Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nordmenn i utlandet

NYTT TEMA
HarryH
HarryHInnlegg: 23946
21.04.17 11:44
Quisque: Hvordan i all verden kan en reservekeeper være lagets nest beste spiller? Ser at de selvsagt ligger på nest siste plass i ligaen, men likevel.

"Førstekeeperen" har jo spilt ganske bra. I dette tilfelle indikerer tallene at Hansen og Nyland har vært praktisk talt jevngode denne sesongen.

Sist helg var det for øvrig Nyland som sto i buret.

Quisque
QuisqueInnlegg: 1554
21.04.17 11:45
HengeTrynet: Du glemte å legge til at han slapp inn 3 mål. Knallsterke 21 innslupne på de 9 kampene og 32 minuttene han har spilt. Den kampen han spilte 32 minutter ble han byttet inn når Ingolstad ledet 1-0. Flaks for Ingolstad at han ikke startet kampen...

Haha!

Quisque
21.04.17 11:46
HarryH: "Førstekeeperen" har jo spilt ganske bra. I dette tilfelle indikerer tallene at Hansen og Nyland har vært praktisk talt jevngode denne sesongen. Sist helg var det for øvrig Nyland som sto i buret.

Likevel ganske sjukt at en keeper som slepper inn mye mål, og ikke står fast er lagets nest beste spiller. Da er det ikke rart at det går straka vegen til 2. bundesliga. Da er de en bunnklubb.

HarryH
21.04.17 11:48
Fishstick: Nå er det jo ikke antallet kamper isolert sett som er av betydning her, men spilletid i nyere historie. For en fotballspiller tilsier det de siste månedene. Der har det blitt svært lite spilletid for Nyland, og det er iallefall mitt hovedargument for at han bør vrakes. Han er helt sikkert god nok til landslagstroppen rent ferdighetsmessig, men en keeper uten kamptrening er en keeper med unødvendig høy risiko. Da er det bedre å ta med en som er varm i trøya og strutter selvtillit.

Hvor mange Bundesliga-kamper på rad mener du at Nyland må spille for å komme med som tredjekeeper på landslaget da?

Quisque
21.04.17 11:48
HarryH: "Førstekeeperen"

Når det er sagt, håper jeg Nyland kommer seg videre til en klubb han blir satset 100% på.

Skrtel
SkrtelInnlegg: 9484
21.04.17 11:49
HarryH: Sist helg var det for øvrig Nyland som sto i buret.

Hansen var ute med sykdom leser jeg. 

HarryH
21.04.17 11:49
Quisque: Likevel ganske sjukt at en keeper som slepper inn mye mål, og ikke står fast er lagets nest beste spiller. Da er det ikke rart at det går straka vegen til 2. bundesliga. Da er de en bunnklubb.

Man trenger ikke gå så grundig til verks heller. Det er nok å kaste et blikk på tabellen for å fastslå at Ingolstadt kaver nær bunnen.

HarryH
21.04.17 11:50
Skrtel: Hansen var ute med sykdom leser jeg.

Ja, det stemmer.

Nå blir det interessant å se hvem som får tillit når han er frisk igjen.

Fishstick
FishstickInnlegg: 24102
21.04.17 11:56
HarryH: Hvor mange Bundesliga-kamper på rad mener du at Nyland må spille for å komme med som tredjekeeper på landslaget da?

Jeg har ikke noe spesifikt antall kamper til deg nei, om du er ute etter det. Jeg vil bare ha spillere i troppen som får spilletid på klubblaget, så enkelt som det. Skulle han komme inn uten noe å vise til på klubblag de siste 6 måneder, er vi inne på definisjonen av klippekort. Det er nesten prestasjonene på klubblag som må legges til grunn når en skal vurdere spillere, iallefall om det også begynner å bli lenge siden det ble levert noe spesielt på landslaget.

HarryH
21.04.17 12:24

Ok, bare minner om at Nyland ble kåret til lagets beste i kampen mot Wolfsburg sist helg.

I min bok er han da kvalifisert til å være tredjekeeper på landslaget.

Men hvis noen her sitter på inside information om at Nyland sliter med ekstremt dårlig selvtillit, så stiller jo saken seg noe annerledes. Da er det kanskje bedre å prioritere Grytebust. 

(Innlegget ble redigert 21.04.17 12:24)

Fishstick
21.04.17 12:43

Det er ikke en sjel her som har sagt at Nyland sliter med ekstremt dårlig selvtillit. Du får fortsette diskusjonen med stråmennene dine i fred for meg, iallefall. God helg.

