Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

- Tarik til Sverige

NYTT TEMA
ross
rossInnlegg: 5119
06.03.12 09:57

Spekuleres i 10 millioner (sikkert svenske) til Helsingborg.

Link 

jackblack
jackblackInnlegg: 10081
06.03.12 10:20
ross: Spekuleres i 10 millioner (sikkert svenske) til Helsingborg.

10 millioner svenske er vel ca en 50 lapp i Norge...  :D

Skrtel
SkrtelInnlegg: 8177
06.03.12 10:28

Kjedelig å miste en sånn attraksjon til Allsvenskan..

jackblack
jackblackInnlegg: 10081
06.03.12 10:32
Skrtel: Kjedelig å miste en sånn attraksjon til Allsvenskan.

hadde passet så mye bedre i Kongeblått.

Lucatelli
LucatelliInnlegg: 2886
06.03.12 10:36

Kjedelig om han går til svenskene. Noe for Aafk?

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 9938
06.03.12 10:49

Betyr dette at vi kan få Sørum tilbake til FKH?

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 9140
06.03.12 10:49

Flott at han går til Sverige. En vanskelig motstander mindre for TIL. Han er dessuten en av Norges verste divere.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 6818
06.03.12 11:05

Hvis MFK hadde blåst 20 mill på Ujah og Tarik hadde vi stilt meget sterkt foran CL-kvaliken i sommer.

Vi blir uansett kalt norges Man City, så da kunne vi like gjerne være nettopp det.

Dewaz
DewazInnlegg: 17215
06.03.12 11:45

Har han ikke allerede avvist en overgang til HIF?

IRalyZ
IRalyZInnlegg: 2393
06.03.12 11:55

Dette er bare tull utifra det jeg har lest andre steder, Tarik vil ikke forlate Fredrikstad nå

Dewaz
06.03.12 11:58

Og ihvertfall ikke for Allsvenskan. Mannen avslo vel RBK, VIF og Molde da han kom hjem fra Nederland, om jeg ikke husker feil.

HuiBuorre
06.03.12 12:00

I FFK-tråden kan vi lese at Tarik forlanger forsterkning av stallen for å bli i klubben, noe den ikke har råd til. Av denne artikkelen ser det absolutt ut for at han kan tenke seg Helsingborg:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/helsingborg/article14477011.ab

runenoreg
runenoregInnlegg: 12138
06.03.12 12:01

Én skuespiller mindre i Tippeligaen. Flott! :)

S08
S08Innlegg: 2137
06.03.12 12:04
IRalyZ: Dette er bare tull utifra det jeg har lest andre steder, Tarik vil ikke forlate Fredrikstad nå

Sier  det rett ut her også. Nye spillere ellers så drar han.

http://www.f-b.no/ffk/ma-hente-spillere-1.7070933

(Innlegget ble redigert 06.03.12 12:04)

Skrtel
SkrtelInnlegg: 8177
06.03.12 12:44
HuiBuorre: Flott at han går til Sverige. En vanskelig motstander mindre for TIL.

Typisk TILmentalitet.

MangeFineStunder
MangeFineStunderInnlegg: 1826
06.03.12 12:54

Selg Tarik, så kan FFK kanskje kjempe om signaturen til Crespo de også..

JohnKuræv
JohnKurævInnlegg: 765
06.03.12 13:27
MangeFineStunder: Selg Tarik, så kan FFK kanskje kjempe om signaturen til Crespo de også..

Glem det, jeg har tatt opp lån i banken til å sikre Crespo til Kamma!

DereVetHvem
DereVetHvemInnlegg: 3975
06.03.12 14:01

Kan aldri se for meg at FFK skal kunne overleve og holde seg i TL.

Battaljen
BattaljenInnlegg: 2379
06.03.12 14:29

Holder spillerimporten mellom Eliteserien og Allsevenskan å skifte? Har jo vært Tippeligaen som har forsynt seg av de beste spillerne i Allsvenskan i en årrekke, dette hadde ikke skjedd for noen år tilbake.

Dewaz
06.03.12 14:36
Battaljen: Holder spillerimporten mellom Eliteserien og Allsevenskan å skifte? Har jo vært Tippeligaen som har forsynt seg av de beste spillerne i Allsvenskan i en årrekke, dette hadde ikke skjedd for noen år tilbake.

Nå har jo ikke Tarik blitt solgt heller da. Tviler sterkt på at han drar til Sverige.

Rosenborg hentet senest ifjor Allsvenskans største ballartist. At svenskene hentet hjem gamle Farnerud som ville hjem til Stockholm betyr ikke at AS plutselig er blitt mer attraktivt. 

(Innlegget ble redigert 06.03.12 14:36)

Battaljen
06.03.12 14:54
Dewaz: Rosenborg hentet senest ifjor Allsvenskans største ballartist. At svenskene hentet hjem gamle Farnerud som ville hjem til Stockholm betyr ikke at AS plutselig er blitt mer attraktivt.

Hvilke overganger har gått mellom fjorårets Allsvenskan-klubber og fjorårets Tippeliga-klubber i vinter da?

Til Tippeligaen:
Westerberg til LSK
Demir til Brann
Raskaj til Sandnes Ulf
Patronen til Sogndal

Til Allsvenskan:
Borges til AIK
Jørgensen til Elfsborg
Farnerud til IFK
Skjelvik til Kalmar
Skjønsberg til Norrköping
Solheim til Kalmar
Bamberg til Örebro
Sandqvist til Örebro

Har sikkert glemt noen, så bare å fylle på.

(Innlegget ble redigert 06.03.12 15:01)

Dewaz
06.03.12 15:00
Battaljen: Hvilke overganger har gått mellom fjorårets Allsvenskan-klubber og fjorårets Tippeliga-klubber i vinter da? Til Tippeligaen:
Westerberg til LSK
Demir til Brann Til Allsvenskan:
Borges til AIK
Jørgensen til Elfsborg
Farnerud til IFK
Skjelvik til Kalmar
Skjønsberg til Norrköping
Solheim til Kalmar Har sikkert glemt noen, så bare å fylle på.

Tjohei, den ganke SVENSKEN Farnerud ville hjem til Stockholm, og dro også dit. Borges var bosman. Var det i det heletatt noen andre enn Elfsborg som ville ha Jørgensen denne vinteren? 

Resten er ikke verdt å nevne. B-signeringer. 

HanzelUndGretyl
HanzelUndGretylInnlegg: 634
06.03.12 15:01
Skrtel: Typisk TILmentalitet.

Forklar`?

Battaljen
06.03.12 15:04
Dewaz: Tjohei, den ganke SVENSKEN Farnerud ville hjem til Stockholm, og dro også dit. Borges var bosman. Var det i det heletatt noen andre enn Elfsborg som ville ha Jørgensen denne vinteren? Resten er ikke verdt å nevne. B-signeringer.

At svenske klubber snapper lukrative bosman-spillere (som feks Borges) foran norske klubber kan jo bety at de svenske klubbene kan tilby mer lønn enn norske per dags dato.

Ellers er det ikke voldsomme spillere Tippeligaen har hentet inn fra Allsvenskan i vinter heller. Vil si det er større kvalitet på de som forsvant fra Tippeligaen og gikk til Allsvenskan enn omvendt selv om mine kunnskaper om Raskaj og Patronen er ekstremt begrenset.

(Innlegget ble redigert 06.03.12 15:06)

sungod
sungodInnlegg: 6694
06.03.12 15:06

At det er et bevis på at Sverige er mer attraktivt enn Norge fordi flere går fra Sverige til Norge enn omvendt er som å si at Island er mer attraktivt enn Norge siden flere islendinger havner i norsk fotball enn omvendt.  

Battaljen
06.03.12 15:09
sungod: At det er et bevis på at Sverige er mer attraktivt enn Norge fordi flere går fra Sverige til Norge enn omvendt er som å si at Island er mer attraktivt enn Norge siden flere islendinger havner i norsk fotball enn omvendt.

?

Norsk eliteserie er mer lukrativ enn islandsk eliteserie siden flere spillere går til Norge fra Island enn omvendt.

Og i vinter ser vi at flere går fra Eliteserien til Allsvenskan enn omvendt, noe som kan antyde det samme (selv om det kanskje er litt vel tidlig å konkludere).

(Innlegget ble redigert 06.03.12 15:10)

HuiBuorre
06.03.12 15:09
HanzelUndGretyl: Forklar`?

Han kutter mitt innlegg på midten, siterer det han er uenig i, og kaller det som vanlig "typisk TIL-mentalitet". Som TIL-supporter burde man kanskje føle seg smigret over all drittkastingen. Det viser jo at de såkalte "storklubbene" frykter oss.

Dewaz
06.03.12 15:14
Battaljen: Vil si det er større kvalitet på de som forsvant fra Tippeligaen og gikk til Allsvenskan selv om mine kunnskaper om Raskaj og Patronen er ekstremt begrenset.

Patronen var jo etter det jeg har lest en meget habil midtstopper for laget som tok alle tre titlene i Sverige. Hvordan han gjør det i et av ligaens dårligste lag gjenstår å se.

At Borges etter en svak sesong velger et lag som gir han god lønn og sikkert masser med lovnader bekymrer meg ikke nevneverdig. Han var en eneste stor skuffelse ifjor. 

Nevner igjen Chibuike. Du ville aldri sett Barrantes gå til HIF. Og du vil neppe se Tarik gå til HIF heller.  

Dewaz
06.03.12 15:18

I mine øyne - om man skal si noe om  hvilken liga som er mest attraktiv - skal man måle de store overgangene. At den gamle trefoten Skjønsberg går til Sverige sier absolutt ingenting om hvilken liga som er mest attraktiv. Middelmådigheter kastes rundt, fram og tilbake i alle ligaer - og jeg har enda til gode å se en toppspiller fra TL bli KJØPT av en svensk klubb.

(Innlegget ble redigert 06.03.12 15:19)

Battaljen
06.03.12 15:21
Dewaz: Patronen var jo etter det jeg har lest en meget habil midtstopper for laget som tok alle tre titlene i Sverige.

Jeg vet ikke noe om denne spilleren, men ser at han i følge wiki kun har spilt 40 kamper for Helsingborg på fire sesonger. Det tyder ikke på at han har vært fast akkurat. Noe som er forståelig siden Sogndal fikk tak i han. Men at Sogndal fikk tak i en benkesliter fra Allsvenskan er ikke noe å rope hurra for i forhold til maktforholdet mellom Tippeligaen og Allsvenskan.

Om Tarik går til Allsvenskan, gjenstår å se. Skjer den overgangen gir det i hvert fall ytterligere vekt til teorien om at Allsvenskan har gått forbi Eliteserien i forhold til eksport/import-forholdet mellom de to ligaene.

(Innlegget ble redigert 06.03.12 15:22)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg