Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Viking FK [Klubbtråd]

NYTT TEMA
aIseboy
aIseboyInnlegg: 1990
01.08.17 09:11
Kristwic7: Jeg kan gi deg 3 store klubber til som har fått flerfoldige minuser de siste årene. RBK,VIF og Brann har alle slitt med sine minuser.For RBK snudde det riktignok ganske så bra, men de 2 andre har så mange ganger blitt reddet av rikinger.

Det er like fullt verken gjelda eller minusene i regnskapene som definerte disse klubbene som "storklubber".

aIseboy
01.08.17 09:16
fotballidiot2: Du mener altså det er like lett å bygge nettverk med de 5 sponsorene til SULF som se 500 til Viking? Ja man blir nok iallefall godt kjent:-)

Jeg vet ikke hvor du har tallet 5 fra. I Sandnes Ulf er det rundt 70 små og store sponsorer.

Du må nok bare akseptere at grunnlaget for å sponse Sandnes Ulf (eller Bryne, Start, Odd eller Sarpsborg 08..) nok er mer eller mindre de samme grunnene som bedrifter sponser Viking.

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1796
01.08.17 09:17

Stavanger og Sandnes med 2ES klubber? Man klarer jo ikke en gang å fylle halve Viking stadion..Hvor mange billetter solgt er ikke synonymt med oppmøte på stadion. Viking stadion må være den stadion med desidert minst liv, jeg har vært på.

Det som også er morsomt, er at de 10-15 som lager mest lyd, er f19(??) gjengen, og de får ikke engang stå med Hordene..Viking har kanskje norges flotteste stadion(med wifi!!), de har en flott by, veldig mange potensielle fans, så det er skuffende at så få møter opp! Rogaland har større befolkning enn S. Og N trøndelag tilsammen, alikevell, har RBK hadd over dobbelt så mange på tribunen, selv under Perry hesten Hansen..

aIseboy
01.08.17 09:32
Kansaz: Når da spesielt Andre Danielsen og slike som fotballidiot2 sprer om seg med ovenfra ned holdninger drar de motsetningene som er mellom Stavanger og Sandnes inn i fotballen. Det er flere jeg gikk på Viking kamper med som nå har sluttet pga sportslig har det ikke vært det sprekeste og når man i tillegg snakker nedlatende om Sandnes og Gauker orker ikke folk gå på Viking kamp lenger. Det virker som enkelte mener Sandnes folk er annenrangs og dette gjør at folk slutter å følge Viking.
Viking har en kjempe historie og er en større klubb, men vi kan ikke skyve tilskuere fra oss bare fordi de kommer fra Sandnes. Jeg mener at Stavanger og Sandnes har plass til 2 ES klubber og begge kommer bedre ut av det vi de samarbeider og respekterer hverandre istedenfor å slenge dritt til hverandre.

Tror du er inne på noe der.

Rivalsering er bra - det gjelder bare å finne rette måten å gjøre det på.

Å forsøke seg på hovering i dagens situasjon er jeg redd faller på steingrunn. Det blir fort pinlig.

Og som du sier - folk som er glad i Viking skal være ytterst forsiktige med å snakke ned Sandnes. Så sterk er ikke merkevaren Viking at gauker som går på Viking Stadion tolererer det i det lange løp. Tar man bort folk fra Sandnes på Viking stadion så skal jeg love det at det blir enda mer glissent. Både på tribunen og på VIP-området.

En stor forskjell er det dog på Viking og Sandnes Ulf, hvilket har med historie og tradisjoner som toppklubb å gjøre. Det er langt flere som snakker om Viking enn Sandnes Ulf rundt lunchbordene, på byen og i kommentatorfeltene. En siddis og romkamerat fra BRIG N for mange år siden er et typisk eksempel. Han må som regel alltid mene noe om Viking på FB etter kamp. Men først og fremst hovering når de taper. Han har ikke vært på Viking stadion på 8-10 år, men følger fortsatt med. De som mener noe om Sandnes Ulf går stort sett på kamp også.

(Innlegget ble redigert 01.08.17 09:35)

aIseboy
01.08.17 09:32
Hulkibulk: Det som også er morsomt, er at de 10-15 som lager mest lyd, er f19(??) gjengen, og de får ikke engang stå med Hordene

Er du sikker de vil stå med Hordene?

Hulkibulk
HulkibulkInnlegg: 1796
01.08.17 09:37

Nei, vet det har vært noen uenigheter der, og at de nekter å ikle seg vikingdrakter i en slags protest. Mulig det er de som ikke ønsker å stå med hordene. Uansett latterlig..

aIseboy
01.08.17 10:02
Hulkibulk: Nei, vet det har vært noen uenigheter der, og at de nekter å ikle seg vikingdrakter i en slags protest. Mulig det er de som ikke ønsker å stå med hordene. Uansett latterlig..

Jeg er generelt enig i at slike "alternative greier" er stort sett latterlig. Man gjør seg på en måte viktigere enn det man skal støtte - klubben. Mulig jeg er for gammel for sånt.

Men dette er uansett ikke noe spesielt for Viking. Alternative supportergrupperinger menger seg stort sett ikke med de offisielle supporterklubbene. Kun når de er nødt - på bortekamper.

Kristwic7
Kristwic7Innlegg: 38604
01.08.17 10:05
aIseboy: Det er like fullt verken gjelda eller minusene i regnskapene som definerte disse klubbene som "storklubber".

Det er det heller ikke i Viking.. 

Kristwic7
01.08.17 10:17
aIseboy: Helt oppriktig mener jeg at det er per i dag like mange på Sandnes Ulf som kunne forsterket førsteelleveren på Viking, som det er spillere i Viking som kunne forsterket førsteelleveren til Sandnes Ulf. Sahlgren er per i dag en bedre keeper enn Austbø. Eriksen kunne også forsvart en plass i startoppstillingen, enten som spiss eller ving.
Hvem Eriksen "er på vei til" og størrelsen på denne klubben, er sånt sett revnende uinteressant. Eriksen hadde heller ikke signert for Viking nå. Trust me.

Da har du en overdreven tro på Sandnes.. Greit at Viking ikke har en enorm 11'er, for det er for mye middelmådighet i Viking pdd.
Men de aller beste i Viking er fortsatt LANGT bedre enn de beste i Ulf, langt langt bedre.

Jeg har aldri blitt vært veldig imponert over Sahlgren, han er et stykke unna nivået til Halldorsson. Men at han er bedre enn Austbø tror jeg og, Iven gjør meg skjelven.

Eriksen hadde ikke tatt plassen til Adegbenro, Høiland er jeg for usikker på formen. Er han i nærheten av formen han hadde i Molde så er han bedre enn Eriksen. 

Er det uinteressant at Eriksen er på vei til opprykksrivalen som dere kjemper med? Det er et svakhetstegn synes jeg.
Viking er fortsatt en mer attraktiv klubb enn Glimt.

Winthrop15
Winthrop15Innlegg: 2118
01.08.17 10:24

Alseboy var ikke du Vikingpatriot før? Eller husker jeg feil?

aIseboy
01.08.17 10:36
Kristwic7: Da har du en overdreven tro på Sandnes.. Greit at Viking ikke har en enorm 11'er, for det er for mye middelmådighet i Viking pdd.Men de aller beste i Viking er fortsatt LANGT bedre enn de beste i Ulf, langt langt bedre.

Jeg tror du har lest noe annet enn det jeg faktisk skrev.

At det er flere på Viking som kunne ha gått rett inn på førsteelleveren til Sandnes Ulf er selvsagt. At Samuel Adegbenro ligger himmelhøyt over de neste 21 i de to førstelleverne er også selvsagt.

Det som ikke er like selvsagt er at en Kronberg hadde konkurrert ut Viljar Vevatne eller at Bringsaker hadde tatt plassen til Sellin. Og som nevnt - per i dag mener jeg Sandnes Ulf har en bedre førstekeeper enn Viking. Det er nok heller ikke sånn at Sandnes Ulf hadde kastet seg over telefonen dersom spillere som Danielsen, Ernemann, Sale, Martinsen eller Haukås ble fristillt.

At gode spillere er ønsket av andre klubber kan jeg vanskelig se er et svakhetstegn. Hvorfor i all verden skulle det være det?