HarryH
21.04.17 12:51
Fishstick: Det er ikke en sjel her som har sagt at Nyland sliter med ekstremt dårlig selvtillit. Du får fortsette diskusjonen med stråmennene dine i fred for meg, iallefall. God helg.

Nei, det er det ikke. Men for cirka en time siden ble det skrevet i denne tråden at istedenfor å ta med Nyland er det bedre å "ta med en som strutter selvtillit".

Nyland, som leverte en god kamp i Bundesliga for noen dager siden, er etter min mening selvskreven i troppen ut fra en rent prestasjonsbasert vurdering.

Men vedkommende som trakk inn dette med selvtillit kan selvsagt ha et poeng. Spørsmålet blir da om Nyland har så dårlig selvtillit at han bør utelates på tross av sin gode prestasjon mot Wolfsburg. Svaret er at han bør utelates hvis selvtilliten hans er så dårlig at det kan bli et problem for resten av troppen. Med andre ord ekstremt dårlig selvtillit.

God helg.

HarryH
21.04.17 13:00
Fishstick: Skulle han komme inn uten noe å vise til på klubblag de siste 6 måneder, er vi inne på definisjonen av klippekort.

Da kan vi jo se på hva Nyland har prestert i de siste kampene han har spilt. Dette er kamper innenfor de siste 6 måneder.

Hjemmekamp mot Borussia Dortmund. 
24 skudd mot Nyland, hvorav han slapp inn 3.
Nyland vurdert som klart bedre enn Borussias keeper.
1 Ingolstadt-spiller vurdert som bedre enn Nyland.
0 Ingolstadt-spillere vurdert som like god som Nyland.

Bortekamp mot Mainz. 
17 skudd mot Nyland, hvorav han slapp inn 2.
Nyland vurdert som bedre enn Mainz' keeper. 
0 Ingolstadt-spillere vurdert som bedre enn Nyland.

Hjemmekamp mot Leipzig. 
13 skudd mot Ingolstadt-målet, men ukjent hvor mange mot Nyland, da han ikke spilte hele kampen. Nyland holdt buret rent.
Nyland vurdert som bedre enn Leipzig sin keeper. 
1 Ingolstadt-spiller vurdert som bedre enn Nyland.
2 Ingolstadt-spillere vurdert som like god som Nyland.

Bortekamp mot Wolfsburg. 
9 skudd mot Ingolstadt-målet, hvorav han slapp inn 3.
Nyland vurdert som like god som Wolfsburg sin keeper. 
0 Ingolstadt-spillere vurdert som bedre enn Nyland.

Kilde: kicker.de.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:02)

Haye
HayeInnlegg: 1834
21.04.17 13:10
sameohyeah: Minner om Nordtveit.

Ikke i følge whoscored.. 

Håvard Nordtveit Characteristics

Strenghts

Taking set-pieces (Strong)

Blocking the ball (Strong)

Weaknesses

Tackling (Weak)

Crossing (Weak)

Håvard Nordtveit's Style of Play

Likes to do lay offs

Likes to shoot from distance

Does not dive into tackles

Sander Berge Characteristics

Strengths

Passing (Very strong)

Dribbling (Very strong)

Ball Interception (strong)

Weaknesses

Player has no significant weaknesses

Sander Berges style of play

Likes to dribble 

Hehe.. nå er ikke jeg en som følger stats slavisk i vurdering av spillerne men dette er nok en mer representativ fremstilling av spillerne en det du driver med. Det du kaller passivitet er vel det andre her kaller mangel på intensitet i spillet, og det har vært diskutert. Han mangler det, men han er 19 og har tid til å forbedre seg. Nesten alle de norske stor talentene som er vant til TL mangler intensitet synes jeg ( Øde, selnæs osv). Forøvrig så vant han 8 hodedueller i går og var rangert blant de 2-3 beste spillerne hos Genk på børsene jeg så, så jeg tror ikke det blir representativt å si at han bare stod og så på.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:20)

Sulfat
SulfatInnlegg: 6750
21.04.17 13:17

Evnen til å forflytte den store kroppen raskt på små flater ser ut til å være Berges største svakhet. Kan ofte bli litt for sein opp i motspiller.

