Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RBK vil fortsatt dominere

NYTT TEMA
hanmann
hanmannInnlegg: 135
08.02.12 11:43

RBK vil fortsatt dominere norsk fotball. Ingen kan forvente eller tro at gullrekka 1988-2010 kan gjentas.

Men dominere vil de gjøre, lenge. Seriegull i snit annethvert år kaller jeg å dominere, og de har fra 2005 t o m 2011 tatt  3 gull i perioden folk kaller etter storhetstiden , så gull i 2006, 2009 og 2010, 3 gull på 7 forsøk =¨å dominere.

runenoreg
runenoregInnlegg: 10122
08.02.12 11:51

Nei.

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 4116
08.02.12 11:53

dominere trøndersk fotball

Maja-sama
Maja-samaInnlegg: 467
08.02.12 12:01

Med tanke på økonomiske muskler og oppslutning (de 'eier' to fylker samt at de har monopol i Trondheim) samt klubbkultur så vil nok RBK fortsette å dominere norsk fotball, MEN ikke som når de tolk ørten gull på rad. Etter at RBK 'kollapset' i 2005 har klubben tatt 3 av de siste 6 seriemesterskapene. Dette tror jeg vil være 'normen'

ATuin
ATuinInnlegg: 15279
08.02.12 12:16

Vårslippet i Trøndelag fortsetter.

ATuin
08.02.12 12:19
Maja-sama: Etter at RBK 'kollapset' i 2005 har klubben tatt 3 av de siste 6 seriemesterskapene. Dette tror jeg vil være 'normen'

Hva er nettokostnaden for disse gullene?
30 mill?
Hvor lenge kan RBK fortsette å kjøpe seg plass på tabellen?

Spørsmålet om RBK som dominerende klubb i Norge kan kort kokes ned til sprøsmålet om RBKs evne til å få orden på den økonomien.

Floppeti-Flipp
Floppeti-FlippInnlegg: 1965
08.02.12 12:26
ATuin: Hva er nettokostnaden for disse gullene?
30 mill?
Hvor lenge kan RBK fortsette å kjøpe seg plass på tabellen? Spørsmålet om RBK som dominerende klubb i Norge kan kort kokes ned til sprøsmålet om RBKs evne til å få orden på den økonomien.

RBK tråkket nok pedalen noe overivrig i bunn da de skulle "gjenerobre" tronen etter Brann i 2007 og Stabæk i 2008. Gullene i 2009 og 2010 var nok ganske dyre ja... Voldsom handling av spillere. Spesielt hyggelig for oss andre var at RBK ikke maktet å ta vare på mulighetene for Europa-inntekter. :-)

(Innlegget ble redigert 08.02.12 12:28)

sungod
sungodInnlegg: 6190
08.02.12 13:13
Maja-sama: Med tanke på økonomiske muskler og oppslutning (de 'eier' to fylker samt at de har monopol i Trondheim) samt klubbkultur så vil nok RBK fortsette å dominere norsk fotball,

Her var det mye rart i en setning.

Økonomiske muskler: De brukte 80 milloner på spillerkjøp når Hamrén kom til byen. Du regner med de skal gjøre det samme for å komme tilbake til toppen?

Oppslutning: Tja, den virker da ikke imponerende da de har solgt drøyt  5.000 plasser til årets sesong år og tilskuertallene går bratt nedover.

Klubbkultur: Har jo vist seg de siste ukene til å være helt fantastisk...

DamenesJens
DamenesJensInnlegg: 743
08.02.12 14:23

I skrivende stund har ikke RBK god nok og bred nok stall til kalles seriefavoritt.  Vi får se når forsterkninger er på plass, da kan vi si mer sikkert om årets stall er god nok.

Det RBK presterte i de to første kampene i Spania imponerte meg, spesielt de unge spillerne på midtbanen var gode mot kvalifisert motstand. Med tanke på at RBK har solgt og ikke kjøpt spillerne, noe motstanderne har gjort, var det tidvis imponerende å se hvor bra laget var.

Hvis RBK får på plass 3 spillere av kvalitet på sine svakeste punkter, vet jeg ikke hvem som kan slå dem. De nye spillerne som kom sist sommer har kommet mer inn i laget og med talenter som Ole Selnæs og Daniel Berntsen på gang, har RBK et spennende lag på gang.

Det skal bli interessant å se hvilke spillerne som kommer i dette vinduet.

(Innlegget ble redigert 08.02.12 14:24)

ATuin
08.02.12 14:30
sungod: Økonomiske muskler: De brukte 80 milloner på spillerkjøp når Hamrén kom til byen. Du regner med de skal gjøre det samme for å komme tilbake til toppen?

Den setningen er også temmelig snodig.
Å se beløpet brukt på spillerkjøp alene blir som å se på hvilken bil folk kjører og utfra det beslutte at de lever over evne.
Med andre ord: Det er nettoen som teller.

Uansett hvordan vi snur det så vil nok RBK være TLs rikeste klubb noen år til. Litt kortere om det ikke får gjort noe med måten de drifter klubben på, men uansett er de suverene. 

ATuin
08.02.12 14:40
DamenesJens: Hvis RBK får på plass 3 spillere av kvalitet på sine svakeste punkter, vet jeg ikke hvem som kan slå dem.

Keeper, Høyreback og Spiss?

Det er uansett vel optimistisk å forvente at en klubb som har mistet  Winsnes, Lago, Lustig og Bakenga, på toppen av en total utskiftning de siste 3 årene, skal bli totalt dominerende ("vet jeg ikke hvem som skal slå dem") med en unggutt fra Bodø og ytterliger tre skandinaviske "kvalitetsspillere" eller europeisk vrakgods.

Floppeti-Flipp
Floppeti-FlippInnlegg: 1965
08.02.12 14:44

Det har jo vært skrevet i media også om det forbruket RBK hadde for å "ta ny sats" og gjenvinne tronen med Hamrèn, osv? 70-80 millioner brukt på relativt kort tid for å bygge laget. Jarstein, Lustig, Dorsin, Staadsgaard, Demidov, Annan, Prica, Sapara, osv..pluss noen bommer som Olsen, Moldskred, Berisha, osv. Ikke helt sikker på kronologien her, men omtrent i dette tidsrommet for pengebruk og spillere var det vel.

MittMFK
MittMFKInnlegg: 3218
08.02.12 14:54

Uavhengig av alt det negative som er skrevet/hendt rundt RBK den siste tiden så vil de fortsatt være en dominerende faktor i TL.

Det eneste som kan stoppe toget er om de ikke makter å balansere inntekter og utgifter. Jeg tror de vil greie det.

Det som er lovende er at det har kommet opp noen klubber til som kan stabilisere seg i toppen av TL og skjer det så tror jeg kvaliteten på TL vil heve seg betraktelig og vi vil få hyppigere deltakelse i CL og EL.

Jeg bare håper at Molde vil forsette med god forvaltning av de tilgjengelige ressursene de har og at det er nok til at de kan irritere RBK ved å snyte de for gullet et par ganger i de kommende år

sungod
sungodInnlegg: 6190
08.02.12 14:54
ATuin: Den setningen er også temmelig snodig.
Å se beløpet brukt på spillerkjøp alene blir som å se på hvilken bil folk kjører og utfra det beslutte at de lever over evne.
Med andre ord: Det er nettoen som teller.

Ikke så snodig som avsnittsbyggingen din. Når det er sagt, i fotball der spillerstallen er det som er verdt noe er økonomiske muskler ensbetydende med kjøpekraft. At RBK har et par hundre millioner investert i noen tribuner ingen vil kjøpe betyr ikke at de er rike. Og hvordan gikk det med nettoen til slutt? 

ATuin
08.02.12 15:07
sungod: At RBK har et par hundre millioner investert i noen tribuner ingen vil kjøpe betyr ikke at de er rike.

Jo det betyr faktisk det når sammenligningsgrunnlaget er klubber med belånte tribuner og klubber som leier tribuner for å driver med kjernevirksomheten - fotball.

Det det ikke betyr er at RBK har penger å bruke slik de passer dem når det passer dem.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 2961
08.02.12 15:12
Maja-sama: klubbkultur

Jeg ler meg i hjel.

Jonasar
JonasarInnlegg: 15557
08.02.12 15:28
hanmann: RBK vil fortsatt dominere norsk fotball. Ingen kan forvente eller tro at gullrekka 1988-2010 kan gjentas. Men dominere vil de gjøre, lenge. Seriegull i snit annethvert år kaller jeg å dominere, og de har fra 2005 t o m 2011 tatt  3 gull i perioden folk kaller etter storhetstiden , så gull i 2006, 2009 og 2010, 3 gull på 7 forsøk =¨å dominere.

HAHA, du skal ha for forsøket :-D

heggland6
heggland6Innlegg: 602
08.02.12 18:41
Jonasar: HAHA, du skal ha for forsøket :-D

Kjenner jeg trådstarter rett, så var dette kun det første av MANGE forsøk (i år igjen)..

olk1702
olk1702Innlegg: 7238
08.02.12 19:14
Maja-sama: økonomiske muskler og oppslutning

De økonomiske musklene blir vel mindre og mindre ettersom hvert år går nå. Egenkapitalen minsker, og det er ingen hemmelighet, og hvor skal de da få alle disse muskelen sine fra? Om jeg ikke husker helt feil så har Molde større økonomiske muskler enn noen andre klubber i Norge pdd.

De har stor oppslutning i området ja, men hva hjelper det når disse supporterne ikke gjør noe annet enn å snakke om RBK med vennene sine?

Jonasar
JonasarInnlegg: 15557
08.02.12 21:01
heggland6: Kjenner jeg trådstarter rett, så var dette kun det første av MANGE forsøk (i år igjen)

hehe, men det er bare og fortsette og prøve, til slutt går det :)

Jeg for min del har litt mer tro på Molde...

bønna1
bønna1Innlegg: 32544
08.02.12 21:08
hanmann: RBK vil fortsatt dominere norsk fotball.

Hallelujah!!!!!!!

bønna1 (troende, også til litt av hvert)

ATuin
08.02.12 22:36
olk1702: Om jeg ikke husker helt feil så har Molde større økonomiske muskler enn noen andre klubber i Norge pdd.

Det er nok mer rett å si at MFK kjenner et par store sterke karer.

hanmann
hanmannInnlegg: 135
11.02.12 17:37
Maja-sama: Med tanke på økonomiske muskler og oppslutning (de 'eier' to fylker samt at de har monopol i Trondheim) samt klubbkultur så vil nok RBK fortsette å dominere norsk fotball, MEN ikke som når de tolk ørten gull på rad. Etter at RBK 'kollapset' i 2005 har klubben tatt 3 av de siste 6 seriemesterskapene. Dette tror jeg vil være 'normen'

Korrekt, i tillegg har de de beste talentene og flest talenter og er flinkest til å bygge klubb.

Se bare på hotellplanene, de tenker 40-50 år fram i tid mens VIF, Viking, Brann og TIL lever i nuet.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 17:37)

glimtsupporteren
glimtsupporterenInnlegg: 2539
11.02.12 18:20
CapoConsigliere: dominere trøndersk fotball

Ranheim kommer. 

Stuken_1
Stuken_1Innlegg: 900
11.02.12 19:36
glimtsupporteren: Ranheim kommer.

Det tror jeg også,,,  så lenge RBK er dumme nok til å ikke kjøpe spillere av dem

rogerramjet
rogerramjetInnlegg: 112
11.02.12 20:08
hanmann: RBK vil fortsatt dominere norsk fotball.

Sorry trådstarter. at en klubb har en trener som veit hva som skal til for å skape en vinnerkultur og veit at han er den ubestritte sjefen og som veit at spillerne veit han er sjefen så kan det gi en ny gullalder. vært for mange spillerstyrte klubber i norge og overivrige rike onkler med innflytelse på laguttaket.

om solskjær forsetter i molde spår jeg at de vil kjempe i toppen i sesongene fremover.

ZootSims
ZootSimsInnlegg: 3142
11.02.12 20:45
glimtsupporteren: Ranheim kommer.

RBK har balletak på storklubben i trøndelagen fra femtitallet. Ranheim kommer ikke videre, så lenge RBK slipper å gå til skifteretten

Mrjail
MrjailInnlegg: 1977
11.02.12 20:51
rogerramjet: om solskjær forsetter i molde spår jeg at de vil kjempe i toppen

Har ikke villet satse kroner på dine krystallkule-spådommer nei.

johnnyGG
johnnyGGInnlegg: 29883
12.02.12 00:26

RBK har mistet hegemoniet i løpet av et par år.

Nå er tronen ledig.

Corvus
CorvusInnlegg: 14186
12.02.12 00:29
hanmann: RBK vil fortsatt dominere norsk fotball. Ingen kan forvente eller tro at gullrekka 1988-2010 kan gjentas.

Tror ikke de vil dominere mer enn f.eks Molde de neste aarene. Etter det kan RBK om ikke noe drastisk gjores vaere bankerott og synke ned i middelmaadighet i mange mange aar.

Siste innlegg