Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Viking - Bryne 11.02.12

NYTT TEMA
Bilvrag
BilvragInnlegg: 8271
10.02.12 22:04

Treningskamp i Randaberg Arena kl. 13:00. Vises på Tv2Sport 2 og Tv2Sumo.

Bryne gikk på en grisesmell mot Sandnes Ulf sist lørdag, og røk hele 1-7. Viking vant med snaue 2-1 over Oddsenliga-laget Vidar samme dag.

Troppen til Viking lyder som følger:

Arild Østbø
Rune Almenning Jarstein
Jon-Helge Tveita
Johan Lædre Bjørdal
Indridi Sigurdsson
Trond Erik Bertelsen
Andrè Danielsen
King Osei Gyan
Valon Berisha
Jóan Símun Edmundsson
Henri Anier
Trond Olsen
Vetle Estensen Tønne
Kristoffer Haugen
Magnus Kristensen
Bjørn Andersson
Veton Berisha
Mikal Hebnes Olsen
Eirik Schulze
Vidar Nisja
Per Eik Forgaard
Eirik Jakobsen

Hva Bryne gjelder aner jeg ikke, men Tommy Eide Møster, Håkon Stenersen, Aleksander Midtsian, Kris Bright, Øyvind Braaten, Geir Høyland og Jonas Høidahl spiller ikke.

Jeg er mest spent på Anier. Og Edmundsson. Og pasningsspillet. Pep høster skryt fra alle hold, og alle hjerter gleder seg for den ballbesittende spillestilen han legger opp til. Så lenge støttepasninger ikke går på bekostning av kreativitet.

God kamp!

Bilvrag
11.02.12 12:25

Viking starter slik:

-----------------------------Jarstein------------------------------

Tveita---------Sigurdsson----------Bjørdal----------Bertelsen

------------------Danielsen----------Gyan-----------------------

Valon-------------------Edmundsson----------------------Olsen

------------------------------Anier--------------------------------

Tveita var indreløper i SIF. Blir sett på som kantspiller i Viking. Spiller høyreback mot Bryne.

En drøy halvtime til kampstart.

Jeg liker 4-2-3-1. Kanskje fordi det er den siste formasjonen som jeg husker vi hadde ørlite suksess i. I 2007 hadde selv Barca slitt med å slå oss på Fort Viking Stadion.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 12:29)

adeer
adeerInnlegg: 199
11.02.12 12:33
Bilvrag: En drøy halvtime til kampstart

Benker meg foran TV-en og ser kampen på TV-2 sport.

Blir spennende å se Tveita som back, og Edmundson fra start. Regner med at vi får se Edmundson også som spiss eller venstrekant.

TAdams6
TAdams6Innlegg: 21294
11.02.12 12:34
Bilvrag: Viking starter slik:

Edmundsson er jeg spent på.

Får håpe det er framgang spillemessig. Nå har de fått mere tid på å sette laget, trene formasjoner og samspill. Det bør være framgang idag.

runenoreg
runenoregInnlegg: 10122
11.02.12 12:44

Er meget spent på "nye" Viking. Det eneste som mangler for å få til en god possessionfotball er vel en Barrantes-type.

Bilvrag
11.02.12 12:48

Edmundsson er jeg meget spent på. Og som adeer skriver, tipper også jeg at vi får sett ham helt på topp i løpet av kampen.

Enkeltspillere til side, jeg er mest spent på pasningsspillet. Det BØR være fremgang, men det er fortsatt veldig tidlig i oppkjøringen. Spillerne er uansett positive og har hatt det som virker å være en god treningsuke. SULF slo Bryne 7-1. Da tipper jeg 12-1 til Viking. Vi skal være bedre enn Sandnes.

Lokalfotball
LokalfotballInnlegg: 8142
11.02.12 12:48

Ellers så det rapporteres fra persille Arena at Gisle Osberg for øyeblikk har en verbal debatt med F 19 gjengen. Snakker vi inngangsnekt?

Bilvrag
11.02.12 12:51
Lokalfotball: Ellers så det rapporteres fra persille Arena at Gisle Osberg for øyeblikk har en verbal debatt med F 19 gjengen. Snakker vi inngangsnekt?

De var helt amøber sist jeg så Viking i Hallen, men de holdt seg ihvertfall for seg selv. Håper de slipper inn. De lager lyd og kanskje også litt stemning.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 12:52)

Bilvrag
11.02.12 12:56

Brynes lag:

Anders Kristiansen – Vegar Landro, Kai Risholt, Maruis Lode, Henning Ramslo – Sverre Larsen, Espen Ertzeid, Håvard Urstad, Marius Helle – Kai Ove Stokkeland – Tommy Høiland.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 12:58)

Bilvrag
11.02.12 13:03

Sigurdsson viser med en eneste gang at pasningstrening ikke er helt hans greie.