På det området minner han om Selnæs når han var samme alder. Selnæs jobbet mye med akkurat dette, noe som hjalp veldig. Regner med nærtempo (eller hva jeg skal kalle det) er fokus for Berge og teamet rundt. Får han opp tempo/intensitet i spillet, kan han bli virkelig god, for han ser ut til å ha det meste annet som skal til for å bli en strålende midtbanepiller.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:19)

Fishstick
21.04.17 13:30
HarryH: Da kan vi jo se på hva Nyland har prestert i de siste kampene han har spilt. Dette er kamper innenfor de siste 6 måneder.

3 kamper og 29 minutter, altså.

My point exactly.

Dewaz
DewazInnlegg: 21665
21.04.17 13:36

Her er du på dypt vann, HarryH. Nyland har vært en megaflopp i Tyskland, og de tallene du presenterer er jo langt i fra imponerende. Per dato bør Nyland være nummer fire i køen på landslaget. 

Men først og fremst på bakgrunn av hvor forferdelig dårlig han har vært med flagget på brystet.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:37)

HarryH
21.04.17 13:54
Fishstick: 3 kamper og 29 minutter, altså.
My point exactly.

Ditt poeng er altså at det har vært lenge mellom kampene for Nyland.

Følgende forhold mener jeg taler for at nevnte poeng er lite relevant:

(1) Nyland har faktisk spilt godt de kampene han har sluppet til.

(2) Nyland spilte Bundesligakamp så sent som for 6 dager siden. Igjen spilte han en god kamp ifølge kompetente observatører. 

For meg virker det som om du og andre her av ukjente årsaker velger å se bort fra disse faktorene. 

Hadde han virket kamprusten de gangene han slapp til, så hadde jeg vært enig med at man burde vurdere nøye hans plass i troppen. Men slik er det på ingen måte. Han har levert solid hver eneste gang.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 13:58)

HarryH
21.04.17 13:56
Dewaz: Her er du på dypt vann, HarryH. Nyland har vært en megaflopp i Tyskland, og de tallene du presenterer er jo langt i fra imponerende. Per dato bør Nyland være nummer fire i køen på landslaget. Men først og fremst på bakgrunn av hvor forferdelig dårlig han har vært med flagget på brystet.

Du må ha hatt enorme forventninger til Nyland siden du hevder at han har vært en megaflopp.

Mener du alvorlig talt at spillerbørsen i Kicker ikke gir noen pekepinn om spillernes prestasjoner?

Hvis det er noe hold i Kicker-vurderingene som sier at han har spilt bedre enn motstandernes keeper i tre av de fire siste kampene, og jevnt i den fjerde; mener du at en betydelig andel av Bundesliga-spillerne er megaflopper?

(Innlegget ble redigert 21.04.17 14:00)

HarryH
21.04.17 14:16

I de fire siste kampene der Nyland har spilt hele kampen, har han en redningsprosent på 84,62%.

Til sammenligning, noen tall fra siste EM-kval. (Det er kanskje ikke helt urimelig å anta at avslutningsferdighetene til spissene i Bundesliga er omtrent på nivå med spissene på diverse europeiske landslag.)

1. Diego Benaglio, Sveits 94,44%
2. Thibaut Courtois, Belgia 90,91%
3. Etrit Berisha, Albania 90,00%
4. Igor Akinfeev, Russland 85,71%
5. Onur Kivrak, Tyrkia 85,71%
6. Gianluigi Buffon, Italia 85,00%
7. Giorgi Loria, Georgia 83,33%
8. Iker Casillas, Spania 83,33%
9. Petr Cech, Tsjekkia 81,82%
10. Andrij Pjatov, Ukraina 80,95%
11. Kamran Agayev, Azerbaijan 79,49%
12. Nikolaj Mihajlov, Bulgaria 78,95%
12. Orestis Karnezis, Hellas 78,95%
14. Tomislav Pacovski, Makedonia 78,57%
15. Antonis Georgallidis, Kypros 77,78%
16. Maarten Stekelenburg Nederland 77,78%
17. Asmir Begovic, Bosnia-Herzegovina 76,92%
18. Stipe Pletikosa, Kroatia 75,00%
18. Hugo Lloris, Frankrike 75,00%
18. Dusan Kuciak, Slovakia 75,00%
21. Joe Hart, England 75,00%
21. Niki Mäenpää, Finland 75,00%
23. Allan McGregor, Skotland 74,07%
24. Robert Almer, Østerrike 72,73%
24. Vladimir Stojkovic, Serbia 72,73%
26. Mladen Bozovic, Montenegro 72,00%
27. Roy Carroll, Norge Irland 69,57%
28. Andris Vanins, Latvia 68,89%
29. Hannes Halldórsson, Island 67,86%
30. Andrei Sidelnikov, Kazakhstan 67,39%
31. Stanislav Namasco, Moldova 66,67%
32. Sergei Pareiko, Estland 66,67%
33. Roman Berezovskiy, Armenia 66,67%
34. Adam Bogdan, Ungarn 66,67%
34. Rune Almenning Jarstein, Norge 66,67%

Men sett fra Trøndelag er det altså Nyland som er megafloppen.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 14:17)

zetta
zettaInnlegg: 6266
21.04.17 14:19

Det må tas høyde for at Berge er høy. Det er jo slik at høye spillere virker litt slappere enn de faktisk er.

Ellers er det treffende om Nordtvedt, does not dive into tackle. Det er en høflig beskrivelse av norsk spillestil.

aaleby
aalebyInnlegg: 6085
21.04.17 14:30
HarryH: Svaret er at han bør utelates

Nyland bør utelates for å gi Grytebust en sjanse til å vise seg frem på treningsfeltet.  Premiere gode prestasjoner og ytterligere øke konkurransen blant de landslagsaktuelle keeperne  Enkelt og greit.  Det er uansett snakk om tredjekeeper-posisjonen.  Mao; sjansen for å få noen minutter på banen er heller mikroskopisk.

Fishstick
21.04.17 14:45
HarryH: For meg virker det som om du og andre her av ukjente årsaker velger å se bort fra disse faktorene.

Hvis du kaller det ukjent årsak, har du åpenbart ikke lest innleggene mine - der jeg har forklart det flere ganger nå.

Jeg vil ha spillere på landslaget som spiller regelmessig i sitt klubblag. Tre kamper fra start på 6 måneder er dermed diskvalifiserende etter mitt skjønn. Det er den "ukjente årsaken" du snakker om. Verken mer eller mindre.

Så ja - jeg ser bort i fra at han spilte en 0-3-kamp for 6 dager siden (noe som vil være nærmere 8 uker neste gang vi spiller landslagskamp), noe som var første kamp fra start på 20 serierunder, eller 168 dager. Jeg ser også bort i fra at han er jevngod med en danske (som heller ikke er på sitt landslag), eller at noen journalister i Kicker mener at Nyland er marginalt bedre enn det som rangeres (av de samme journalister) som ligaens klart svakeste førstevalg.

Det jeg derimot ikke ser bort i fra, er hva som skjer i neste serierunde og ut året. Om den sterke prestasjonen til Nyland i 0-3-tapet mot Wolfsburg er nok til å gi han en plass på laget igjen når førstekeeper er frisk - og han beholder denne ut sesongen, så vil han være en naturlig kandidat som tredjekeeper på landslaget. Havner han derimot på benken igjen, så finnes det ikke et argument i verden for å ta han ut på neste landslagssamling i juni.

Yourexperiencemaydiffer
YourexperiencemaydifferInnlegg: 4360
21.04.17 15:03
HarryH: 1. Diego Benaglio, Sveits 94,44%
2. Thibaut Courtois, Belgia 90,91%
3. Etrit Berisha, Albania 90,00%
4. Igor Akinfeev, Russland 85,71%
5. Onur Kivrak, Tyrkia 85,71%
6. Gianluigi Buffon, Italia 85,00%
7. Giorgi Loria, Georgia 83,33%
8. Iker Casillas, Spania 83,33%
9. Petr Cech, Tsjekkia 81,82%
10. Andrij Pjatov, Ukraina 80,95%
11. Kamran Agayev, Azerbaijan 79,49%
12. Nikolaj Mihajlov, Bulgaria 78,95%
12. Orestis Karnezis, Hellas 78,95%
14. Tomislav Pacovski, Makedonia 78,57%
15. Antonis Georgallidis, Kypros 77,78%
16. Maarten Stekelenburg Nederland 77,78%
17. Asmir Begovic, Bosnia-Herzegovina 76,92%
18. Stipe Pletikosa, Kroatia 75,00%
18. Hugo Lloris, Frankrike 75,00%
18. Dusan Kuciak, Slovakia 75,00%
21. Joe Hart, England 75,00%
21. Niki Mäenpää, Finland 75,00%
23. Allan McGregor, Skotland 74,07%
24. Robert Almer, Østerrike 72,73%
24. Vladimir Stojkovic, Serbia 72,73%
26. Mladen Bozovic, Montenegro 72,00%
27. Roy Carroll, Norge Irland 69,57%
28. Andris Vanins, Latvia 68,89%
29. Hannes Halldórsson, Island 67,86%
30. Andrei Sidelnikov, Kazakhstan 67,39%
31. Stanislav Namasco, Moldova 66,67%
32. Sergei Pareiko, Estland 66,67%
33. Roman Berezovskiy, Armenia 66,67%
34. Adam Bogdan, Ungarn 66,67%
34. Rune Almenning Jarstein, Norge 66,67%

Er det rett og slett slik at du mener Nyland er 17,96% bedre enn Jarstein?;)

Det er selvfølgelig gledelig at Nyland leverer gode tall i Bundesliga, men jeg tror de fleste hadde håpet at oppholdet skulle være mer vellykket enn det som har vært tilfellet, uavhengig av hvordan det ser ut i prosenter. Han har vel selv vært ute i media med et par halvrare uttalelser som tyder på at han ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand.

Nyland er åpenbart en god keeper, men han bør komme seg til en klubb hvor han satses på schnell. Heldigvis er han ung, og det er jo ikke akkurat veldig mange år siden man mer eller mindre hadde avskiltet Jarstein også.

Fishstick
21.04.17 15:06
HarryH: Hvis det er noe hold i Kicker-vurderingene som sier at han har spilt bedre enn motstandernes keeper i tre av de fire siste kampene, og jevnt i den fjerde; mener du at en betydelig andel av Bundesliga-spillerne er megaflopper?

Vet ikke helt om jeg skal kalle det komisk eller trist at du sitter og lager masse statistikk og argumenter med utgangspunkt helt spesifikt i de fire siste kampene - uten å nevne i det hele tatt at tre av disse ble spilt i hhv desember og oktober, der den ene var på en halvtime som innbytter. Syltynnt, rett og slett.

Om du skal gjøre et stort nummer ut av spillerbørs, kan du jo se sesongen under ett. Nyland har dårligere score på børsen enn 17 av de 18 antatte førstekeeperne i Bundesligaen. Den eneste som har dårligere score enn han, er nettopp keeperen i Ingolstadt. Hadde Nyland vært fast keeper og Kicker vært fasiten (eller en sterk pekepinn, om du vil) - kunne man sagt at Nyland var den dårligste førstekeeperen i ligaen.

Trenger ikke å legge for mye i det, selvfølgelig. Bundesligaen er jo kjent for å ha mange gode keepere. Dessuten er jo slike børser bortimot verdiløse når man ikke har større grunnlag enn 10 kamper.

HarryH
21.04.17 15:07

Vi hadde helst sett at Nyland spilte hver kamp, selvsagt.

Nå har han 11 kamper så langt denne sesongen og så får vi se hva han ender opp med.

HarryH
21.04.17 15:33
Fishstick: Jeg vil ha spillere på landslaget som spiller regelmessig i sitt klubblag. Tre kamper fra start på 6 måneder er dermed diskvalifiserende etter mitt skjønn. Det er den "ukjente årsaken" du snakker om. Verken mer eller mindre.
Så ja - jeg ser bort i fra at han spilte en 0-3-kamp for 6 dager siden (noe som vil være nærmere 8 uker neste gang vi spiller landslagskamp), noe som var første kamp fra start på 20 serierunder, eller 168 dager. Jeg ser også bort i fra at han er jevngod med en danske (som heller ikke er på sitt landslag), eller at noen journalister i Kicker mener at Nyland er marginalt bedre enn det som rangeres (av de samme journalister) som ligaens klart svakeste førstevalg.
Det jeg derimot ikke ser bort i fra, er hva som skjer i neste serierunde og ut året. Om den sterke prestasjonen til Nyland i 0-3-tapet mot Wolfsburg er nok til å gi han en plass på laget igjen når førstekeeper er frisk - og han beholder denne ut sesongen, så vil han være en naturlig kandidat som tredjekeeper på landslaget. Havner han derimot på benken igjen, så finnes det ikke et argument i verden for å ta han ut på neste landslagssamling i juni.

Dette begynner å bli litt hypotetisk. Ingen av oss vet hvor mye spilletid de enkelte spillerne får fram mot juni.

Tsjekkia-kampen går 3-5 uker etter siste runde i de ligaene der våre mest aktuelle utenlands-spillere deltar, så alle disse vil mangle kamptrening.

Det landslagsledelsen da har å forholde seg til, er hvilket nivå spillerne har levert på gjennom sesongen. Nyland har levert solide kamper i en av verdens beste ligaer. Det styrker også hans kandidatur i forbindelse med Tsjekkia-kampen at han selv uten kamptrening har kommet inn og spilt godt i Bundesliga.

HarryH
21.04.17 15:37
Yourexperiencemaydiffer: Er det rett og slett slik at du mener Nyland er 17,96% bedre enn Jarstein?;)Det er selvfølgelig gledelig at Nyland leverer gode tall i Bundesliga, men jeg tror de fleste hadde håpet at oppholdet skulle være mer vellykket enn det som har vært tilfellet, uavhengig av hvordan det ser ut i prosenter. Han har vel selv vært ute i media med et par halvrare uttalelser som tyder på at han ikke er helt fornøyd med tingenes tilstand.
Nyland er åpenbart en god keeper, men han bør komme seg til en klubb hvor han satses på schnell. Heldigvis er han ung, og det er jo ikke akkurat veldig mange år siden man mer eller mindre hadde avskiltet Jarstein også

Om ikke akkurat 17,96%, så i alle fall en plass mellom 17,75% og 18,00%.

Jarstein sitt oppsving er noe av det mest gledelige i norsk fotball de siste sesongene. Det er lenge siden vi hadde en keeper som holdt så høyt internasjonalt nivå.

HarryH
21.04.17 16:05
Fishstick: Vet ikke helt om jeg skal kalle det komisk eller trist at du sitter og lager masse statistikk og argumenter med utgangspunkt helt spesifikt i de fire siste kampene - uten å nevne i det hele tatt at tre av disse ble spilt i hhv desember og oktober, der den ene var på en halvtime som innbytter. Syltynnt, rett og slett.
Om du skal gjøre et stort nummer ut av spillerbørs, kan du jo se sesongen under ett. Nyland har dårligere score på børsen enn 17 av de 18 antatte førstekeeperne i Bundesligaen. Den eneste som har dårligere score enn han, er nettopp keeperen i Ingolstadt. Hadde Nyland vært fast keeper og Kicker vært fasiten (eller en sterk pekepinn, om du vil) - kunne man sagt at Nyland var den dårligste førstekeeperen i ligaen.
Trenger ikke å legge for mye i det, selvfølgelig. Bundesligaen er jo kjent for å ha mange gode keepere. Dessuten er jo slike børser bortimot verdiløse når man ikke har større grunnlag enn 10 kamper.

Komisk eller trist, der velger du fritt. Dine følelser rundt dette er etter min mening irrelevant for den saklige delen av denne diskusjonen. 

I denne tråden har det vært slått fast at Nyland er en megaflopp, at han har mislyktes totalt i Tyskland og at han bør vrakes til fordel for Superligaens Grytebust. Det hele har vært ganske ensidig vinklet, og på et spinkelt grunnlag.

For min del har jeg sett bare 2-3 av Nylands kamper i år, noe jeg tipper også gjelder de fleste som har stått bak kritikken som har vært i denne tråden.

Så hvorfor ikke ta tak i det som finnes av data, og se fra en forsøksvis analytisk synsvinkel om myten om Nylands elendige spill stemmer. Det mest relevante vi har av data, er da naturlig nok fra hans seneste opptredener i Bundesliga. Dataene tyder på at han har klart seg bedre enn det mange her har trodd.

Det er vanskelig for en keeper som står bak et skrøpelig forsvar å få gode karakterer på en spillerbørs. I Kicker ligger bunnlagenes keepere nederst (med unntak av Esser). 

Nyland spilte noen litt svake kamper innledningsvis i sesongen, men hans seneste 4-5 kamper har vært bra. Der ligger han blant de 5-6 beste i Bundesliga, til og med bedre enn Jarstein som topper heile driden.

Igjen, selv ikke Kickers børskarakterer kan man ta altfor bokstavelig, men jeg mener at de - kombinert med redningsprosenten - gir en mye bedre pekepinn på Nylands nivå enn å bare se på hvem treneren velger flest ganger av Hansen og Nyland.

(Innlegget ble redigert 21.04.17 16:06)

Aprilsnarr
AprilsnarrInnlegg: 3370
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg