Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Merk dere navnet: Stephané Diarra Badji

NYTT TEMA
Kennyking
KennykingInnlegg: 15724
30.01.12 23:19

Badji kom sent igår kveld til Sogndal, og ble vist rundt i Storhallen her idag. Jeg fulgte med, og større og svartere mann tror jeg sjelden jeg har sett. Han ser mer ut som en bokser enn en fotballspiller.

Ryktes å være en kjempespiller. Blant annet Martin Andresen hadde fortalt at han ikke kunne skjønne hvordan Sogndal hadde fått tak i denne spilleren etter å ha sett en landskamp for Senegal U 23 der han er kaptein(valgt forann bl.a Kara).

Skal være en spiller med enorm fysikk, god teknikk og et godt overblikk. Målfarlig og angrepsvillig. Skal bli spennende å se hvordan han blir brukt og hvordan vi kommer til å spille offensivt denne sesongen, regner nesten med at det kommer inn én spiss òg. 

Kan vise seg å være hva i trenger, et monster med en offensiv motor. Ryktes i bygda at han kommer for litt over én million kroner, som kan vise seg å være småpenger om han virkelig slår igjennom. Stort videresalgspotensiale.

Badji, ved siden av Elvis som er ganske så stor han òg. Større skulderparti skal du lete lenge etter på en fotballspiller. (Regner ikke med store aktiviteten i tråden, da det ikke er mange Sogndal-supportere her inne. Mer som en info tråd)

(Innlegget ble redigert 30.01.12 23:23)

EoB
EoBInnlegg: 446
30.01.12 23:22

Hva blir det neste? Skifte hjemmebane til Britannia?=)

Oskaro
OskaroInnlegg: 633
30.01.12 23:26

Stakkars de som møter Sogndal på Fosshaugane en kald kveld i november.

MangeFineStunder
MangeFineStunderInnlegg: 1579
30.01.12 23:27
Kennyking: Går forresten rykter om at vi måtte be om tillatelse fra høvdingen i område om å få ta med oss Badj...

Noen kulturforskjeller er bare artige * humre* *humre*.

Virker som en bra investering med liten risiko. På bakgrunn av hva du skriver ser det ut som kulturforksjeller blir den største utfordringen . Senegal og Sogndal er jo ikke akkurat nabokommuner, og da jeg selv har bodd i Sogndal i ett år virker ikke det akkurat som det største multikulturelle bygda i Norge. Han kan sikkert føle seg litt alene om han støter på litt motgang.  Noe som ikke akkurat er nøkkelen for suksess for afrikanske-prøvespillere i Noreg.

(Innlegget ble redigert 30.01.12 23:28)

thomzi
thomziInnlegg: 4726
30.01.12 23:28

Han ser jo ut som en spinkel 2-åring i forhold til f.eks Ghanas John Mensah ;)

Hvis han er så god som du skal ha det til, så hadde han vel endt opp i en helt annen klubb og liga enn Sogndal og tippeligaen? Me faor sjao!

Hatleking
HatlekingInnlegg: 6470
30.01.12 23:29

Kjempespanande, og eg håpar sjølvsagt at Sogndal greier seg i år òg. Kan bli moro om denne mannen slår til.

Kennyking
30.01.12 23:30
MangeFineStunder: Virker som en bra investering med liten risiko, men det er vel kanskje nettopp kulturforksjeller som blir den største utfordringen. Senegal og Sogndal er jo ikke akkurat nabokommuner, og da jeg selv har bodd i Sogndal i ett år virker ikke det akkurat som det største multikulturelle bygda i Norge. Han kan sikkert føle seg litt alene om han støter på litt motgang.  Noe som ikke akkurat er nøkkelen for suksess for afrikanske-prøvespillere i Noreg.

Går selvfølgelig ikke knirkefritt, men Afrikanske spillere har alltid hatt det bra her i bygda. De pleier å hjelpe hverandre til å finne seg til rette, og bor som oftest sammen. Og de blir automatisk helter da de spiller på Sogndal, som er kjernen i denne bygda, folk hilser og smiler, og de blir veldig godt tatt i mot.

Jeg husker Raul Koukoau(usikker på hvordan det skrives). Jeg hilste alltid på han uten å ha kjent hverandre på noen måte, en gang stod jeg forann han i køen og manglet noen kroner til smågodtet. Han pirket meg på ryggen og ga med 5 kr.

Kennyking
30.01.12 23:32
thomzi: Hvis han er så god som du skal ha det til, så hadde han vel endt opp i en helt annen klubb og liga enn Sogndal og tippeligaen? Me faor sjao!

Det er jo akkurat dét Martin Andresen reagerer på, han skjønte ikke hvordan Sogndal fikk tak i spilleren.

Når vi begynte å sette i gang en handel, var det plutselig flere Franske toppklubber som meldte seg på, men da var allerede dealen signert. Jeg har mer info om dette men det kan jeg ikke skrive her.

Markmus
MarkmusInnlegg: 44734
30.01.12 23:45

Kanskje han kan gi Rudy noe å bryne seg på ;)

Brann har for øvrig også en senegaleser på prøvespill. Ble kåret til topp3 i hjemlig liga, men jeg vet ikke hvor bra det er.

(Innlegget ble redigert 30.01.12 23:46)

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 4116
31.01.12 00:01

Jada

pasninger har de trøbbel med å slå

de taktiske evner er det så som så

og snart skal han videre til en storklubb ...

Er det ikke slik med de alle ?

Overvurderte - godt betalte og snart på farta til en storklubb

Sign on fee 1 000 000 Nkr (beklager småtalenter i Sogndal) 

Romanus Orjinta skulle bli den neste store spilleren i Tippeligaen da han kom til Lillestrøm i 2004. Spilleren kunne vise til å ha vunnet Afrikansk Champions League og vært med Nigeria i Afrikamesterskapet.

Det er fortsatt ikke helt klart hva som skjedde med denne overgangen, men spekulasjonene har vært store om det var broren hans som dukket opp, for denne spilleren kunne så vidt sparke en ball.

link

Thpe
ThpeInnlegg: 1269
31.01.12 07:25
thomzi: John Mensah ;)

Haha, kan jeg si Adebayo Akinfenwa da? :)

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 7403
31.01.12 08:17
CapoConsigliere: Er det ikke slik med de alle ?

Hvis du tenker på afrikanere i Tippeligaen så er det da flere der som har vært gode eller veldig gode. Diouf,Kara,Ojo,Ugonna (stort talent på FKH),Ogude osv.

Håper for Sogndal sin del at de har funnet gull her.

OGSolkrem
OGSolkremInnlegg: 329
31.01.12 10:51
Kennyking: større og svartere mann tror jeg sjelden jeg har sett

Litt av en attraksjon for sogndølingene med andre ord. Skulle han ikke leve opp til forhåpningene på fotballbanen, så har de nå likevel Opplevelsen.

(Innlegget ble redigert 31.01.12 10:52)

Melbert
MelbertInnlegg: 92
31.01.12 11:14

Vil ikkje bruke for store ord om karen no med ein gong, men har sjølvsagt håpet om at det er funne gull. Virkar som kvalitetane er der, so om tilpassinga til norsk fotball går bra, so kan det bli bra greier.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 2961
31.01.12 11:32

Ikke vanskelig å spå hvordan Sogndal vil framstå i år: 5-4-2 med Badji og Elvis på topp. Håper de lange ballene mot Badji blåser på fjorden.

(Innlegget ble redigert 31.01.12 11:41)

runenoreg
runenoregInnlegg: 10122
31.01.12 11:33
HuiBuorre: 5-4-2

Skal vi vedde?

step1
step1Innlegg: 3581
31.01.12 12:17

Badji er faktisk veldig bra. Egentlig utrolig at Sogndal fikk tak i han...smarte som gjorde det før CAN U23 sluttspillet.

Han er bedre enn Kara.

Prøvde å komme ut av dealen med Sogndal, men nå er han der.

Kommer til å vise store ting.

independent-
independent-Innlegg: 9641
31.01.12 12:21

Gjett om drømmen hans gikk i oppfyllelse a. Endelig kom han seg til Sogndal.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 8882
01.02.12 15:20
KingAnderson: Hvis du tenker på afrikanere i Tippeligaen så er det da flere der som har vært gode eller veldig gode. Diouf,Kara,Ojo,Ugonna (stort talent på FKH),Ogude osv

Olefinjana i Brann.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 7403
02.02.12 14:18
Nødutgang: Olefinjana i Brann.

joda,men jeg nevnte bare spillere som er i TL nå.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 8882
02.02.12 14:25

Ok da.

Kennyking
03.02.12 15:28

Enda mer. Malick Mane denne gangen, er det han som skal sette inn målene våre denne sesongen? Jeg tviler.

Ser svart på den nye sesongen om det er han som skal gjøre det. Neida, bare litt mørkt.

CapoConsigliere
03.02.12 15:40
Kennyking: Enda mer. Malick Mane denne gangen, er det han som skal sette inn målene våre denne sesongen? Jeg tviler. Ser svart på den nye sesongen om det er han som skal gjøre det. Neida, bare litt mørkt.

Jeg må le. Er det innfallsmetoden dere bruker når dere skal hente nye spillere??

Dette er mannen som spilte for SF i noen sesonger, og samme året som han av VG lesere ble kåret til en av tippeligaens dårligste spillere, sammen med et par andre fra SF. 

Lykke til med fruktblomstringa der borte i fjorden :)

Johninho2
Johninho2Innlegg: 27341
03.02.12 15:48
Kennyking: Ser svart på den nye sesongen om det er han som skal gjøre det. Neida, bare litt mørkt.

Hehe, nå må du passe deg hvis ikke kommer FA og tar deg.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 15:48)

Kennyking
03.02.12 16:00
Johninho2: Hehe, nå må du passe deg hvis ikke kommer FA og tar deg.

Eventuelt MOD som kommer og gir meg 8 dager utestengelse og 40 tomler i bot.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 16:00)

Dani_e
Dani_eInnlegg: 1915
03.02.12 16:04
Kennyking: Badji

Han så jo veldig fornøyd ut på bilde. Blir spennende å se om han klarer norsk fotball. 

Thpe
ThpeInnlegg: 1269
06.02.12 16:42

Haha

På FM fant jeg han på Sogndal, sto han var 168 cm og 68 kg. 3 i styrke :p

Dette stemmer nok ikke?

Plat0n
Plat0nInnlegg: 4071
06.02.12 16:48
Kennyking: Badji, ved siden av Elvis som er ganske så stor han òg. Større skulderparti skal du lete lenge etter på en fotballspiller.

Ikke akkurat stygg han der (no homo). :p

cybro
cybroInnlegg: 8692
06.02.12 17:36

Sterkt av Sogndal å hente ein spelar av slikt kaliber.

Eg trur ikkje han vert lenge i Sogndal, håper eg tek feil :)

CapoConsigliere
06.02.12 19:19

“Nå er det faen meg tolv negere på banen.”
(Rolf Hovden)

Siste innlegg