Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når får Sunny sparken?

NYTT TEMA
Kurtkanon2
Kurtkanon2Innlegg: 7515
23.07.16 23:50

Mange artige "spådommer" fra kategoriske folk tidligere i tråden, ser jeg =)

Noen av dem de villeste skivebommer, fra folk som ikke var i nærheten av å treffe blink på hverken spillerkarakteristikker, klubb-kommentarer eller trenervurderinger.

Det eneste fellestrekket som vi alle kan være enige i, er at Sunny sliter blytungt som trener, og det har fyren forsåvidt gjort sammenhengende siden november 2013 (cupgullet, og en av mine vondeste ettermiddager som RBK-supporter).

Andajs
AndajsInnlegg: 1818
23.07.16 23:56

Det er jo helt sprøtt hvordan laget som slo fenerbahce borte samt celtic to ganger i EL i fjor nå sliter midt på tabellen i TL. Mon tro om ikke Molde hadde sett bedre ut hvis Solskjær hadde holdt seg unna?

(Innlegget ble redigert 23.07.16 23:57)

liber_baron
liber_baronInnlegg: 2027
23.07.16 23:59

Nåja.

Solskjær tar bare noen hvileskjær.

Kurtkanon2
24.07.16 00:01
Andajs: Mon tro om ikke Molde hadde sett bedre ut hvis Solskjær hadde holdt seg unna?

Det er akkurat dette poenget som jeg tror mange Molde-fans innerst inne vil si seg enige i.

Skullerud viste i 2014, og Moe i fjor i Europaligaen at det er FULLT mulig å skvise max juice ut av Romsdalsklubbeen uten at Babyface nødvendigvis må lede skuta.

De sier at det snudde spillemessig, om ikke resultatmessig nå i kveld. Tja. Time will show om de klarer å bli en poengmaskin igjen på kort varsel.

Jeg tror faktisk ikke Sunny tåler mer. Enten kommer 3-poengerne fra neste match og ut over, eller så blir hans ansettelsesforhold i Molde seriøst vurdert på styrenivå.

Wilcoxxx
WilcoxxxInnlegg: 479
24.07.16 00:16
Kurtkanon2: Skullerud viste i 2014, og Moe i fjor i Europaligaen at det er FULLT mulig å skvise max juice ut av Romsdalsklubbeen uten at Babyface nødvendigvis må lede skuta.

Men hva skal kamerat Jimmy leve av da? 

Cabello
CabelloInnlegg: 4170
24.07.16 00:17
Kurtkanon2: eller så blir hans ansettelsesforhold i Molde seriøst vurdert på styrenivå.

Kommer aldri til å skje. Han går eventuelt frivillig, med fokus på noe helt annet enn det sportslige. 

Bukowski70
Bukowski70Innlegg: 98
24.07.16 00:18

Jeg tror statusen moldenserne føler ved å ha OGS som trener, blir litt undervurdert. Den manglende trenerkompetansen overskygges av mange supporteres og (særlig) klubbledelsens stolthet over å ha "verdens mest kjente nordmann" som en gallionsfigur. Da tåles det maaange feilskritt.

(Innlegget ble redigert 24.07.16 00:20)

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 49533
24.07.16 00:22
Bukowski70: Jeg tror statusen moldenserne føler ved å ha OGS som trener, blir litt undervurdert. Den manglende trenerkompetansen overskygges av mange supporteres og (særlig) klubbledelsens stolthet over å ha "verdens mest kjente nordmann" som en gallionsfigur. Da tåles det maaange feilskritt.

Gi ham en god hjelpetrener da så kan han være galionsfiguren ...

troll-1917
troll-1917Innlegg: 650
24.07.16 00:28
Kurtkanon2: De sier at det snudde spillemessig, om ikke resultatmessig nå i kveld. Tja.

Tja er vel nesten snilt. 

Forsvarsspillet var forferdelig. 1. omgang var fryktelig dårlig, uten en plan, og i tillegg virker det som om de har glemt å trene på utførelsen av angrep. 

Den der kontringa hvor Sander Svendsen førte ball og Molde kom 1 mot 4, er sannsynligvis noe av den mest traurige kontringsutførelsen jeg har sett av et lag som ligger under. Nå endte den i et tverrliggerskudd etter en dårlig klarering, men helt ærlig burde det endt i scoring når man kommer 4 mot 1. 

I 2. omgang kom det i det minste en plan. Den virket å handle om å slå mye innlegg og fylle opp boksen så ofte som mulig. Med såpass bra spillere som Molde tross alt har blir det sjanser så fort man finner en plan for hvordan man skal spille, og det ble det i dag. Men så har tydeligvis ingen av spillerne selvtillit, og man klarer å bomme på de mest utrolige sjanser. Da blir det lite poeng, når forsvaret er organisert som rundkjøringer i Stockholm i tillegg blir det FRYYYKTELIG lite poeng. 

DietCoke
DietCokeInnlegg: 9810
24.07.16 01:08
troll-1917: Den der kontringa hvor Sander Svendsen førte ball og Molde kom 1 mot 4, er sannsynligvis noe av den mest traurige kontringsutførelsen jeg har sett av et lag som ligger under.

Ganske standard Molde i hele år i grunnen.

Andreomgangen handlet mest om at man - for første gang i år - greide å etablere noe som lignet en defensiv trygghet.

Kurtkanon2
24.07.16 01:37
Wilcoxxx: Men hva skal kamerat Jimmy leve av da?

Finne seg en annen jobb? =)

Wilcoxxx
WilcoxxxInnlegg: 479
24.07.16 02:26
Kurtkanon2: Finne seg en annen jobb? =)

Jeg ville, i liket med andre folk som ikke spaserer over lik, aldri ansatt den mannen. 

Men hey. Josimar har en agenda, Solskjær er gull, lev vel.

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 23608
24.07.16 07:57

Josimar HAR en agenda. 

Solskjær vil ikke snakke med dem fordi han ikke liker måten de skriver om bestekompisen på. Uklokt når man er TL-trener, javisst. Men det forsvarer ikke anklagene Josimar kommer med. Anklagene om korrupsjon fordi Solskjær hentet Eikrem, Dæhli og Berget er beviset på agendaen. Dæhli var/er et av Norges største talenter og når folk jubler over Ødegaard til Real Madrid er det rett og slett ikke lov å si at Dæhli er for dårlig for Cardiff. Eikrem er Oles favoritt. Han har vært Oles mann i alle klubbene han har trent, og kun en djevelsk pris Malmø satt på Magnus hindret en retur til Molde. 

Berget er nok den overgangen som overrasket mest, men Ole elsker å trene frem spillere som han ser et potensiale i. (Det fungerer dog skjelden). Og Berget viser glimtvis at han er en god spiller. Både i Molde, Sverige og på landslaget. Problemet er total mangel på stabilitet (og alt for mange hælspark).

PapaSmurf
24.07.16 07:58

Ole får selvsagt ikke sparken. Man sparket Skullerud og man kan ikke drive med trenersparkinger hvert år. En slik klubb er vi ikke. 

Fygaren
FygarenInnlegg: 56420
24.07.16 09:31
PapaSmurf: Dæhli var/er et av Norges største talenter og når folk jubler over Ødegaard til Real Madrid er det rett og slett ikke lov å si at Dæhli er for dårlig for Cardiff.

Vel, jo. Det er i høyeste grad lov. Det er så stor forskjell på disse overgangene at jeg ikke forstår hvordan du klarer å kjøre en analogi på disse to. Ødegaard ble hentet inn som langsiktig prosjekt i Real Madrid og ikke tonenangivende fra første stund, Dæhli ble hentet inn for å være bærebjelke i en nedrykkstrid i Premier League. Du ser ikke forskjellen der? 

Når det er sagt, Dæhli-overgangen er ikke den verste. Det er de to andre som er mistenkelige, spesielt Berget. 

Kurtkanon2
02.08.16 03:57

Da var enda et tap i boks for Molde, som synker som en stein, med Sunny som sjef...

Snakker vi om tidenes underprestering? Når blir hans arbeidsforhold tema for styremøte på Røkkeløkka. For et par kamper siden spådde jeg at han i høyden tåler et par-tre tap til. Nå har to kommet på rappen.

Skjebnekamp til helga?

AKS
AKSInnlegg: 2305
02.08.16 05:18
PapaSmurf: Ole får selvsagt ikke sparken. Man sparket Skullerud og man kan ikke drive med trenersparkinger hvert år. En slik klubb er vi ikke.

Det er forsåvidt greit, og det er sånn det skal være. Men hvis tapene fortsetter nå, som må jo nesten noen skje. Dere kan ikke akkurat la dette fortsette? Dette er underprestering på et helt nytt nivå. Hvor mange kamper har dere tapt etter pausen ble ferdig?

ermathi
ermathiInnlegg: 9607
02.08.16 07:58

Moström melder at treningene er fantastiske, OGS er Norges ( ikke verdens?) og så slår de Bodø / Glimt på søndag og alt er bra?

http://www.dagbladet.no/sport/nivaet-pa-molde-treningene-gjor-svensk-veteran-forundretnbsp--det-er-sjokkerende/60355090

(Innlegget ble redigert 02.08.16 07:59)

sambasamba
sambasambaInnlegg: 14310
18.01.17 18:37

DER VAR DEN!

Så er vi klare

malacay3
malacay3Innlegg: 16303
18.01.17 20:01

Store gåten med OGS er hvorfor noen har fått det for seg at han er en god trener, tilogmed nevnt i landslagsdiskusjonen. Hva har han levert når lommeboka ikke er åpen ?

Malacay

Kurtkanon2
18.01.17 21:33

Hmmm. Ja, kan bli bruk for denne nå.

Kurtkanon2
21.09.17 21:04

Molde kan tidligst vinne noe i Norge igjen (serie eller cup) om litt over et års tid, i 2018. Dette er klart etter kveldens cupfadese mot LSK. Det vil i så fall bli fire lange år uten noe å snakke om i hjemlig serie og cupspill. Da vi var i samme situasjon, endte det med at vi sparket to hovedtrenere på fire år, Janne og Perry.

Har Molde tålmodighet, eller sitter Sunny trygt?

Sulfat
SulfatInnlegg: 8006
21.09.17 21:25
Kurtkanon2: Molde kan tidligst vinne noe i Norge igjen (serie eller cup) om litt over et års tid

Problemet er ikke manglende titler, det lever vi fint med. Problemet er at vi spiller fryktelig dårlig fotball.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 2654
21.09.17 21:27

Rosenborg var smart, de sparka de som feila selv om resultatet var bedre enn det Molde har hatt. Man mangler tæl i Molde for å gjøre det samme. En fredet gubbe fra Kristiansund.

PapaSmurf
21.09.17 21:33

Min tålmodighet har tatt slutt. Jeg liker ikke å sparke trenere i hytt og gevær, men nå har han ødelagt nok. 

Å gå uten titler det tåler jeg. 

Å tape en semifinale, det har jeg opplevd før og jeg tåler det også. 

Men vi er inne i vår 3. sesong med Oles anti-fotball. Vi spiller drittfotball. Vi utnytter ressursene særdeles dårlig. 

Folk kjeder seg på tribunene. Og pga det er det færre og færre på kamp. Ikke fordi vi ikke vinner, men fordi vi ikke er i nærheten av å underholde. 

Og når man ikke underholder, da må man i det minste fremstå robust.

#solskjærout

Kurtkanon2
21.09.17 21:41
Sulfat: Problemet er ikke manglende titler, det lever vi fint med. Problemet er at vi spiller fryktelig dårlig fotball.

Paradoksalt nok var det akkurat det samme som ble Janne og Perrys bane i RBK. Kynisk, uproduktiv drittfotball som truet med å vugge publikum i søvn.

Kåre ble katalysatoren for bedring.

Hvem ser folket for seg bør overta Molde? Sollied, Bakke (comeback), Rekdal?

MadBum
MadBumInnlegg: 5312
21.09.17 21:42
Kurtkanon2: Hvem ser folket for seg bør overta Molde? Sollied, Bakke (comeback), Rekdal?

Jeg har lest her inne at Dempsey visstnok er tidenes beste trener, så det bør bli han.

Bearwithme
BearwithmeInnlegg: 2654
21.09.17 21:46

Jeg syns Erling Moe bør få prøve seg. Gjorde en god jobb med å rette opp skråninga klubben lå i før Ole kom tilbake og ødela for oss borte mot Sevilla.

PapaSmurf
21.09.17 21:47

Jeg ser for meg Rekdal. Han med penger tror jeg hadde vært gøy. Han har jo kavet rundt i to snusblakke klubber og hatt lite armslag. I Molde kommer han hjem og kan ta oss til topps. 

qbah
qbahInnlegg: 43318
21.09.17 21:48

Sunny på sokkel. Heltestatusen han har inne i gangene på stadion gjør at han aldri får sparken. Mer sannsynlig at han trekker seg. Men det er han for stolt og sta til å gjøre også.

Nei, dere må nok slite med udugeligheten lenge. 

Klikk for å gå tilbake til toppen