra Løv-Ham, Krisfoffer Nesse Stephensen og Jan Marius Ringstad fra Fyllingen i tillegg til Tertnes sin Sindre Flaa.

Visstnok så jaktes Løv-Ham-spillerne Max Bjørsvik og Mats Kaland, i tillegg til talentene Fredrik Heggelund, Lars Kallevik, Jacob Glesnes og Belisti Dessalegn av klubber høyere oppe i divisjonssystemet enn 2 div.

Det skal sies at flere av Fyllingen sine spillere holder bra 2 div klasse, så det blir en sterk tropp uansett hvor mange av Løv-Ham spillerne som fortsetter.

stikkpillen
stikkpillenInnlegg: 6246
21.11.11 21:56
Lilleborg: Er det bekreftet at klubben bytter navn fra Varden til Fyllingsdalen?

Ja. FK fyllingsdalen.

Kvabalete
21.11.11 21:56
Lilleborg: Er det bekreftet at klubben bytter navn fra Varden til Fyllingsdalen?
Lilleborg
21.11.11 21:59

Takk for info! Mye bedre navn enn det forrige!

Kvabalete
21.11.11 22:00

Ellers er det litt rart at Løv-Hams A-trener Tom Mangersnes og mangeårig assistent er blitt forbigått i trenerprosessen her og at man lot 3 div-laget Fyllingen sin hoved- og assistent-trener ta over dette nye laget.

dudo
dudoInnlegg: 16974
21.11.11 22:08

Er det? Var ikke Mangersnes klar for å senke arbeidspresset et par hundre hakk?

Kvabalete
21.11.11 22:12

Ikke det jeg har hørt, har hørt at han følte seg forbigått og ignorert i treneransettelses-prosessen.

Markmus
MarkmusInnlegg: 44734
21.11.11 22:41

Bra de fikk endret det til Fyllingsdalen. Varden ble for lokalt.

odtj
odtjInnlegg: 888
21.11.11 23:16
dudo: Er det? Var ikke Mangersnes klar for å senke arbeidspresset et par hundre hakk?

Aktuell som assistent i Bryne har jeg lest.

dudo
dudoInnlegg: 16974
21.11.11 23:34
Kvabalete: Ikke det jeg har hørt, har hørt at han følte seg forbigått og ignorert i treneransettelses-prosessen.

Det er i så tilfelle synd og skam. Men har det vært en maktkamp, så overrasker det meg ikke om Fyllingen-fløyen har overkjørt Løvene ganske kraftig.

Ellers er det trist at det er slutt for Løvene. De var et sympatisk lag jeg hadde sansen for. Fyllingen kan jeg derimot aldri tillate meg å heie på, og jeg frykter at det blir det samme med FKF. For sterke bånd til Fyllingen.

19_Brann_08
21.11.11 23:46
odtj: Aktuell som assistent i Bryne har jeg lest.

Her kan Bryne gjøre et kupp, Tom Mangersnes har gjort en kjempe jobb med ungguttene i Løv-Ham gjennom flere år.
Tom var også innom Brann for å kartlegge motstanderne i UEFA cupen, også vært og nevne han har hatt flere arbeidsoppgaver i kretsen i tillegg til å være lærer.
Virkelig en sympatisk type.

(Innlegget ble redigert 21.11.11 23:55)

Mollari
MollariInnlegg: 1113
21.11.11 23:54

Og så ble vi snytt for kongenavnet "Fyll-ham", typisk.

Lykke til forresten.

(Innlegget ble redigert 21.11.11 23:54)

Jamie55
Jamie55Innlegg: 2226
22.11.11 15:21
Markmus: Bra de fikk endret det til Fyllingsdalen. Varden ble for lokalt.

Allikevel er det folk som griner over at FK Fyllingsdalen ikke er godt nok heller, de blir liksom aldri helt fornøyd i dalen... jeezes!

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 31607
22.11.11 15:25
Jamie55: ikevel er det folk som griner over at FK Fyllingsdalen ikke er godt nok heller, de blir liksom aldri helt fornøyd i dalen... jeezes!

Hva med "Fyllingen" , det er jo et ord folk bruker. Svært få som sier "Fyllingsdalen"

19_Brann_08
22.11.11 16:47

Når det sto mellom Varden FK, FK Bergen, FK Vest, Union (Fyllingsdalen) og FK Fyllingsdalen synes jeg sistnevnte var det klart beste alternativet.

Varden FK ble iallefall ikke tatt godt i mot, Facebook gruppen "Vi krever dem nye klubben skifter navn og draktfarge" har nådd 1303.

Republikken-Bergen
Republikken-BergenInnlegg: 2300
22.11.11 16:49

Hvorfor ikke bare Dalen FK?

Jamie55
Jamie55Innlegg: 2226
22.11.11 17:38
KaffeOrginal: Hva med "Fyllingen" , det er jo et ord folk bruker. Svært få som sier "Fyllingsdalen"

Absolutt, men det som er problemet til de som griner nå er at navnet FK Fyllingsdalen vist nok eksluderer reste av Bergen og at de på den måten gjør det vanskeligere å bli Bergens lag nr 2. Men jeg er fornøyd med det navnet de har valgt nå, men jeg syns fortsatt at logoen er en vits.

Men det er ikke så veldig viktig, det blir uansett veldig gøy å følge med på hvordan dette kommer til å gå og jeg kommer garantert til å være på den første hjemmekampen til FK Fyllingsdalen"

SkogenLad
22.11.11 19:53
Jamie55: Men det er ikke så veldig viktig, det blir uansett veldig gøy å følge med på hvordan dette kommer til å gå og jeg kommer garantert til å være på den første hjemmekampen til FK Fyllingsdalen"

Spiller ingen rolle om de ekskluderer resten av Bergen. De må finne sitt nedslagsfelt/segment, eller område, og Fyllingsdalen er jo naturligvis der de skal hente sitt publikum fra. Uansett hva de hadde kalt seg så tror jeg dette hadde blitt en "bydelsklubb" for folket i Fyllingsdalen, eller med annen tilknytning til området.

Logoen er fremdeles en dårlig spøk, ja..

19_Brann_08
23.11.11 00:41

FK Fyllingsdalen møter i avdeling 2: Rosenborg 2, Byåsen, Levanger, Nardo, Kristiansund BK, Skeid, Kjelsås, KFUM, Aalesund 2, Molde 2, Buvik, Træff og Fana.

Kvabalete
23.11.11 03:54
19_Brann_08: FK Fyllingsdalen møter i avdeling 2: Rosenborg 2, Byåsen, Levanger, Nardo, Kristiansund BK, Skeid, Kjelsås, KFUM, Aalesund 2, Molde 2, Buvik, Træff og Fana.

Veldig uheldig trekning for Fyllingsdalens side dette, med tøffe konkurrenter som Skeid og Kristiansund spesielt. Hadde man havnet i vestlandsavdelingen hadde nok Fyllingsdalen vært klar favoritt. Nordicbets odds for hvem som vinner avdelingen:

Kristiansund BK 3.00
Skeid: 3.00
FK Fyllingsdalen 4.00
KFUM Oslo 8.00
Rosenborg 2 10.00
Byåsen 12.00
Molde 2 25.00
Aalesund 2 50.00
Kjelsås 50.00
Levanger 50.00
Nardo 75.00
Fana 150.00
Træff 200.00
Buvik 250.00

(Innlegget ble redigert 23.11.11 03:56)

SkogenLad
23.11.11 06:10
Andropov: Når jeg leser slike tråder som dette innser jeg hvor kjedelig Norsk fotball er

Tull. Norsk fotball er engasjerende som bare det. FK Fyllingsdalen kommer til å bli en klubb som vil være ledende på talentutvikling på vestlandet.

Nå som Brann også satser tungt på ngdomsavdelingen sin så vil det bli meget spennende å følge med på lokalfotballen. Ikke minst vil det bli gøy å se om Bergen og Hordaland kan bli ledende i landet på eksport av gode lokale spillere.

Hva angår FK Fyllingsdalens sjanser til å rykke opp så tror jeg at det er vanskelig å si enda. Spillertroppen er vel ikke helt på plass. Selv anser jeg både Haugsdal og Opdal som aktuelle kandidater til laget.

Andropov
AndropovInnlegg: 18322
23.11.11 06:52

unnskyld

Lilleborg
23.11.11 06:52
Kvabalete: Kristiansund BK 3.00Skeid: 3.00 FK Fyllingsdalen 4.00KFUM Oslo 8.00 Rosenborg 2 10.00 Byåsen 12.00

Merkelig oddssetting. Byåsen er et betydelig bedre lag enn KFUM Oslo, oddsen på de to burde vært byttet om.

At vi og Kristiansund er favoritter er vel et ok utgangspunkt. FK Fyllingsdalen med 4 i odds? Skulle likt å vite begrunnelsen.

Kvabalete
23.11.11 15:40
Lilleborg: FK Fyllingsdalen med 4 i odds? Skulle likt å vite begrunnelsen.

Hva tenker du på? At oddsen skulle vært vesentlig høyere/lavere?

Lilleborg
23.11.11 16:48
Kvabalete: Hva tenker du på? At oddsen skulle vært vesentlig høyere/lavere?

Naturligvis høyere. FK Fyllingsdalen har vel per dags dato fire spillere kontraktsfestet, og det er usikkert hvem som blir med over fra Fyllingen og Løv-Ham.

Siste innlegg