Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er Stig Thorbjørnsen heltids ansatt?

NYTT TEMA
stikkpillen
stikkpillenInnlegg: 6246
06.02.12 18:28

Er det Rbk som betaler hele lønnen til denne mannen? Klarer han ikke å finne forsterkninger til en klubb av Rbks kaliber, i den situasjonen klubben befinner seg i? Om så er tilfelle burde man jo sparket fyren på dør, uten sluttpakke.

Ser jo av artikkelen at klubben sliter big time. http://fotball.adressa.no/eliteserien/article223248.ece

(Innlegget ble redigert 06.02.12 18:29)

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 4116
06.02.12 18:50
Thorbjørnsen er mann for samtiden.
Johninho2
Johninho2Innlegg: 27341
06.02.12 18:51

Om drøye seks uker må RBK ha lagt grunnlaget for å ta igjen Molde.

Vi starter da alle på null poeng. Eller har Semb fått innført jaktstart foran årets sesong?

Dere kan forresten få Sidoine Oussou, han er jo ifølge Thorbjørnsen "det største Afrika-talentet han har sett".

(Innlegget ble redigert 06.02.12 18:53)

Plat0n
Plat0nInnlegg: 4071
06.02.12 19:11
CapoConsigliere: Thorbjørnsen er mann for samtiden.

Hva mener du med det?

stikkpillen
06.02.12 19:24
Johninho2: Om drøye seks uker må RBK ha lagt grunnlaget for å ta igjen Molde.

Det går nok bra, for i følge JJ har han bevisst ikke toppet opp laget enda, hva han nå mener med det?

Wreck
WreckInnlegg: 3837
06.02.12 19:30
stikkpillen: Det går nok bra, for i følge JJ har han bevisst ikke toppet opp laget enda, hva han nå mener med det?

Ingen forstår hva JJ mener. Kun et fåtall forstår hva han gjør som Rosenborgtrener.

Johninho2
Johninho2Innlegg: 27341
06.02.12 20:37
stikkpillen: Det går nok bra, for i følge JJ har han bevisst ikke toppet opp laget enda, hva han nå mener med det?

Kanskje dere skal være i form i høstsesongen slik Martin sa om oss i fjor. Det er jo heller ikke vanlig å toppe laget så tidlig som nå, men det er vel uansett ikke der skoen trykker.

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 4116
06.02.12 20:56
Plat0n: Hva mener du med det?

...det var en litt flåsete uttalelse :) fordi jeg er sterkt kritisk til Stig Thorbjørnsen.

Thorbjørnsen kommer drassende med mye rart og generelt mener jeg han mangler feeling, mest fordi han har ikke spilt fotball på særlig høyt nivå selv.

(Innlegget ble redigert 06.02.12 20:57)

thoves82
thoves82Innlegg: 151
06.02.12 22:16

Blir litt feil å si at Torbjørnsen ikke har feeling når han har hentet:

-Sapara (kunne vært solgt for 30mill, var outstanding det første året)

-Stoor (ble solgt for 20 mill til Fulham)

-Stadsgaaard (ble solgt for 16 mill til Malaga)

-Tchoyi (ble solgt for ? mill til Salzburg)

-Kone (spilte sjeden, men scoret mye mål. Ble solgt til Cluj)

-Konan (ble brukt feil i RBK, blitt stjerne i Bundesliga)

-Traore (han også har blomstret i Polen)

-Lustig (konge første året, siden det så har han vært ræææv, mest grunnet innstilling)

-Dockal (var ønsket av mange, kaptein på u21, vært meget bra i sesongoppkjøringa etter operasjonen)

-Chibuike (Startet som et skudd i RBK, litt mer variabel i den senere tid.)

-Veigar Pall Gunnarson var det vel forresten også Torbjørnsen som tipset om i sin tid.

+++

Nå skal det sies at han også har feilet noen ganger.. F.eks Goa, Oussou, Drissa.. Men at han ikke har feeling blir feil etter min mening.

Synes Torbjørnsen er/har vært viktig for RBK når man ser salgs/suksessraten på spillerene han har hentet.

(Innlegget ble redigert 06.02.12 22:18)

Thomas1969
Thomas1969Innlegg: 1816
06.02.12 22:51

Vi har nå en tilsvarende gjøk i Vålerenga som heller ikke har den klareste glasskula..

stikkpillen
06.02.12 22:59
Johninho2: Det er jo heller ikke vanlig å toppe laget så tidlig som nå

Poenget er jo at han ikke har noen å toppe opp med. Han stilte da med toppet lag mot IFK.

stikkpillen
06.02.12 23:10
thoves82: Synes Torbjørnsen er/har vært viktig for RBK når man ser salgs/suksessraten på spillerene han har hentet.

Skulle da blott bare mangle, han er jo betalt for dette. Av de spillerene du nevner over her, hvor mange av dem har ST "oppdaget"?

Uttalelsene hans om enkelte spillere tyder mer på at han ikke har peiling.

Flott jobb, godt betalt, reise verden rundt, men er han verdt pengene?

thoves82
06.02.12 23:25

Om han faktisk "oppdager" spillerne eller ikke er meg (og bør være RBK ) rimelig uinteressant.

Det som betyr noe er at han har hentet spillere som for det meste har gjort en god figur i klubben, og deretter blitt solgt videre med overskudd.

Han bidrar også til å luke bort feilkjøp (noe RBK dessverre gjorde maaange av i den lille perioden Torbjørnsen ikke var her)

Han er forresten ikke heltidsansatt av RBK, han jobber fortsatt i Stars&Friends, RBK kjøper konsulenttjenester av han.

Men vi har eksklusivitet på hans tjenester i Norge i 2 år til der han bruker "nesten all sin tid" på å finne spillere til RBK.

Så regner med at han koster litt, selv om han ikke er ansatt i RBK.

stikkpillen
06.02.12 23:35
thoves82: Men vi har eksklusivitet på hans tjenester i Norge i 2 år til der han bruker "nesten all sin tid" på å finne spillere til RBK.

Da bruker han tydligvis tiden sin meget dårlig. Hoftun får all kritikk, men hvorfor kommer ikke Thorbjørnsen opp med noen navn fra hatten nå når Rbk trenger det som mest?

Plat0n
07.02.12 00:36
CapoConsigliere: mest fordi han har ikke spilt fotball på særlig høyt nivå selv.

Du er mao også kritisk til Tor-Kristian Karlsen? Jeg mener det ikke har noen sammenheng, heller tvert imot.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 00:38)

thoves82
07.02.12 00:53

En ting RBK faktisk er ganske gode på er å jobbe med spillere i det skjulte.

Hvem visste at Konan, Stadsgaard, Chibuike, Goa, Larsen og Dockal skulle komme opp fra Torbjørnsens hatt før de plutselig dukka opp da?

Det er faktisk når media snapper opp minst mulig at RBK har tendens til å faktisk fullføre handelen.

Er enig i at det har gått aaaalt for lang tid uten at noen spillere har kommet inn nå, men tør garantere at Torbjørnsen har prøvd seg på noen allerede. Problemet nå ligger vel mer i det at utlendingskvota begynner å bli full, slik at de prøver å hente noen innenlands.

Men hadde Stoor/Farnerud og evt. Strandberg kommet, så hadde vi ikke trengt å diskutere dette engang. Nå har det gått 3-4 dager siden begge de sa nei, og da regner jeg med at de har gått videre til neste konkrete navn på lista. (ihvertfall når det gjelder back).

Nå var vel Farnerud mest tiltenkt som erstatter for Henriksen, så tviler litt på om det kommer noen andre i den posisjonen nå som han ble i RBK.

På back og stopper-plass derimot, der SKRIKES det etter nye fjes...

Håper det jobbes godt i det skjulte og at det plutselig dukker opp noe snart, for må si meg meget enig i at det ikke akkurat går fort i innkjøpene her i gården.

Jeg tror bare ikke at det er Torbjørnsen's feil...

Plat0n
07.02.12 03:03
Stuken_1: Han er først og fremst en apekatt-jeger!

Bra nivå på VGD, om dagen.

_1917_
_1917_Innlegg: 1235
07.02.12 10:14
stikkpillen: Da bruker han tydligvis tiden sin meget dårlig. Hoftun får all kritikk, men hvorfor kommer ikke Thorbjørnsen opp med noen navn fra hatten nå når Rbk trenger det som mest?

Han burde strengt tatt hatt en liste med flere aktuelle navn på hver posisjon til enhver tid, slik at når man vet at noen forsvinner har man allerede flere høyaktuelle kandidater å jobbe med.

Det virker som de famler i blinde, og først starter prosessen når spillere er borte fra treningsfeltet. "Faen Stig, ser ut som vi bare er 14 mann på trening i dag!". "Steike Erik, det har du rett i. Skal jeg starte FM og se om jeg finner en ny høyreback?"

Siste innlegg