Jeg var som nøytral tilskuer til stede på Aker Arena under cupkampen mellom lagene. Som aafk-supporter har jeg alltid fått høre hvor mye større rivaliseringen mellom Rosenborg og Molde er. Jeg må virkelig si jeg ble skuffa. For det første var det kun 7000 på kampen. Det er mulig det var enda mindre, for det var veldig mange tomme områder på stadion. Atmosfæren var skikkelig laber allover. Det var absloutt ingenting som tydet på at dette var en hatkamp mellom 2 erkefiender. Det var så pent og pyntelig at tankene vandret til bingoen i pensjonistforeninga.
Det eneste som kunne dra i gang publikum var "Her kommer Molde" etter scoringene. Jeg skjønner jo at folk i Molde stort sett er høflige og litt "trauste" når det gjelder å lage stemning. Jeg ville aldri finne på å kritisere noen for allmenn høflighet og dannelse. Men den enorme rivaliseringen mellom lagene må en dra lenger ut på landet med. Den merket jeg ingenting av verken på stadion eller i byen.
Før noen kommer med argument med onsdagskamp og fotball-em. Visst dette er nok til å velte den enorme rivaliseringen stikker den ikke særlig dypt. Jeg kan garantere full stadion når Molde kommer til Ålesund og mye mer rivalisering. Noe som Molde alltid prøver å "heve seg over". Men det begynner å bli litt flaut.