Trond Olsen du! Nære.

Positiv start av Viking. Klarer faktisk å holde på ballen.

Tveita med røde sko, Danielsen med gule og King meeeeed....rosa! Pent!

(Innlegget ble redigert 11.02.12 13:13)

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 6901
11.02.12 13:27

Korleis er færøyingen?

Bilvrag
11.02.12 13:28

Tveita klarer seg meget bra som høyreback! Gjør sine saker bra!

Ellers har vi mye ball, som ventet, men skaper ikke allverden. Gyans skudd x2, Olsens frispark og headinga til Gudmundsson er vel de eneste halvsjansene vi har hatt. Ingen store sjanser. Dog har Bryne ikke vært i nærheten av en sjanse. Det ser pent ut bakover, og vi er gode i gjenvinningsfasen.

Bilvrag
11.02.12 13:30
happydeathsuite: Korleis er færøyingen?

En slapp heading på mål, og en bra heading ut fra eget forsvar på Brynecorner. Ellers lite å skrive hjem om.

Anier i tverligger! Meget bra spill av Viking!

Og i andre enden, slapt forsvarsspill og nesten 0-1. Passivt!

(Innlegget ble redigert 11.02.12 13:39)

Bilvrag
11.02.12 13:46

Jadda! Anier! Assist, Gudmundsson!

Herlig spill! Anier hadde også en avslutning som Kristiansen mesterlig reddet. Fullt fortjent!

Viking behersker pasningsspillet på en overraskende bra måte.

2-0 Anier igjen! Herlig! Dette ser overraskende bra ut.

Pause og 2-0. Vi har ballen stort sett hele tiden, og vi får til tider servert meget bra pasningsspill. Jeg savner littegranne gjennombruddshissighet, men ting fungerer meget bra.

Sa jeg meget bra? Tveita er også en som faller under den beskrivelsen. Meget bra på høyrebacken. Full kontroll.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 13:51)

happydeathsuite
happydeathsuiteInnlegg: 6901
11.02.12 13:46

Anier, vår nye målkonge x 2.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 13:48)

Aalbino
AalbinoInnlegg: 384
11.02.12 13:49

Liker det jeg ser!

fantavigå
fantavigåInnlegg: 9032
11.02.12 13:53

Aaaaaaaaaah, rapportene varmer.

odtj
odtjInnlegg: 893
11.02.12 13:53
Bilvrag: 2-0 Anier igjen! Herlig! Dette ser overraskende bra ut.

Ja, det er bra dette. Kunne vært mer. Men Bryne er utrolig svake. ULF har skremt livskitten ut av dem, de våger ingenting. Bergersen varer ikke lenge hvis dette fortsetter.

TAdams6
11.02.12 13:55

Anier viser seg som en herlig spiss. Bedre og bedre kamp for kamp. Løpsvillig, flink med ball, sender pasninger og går på løp. Gode avslutninger og fullfører løpene sine. Veldig fornøyd med det Anier har vist sålangt. Men resten av laget må også begynne å score.

Tveita overraskende bra på backen. King Gyan har vært konge og vært en av kampens 2-3 beste spillere.

Edmundsson har vært anonym. Men ser at han har noe uforløst når han får ballen i beina med ansiktet mot mål. Tror han passer bedre på kant eller helt på topp enn som hengende spiss.

Kunne tenkt meg og sett Edmundsson på venstrekant i 2.omgang. Olsen har ikke fått til mye og Valon synes jeg blir for anonym på høyrekanten. Vil se han mere sentralt i banen.

Bryne derimot er svake selv om de er farlige ved et par anledninger.

Bilvrag
11.02.12 13:56
odtj: Ja, det er bra dette. Kunne vært mer. Men Bryne er utrolig svake. ULF har skremt livskitten ut av dem, de våger ingenting. Bergersen varer ikke lenge hvis dette fortsetter.

Ja, det skal sies at Bryne er svake. De ligger med hele laget bak ballen stort sett hele tiden, og kommer bare på sporadiske forsøk fremover.

Jeg liker å tro at Viking spiller dem dårlige, men så har man Brynes 1-7 mot SULF i bakhodet. De har også meget med skader.

Jeg ser uansett mange positive tendenser i Vikings spill. Det ser ut som at noen av spillerne faktisk begynner å beherske kunsten å sende avgårde en pasning. Med adresse!

odtj
odtjInnlegg: 893
11.02.12 14:00
Bilvrag: Jeg ser uansett mange positive tendenser i Vikings spill. Det ser ut som at noen av spillerne faktisk begynner å beherske kunsten å sende avgårde en pasning. Med adresse!

Ja, veldig mye positivt. King har vært stor. Ballen går fort, men så får de også mye plass.  Vi kunne fort ha ledet 4 - 1 her.

TAdams6
Bilvrag: Jeg ser uansett mange positive tendenser i Vikings spill. Det ser ut som at noen av spillerne faktisk begynner å beherske kunsten å sende avgårde en pasning. Med adresse!

Pasningsspillet er ikke overveldende, men Viking prøver å holde ballen i laget og de prøver å styre spillet. Det er positivt. Man lar ballen gå fra høyrekant innom midten til venstre, ja man bruker hele laget når man forsøker å skape sjanser.

Framførelsen kan bli mye bedre, men vi vet at Bryne normalt sett er flinke til å presse og skape vanskeligheter for Viking, så det er positivt at vi greier å holde så mye på ballen.

Bilvrag
TAdams6: Anier viser seg som en herlig spiss. Bedre og bedre kamp for kamp. Løpsvillig, flink med ball, sender pasninger og går på løp. Gode avslutninger og fullfører løpene sine. Veldig fornøyd med det Anier har vist sålangt. Men resten av laget må også begynne å score. Tveita overraskende bra på backen. King Gyan har vært konge og vært en av kampens 2-3 beste spillere. Edmundsson har vært anonym. Men ser at han har noe uforløst når han får ballen i beina med ansiktet mot mål. Tror han passer bedre på kant eller helt på topp enn som hengende spiss. Kunne tenkt meg og sett Edmundsson på venstrekant i 2.omgang. Olsen har ikke fått til mye og Valon synes jeg blir for anonym på høyrekanten. Vil se han mere sentralt i banen. Bryne derimot er svake selv om de er farlige ved et par anledninger.

Valon og Edmundsson kunne godt bytta plasser. Kantspillerne våre har gjennom første omgang byttet plass, men verken høyre eller venstre har fungert noe særlig. Valon langt bedre enn Olsen, men de har noe å gå på begge to.

Ellers begynner jeg å virkelig tro på Anier. Kanskje han er spissen vi har savnet siden Østen forlot oss?

(Innlegget ble redigert 11.02.12 14:05)

adeer
adeerInnlegg: 199
11.02.12 14:03

Synes viking også er gode på press/gjennvinning på brynes banehalvdel

TAdams6
11.02.12 14:04
Bilvrag: Valon og Edmundsson kunne godt bytta plasser. Kantspillerne våre har gjennom første omgang byttet plass, men verken høyre eller venstre har fungert noe særlig. Valon langt bedre enn Olsen, men de har noe å gå på begge to.

Enig der. Valon sentralt, Edmundsson venstre og høyre, vet ikke helt hva alternativene er. Men er sikker på at Olsen ikke vil bli dårligere av å bytte kant.

TAdams6
11.02.12 14:06
adeer: Synes viking også er gode på press/gjennvinning på brynes banehalvdel

Ja, de har gjort en god jobb der alle mann. Ser at både Olsen og Anier til tider er med på gjenvinningen inn på egen banehalvdel. Viktig del av både det defensive og offensive spillet det.

Bilvrag
11.02.12 14:07
TAdams6: Enig der. Valon sentralt, Edmundsson venstre og høyre, vet ikke helt hva alternativene er. Men er sikker på at Olsen ikke vil bli dårligere av å bytte kant.

Ser ut som Olsen har gått ut til fordel for Nisja. Intet merkverdig bytte.

Østbø for Jarstein og Andersson for Sigurdsson.

(Innlegget ble redigert 11.02.12 14:08)

TAdams6
11.02.12 14:07
Bilvrag: Ser ut som Olsen har gått ut til fordel for Nisja. Intet merkverdig bytte.

Greit bytte det. Det interessante er at Edmundsson virker å ta høyrekant mens Nisja tar oppstilling på venstrekanten.

Dewaz
DewazInnlegg: 5294
11.02.12 14:09

Anier - toppscorer 2012?

Bilvrag
11.02.12 14:12
TAdams6: Greit bytte det. Det interessante er at Edmundsson virker å ta høyrekant mens Nisja tar oppstilling på venstrekanten.

Eudmundsson skal vel skjære inn i banen og briljere der. Jeg liker kantspillere som spiller på motsatt side av sin favorittfot. Ødegaard var best slik under Rösler.

Nesten 3-0 av Anier der!

Siste innlegg