fantavigåInnlegg: 10361
HNilsen: Dette er hva jeg mener vedrørende utenlandske navn. De blir ansett som spennende, selv om ingen vet noe om dem. Dette er navn tatt ut av løse lufta for oss, men altså spennende. Det er fascinerende å følge med på dette, og det minner meg om gymnasjentene som var hodestups forelska i franskmannen de så vidt hadde fått et glimt av i sommerferien.
Dette stemmer nok ikke helt. Jeg var nesten like spent på Gundersen (fra KIL?) og Magnussen(?) fra Hødd som jeg er på Mattocks. Ofte går det mer på at man får servert et ukjent navn, en spiller med spennende attributer, ønsketenkningen tar over, man pirres..
Ey, en ukjent unggutt fra Hødd kan fort være den neste Helstad, Brattbakk. Likefullt kan Mattocks vise seg å være en Rob Friend eller en Edu..
Utenlandske navn er like uinterresante som norske, om spillerbeskrivelsen og statistikken ikke ser lovende ut..
F eks så var det ikke akkurat hæla i taket i Vikingtråden når herr David Elm var aktuell.
Finnes mange andre eksempler på utenlandske spillere som har vært i søkelyset, som oss supportere har vært veldig skeptiske til. Av åpenbare grunner husker jeg ikke så veldig mange av navn.
(Innlegget ble redigert 11.12.11 11:08)
fantavigåInnlegg: 10361
happydeathsuite: Eg stiller meg førebels avventande til både Mattocks og Anier. Blir dei henta, så går eg ut frå at dei som er ansvarlege for det har sett nok til at dei er sikre på at det er verdt risken.
Enig.
Dessuten. Hva er ratioen på "sikre" investeringer som har floppet totalt : Gambling ved å kjøpe en potensiell fremtidig storspiller? 40:1?
For en gangs skyld vil jeg ha en Ujah eller Ojo! For en gangs skyld.
(Innlegget ble redigert 11.12.11 14:14)
HNilsenInnlegg: 9708
happydeathsuite: Ein kan ikkje berre kjøpe trygt
Nei, det er nå så, men skal en hente spillere for førsteelleveren, så synes jeg ikke utgangspunktet skal være collegeserien. Noe annet, selvsagt, om det var en backup med mulige framtidsutsikter.
(Innlegget ble redigert 11.12.11 14:19)
FygarenInnlegg: 40078
HNilsen: Jeg mener at dette er feil type spillere tenkt som bankers for førsteelleveren. Vi er i backupmarkedet her.
Med andre ord det markedet vi var i når hentet Sæternes, Knarvik og Olsen. Kjøp du applauderte. Vi prøvde det norske back-up markedet, og fikk back-up'er. Nå kan vi prøve det amerikanske markedet, og se om det er noe gull der. Det er noe nytt i det minste. Det kan være et røverkjøp. Og han passer kriteriene Viking ser etter. Dette er faktisk en bakromsspiss. Dette er ikke en kantspiller.
(Innlegget ble redigert 11.12.11 14:43)