Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Strømsgodset IF 2012

NYTT TEMA
neWhouZe_78
neWhouZe_78Innlegg: 1974
27.11.11 20:51

Sesongen 2011 endte med et magaplask borte mot Haugesund, og en kjedelig 8 plass på tabellen. Da tenker jeg det er like greit å se framover mot sesongen 2012:)

Foreløpig så kan vi takke Nordkvelle, Birger og Hansen for innsatsen i Godset, da de fortsetter sine fotballeventyr i henholdsvis Brann, Start og Glimt. Situasjonen rundt Abu er vel fortsatt uavklart, så vi får bare håpe at vi kan dra nytte av denne spillerens kvaliteter en stund til.

Av nye spillere så kan vi per nå ønske hamoud, Shala og Diomande velkommen til Godset. Forhåpentligvis så vil de bli en åpenbaring i den vakre blå drakta. Jeg regner med at det kommer og går noen spillere til i løpet av vinteren, så får vi bare håpe at vi kommer styrket ut av vinterens "silly season"

Her er forøvrig en lenke til tråden "Strømsgodset IF 2011" 

"Sesongen 2011 er død! Lenge leve sesongen 2012"

thomzi
thomziInnlegg: 7067
27.11.11 20:57

Ovenstad er vel også "klar" for godset, selvom han vel ennå ikke har skrevet under kontrakt.

neWhouZe_78
27.11.11 20:58

Du har selvfølgelig helt rett thomzi. Jeg har trua på at han kan bli selveste "rosinen i pølsa" i løpet av et par år:)

thomzi
27.11.11 21:04

Er vel egentlig bare å håpe på at Diomande "tar en Ojo", for med mindre City sender oss en spiss så blir det nok Kamara på topp også neste år. En litt bedre spiss hadde sendt oss i medaljestriden, men man må ha midlene til å hente disse spillerne også. Noe vi bare får innse at vi ikke har.

Randommaster1001
Randommaster1001Innlegg: 3374
27.11.11 21:30

Spent på hvordan midtbanen blir seendes ut neste sesong. Vil Abu bli her til sommeren? Vil Sankoh forlenge? Vil Omar bli værende i Drammen fordi han ikke er god nok for City?

Punker
PunkerInnlegg: 6090
27.11.11 21:34

Godsets foreløpige spillerstall.

Keepere:
Adam Larsen Kwarasey.
Lars Cramer.
Hermann Rhodén.

Forsvar:
Lars C. Vilsvik .
Alexander Aas.
Kim André Madsen.
Lars Sætra.
Krister Aunan.
Behajdin Celina.
Mounir Hamoud (NY!).

Midtbane:
Alfred Sankoh.
Stefan Johansen.
Anders Konradsen.
Kjetil Lundebakken.
Mads Westlie Gundersen.
Martin Rønning Ovenstad (NY!).

Angrep:
Øyvind Storflor.
Muhammed Keita.
Ola Kamara.
Colin N'kee.
Eirik Markegård.
Gustav Mendonca Wikheim.
Tokmac Nguyen.
Bardh Shala (NY!).
Adama Diomande (NY!).

Exit Godset:
André Hanssen.
Fredrik Nordkvelle.
Glenn "Birger" Andersen.
Lars Stubhaug.

Uavklart situasjon.
Alfred Sankoh (Delvis uavklart. Selges kanskje i Januar).
Krister Aunan (Delvis uavklart. Ryktes på vei til Ulf).
Mohammed Abu (leies antakeligvis ut til en større klubb).
Razak Nuhu.

neWhouZe_78
27.11.11 21:36

Hadde vært gull å få Omar på permanent basis. Hvis han får en god vinter, og går skadefri til neste sesong, så kommer han til å dominere for godset.

Punker
27.11.11 21:36

Personlige (og litt sannsynlige?) forhåpninger:
Exit Markegård (Sorry, ikke god nok. Unødvendig lønnspost).
Exit N'kee (Ser ikke noe særlig utviklingspotensiale).

Velkommen Palmason (... og Nordkvelle er erstatta).
Velkommen Keane (trenger flere krigere).
Velkommen Myklebust.
Velkommen tilbake: Omar Elabdellaoui (denne gang på permanent basis)

(Innlegget ble redigert 27.11.11 21:39)

Randommaster1001
27.11.11 21:40
Punker: Velkommen Keane (trenger flere krigere).

Regner med at du tenker på Keene i Fredrikstad? I så fall må jeg si meg uenig. En høyst middelmådig spiller etter min mening.

neWhouZe_78
27.11.11 21:42

Vi MÅ få inn minst en forsterkning på midten og i forsvarsrekka. Ser godt nok ut med:

Vilsvik - Aas - Madsen - Hamoud

Sankoh - Konradsen - Johansen

men med skader på noen av disse så begynner det å bli tynn suppe...

Punker
27.11.11 21:49
Randommaster1001: Keene

Rektig. Kanskje middelmådig, men fortsatt en kriger. P.d.d. har vi INGEN krigere igjen i troppen, og det holder ikke.

Randommaster1001
27.11.11 21:51
Punker: Rektig. Kanskje middelmådig, men fortsatt en kriger. P.d.d. har vi INGEN krigere igjen i troppen, og det holder ikke.

Har etterlyst en kriger tidligere jeg også, men da tenkte jeg mer på en hodesterk forsvarsspiller. Ser ikke helt hva slags nytte vi kan ha av Keene framover på banen. 

ross
rossInnlegg: 4904
27.11.11 21:56
Punker: Velkommen Palmason (... og Nordkvelle er erstatta).Velkommen Keane (trenger flere krigere).Velkommen Myklebust.Velkommen tilbake: Omar Elabdellaoui (denne gang på permanent basis)

Her var det mye rart, og hvis du mener dette så må jeg beklage at jeg setter fotballkunnskapene dine i tvil.

1. Palmason (hvis det er Palmi i Stabæk) er elendig

2. Keene er helt ok, ikke mer.

3. Samme som over.

4. Omar er bra

Er man fornøyd med å surre i sumpa så hent for guds skyld disse, jeg sier nei takk til alle utenom Omar 

neWhouZe_78
27.11.11 21:57
Randommaster1001: Har etterlyst en kriger tidligere jeg også, men da tenkte jeg mer på en hodesterk forsvarsspiller. Ser ikke helt hva slags nytte vi kan ha av Keene framover på banen.

Morten Morisbak Skjønsberg. Gratis og bor rett borti gata. Vi bør jo virkelig raide et Stabæk i total oppløsning. Palmason er vel også realistisk?

Punker
27.11.11 21:57
Randommaster1001: Har etterlyst en kriger tidligere jeg også, men da tenkte jeg mer på en hodesterk forsvarsspiller. Ser ikke helt hva slags nytte vi kan ha av Keene framover på banen.

Det er hovedsakelig i angrep vi trenger en kriger. I dette leddet er spellera våre veike. Rett og slett.

Punker
27.11.11 22:00
neWhouZe_78: Palmason er vel også realistisk?

Etter min mening bør det å hente Palmason være førsteprioritet. Målfarlig midtbanespeller som mer enn erstatter Nordkvelle. I tillegg er han i sin aller beste alder fotballmessig og vil tilføye laget sårt tiltrengt rutine.

ross
27.11.11 22:01
neWhouZe_78: Morten Morisbak Skjønsberg. Gratis og bor rett borti gata. Vi bør jo virkelig raide et Stabæk i total oppløsning. Palmason er vel også realistisk?

Skjønsberg også er veldig middelmådig, og mangler fart.

Dessuten er han dyr, noe han absolutt ikke er verdt. 

neWhouZe_78
27.11.11 22:05
ross: Dessuten er han dyr,

Bosman...

Ikke bedre enn Madsen og Aas, men et hav over Sætra. Tror ikke han koster mer å lønne enn f.eks Kvelle og Birger.

Randommaster1001
27.11.11 22:05
Punker: Det er hovedsakelig i angrep vi trenger en kriger. I dette leddet er spellera våre veike. Rett og slett.

Hvorfor lete etter Stoke-spillere, når vi spiller som Barca? ;)

Randommaster1001
27.11.11 22:14
neWhouZe_78: Bosman... Ikke bedre enn Madsen og Aas, men et hav over Sætra. Tror ikke han koster mer å lønne enn f.eks Kvelle og Birge

Enig med deg her. Tror at Skjønsberg hadde vært en bra stallspiller, såfremt at han ikke krevde skyhøy lønn. 

Punker
27.11.11 22:19
Randommaster1001: Hvorfor lete etter Stoke-spillere, når vi spiller som Barca? ;)

Vi er et av de lagene i TL som kommer til flest innleggssjanser, men scorer på så godt som null av dem. Kanskje vi spiller som barca på midtbanen, men vi er ikke i nærheten av å spille den slags fotball i angrep. Faktum er at vi omtrent ikke scorer mål, ihvertfall ikke på bortebane, og jeg står på det jeg sier om at en av hovedgrunnene til det er at vi er alt for veike og ser ut til å pisse i buksa bare av tanken av å fighte med svære tippeligastoppere.

ross
27.11.11 22:23
neWhouZe_78: Bosman...
Ikke bedre enn Madsen og Aas, men et hav over Sætra. Tror ikke han koster mer å lønne enn f.eks Kvelle og Birger.

Haha klar over hva han har tjent i Stabæk? 

Han er elendig med ball, dårlig i støtingen, og meget treg. Nei nei nei! 

(Innlegget ble redigert 27.11.11 22:23)

Randommaster1001
27.11.11 22:25
Punker: Vi er et av de lagene i TL som kommer til flest innleggssjanser, men scorer på så godt som null av dem. Kanskje vi spiller som barca på midtbanen, men vi er ikke i nærheten av å spille den slags fotball i angrep. Faktum er at vi omtrent ikke scorer mål, ihvertfall ikke på bortebane, og jeg står på det jeg sier om at en av hovedgrunnene til det er at vi er alt for veike og ser ut til å pisse i buksa bare av tanken av å fighte med svære tippeligastoppere.

En innleggsspiss bør vel være nærmere 1.90. Keene er 1.80...

thomzi
27.11.11 22:25

Gislason ferdig i LSK, noe for godset?

ross
27.11.11 22:29
Randommaster1001: En innleggsspiss bør vel være nærmere 1.90. Keene er 1.80...

Merkelig nok har et lag som Odd gjort det mye bedre med Børven enn Johnsen på topp, merkelig ut i fra din teori.

neWhouZe_78
27.11.11 22:30
Punker: en av hovedgrunnene til det er at vi er alt for veike og ser ut til å pisse i buksa bare av tanken av å fighte med svære tippeligastoppere.

Skulle hatt Jossebass i sine glansdager inn i dette godsetlaget, så hadde vi kjempet om gullet.

Vi trenger sårt en klassespiss som er kapabel til å score 15+ på en sesong. En som det er et helvete å møte, og som binder opp forsvaret til motstanderen. Har lite trua på at Kamara kan bli en slik spiller. Han har etter min mening ikke utviklet seg videre i forhold til i fjor. Snarere tvert i mot.

Hvis vi har pisseflaks så tar Diomande en Ojo, og blir en hit direkte, men tviler sterkt på at det skjer.

Punker
27.11.11 22:30
thomzi: Gislason ferdig i LSK, noe for godset?

Meh. Overvurdert så det holder.

Randommaster1001
27.11.11 22:38
ross: Merkelig nok har et lag som Odd gjort det mye bedre med Børven enn Johnsen på topp, merkelig ut i fra din teori.

Børven har ikke scoret flere mål enn Johnsen i år og ikke har han mange assist heller, så jeg tror neppe at det er han som er skyld i Odds stigende formkurve.

Edit: Børven er 1.85, så han er jo ikke akkurat en liten pjokk heller.

(Innlegget ble redigert 27.11.11 22:42)

neWhouZe_78
27.11.11 22:38
ross: Haha klar over hva han har tjent i Stabæk?

Aner ikke hvor mye han har tjent i Stabæk, men det vet tydeligvis du? Fortell.

Tipper Skjønsberg selv forstår at tiden med fantasilønninger er forbi. I hverfall for hans del, så hvis han ønsker å spille fotball, så må han ned på et fornuftig nivå.

Vi trenger konkuranse og backup i forsvaret, og jeg tror Skjønsberg ville vært en god løsning. Han er god på sitt beste, og har mange år igjen som fotballspiller.

ross
27.11.11 22:42
neWhouZe_78: Aner ikke hvor mye han har tjent i Stabæk, men det vet tydeligvis du?

Tjente over 2m i 2009, han er ikke verdt 1/4 en gang. Uansett, kvalitetene hans som spiller er ikke i nærheten av gode nok til at han er verdt å satse på.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg