Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2. divisjon avd. 1 2013

NYTT TEMA
Haagavik
HaagavikInnlegg: 170
26.11.12 15:12

Her er første odds fra Betsafe etter at avdelingsoppsettet kom på lørdag:

Bærum          2.50
Asker            3.40
Moss FK         9.00
Kvik Halden   10.00
Kjelsås          10.00
Birkebeineren 15.00
Østsiden        20.00
Nesodden      29.00
Træff             40.00
Drøbak Frogn 50.00
Molde 2          60.00
Enga2            70.00
Skarbøvik      100.00

Hva tror folket?

(Innlegget ble redigert 26.11.12 15:21)

Haagavik
26.11.12 15:24

Førde falt dessverre ut, 60.00

JFT_96
JFT_96Innlegg: 18870
26.11.12 15:39

Holder Bærum som favoritt, med Asker, Birkebeineren og Kjelsås som outsidere.

CapoConsigliere
CapoConsigliereInnlegg: 7125
26.11.12 15:48

Det er litt tidlig å si ennå.

Men jeg blir overrasket dersom ikke Bærum er med i toppkampen. Ellers blir det spennende å se hva Bohinen klarer og få til i Asker, i sitt første år som coach!

Geiraldo
GeiraldoInnlegg: 8851
26.11.12 17:31

Moss nr 3 på lista ja. De som spiller på de, de kan like godt spyle penga ned i do

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 33247
26.11.12 17:54
CapoConsigliere: Ellers blir det spennende å se hva Bohinen klarer og få til i Asker, i sitt første år som coach!

Regner med at alle Askerspillere tar sine forhåndsregler og holder kjærestene / ektefeller vekk fra kamp og julebord.

cunego7
cunego7Innlegg: 18
26.11.12 22:01
Lilleborg: Regner med at alle Askerspillere tar sine forhåndsregler og holder kjærestene / ektefeller vekk fra kamp og julebord.

Hva er egentlig greia med dette? Hørt mye om at Bohinen er en farlig mann i det siste, vil gjerne ha litt konkret "sladder"  på hvem sine kjærester Bohinen har vært på :P

Ellers tror jeg det, som alltid, avhenger av hvem som blir og hvem som går. Bærum rykka opp pga et sterkt og talentfullt angrep samt en god midtbane, ikke utenkelig at de mister noen av gutta som gjorde det greit i adecco. Aalbu allerede på vei ut visstnok, Roshat har vel så godt som uttalt at det er utenkelig at han spiller 2. div neste år og Lundemo trener med RBK denne uka. 

Asker sleit med det samme i fjor, hadde god nok stall til å holde seg, klarte det akkurat ikke og mista nettopp de spillerne som gjorde dem gode nok til å rykke opp for to år siden. Var gjennom en vanskelig sesong men har de viktigste fra i år med også neste år. 

I utgangspunktet Bærum som favoritter, med Asker litt bak. Plutselig mister de et par nøkkelspillere, og dette jevner seg ut. Samtidig er ikke 2. div bedre enn at hvis Kvik Halden, IBK eller Kjelsås plutselig henter en klassespiller så er de der.

Lilleborg
LilleborgInnlegg: 33247
26.11.12 22:19
cunego7: Hva er egentlig greia med dette? Hørt mye om at Bohinen er en farlig mann i det siste, vil gjerne ha litt konkret "sladder" på hvem sine kjærester Bohinen har vært på :P

Det er en grunn til at en viss fotballspiller plutselig dro fra Vålerenga til Brann for et par år siden.

cunego7
cunego7Innlegg: 18
27.11.12 00:00

Haha, ok. Pleier å få med meg den type historier i garderoben, så var derfor jeg var nysjerrig, men dette skjedde lenge før jeg var gammel nok/ god nok til at det gikk i den type garderobeprat...

Haagavik
Haagavik
29.11.12 20:41

Kjelsås-kapteinen til Bærum.

Noen som har andre nyheter rundt lag i avdelingen?

mivimex
mivimexInnlegg: 212
29.11.12 21:12

Er Moss så godt for å være tredje sterkest i avdelingen?

Tror Kvik Halden har mye større muligheter for å utfordre Bærum og Asker enn Moss har. Og hvordan er økonomisk situasjon i Moss?

Hallow
HallowInnlegg: 1954
29.11.12 23:55

Den økonomiske situasjonen er som så. Den er nok verre i media enn den faktisk er denne gangen.

Virker som Thomas Thorkildsen har bra kontroll på økonomien enn hva dem som har sittet der før han.
Nå er også lønna til Tor Thodesen borte

Så langt har vi fire spillere som er under kontrakt. Tor Erik Moen, Thomas Klaussen, Jon-Andre Fredriksen og John Muiruri.
Er spent på hvem som kommer inn.

Henning Johannessen har valgt å gå tilbake til Sprint/Jeløy og Martin Thømt Jensen trener med S08.

PowerRanger
PowerRangerInnlegg: 550
30.11.12 19:34
cunego7: Aalbu allerede på vei ut visstnok, Roshat har vel så godt som uttalt at det er utenkelig at han spiller 2. div neste år og Lundemo trener med RBK denne uka.

Andreas Aalbu er ble klar for Kristiansund for en stund tilbake. Rozhat skulle vært på prøvespill i Köln, men vet ikke om han dro dit siden han slet med skader. Virker som du skriver veldig lite lysten på å spille i Bærum mer. Adecco har han også vært skeptisk til. Skal bli spennende å se hvor han ender opp. Isak Scheel er ferdig med utlånsperioden sin og drar tilbake til LSK. I tillegg er det åpent for at keeper Magnus Hjulstad kan dra siden han har en høy lønn for en klubb som Bærum.

Så Bærum er på papiret svekket, men de har veldig mange unge, egenproduserte spillere som har fått ett år i adecco. I tillegg kunne Bærum fort ha mistet flere, men mange har valgt å bli med videre. Om Hjulstad drar er det heller ikke noen krise for man har en bra keeper i Fredrik Eriksen og virker som man allerede har erstattet Scheel med solid signering. Bærum blir nok helt klart med i toppen.

Haagavik
03.12.12 13:44

Første odds fra NordicBet:

Asker              2.75
Bærum            2.75
Moss               6.00
Birkebeineren   9.00
Kjelsås            11.00
Kvik Halden     15.00
Nesodden        17.00
Drøbak Frogn   19.00
Førde              35.00
Molde2            35.00
Østsiden          35.00
Træff               55.00
Enga2              70.00
Skarbøvik        100.00

(Innlegget ble redigert 03.12.12 13:52)

valotunk
valotunkInnlegg: 5737
06.12.12 13:36
Haagavik: Noen som har andre nyheter rundt lag i avdelingen?
cmarkgren
cmarkgrenInnlegg: 214
09.12.12 17:44

Kortversjonen av situasjonen i Kvik Halden er at man har kommet sent igang ettersom flere ting var avhengige av hverandre.

Organisatorisk er Anders Viken ansatt som daglig leder, noe som førte til at tidligere sportssjef Nils Lexerød blir a-lagstrener etter Ørjan Christiansen, som skal trene Birkebeineren neste år. Fjorårets assistenttrener, Kent Hansen, fikk tilbud om forlengelse sent på grunn av usikkerheten rundt daglig leder og hovedtrener, og rakk å si muntlig ja til Mysen, men ombestemte seg og blir værende i Kvik.

Forlengelsene blant spillerne er så smått igang, med Christian Halvorsen som den første som fikk ny kontrakt, i tillegg til de fem som allerede har lengre kontrakter.

Såvidt jeg har oversikt over er det tre som spillere som ikke spiller for klubben neste år. Petter Hermstad legger opp, Jørgen La Cour skal studere utenlands, mens jeg ikke vet hvorfor Benjamin Yacoub ikke skal spille her neste sesong.

valotunk
valotunkInnlegg: 5737
10.12.12 16:56

Årets toppscorer i Førde og 3. divisjon avd. 8 (33 mål, 1/3 av Førdes mål) Kristian Fardal Opseth har signert for en ny sesong. I praksis så er det slik at det er låneavtalen mellom Kaupanger og Førde som er forlenga med et år.

Det viktigste for oss er at vår storscorer i år blir med opp i 2. divisjon, og vi har stor tro på at Kristian (som er sønn til den gamle goalgetteren Lasse Opseth) også vil ta nivået i 2. divisjon.

BreckRoad2
BreckRoad2Innlegg: 35705
10.12.12 18:30

Feil tråd

(Innlegget ble redigert 10.12.12 18:31)

ross
rossInnlegg: 5190
12.12.12 23:03

Pål Christian Alsaker skal være klar som ny spillende ass.trener for Asker. Var vel ikke helt det jeg håpet på. Mannen fyller 40 i 2013.

Haagavik
18.12.12 14:26

Hele oppsettet for Oddsenligaen 2013 ligger her.

Første runde i vår avdeling spilles slik:

Oddsenligaen avdeling 1

Runde 1 Lørdag 13/4 – 16:00

Skarbøvik - Drøbak Frogn

Asker - Østsiden

Bærum - Førde

Molde 2 - Nesodden

Træff - VIF 2

Birkebeineren - Kvik Halden

Kjelsås - Moss

Noterer at "min klubb" Birkebeineren og trener Ørjan Christiansen møter hans forrige arbeidsgiver Kvik Halden i hjemmepremiere på Årbogen.

Er det ellers noen som har nyheter om sine klubber før vi tar juleferie?

Rubenson
RubensonInnlegg: 1360
18.12.12 19:32

Nesoddens trener Ødegaard og sportslig leder Smith har gått til Drøbak-Frogn. Det samme gjør flere spillere. Håvard Lunde ny trener.

Haagavik
20.12.12 12:24

Birkebeineren møter Mjøndalen på sistnevntes nye, flotte stadion ikveld, i det som etter hvert har blitt en fast førjulstradisjon.
Formålet er vel først og fremst å teste potensielle nye spillere med tanke på 2013.

Haagavik
25.12.12 13:36

Birkebeineren vant testkampen mot Mjøndalen.

Den lovende unggutten Behajdin Celina ble klar for spill i blått og gult like før julefreden senket seg, og flere forsterkninger kan være på vei.

(Innlegget ble redigert 25.12.12 13:37)

kvikhaldenfk
kvikhaldenfkInnlegg: 2827
31.12.12 04:47

Gleder meg til Kviks kamper mot Ørjans Birkebeineren. For min del var det helt greit at Ørjan dro, da han langt ifra var et godt nok forbilde for en spillerstall i en klubb med ambisjoner til å være i adecco. 

Kvik har mistet noen sentrale spillere, men nå som S08 rykket opp til tippeligaen, er det nok noen som må forlate klubben, som Kvik er klare til å fiske opp. Kvik kan ende hvor som helst på tabellen slik de spilte i fjor.

kvikhaldenfk
31.12.12 16:54

Jonas Faraasen Olsen har slått følge med Ørjan og signert for Birkebeineren.

Klementiin08
Klementiin08Innlegg: 202
31.12.12 19:23
kvikhaldenfk: men nå som S08 rykket opp til tippeligaen, er det nok noen som må forlate klubben, som Kvik er klare til å fiske opp

Overrasket at Kvik ikke har vist interesse for Emmanuel Amarh fra Sarpsborg 08. Er nå på prøvespill hos Egersund.

Ellers må du ikke glemme at vår gamle trener, Roar Johansen er ny trener i Ullensaker/Kisa og kommer nok til å se flere overganger fra S08 til Ull/Kisa av de vi ikke tar med videre. 

Skal dog innrømme at jeg heller vil se de i Kvik Halden, enn Ullensaker/Kisa. 

Haagavik
01.01.13 01:13
kvikhaldenfk: Gleder meg til Kviks kamper mot Ørjans Birkebeineren. For min del var det helt greit at Ørjan dro, da han langt ifra var et godt nok forbilde for en spillerstall i en klubb med ambisjoner til å være i adecco.

Den ble jeg litt nyskjerrig på, Kvik var da svært så interesserte i å beholde Ørjan.
Fint hvis du kan utdype litt.

Jeg aner litt indre motsetninger og "to leire", eller er jeg helt på bærtur?

kvikhaldenfk
01.01.13 02:49
Haagavik: Den ble jeg litt nyskjerrig på, Kvik var da svært så interesserte i å beholde Ørjan.
Fint hvis du kan utdype litt. Jeg aner litt indre motsetninger og "to leire", eller er jeg helt på bærtur?

Ørjan fikk seg vel feil venner i Halden kan man si. Disse vennene dro han alt for ofte med på byen og at treneren drikker så og si hver helg er ikke godt for en klubb med ambisjoner.

Haagavik
01.01.13 11:35

Det der synes jeg høres merkelig ut.
Nå fremstiller du ØC på en svært tvilsom måte, som stemmer veldig dårlig med at han var sterkt ønsket med videre i Kvik Halden.

Registrerer også at det er forholdsvis mange spillere som har forlatt klubben etter at han dro, noe som kanskje tyder på at tilliten til tidligere sportssjef og nåværende trener kanskje ikke er den beste., særlig målt opp imot den posisjonen tidligere trener hadde, om ikke i hele klubben/styret?, så ihvertfall i spillergruppa.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg