Floppeti-FlippInnlegg: 1965
ATuin: Hva er nettokostnaden for disse gullene?
30 mill?
Hvor lenge kan RBK fortsette å kjøpe seg plass på tabellen?
Spørsmålet om RBK som dominerende klubb i Norge kan kort kokes ned til sprøsmålet om RBKs evne til å få orden på den økonomien.
RBK tråkket nok pedalen noe overivrig i bunn da de skulle "gjenerobre" tronen etter Brann i 2007 og Stabæk i 2008. Gullene i 2009 og 2010 var nok ganske dyre ja... Voldsom handling av spillere. Spesielt hyggelig for oss andre var at RBK ikke maktet å ta vare på mulighetene for Europa-inntekter. :-)
(Innlegget ble redigert 08.02.12 12:28)
DamenesJensInnlegg: 743
I skrivende stund har ikke RBK god nok og bred nok stall til kalles seriefavoritt. Vi får se når forsterkninger er på plass, da kan vi si mer sikkert om årets stall er god nok.
Det RBK presterte i de to første kampene i Spania imponerte meg, spesielt de unge spillerne på midtbanen var gode mot kvalifisert motstand. Med tanke på at RBK har solgt og ikke kjøpt spillerne, noe motstanderne har gjort, var det tidvis imponerende å se hvor bra laget var.
Hvis RBK får på plass 3 spillere av kvalitet på sine svakeste punkter, vet jeg ikke hvem som kan slå dem. De nye spillerne som kom sist sommer har kommet mer inn i laget og med talenter som Ole Selnæs og Daniel Berntsen på gang, har RBK et spennende lag på gang.
Det skal bli interessant å se hvilke spillerne som kommer i dette vinduet.
(Innlegget ble redigert 08.02.12 14:24)
hanmannInnlegg: 135
Maja-sama: Med tanke på økonomiske muskler og oppslutning (de 'eier' to fylker samt at de har monopol i Trondheim) samt klubbkultur så vil nok RBK fortsette å dominere norsk fotball, MEN ikke som når de tolk ørten gull på rad. Etter at RBK 'kollapset' i 2005 har klubben tatt 3 av de siste 6 seriemesterskapene. Dette tror jeg vil være 'normen'
Korrekt, i tillegg har de de beste talentene og flest talenter og er flinkest til å bygge klubb.
Se bare på hotellplanene, de tenker 40-50 år fram i tid mens VIF, Viking, Brann og TIL lever i nuet.
(Innlegget ble redigert 11.02.12 17:37)