(Innlegget ble redigert 01.08.17 10:39)

Nevi
NeviInnlegg: 5509
01.08.17 10:41
Hulkibulk: Det som også er morsomt, er at de 10-15 som lager mest lyd, er f19(??) gjengen, og de får ikke engang stå med Hordene

Etter det jeg har sett i år har de rett som det er stått i lag med Hordene.

aIseboy
01.08.17 10:46
Winthrop15: Alseboy var ikke du Vikingpatriot før?

La oss strekke det til at jeg sikkert har vært på flere Vikingkamper enn ganske mange her inne. Jeg går også for øvrig gjerne på konserter og revyer i Stavanger også om tilbudet ikke er tilgjengelig i Sandnes.

Personlig har jeg overhodet intet i mot Viking, snarere tvert i mot. Jeg blir glad når de vinner. Regionen trenger Viking i ES, og jeg håper intenst det blir to lokaloppgjør i ES neste sesong.

Det jeg har litt problemer med å stilletiende akseptere er mørkeblå supportere som fremdeles argumenterer som vi skulle være på det glade 70-tallet..

(Innlegget ble redigert 01.08.17 10:47)

TAdams6
TAdams6Innlegg: 31445
01.08.17 11:08
Kansaz: Dessverre tror jeg at Viking har mistet en del tilskuere pga uttalelser som den fotballidiot2 kommer med. Viking var laget for hele nord-Jæren mens Ulf var en liten lokal klubb, når Ulf endelig fikk skikk på saken var det mange i Sandnes som fortsatte å gå på Viking kamper og begynte å følge Ulf nærmere. Når da spesielt Andre Danielsen og slike som fotballidiot2 sprer om seg med ovenfra ned holdninger drar de motsetningene som er mellom Stavanger og Sandnes inn i fotballen. Det er flere jeg gikk på Viking kamper med som nå har sluttet pga sportslig har det ikke vært det sprekeste og når man i tillegg snakker nedlatende om Sandnes og Gauker orker ikke folk gå på Viking kamp lenger. Det virker som enkelte mener Sandnes folk er annenrangs og dette gjør at folk slutter å følge Viking.

Hvordan mekanismen startet husker jeg ikke. Men dette går begge veier. Det er noen høyrøstede Sandnes Ulf supportere som er like gode eller bedre andre veien. Leste mye når det sto på som verst om stadion i Sandnes og at mange argumenterte med at de burde dele Viking stadion. Den diskusjonen der ble latterlig, ene og alene pga Sandens Ulf supportere som kun tenker med hjerte og ikke hjerne. I fotball må hjertet på plass, men hjernen må også brukes i det lange løp.

Men det er slik rivalisering skapes, det er det Sandnes Ulf prøver på. Har følt fra første dag at Sandnes Ulf har sett på dette mer som rivalisering enn Viking. Men etter som årene har gått så ble det tendens til skikkelig rivalisering før Sandnes rykket ned.

Resultater er ferskvare, men resultater i nåtid viser ikke om man er storklubb eller ei, det er det flere tiår med historie som gjør. Det samt publikumsoppslutning. Det er vel egentlig publikum som til syvende og sist bestemmer hvor stor eller hvor liten en klubb kan bli. Se på Sogndal, de har vært oppe utrolig lenge og gjør det veldig bra, men de er en småklubb i Eliteserien, pga publikum.

Viking ligger sist på tabellen, har 2-2-4 på hjemmebane og langt fra imponerende. Men Viking har 6.beste tilskuersnitt i Eliteserien sålangt i år og i år virker tilskuertallene å være i nærheten av sannheten.  Solgte billetter er uansett solgte billetter. Folk som har brukt penger. Årets tilskuertall er ikke imponerende for en klubb som Viking, men det er allikevel langt bedre enn mange andre

Sandnes Ulf hadde ca 3800 i snitt første sesongen, så gikk det ned til 3100 og så rett over 3000 siste året. Dette viser at det tar tid å bygge klubb selv om det er mange innbyggere i byen. Færrest i Eliteserien i 2014, kun Hønefoss hadde færre i 2013. Men med tiden kan kanskje Sandnes Ulf også bli en storklubb, men det vil ta tid. Foreløpig er det langt opp. Dagens stall er grei, problemet er treneren, men det er en annen diskusjon.

TAdams6
01.08.17 11:20

Joey er inne på mye riktig her

De som kommer inn må heve laget. Men stusser over noen ting han skriver.

"viste frem sin hodestyrke ved et par anledninger. Det kan gi Viking et nytt våpen i sitt angrepsspill. Hvis han spiller kant, kan Viking slå crosser som Torsteinsbø kan heade tilbake inn i feltet. Hurtighet er ikke Torsteinsbø sitt varemerke, men samlet sett vil han forsvare en plass på kanten. Som hengende spiss er jeg tvilsom på om Torsteinsbø har kvalitetene som skal til for å lage ubalanse hos motstanderlagene."

Er hodestyrken Torsteinbø sin hovedstyrke? Høres rart ut. Flo pasning til han? Joey var vel i Sandnes Ulf når Torsteinbø spilte der, så han kjenner han nok godt. Men slik jeg tolket kampen for 2 dager siden så var det bevegelighet og alltid være i bevegelse jeg falt for. Det samt smarte og gode løp som burde resultert i store sjanser hadde vi hatt noen som serverte baller og brukte øynene bedre.

Joeys konklusjon
" Hvis jeg skal trekke en konklusjon mener jeg Jenkins vil være Vikings førstevalg. Samtidig er Pyagbara en spennende spiller med potensial, en slags «fattigmanns» Aguero.

Har potensial til å bli måltyv, men har en vei å gå."

Enig her. Jenkins har potensial til å heve midtbanen og Pyagbara har mye fotball i seg. Spennende. Wiggen har hele tiden sagt at de skal ha 2 tanker i hodet samtidig. Kortsiktig og langsiktig. Pyagbara kan få bruke høsten på å spille seg varm så vil han være fit for fight allerede til neste sesong som en stor trussel, tror jeg.

Joey sier også at det må inn en makker, en hodesterk spiss, det er jeg helt enig i.

Jenkins, Pyagbara og en stor sterk spiss, da begynner det å ligne på noe. Vi mangler den kreative på midtbanen, vi må heller spille rundt på kantene da. Eventuelt få et oppspillspunkt som kan gjøre at vi flytter opp laget og lager trøkk.

Noen som har hørt noe mer om prøvespillerne? 

jesman2
jesman2Innlegg: 17083
01.08.17 11:41
aIseboy: Å forsøke seg på hovering i dagens situasjon er jeg redd faller på steingrunn. Det blir fort pinlig.

For meg virker det veldig som om folk fra Sandnes tolker diverse utsagn som hovering og en ovenfra-ned holdning fra oss fra storbyen. Uten å kunne snakke for alle tror jeg aldri det har vært meningen, i alle fall ikke mer enn hva det skal være i et lokalt rivaleri. Å påpeke at Ulf aldri kommer til å nå Viking igjen, annet enn kanskje kortsiktige sportslige resultater er ikke hovering, det er fakta. Viking har mer supportere, både aktive og passive, i Sandnes, enn hva Ulf har.

Det sagt syns i alle fall jeg at man kan ha respekt for hva Ulf driver på med for tiden. Laget har vist seg å være en mye mer stabil, lokal rival en hva fks Vidar var i sin tid. Vidar som på slutten av 80-tallet ble pepet ut på egen hjemmebane etter å ha slått Viking i en (nesten) avgjørende opprykkskamp.

(Innlegget ble redigert 01.08.17 11:41)

aIseboy
01.08.17 13:18
jesman2: For meg virker det veldig som om folk fra Sandnes tolker diverse utsagn som hovering og en ovenfra-ned holdning fra oss fra storbyen

Jeg forholder meg utelukkende til konkrete påstander fra konkrete personer. Som f.eks at "ingen bryr seg" og at vi har 5 sponsorer. Å komme med sånt burde man kanskje hevet seg over, spesielt når det kommer fra den kanten, og slik situasjonen er i egen leir for tiden.

Jeg synes heller ikke sammenligningen din med Vidar er spesielt flatterende, for å være helt ærlig.

(Innlegget ble redigert 01.08.17 13:19)

aIseboy
01.08.17 13:28
TAdams6: Men dette går begge veier. Det er noen høyrøstede Sandnes Ulf supportere som er like gode eller bedre andre veien. Leste mye når det sto på som verst om stadion i Sandnes og at mange argumenterte med at de burde dele Viking stadion. Den diskusjonen der ble latterlig, ene og alene pga Sandens Ulf supportere som kun tenker med hjerte og ikke hjerne. I fotball må hjertet på plass, men hjernen må også brukes i det lange løp.

Man kan ikke se bort fra følelser i fotball. Da forsvinner mer eller mindre hele poenget. For i bunn og grunn er det jo bare en lek. Det er følelser som gjør det til så mye mer. Entusiasme, patriotisme, rivaleri etc.

Når det gjelder dette med hjemmebane så skal man selvsagt ikke utelukke følelser oppi dette.

Men det er ingen problemer med å finne rasjonelle grunner for det. Sandnes Ulf har et langsiktig mål om å bygge identitet og tilhørighet i Sandnes. Man har kommet et stykke på vei, men det er langt igjen og det tar lang tid. Men det er helt umulig å skape det på annen manns eiendom i en annen by.

Sandnes Ulf har som mål å få flere økonomiske ben å stå på. F.eks gjennom å inngå langsiktige avtaler med næringslivsaktører. Undervisning, helse, trening etc. Helt umulig å gjennomføre hvis man ikke har sin egen hjemmearena.

Viking stadion er alt for stort for Sandnes Ulf.

TAdams6
01.08.17 13:46
aIseboy: Men det er ingen problemer med å finne rasjonelle grunner for det.

Vet det er rasjonelle grunner for det, men i diskusjonen druknet det i lokalpatriotisme og enkle konklusjoner. Noe som egentlig gjenspeiler hele diskusjonen om Viking og Sandnes Ulf.

Fotball er følelser, men når det kommer til langsiktige investeringer så må man faktisk bruke hodet mer enn hjertet. Aller helst kombinasjon, men langsiktigheten i det er viktigst av alt.

Plasseringsmessig så ligger Viking stadion midt mellom Stavanger og Sandnes by. Lura er omtrent like nær som Mariero. Infrastrukturen med tog er tilstede. Mye som taler for, størrelsen taler imot.

Selvfølgelig er det også kjekkere å ha en stadion nær sentrum, men med de korte avstander vi har her i regionen er ikke det noe problem. Roma og Lazio deler stadion, så det går an. Men den diskusjonen er nok ferdig og over folkets hode.

fotballidiot2
fotballidiot2Innlegg: 20281
01.08.17 13:49
aIseboy: Jeg forholder meg utelukkende til konkrete påstander fra konkrete personer. Som f.eks at "ingen bryr seg" og at vi har 5 sponsorer

Er heller ikke hovering. Det er å sette ting på spissen (overdrivelse/underdrivelse for å få fram et poeng).

Ja noen bryr seg, men når en ikke engang klarer å få 2000 tilskuere på en toppkamp i Obos, hvor det er en del fra Sørlandet. Da sier det er veldig få som bryr seg.

Jeg har selv vært på veldig mange SULF kamper i Obos/Adecco. Ikke fordi jeg er noen stor fan av SULF, men fordi jeg liker å se fotball. Har antagelig vært på langt flere SULF kamper enn den jevne Sandnes bu. Men jobber også sammen med folk med sterke følelser for Sandnes og sesongkort. Felles for dem er at de som deg ønsker Viking alt godt.

IFt sponsorer så har du nok rett i at det mye er det samme. Men at merkevaren Viking er langt sterkere enn SULF og at en dermed kan få noe mer tilbake er det liten tvil om. Men SULF vil garantert få et løft på sponsorsiden med ny stadion, i alle fall om de rykker opp og holder seg i toppdivisjonen.

I mine øyne er Bryne en større klubb enn SULF, men det vil nok endres over tid. Og selvsagt er det mulig at Sandnes kan bli en større klubb enn  Viking, men ekstremt lite sannsynlig. Da skal det aller meste gå galt i Viking og motsatt i Sandnes.

Men som nevnt er jeg imponert over hva ledelsen til Sandnes har fått til med små ressurser. Er dog ikke like imponert over Sandnes folkets interesse for laget.

For meg er VIF og Brann langt større klubber enn Molde selv om Molde har bedre resultater. Det har med historie og publikumsinteresse. At Røkke spytter inn sine penger endrer ikke på det.

(Innlegget ble redigert 01.08.17 13:52)

Kristwic7
01.08.17 14:02
aIseboy: Jeg tror du har lest noe annet enn det jeg faktisk skrev. At det er flere på Viking som kunne ha gått rett inn på førsteelleveren til Sandnes Ulf er selvsagt. At Samuel Adegbenro ligger himmelhøyt over de neste 21 i de to førstelleverne er også selvsagt. Det som ikke er like selvsagt er at en Kronberg hadde konkurrert ut Viljar Vevatne eller at Bringsaker hadde tatt plassen til Sellin. Og som nevnt - per i dag mener jeg Sandnes Ulf har en bedre førstekeeper enn Viking. Det er nok heller ikke sånn at Sandnes Ulf hadde kastet seg over telefonen dersom spillere som Danielsen, Ernemann, Sale, Martinsen eller Haukås ble fristillt. At gode spillere er ønsket av andre klubber kan jeg vanskelig se er et svakhetstegn. Hvorfor i all verden skulle det være det?

Jeg er enig i det du sier om Kronberg og Bringaker, tror faktisk begge 2 kan være ute av laget når serien begynner opp igjen.
Ryerson foran Kronberg bør være ganske aktuelt, samt at Bringaker nå definitivt er benket.
Keeperen trenger vi ikke disktuere, der er vi enige. 
Midtbanen til Viking er 100% rimelig svak, men det er jo også Ulf sin.

Selvfølgelig er det ikke et svakhetstegn at gode spillere er ønsket av andre lag, men at det nettopp er laget Ulf konkurrerer med?
Ganske pussig om han drar dit fremfor å fortsette i Ulf da.

Kristwic7
01.08.17 14:06
TAdams6: viste frem sin hodestyrke ved et par anledninger. Det kan gi Viking et nytt våpen i sitt angrepsspill. Hvis han spiller kant, kan Viking slå crosser som Torsteinsbø kan heade tilbake inn i feltet. Hurtighet er ikke Torsteinsbø sitt varemerke, men samlet sett vil han forsvare en plass på kanten. Som hengende spiss er jeg tvilsom på om Torsteinsbø har kvalitetene som skal til for å lage ubalanse hos motstanderlagene." Er hodestyrken Torsteinbø sin hovedstyrke? Høres rart ut. Flo pasning til han? Joey var vel i Sandnes Ulf når Torsteinbø spilte der, så han kjenner han nok godt. Men slik jeg tolket kampen for 2 dager siden så var det bevegelighet og alltid være i bevegelse jeg falt for. Det samt smarte og gode løp som burde resultert i store sjanser hadde vi hatt noen som serverte baller og brukte øynene bedre.

Tror han mener at Torsteinbø er en god hodespiller, ikke at hodespillet er hans hovedstyrke. Han er nok en type som Vidar Nisja som ikke er ekstremt høy, men har en enorm evne til å time når han skal opp og heade.

Kristwic7
01.08.17 14:07
fotballidiot2: Ja noen bryr seg, men når en ikke engang klarer å få 2000 tilskuere på en toppkamp i Obos, hvor det er en del fra Sørlandet. Da sier det er veldig få som bryr seg. Jeg har selv vært på veldig mange SULF kamper i Obos/Adecco. Ikke fordi jeg er noen stor fan av SULF, men fordi jeg liker å se fotball. Har antagelig vært på langt flere SULF kamper enn den jevne Sandnes bu. Men jobber også sammen med folk med sterke følelser for Sandnes og sesongkort. Felles for dem er at de som deg ønsker Viking alt godt.

Bryne hadde fått nærmere 5000 om de var et topplag i OBOS, det er jeg ganske sikker på. 
Litt trist at det er så få som bryr seg om Sandnes Ulf, en fin klubb som jeg ofte var og så på når de var i 2.div.

aIseboy
01.08.17 14:20
TAdams6: Fotball er følelser, men når det kommer til langsiktige investeringer så må man faktisk bruke hodet mer enn hjertet. Aller helst kombinasjon, men langsiktigheten i det er viktigst av alt.

Hva du leser i kommentarfeltene legger ikke grunnlaget for at Sandnes Ulf har valgt å gå for egen stadion. Vær trygg på det.

Om og viss atte Viking og Sandnes Ulf (eller Stavanger og Sandnes) en gang i forhistorien hadde bestemt seg å bygge et fotballstadion for de to topplagene i regionen, så hadde sannsynligvis debatten vært annerledes - både i Stavanger og i Sandnes...men det vil forbli ganske uinteressante hypoteser.

aIseboy
01.08.17 14:23
Kristwic7: Selvfølgelig er det ikke et svakhetstegn at gode spillere er ønsket av andre lag, men at det nettopp er laget Ulf konkurrerer med?Ganske pussig om han drar dit fremfor å fortsette i Ulf da.

Som sagt, jeg skjønner ikke denne tankerekken. Om Molde ønsker seg Samuel Adegbenro - er det et svakhetstegn for Viking?  

Nei, det er det ikke. Ikke før spilleren sier han ønsker å gå til en konkurrent, og klubben velger å akseptere et skambud.

aIseboy
01.08.17 14:27
Kristwic7: Bryne hadde fått nærmere 5000 om de var et topplag i OBOS, det er jeg ganske sikker på.

Men nå er de ikke det, og sist gang Bryne hadde høyere tilskuersnitt enn Sandnes Ulf var våren 2011.

Hvordan Bryne, som topplag i OBOS, skulle kunne ha et snitt i dag på 5000 tilskuere, mens resten av norsk fotball er inne i en publikumsmessig bølgedal av dimensjoner, skjønner jeg heller ikke.

eppaen
eppaenInnlegg: 21114
01.08.17 15:04

Håper Viking forsøkte Bakenga jaffal. 

TAdams6
01.08.17 15:11
eppaen: Håper Viking forsøkte Bakenga jaffal.

Ledig på markedet nå ja. Ikke spissen vi trenger, men en målscorer var han i ungdommen.

25 år om ei uke. Ikke imponerende målrate noen plass.

Belgia 35-8
Danmark 24-6
Tysk 2.Bundesliga 17-2
Eliteserien 61-21

Men 7 mål i 2016 på få kamper for Rosenborg

Usikkert kort som trenger tillit. Litt som Mos vil jeg tro. 1,81 høy. Vi trenger en høyreist spiss og Pyagbara virker i tillegg spennende. Tror ikke Viking går for Bakenga.

Kristwic7
01.08.17 15:14
aIseboy: Men nå er de ikke det, og sist gang Bryne hadde høyere tilskuersnitt enn Sandnes Ulf var våren 2011. Hvordan Bryne, som topplag i OBOS, skulle kunne ha et snitt i dag på 5000 tilskuere, mens resten av norsk fotball er inne i en publikumsmessig bølgedal av dimensjoner, skjønner jeg heller ikke.

Ikke nå nei, men jeg er ganske sikker på at de blir det i fremtiden.
De og Viking har fortsatt veldig gode g-16 og g-19 lag, så at de plutselig skulle forsvinne fra toppfotballen ser jeg på som lite aktuelt.

Jeg har da ikke sagt at Bryne skal ha et snitt på 5000 ? Jeg sa at de ville hatt det i en toppkamp mot Start.

Kristwic7
01.08.17 15:15
aIseboy: Som sagt, jeg skjønner ikke denne tankerekken. Om Molde ønsker seg Samuel Adegbenro - er det et svakhetstegn for Viking?   Nei, det er det ikke. Ikke før spilleren sier han ønsker å gå til en konkurrent, og klubben velger å akseptere et skambud.

Jeg vil ikke se på det som positivt å selge en så god spiller til Molde nei, det vil jeg absolutt ikke selv om de har mye penger.
Han skal til utlandet og det er det.

Regner du med mye penger fra Glimt for Eriksen? De er ikke en veldig rik klubb.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg